Πρεμιέρα και για τη γαλλική, κοινωνική κωμωδία της Αλεξάντρα Λεκλέρ με τίτλο «Ολοι οι καλοί χωράνε» (2015). Η Λεκλέρ στρέφει την κωμωδία σε βαριετέ, σε ελαφριά φάρσα, που στηρίζουν μια γκαλερία χαρακτηριστικών γαλλικών πορτρέτων. Παρίσι, φριχτός χειμώνας, πνίγει την πόλη στο χιόνι. Η κυβέρνηση ψηφίζει λοιπόν διάταγμα που λέει ότι όποιος διαθέτει μεγάλο σπίτι θα πρέπει να το ανοίξει και να φιλοξενήσει προσωρινά αστέγους. Ολοι πρέπει να συμμορφωθούν. Στο κέντρο, λοιπόν, μπαίνουν δύο ζευγάρια που μένουν στην ίδια πολυτελή πολυκατοικία στο κέντρο του Παρισιού. Οι συντηρητικοί αστοί που διαβάζουν τη «Φιγκαρό» και το σικ ζεύγος των διανοουμένων ριζοσπαστών που διαβάζουν τη «Λιμπερασιόν» (οποία διαφορά!). Η σκηνοθέτρια κατασκευάζει μια κωμωδία πάνω στα κοινωνικά στρώματα, κάπως χονδροειδή εξαρχής, για να εξελιχθεί σε ζωηρή και κακόβουλη. Η ταινία, με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, δεν αποφεύγει τα στερεότυπα που υποτίθεται ότι καταγγέλλει, ενώ ενδιαφέρεται περισσότερο για τις διαφορές και τις αντιξοότητες των δυο αντιπάλων ζευγαριών παρά για την κοινωνική κατάσταση. Το δεξιό ζευγάρι της ταινίας ανακαλύπτει τη διαλλακτικότητα και τη διαφορετικότητα, ενώ το αριστερό ζεύγος αποδεικνύεται τελικά διαπερατό από τις προκαταλήψεις...
Στο «Αστυ» της οδού Κοραή συνεχίζονται για δεύτερη βδομάδα οι προβολές από το ΤΑΙΝΙΟΡΑΜΑ 2016. Οι προτάσεις μας: Απόψε το βράδυ (τηλεφωνήστε στον κινηματογράφο, τηλ.: 210.3221.925, για ακριβή ώρα προβολής) θα προβληθεί το αριστούργημα του Σεργκέι Μιχαήλοβιτς Αϊζενστάιν «Ιβάν ο Τρομερός» (1946) με τον αναντικατάστατο Νικολάι Τσερκάσοφ στο ρόλο και τη θεία μουσική του Προκόφιεφ. Για το Σάββατο προτείνουμε την κινέζικη «Αίσθηση αμαρτίας» (2013) του Ζία Ζάνγκε και για την Τρίτη 24 Μάη το σπάνιο «Κάστρο της αγνότητας» (1973) του Αρτούρο Ριπστάιν.
Το «Στούντιο» της Πλατείας Αμερικής από σήμερα έως και τις 25 Μάη θα φιλοξενήσει κινηματογραφικό αφιέρωμα για τα 105 χρόνια της Μεξικάνικης Επανάστασης, όπου θα προβληθούν 14 ταινίες, 2 καθημερινά, με ενιαίο εισιτήριο 5 ευρώ.
Οι ηθοποιοί βάζουν περισσότερη ενέργεια στην έκφραση παρά στο διάλογο του ακριβούς και συμπυκνωμένου σεναρίου, οι ακατανόητες και κάπου βλακώδεις αντιδράσεις τους καθιστούν αδύνατη τη συμπάθεια στα πρόσωπά τους και σε σημεία δυσκολεύεται κανείς να πάρει την ταινία στα σοβαρά... αλλά το ταξίδι αυτό κόστισε σίγουρα πολλή δουλειά και κόπο και τώρα κινδυνεύει με ατέλειωτες ανακρίσεις από την αποκάλυψη για το μωρό... Αφού δεν είπαν την αλήθεια από την αρχή, ό,τι και να κάνουν τώρα θα είναι λάθος...
Με τους: Πεϊμάν Μοααντί, Νεγκάρ Τζαβαχεριάν, Ροσάνακ Γκεραμί, κ.ά.
Παραγωγή: «Melbourne», Ιράν (2014)
Τέταρτο αμερικάνικο φιλμ του Ιταλού Γκαμπριέλε Μουτσίνο που επιβεβαιώνει ότι είναι από τους ελάχιστους Ιταλούς που ξέρει να δουλεύει καλά στο Χόλιγουντ χωρίς να προδίδει τον εαυτό του και χωρίς να συνθλίβεται υπό το βάρος των ντίβων. Περισσότερο δακρύβρεχτο από συγκινητικό το τελευταίο του οικογενειακό μελόδραμα, το πρόβλημα του οποίου συνίσταται στη δυσκολία του σεναριογράφου να βαθμονομήσει χαρακτήρες και ρυθμούς σε ένα δράμα που, με απόσταση 25 ετών, εξελίσσεται παράλληλα σε δύο επίπεδα. Στο Πίτσμπουργκ του ΄80 και το σημερινό. Το '89 ο διάσημος συγγραφέας Τζέικ Ντέιβις κάτοχος ήδη ενός «Πούλιτζερ», ο πατέρας στην ταινία, ισοπεδώνεται από σοβαρές νευρικές διαταράξεις μετά το θάνατο της γυναίκας του σε τροχαίο και κλείνεται σε ινστιτούτο, αδυνατώντας να φροντίσει τη μικρή του κόρη Κέιτι, που στέλλεται στους πλούσιους συγγενείς στη Νέα Υόρκη που μάλιστα θέλουν να την υιοθετήσουν. Πολλά χρόνια μετά, η κόρη βγαίνει τραυματισμένη από την παιδική της ηλικία, μακριά από την αγαπημένη πατρική φιγούρα, χωρίς να καταφέρνει ως ενήλικας και ψυχολόγος να φτιάξει μια συναισθηματική ζωή.
Με τους: Ράσελ Κρόου, Αμάντα Σέιφριντ, Νταϊάν Κρούγκερ, Τζέιν Φόντα, κ.ά.
Παραγωγή:«Fathers and daughters», HΠΑ, Ιταλία(2015)
Με τους: Μπελέν Ρουέδα, Χούγκο Σίλβα, Χοσέ Κορονάδο, Αουρα Γκαρίδο, κ.ά.
Παραγωγή: «El cuerpo», Ισπανία (2012).