Στην έκθεση, που θα διαρκέσει έως το Σάββατο 29 Απρίλη, θα παρουσιαστούν μια σειρά από σχέδια και γλυπτικά έργα του Μέμου Μακρή από την πρώτη φάση δημιουργίας του.
Μέσα από τη φιλοξενία και παρουσίαση των εκθεμάτων, επιχειρείται να φωτιστεί η πρώιμη καλλιτεχνική δημιουργία του Μέμου Μακρή, της περιόδου μεταξύ Αθήνας και Παρισιού, δηλαδή τη δεκαπενταετία από το 1934, οπότε και ο νεαρός καλλιτέχνης ξεκινά τις σπουδές του στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, έως το 1950, όπου απελαύνεται από τη Γαλλία, λόγω της συμμετοχής του στο Συνέδριο της Ειρήνης και σε άλλες εκδηλώσεις και εγκαθίσταται οριστικά στη Βουδαπέστη.
Πολύτιμη παρακαταθήκη έργων του, ανάμεσα σε άλλα, είναι το Μνημείο του Μαουτχάουζεν «Προς τιμήν των θυμάτων», το μνημείο της «Διεθνούς Ταξιαρχίας», το μνημείο της «Απελευθέρωσης» στο Πετς, το «Ζευγάρι» που στόλιζε το προαύλιο της Εθνικής Πινακοθήκης, το «κεφάλι» που φιλοτέχνησε και δώρισε στη μνήμη των πεσόντων του Πολυτεχνείου, η «Προτομή του Λένιν» που δώρισε στο ΚΚΕ και κοσμεί το αίθριο του κτιρίου της Κεντρικής Επιτροπής, το μνημείο που συμβολίζει την Αμαλιάδα - «μάνα» του Νίκου Μπελογιάννη, το οποίο κοσμεί την πλατεία της πόλης, το άγαλμα του Μάνου Κατράκη στο Κατράκειο Θέατρο.
Οι μαθητές των σχολείων θα έχουν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στην έκθεση. Το τηλέφωνο επικοινωνίας για προγραμματισμό επισκέψεων είναι 2610.624.088.
Παράλληλα θα πραγματοποιηθούν προγραμματισμένες ανοιχτές ξεναγήσεις με τον ιστορικό τέχνης Γρηγόρη Αναγνώστου. Πιο συγκεκριμένα, ανοιχτές ξεναγήσεις θα πραγματοποιηθούν την Τρίτη 28 Μάρτη και τις Τρίτες 4 και 25 Απρίλη, στις 19.00.
Μέρες και ώρες λειτουργίας: Τρίτη έως Σάββατο: 10.00 - 15.00, Τρίτη και Παρασκευή: 18.00 - 21.00, Κυριακή και Δευτέρα κλειστά.
Ο βουλευτής του ΚΚΕ Νίκος Μωραΐτης, που υπογράφει την Ερώτηση, σημειώνει:
«Αγανακτισμένοι είναι οι κάτοικοι του δημοτικού διαμερίσματος Θυρρείου του δήμου Ακτίου - Βόνιτσας, γιατί παρά τις κατά καιρούς διαβεβαιώσεις, το Μουσείο παραμένει κλειστό. Βέβαια το κλείσιμο του Μουσείου δεν είναι "κεραυνός εν αιθρία". Είναι μια συνειδητή επιλογή υποβάθμισης και απαξίωσης των μουσείων, που δεν ενδιαφέρουν τους μεγαλοεπιχειρηματίες του Τουρισμού. Αυτό υπονοούν άλλωστε και με την αιτιολόγησή τους ότι το ορεινό Θύρρειο είναι μακριά από τα αστικά κέντρα και δεν διευκολύνεται η πρόσβαση πολιτών και τουριστών. Αντί να δημιουργήσουν οδικά δίκτυα προσβάσιμα και άλλες προϋποθέσεις για να μπορεί ανεμπόδιστα ο λαός μας να γνωρίσει την πολιτιστική του κληρονομιά, κλείνουν τα μουσεία. Αυτή την πολιτική ακολουθεί και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ.
Η πρόσβαση στον πολιτισμό και την πολιτιστική κληρονομιά αποτελεί κοινωνικό δικαίωμα και όχι εμπόρευμα, που μπορεί να μετριέται με τους όρους του κέρδους και της αγοράς, γι' αυτό πρέπει να διευκολύνεται με κάθε μέσο σε όλη τη διάρκεια του χρόνου για τους Ελληνες και ξένους επισκέπτες.
Ολα τα χρόνια, παρά τις διαβεβαιώσεις των αρμοδίων ότι το Μουσείο Θυρρείου θα επισκευαστεί, θα γίνει επέκταση του εκθεσιακού χώρου για να στεγαστούν τα ευρήματα της περιοχής, αυτό ποτέ δεν έγινε. Και όταν έρχονταν στην επιφάνεια, όχι από ανασκαφές, αλλά από άλλα έργα (διανοίξεις δρόμων, εκσκαφές οικοδομών), πάντα οι αρμόδιοι επικαλούνταν λόγους ασφαλείας, τα μετέφεραν σε μουσεία μεγάλων πόλεων όπως στο Μουσείο Κορίνθου, Πατρών, Αγρινίου ή ακόμα και σε ...άγνωστες κατευθύνσεις. Επίσης, πριν από 2,5 χρόνια έγινε απόπειρα να μεταφερθούν βυζαντινά ευρήματα που στεγάζονται στο Μουσείο Θυρρείου σε άλλο μουσείο, αλλά η ενέργεια αυτή έπεσε στο κενό κάτω από την αγωνιστική κινητοποίηση των κατοίκων του Θυρρείου. Εδώ πρέπει να αναφέρουμε και τις τεράστιες ευθύνες των τοπικών διοικήσεων, που είτε σιγόνταραν είτε σιωπούσαν σε τέτοιες ενέργειες. Ετσι έγινε πριν από 7 χρόνια με τα ευρήματα των ανασκαφών στην περιοχή Ακτίου.
Παρότι υπήρξε στο παρελθόν υπ.αρ. ΥΠΠΟ/ΔΙΟΙΚ/Α1/70458 που δημοσιεύτηκε στο τεύχος "Εφημερίδα της Κυβέρνησης" με αρ. φύλλου 1903, 22/12/2003, έχουν κατανεμηθεί 3 οργανικές θέσεις στο Μουσείο Θυρρείου ΔΕ φύλαξης - πληροφοριών. Αυτές όμως δεν καλύφθηκαν ποτέ.
Τα ευρήματα των ανασκαφών πρέπει να εκτίθενται στο φυσικό χώρο τους, σε σύνδεση με την ιστορία και τη γεωγραφία του. Αλλωστε μπορεί να είναι καθ' όλα ασφαλή στο Μουσείο Θυρρείου, αρκεί αυτό να λειτουργεί με τις απαραίτητες προϋποθέσεις, προσωπικό και σύγχρονο εξοπλισμό.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ η κ. υπουργός:
Σε ποια μέτρα θα προβεί το υπουργείο ώστε να καλυφθούν όλες οι μόνιμες και τρέχουσες ανάγκες φύλαξης του Μουσείου Θυρρείου από εξειδικευμένο προσωπικό, για την άμεση λειτουργία του;
Θα φροντίσει ώστε τα αρχαία ευρήματα της περιοχής να επιστραφούν στο Μουσείο Θυρρείου, όπου ανήκουν;».
Ο Δήμος Αβδελιώδης σκηνοθετεί την Βερόνικα Αργέντζη για πέντε παραστάσεις, από σήμερα Τετάρτη 22 Μάρτη έως την Κυριακή 26 Μάρτη, στις 9 το βράδυ.
Αναλυτικά το πρόγραμμα των παραστάσεων έχει ως εξής:
Παρασκευή 24 Μάρτη, στις 20.00, «Η Ροσάουρα απόψε στις 10...» του Μάρκο Ντένεβι, σε διασκευή - σκηνοθεσία του Νίκου Ευσταθιάδη, από το θεατρικό εργαστήρι Σπάτων «Σχοινοβάτες».
Σάββατο 8 Απρίλη, στις 20.00, «Η πτώση και η άνοδος του κυρίου Γκρόσαπ», από τη θεατρική ομάδα της Λαϊκής Επιτροπής Κορυδαλλού.
Σάββατο 22 Απρίλη, στις 20.00, «Μάκμπεθ», του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, από τη θεατρική ομάδα «Οι Απόφοιτοι».
Παρασκευή 28 Απρίλη, στις 20.00, «Η φαλακρή τραγουδίστρια» του Ευγένιου Ιονέσκο, από τη θεατρική ομάδα «Φερμουάρ».
Ο σκηνοθέτης Σταύρος Τσακίρης αναζητά άντρες και γυναίκες ηθοποιούς, ερμηνευτικής ηλικίας έως 35 χρόνων, με ικανότητες ανάγνωσης παρτιτούρας για την παράσταση «Οιδίπους επί Κολωνώ», που θα παρουσιασθεί στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου και σε καλοκαιρινή περιοδεία.
Αποστολή βιογραφικών και φωτογραφιών, μέχρι αύριο, Πέμπτη 23 Μάρτη, στην ηλεκτρονική διεύθυνση oidipousaudition@gmail.com
Οι ηθοποιοί που θα επιλεγούν, θα ενημερωθούν τηλεφωνικώς για τον τόπο, το χρόνο και τη διαδικασία της οντισιόν.