ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 27 Μάρτη 2001
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Εγκαίνια αγώνων για την επίλυση των προβλημάτων

Να κάνουν σήμερα τα δικά τους εγκαίνια, εγκαίνια αγώνων για την επίλυση των προβλημάτων της περιοχής, που επιτείνει η λειτουργία του νέου αεροδρομίου, καλεί τους κατοίκους το Νομαρχιακό Συμβούλιο Ανατολικής Αττικής. Με ομόφωνη απόφασή του το Νομαρχιακό Συμβούλιο υπογραμμίζει πως, παρά τις δεσμεύσεις, το νέο αεροδρόμιο και η Αττική Οδός προχώρησαν χωρίς τα ανάλογα απαραίτητα έργα, δηλαδή αντιπλημμυρική θωράκιση, αποχετευτικό και οδικό δίκτυο απαραίτητο για την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση της περιοχής και άλλα. «Δίπλα στο υπερσύγχρονο μεγάλο αεροδρόμιο, υπάρχουν πόλεις που υποβαθμίζονται», σημειώνεται χαρακτηριστικά σε ψήφισμα του Νομαρχιακού Συμβουλίου.

Την ίδια ώρα, δήμαρχοι από τα Μεσόγεια, σε συνάντηση που είχαν με τον Κ. Λαλιώτη, δήλωσαν ικανοποιημένοι επειδή... ξαναϋποσχέθηκε όσα είχε υποσχεθεί για την περιοχή από το 1995 ακόμα.

ΝΕΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Φιέστα για το χρυσοπληρωμένο έργο

Με μια προγραμματισμένη φιέστα, χολιγουντιανού τύπου, η κυβέρνηση εγκαινιάζει σήμερα στις 12 το μεσημέρι, το νέο αεροδρόμιο των Αθηνών στα Σπάτα, παρουσία 2.500 προσκεκλημένων!

Την κορδέλα ενός ακόμη ιδιωτικού έργου, που κατασκευάστηκε με χρήματα του ελληνικού λαού και που θα το εκμεταλλεύεται η γερμανική εταιρία «Χόχτιφ», θα κόψει ο πρωθυπουργός Κ. Σημίτης.

Πίσω από τη σημερινή κυβερνητική φιέστα, αλλά και τους «σκυλοκαβγάδες» κυβέρνησης και αξιωματικής αντιπολίτευσης, κρύβονται επιμελώς: Η στυγνή εκμετάλλευση των εργαζομένων που δούλεψαν στην κατασκευή του έργου από τη γερμανική εταιρία. Οι πέντε νεκροί εργάτες και οι δεκάδες τραυματίες, αποτέλεσμα της εντατικοποίησης της δουλιάς και της πίεσης που ασκούσαν τα αφεντικά, προκειμένου να τελειώσει το έργο. Τα εκατοντάδες δισεκατομμύρια που πλήρωσαν οι Ελληνες εργαζόμενοι για να δοθεί το έργο χάρισμα στη «Χόχτιφ». Τα χρήματα που θα πρέπει να συνεχίζουν να πληρώνουν για να χρησιμοποιούν το αεροδρόμιο.

Ενδεικτικά, αναφέρουμε ότι ο κατάλογος τελών χρήσης του νέου αεροδρομίου προβλέπει - σύμφωνα με πληροφορίες - μεταξύ άλλων: 600 δρχ. ανά επιβάτη για τον έλεγχο αποσκευών, 500 δρχ. ανά επιβάτη για υπηρεσία ασφαλείας (secutity). 700 δρχ. κάθε 15 λεπτά για το τσέκινγκ. 3.500 δρχ. επιπλέον Σπατόσημο, εκτός των 6.700 δρχ. που ισχύει σήμερα. 50.000 την ώρα για χρήση φυσούνας. Επιπλέον, ανακοινώθηκαν ήδη αυξήσεις 15% στα αεροπορικά εισιτήρια ορισμένων εταιριών, ενώ αμέσως μετά το Πάσχα επιβάλλονται και διόδια στην Αττική Οδό.

Ακόμα, με την αποικιοκρατική σύμβαση που έχει υπογραφεί, η «Χόχτιφ» που συμμετείχε στη χρηματοδότηση του έργου με λιγότερο από 10%, θα αποκομίζει τεράστια υπερκέρδη για 30 χρόνια, κατέχοντας το 45% των μετοχών της εταιρίας του αεροδρομίου. Δηλαδή, από τα 650 δισ. δρχ. που κόστισε το έργο, η εταιρία που της ανήκει για 30 χρόνια πλήρωσε περίπου 50 - 60 δισ. δρχ.! Τα υπόλοιπα τα πλήρωσε το ελληνικό Δημόσιο και ξένες τράπεζες, με εγγύηση και πάλι του ελληνικού Δημοσίου...

Αγώνας για αεροδρόμιο στην υπηρεσία του λαού

Οπως τόνιζαν σε κοινή ανακοίνωσή τους η Κομματική Οργάνωση Αθήνας (ΚΟΑ) και η Νομαρχιακή Επιτροπή Αττικής του ΚΚΕ, «το νέο αεροδρόμιο πρέπει να κρατικοποιηθεί, να γίνει λαϊκή περιουσία στην υπηρεσία του ελληνικού λαού, με φτηνές, αναβαθμισμένες και ασφαλείς υπηρεσίες». Επισήμαναν ακόμα ότι «τα αεροδρόμια, οι αερομεταφορές, η ενέργεια, οι τηλεπικοινωνίες και άλλοι βασικοί τομείς της οικονομίας πρέπει να ανήκουν αποκλειστικά στο κράτος, να γίνουν λαϊκή περιουσία».

Παράλληλα, καλούσαν το λαό να χαράξει μια άλλη πορεία οικονομικής ανάπτυξης ενάντια στα μονοπώλια και την πλουτοκρατία και σημείωναν ότι η εργατική τάξη και τα λαϊκά στρώματα μπορούν να αναπτύξουν τους αγώνες τους ενάντια στην επίθεση της κυβέρνησης, της Ευρωπαϊκής Ενωσης και των μονοπωλίων.

Οι αλήθειες που κρύβουν

Με χθεσινή ανακοίνωσή του, το Συνδικάτο Οικοδόμων και Εργαζομένων στα Δομικά Υλικά και τις Κατασκευές - Παράρτημα Εργαζομένων Νέου Αερολιμένα Αθηνών επισημαίνει: «Πίσω από τις φιέστες που οργανώνει η κυβέρνηση, θέλει να κρύψει ότι ο λαός κατασκεύασε ένα ιδιωτικό αεροδρόμιο στην υπηρεσία του μεγάλου κεφαλαίου και του ΝΑΤΟ και όχι στην υπηρεσία του λαού, ο οποίος χρυσοπλήρωσε την κατασκευή και θα πληρώνει πανάκριβα τις υπηρεσίες».

«Οι Γερμανοί κατασκευαστές - επισημαίνεται στην ανακοίνωση - επιχείρησαν να οργανώσουν το εργοτάξιο στα πρότυπα στρατοπέδου συγκέντρωσης. ΝΤΑΧΑΟΥ, το είχαν ονομάσει οι εργαζόμενοι. Κλειστό στην ελληνική κοινωνία, με ελεγχόμενη είσοδο των συνδικαλιστών, με μηχανισμούς παρακολούθησης, σεκιουριτάδες κλπ. Αποτέλεσμα της προσπάθειας εντατικοποίησης της δουλιάς, της πίεσης που ασκούσαν οι εργοδότες και η κυβέρνηση να τελειώσει το έργο μέχρι το Μάρτη του 2001, είναι τα εργατικά εγκλήματα που έγιναν στον τόπο δουλιάς. Βαρύ φόρο αίματος πλήρωσαν οι εργαζόμενοι στην κατασκευή του αεροδρομίου. Πέντε εργαζόμενοι έχασαν τη ζωή τους, αρκετοί σακατεύτηκαν και ακόμη περισσότεροι είχαν διάφορα άλλα ατυχήματα».

Τέλος, το Συνδικάτο Οικοδόμων - Παράρτημα Αεροδρομίου καλεί τους εργαζόμενους να «καταδικάσουν την κυβέρνηση και όσους άλλους κινούνται, ανοιχτά ή συγκαλυμμένα, στη λογική του ξεπουλήματος των συμφερόντων του λαού, γιατί, όπως αποδείχτηκε και από την κατασκευή του αεροδρομίου, σ' αυτούς πρωτεύει το κέρδος των πλουτοκρατών με την αύξηση της εκμετάλλευσης της εργατικής τάξης».

Η λειτουργία του αεροδρομίου αποτέλεσε «πεδίο» στοιχημάτων. Από τη μια πλευρά, ο ...στοιχηματάρχης του ΠΑΣΟΚ Κ. Λαλιώτης να «τζογάρει» όσο όσο ότι τα εγκαίνια του νέου αεροδρομίου θα γίνουν σήμερα. Από την άλλη πλευρά, της ΝΔ (Κ. Μητσοτάκης και Ντ. Μπακογιάννη) να ...αντιστοιχηματίζουν ότι θα γίνουν εγκαίνια με ελλείψεις, χωρίς ικανοποιητικές οδικές προσβάσεις κλπ. Το περίεργο, και συνάμα παγκόσμια πρωτοτυπία, είναι το γεγονός ότι το στοίχημα δεν το έχασε κανείς από τους «στοιχηματίες»!. Κέρδισαν και οι δύο!

Εκείνος, βέβαια, που έχασε και θα συνεχίσει να χάνει είναι ο ελληνικός λαός. Οταν σβήσουν τα φαντασμαγορικά - παραμορφωτικά φώτα των εγκαινίων, τότε θα αρχίσουν να εμφανίζονται οι επιπτώσεις του «τεράστιου οικονομικού, πολιτικού, κοινωνικού και περιβαλλοντικού σκανδάλου», όπως χαρακτήριζε το ΠΑΣΟΚ το αεροδρόμιο Σπάτων, όταν ήταν στην αντιπολίτευση!

ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ
Ανεξάρτητο από εισόδημα το επίδομα πολυτέκνων

Επεκτείνεται το επίδομα της πολύτεκνης μητέρας σε όλες τις πολύτεκνες ανεξάρτητα από το οικογενειακό εισόδημα. Τη σημαντική αυτή απόφαση πήρε το Δ' Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), κρίνοντας αντισυνταγματικό το νόμο 2459/1997.

Μετά το οικογενειακό επίδομα που με απόφαση του Ανωτάτου Ειδικού Δικαστηρίου (ΑΕΔ) χορηγείται σε όλους, είτε εργάζονται στον ιδιωτικό είτε στο δημόσιο τομέα, τώρα έρχεται το ΣτΕ και διευρύνει τη χορήγηση του επιδόματος πολύτεκνης μητέρας.

Το Ανώτατο Διοικητικό Δικαστήριο με την υπ' αριθμό 1095/2001 απόφασή του έκρινε ότι δεν είναι συνταγματικά ανεκτός ο περιορισμός και η υποβάθμιση της παρεχόμενης ειδικής φροντίδας στις πολύτεκνες μητέρες (άρθρο 21 του Συντάγματος).

Να υπενθυμίσουμε ότι με το νόμο 2459/1997 προβλέπεται για πολύτεκνες μητέρες που έχουν ζώντα παιδιά (νόμιμα, εξώγαμα και αναγνωρισμένα) η χορήγηση ειδικού επιδόματος ανάλογο με τον αριθμό των παιδιών. Με τον ίδιο νόμο η καταβολή του επιδόματος συναρτόνταν από το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα, ενώ το ύψος του επιδόματος αναπροσαρμοζόταν με υπουργικές αποφάσεις.

Επίσης, με την ίδια υπουργική απόφαση καθορίστηκε ότι ως εισόδημα νοείται τόσο το φορολογούμενο πραγματικό ή τεκμαρτό εισόδημα, όσο και το απαλλασσόμενο ή φορολογούμενο με ειδικό τρόπο και σε περίπτωση που διαπιστώνεται υπέρβαση των προβλεπόμενων ορίων (πλαφόν) οικογενειακού επιδόματος, η παροχή διακόπτεται.

Εναντίον της παραπάνω απόφασης κατέθεσε προσφυγή πολύτεκνη, ζητώντας να ακυρωθεί η υπουργική απόφαση, με την οποία θεσπίζεται ανώτατο όριο ετήσιου οικογενειακού εισοδήματος.

Το δικαστήριο έκρινε ότι είναι αντισυνταγματικές οι νομοθετικές ρυθμίσεις, με τις οποίες ορισμένες πολύτεκνες μητέρες εξαιρούνται της ειδικής κρατικής φροντίδας, αφού «έτσι αναιρείται υπέρ αυτών των πολύτεκνων οικογενειών η επιβαλλόμενη από το Σύνταγμα ειδική φροντίδα του κράτους».

Στην ίδια απόφαση επισημαίνεται ότι ο νομοθέτης με την καθιέρωση του επιδόματος πολύτεκνης μητέρας δεν απέβλεπε στην ενίσχυση αυτών ως κατηγορίας οικονομικώς αδυνάτων ή αναξιοπαθούντων προσώπων, αλλά ως ειδική φροντίδα της Πολιτείας προς τις πολύτεκνες. Συνεπώς από την ειδική αυτή φροντίδα δεν μπορεί να εξαιρεθούν μητέρες οι οποίες υπερβαίνουν το πλαφόν του ετήσιου οικογενειακού επιδόματος που ορίζει ο νόμος.

ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΤΗ ΔΟΕ
Υποψήφιος ο Ρογκ

Και επίσημα υποψήφιος για τη θέση του προέδρου της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής είναι από χτες ο αντιπρόεδρος της ΔΟΕ Ζακ Ρογκ. O Βέλγος «αθάνατος», που είναι και πρόεδρος της Συντονιστικής Επιτροπής που ελέγχει την πορεία προετοιμασίας για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, ανακοίνωσε την υποψηφιότητά του για τις εκλογές που θα γίνουν στις 16 Ιούλη στη Μόσχα.

Ο Ζ. Ρογκ είναι ο τέταρτος υποψήφιος μετά τον Ούγγρο, Παλ Σμιτ, την Αμερικανίδα Ανίτα ΝτεΦράντζ και τον Νοτιοκορεάτη Κι Ουν Γιονγκ, ενώ απομένει η δημοσιοποίηση της υποψηφιότητας και του Καναδού Ντικ Πάουντ. Η λήξη της προθεσμίας υποβολής των υποψηφιοτήτων λήγει στις 16 Απρίλη, τρεις μήνες πριν την ανάδειξη του όγδοου προέδρου της ΔΟΕ.

Στο θέμα των εκλογών για την ανάδειξη του νέου προέδρου της ΔΟΕ έχει εμπλακεί και η διεξαγωγή των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας, καθώς και η επιλογή της πόλης που θα διοργανώσει τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2008. Ο Ζ. Ρογκ θεωρείται ότι είναι ο άνθρωπος που προωθεί για αντικαταστάτη του ο Χ. Α. Σάμαρανκ, ενώ ο Καναδός Ντ. Πάουντ θεωρείται ο βασικότερος αντίπαλός του.

Πάντως, το αποτέλεσμα των εκλογών θα εξαρτηθεί από τα οικονομικά συμφέροντα που θα καταφέρουν να επικρατήσουν, δεδομένου ότι τα οφέλη για τις πολυεθνικές επιχειρήσεις από τη διεξαγωγή των αγώνων είναι τεράστια.

Η πρόσβαση

Η πρόσβαση στο νέο αεροδρόμιο της Αθήνας γίνεται με τις ακόλουθες γραμμές λεωφορείων:

Γραμμή Ε 95, Σύνταγμα - Αερολιμένας Αθηνών, Express. Ξεκινάει από την πλατεία Συντάγματος και φθάνει στο αεροδρόμιο μέσω των οδών Βασ. Σοφίας, Μεσογείων, Μαραθώνος και Αττικής Οδού.

Γραμμή Ε 94, Εθνική Αμυνα - Αερολιμένας Αθηνών, Express. Ξεκινάει από το υπουργείο Εθνικής Αμυνας και φθάνει στο αεροδρόμιο μέσω των οδών Μεσογείων, Μαραθώνος και Αττικής Οδού.

Γραμμή Ε 96, Πειραιάς - Αερολιμένας Αθηνών, Express. Ξεκινάει από την πλατεία Καραϊσκάκη στον Πειραιά και φθάνει στο αεροδρόμιο μέσω των λεωφόρων Ποσειδώνος, Βάρης - Βάρκιζας και Βάρης - Κορωπίου.

Για τις γραμμές Express Ε94, E95 και Ε96 το εισιτήριο είναι 1.000 δρχ. Ισχύει για όλο το 24ωρο για απεριόριστες διαδρομές με όλα τα δημόσια μέσα μεταφοράς (λεωφορεία, τρόλεϊ και τις 3 γραμμές ηλεκτρικού σιδηροδρόμου). Ολες οι μηνιαίες κάρτες των 12.000 δρχ. για τη χρήση μέσων ισχύουν και για τις γραμμές Express.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ