Στα νύχια των ιδιωτών με πανάκριβα διόδια και αυτός ο οδικός άξονας, σύμφωνα με προαναγγελία του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη
Πιο συγκεκριμένα, ανακοίνωσε ότι με τη μέθοδο της ληστρικής συγχρηματοδότησης και της σύμβασης παραχώρησης σε ιδιώτες, θα κατασκευαστεί το τμήμα Ρεντίνα - Ασπροβάλτα και διάβαση του Νέστου (δηλαδή τα πιο κερδοφόρα τμήματα της Εγνατίας). Θεωρείται ασφαλώς βέβαιο ότι για να «δελεάσει» ακόμη περισσότερο η κυβέρνηση τους ιδιώτες, θα τους παραχωρήσει προς εκμετάλλευση και άλλα τμήματα της Εγνατίας για τα οποία δεν πρόκειται να καταβάλουν ούτε μία δραχμή!
Οσον αφορά την παράκαμψη Καβάλας, αυτή έχει μήκος 26 χλμ. και η κατασκευή της κόστισε 40 δισεκατομμύρια δραχμές, ενώ με την παράδοσή της στην κυκλοφορία παρακάμπτεται εξ ολοκλήρου η πόλη. Η παράκαμψη εξασφαλίζει εύκολη πρόσβαση στην Καβάλα με την παράλληλη λειτουργία των ανισόπεδων κόμβων Αγίου Ανδρέα, Αγίου Σύλλα και Ασπρων Χωμάτων.
Οπως καταγγέλλουν φορείς και κάτοικοι της πόλης, το έργο δε θα είχε κατασκευαστεί - παρότι επί χρόνια οι φορείς της πόλης διεκδικούσαν την κατασκευή της - αν δεν είχε γίνει εκρηκτικό το κυκλοφοριακό πρόβλημα. Ωστόσο, ένα ακόμη έργο ανακούφισης για την πόλη, η κατασκευή της περιμετρικής οδού, έχει διαγραφεί από τον κατάλογο των υπό κατασκευή έργων, παρά τις κυβερνητικές διαβεβαιώσεις...
Να σημειώσουμε ότι από το 1994 η κυβέρνηση δεν έχει «κατορθώσει» να παραδώσει ούτε 153 χιλιόμετρα - κι αυτά τμηματικά - της Εγνατίας, από τα συνολικά 680, ενώ το κόστος πλέον της κατασκευής εκτινάσσεται σε αστρονομικά νούμερα! Παράλληλα δεν έχει ξεκινήσει καν η κατασκευή κανενός από τους εννιά κάθετους άξονες που θα ενώνουν την Εγνατία με το εσωτερικό της χώρας και τα σύνορα...
Η ΝΕ Καβάλας του ΚΚΕ, καταγγέλλει τους πανηγυρισμούς για την παράκαμψη της πόλης, σημειώνοντας πως είναι πρόωροι, δυσανάλογοι με τη σημασία του έργου και αποπροσανατολιστικοί. Και παράλληλα καταγγέλλει πως απομακρύνεται συνεχώς η προοπτική επενδύσεων στο νομό, αφού η ολοκλήρωση και παράδοση των άλλων κρίκων συγκοινωνιακού πλέγματος που χρειάζεται η περιοχή, καθυστερεί. Εργα όπως ο Ευρωλιμένας της Νέας Καρβάλης, η σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης - Ξάνθης μέσω Καβάλας και οι τρεις αντίστοιχες συνδέσεις με τη Βουλγαρία.
Τέλος, η ΝΕ Καβάλας του ΚΚΕ σημειώνει πως και αυτό το έργο όπως και όσα άλλα μεγάλα έργα υποδομής γίνονται, εντάσσονται στις επιταγές του μεγάλου κεφαλαίου, χωρίς αυτό να σημαίνει πως τελικά δε λειτουργούν και σε όφελος των πολιτών.
Η υπενθύμιση αυτή γίνεται όχι από μεμψιμοιρία, αλλά επειδή παρόμοιο και ακόμα σοβαρότερο ζήτημα υπάρχει και για την υπόλοιπη Εγνατία: Αντί να υπερκεράσουν το Νέστο με διαπλάτυνση της υφιστάμενης γέφυρας, ετοιμάζονται να δημιουργήσουν νοτιότερα, μέσα στην καρδιά του υπερευαίσθητου οικοσυστήματος, μια νέα και μεγάλη γέφυρα, με κίνδυνο να εξαφανίσουν από προσώπου Γης τις 13 λίμνες (Αλατζά Γκιολά κ.ά.), πάνω από τη Χρυσούπολη. Ανάλογες συνέπειες περιμένουν την περιοχή της Βιστωνίδας, στο Νομό Ξάνθης κ.ο.κ. Η ύπαρξη τέτοιων ακριβώς καταστρεπτικών αποφάσεων εξηγεί από τη μια την άρνηση της κυβέρνησης να δώσει τις πληροφορίες που ζητάμε, καθώς και το ίδιο το προ πολλού έτοιμο Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος που θα επανέφερε και θα ενίσχυε τη θωράκιση του "Εθνικού Πάρκου Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης" και από την άλλη, την "πρεμούρα" της να επιβάλει την εγκατάσταση στο μεν ανατολικότερο (περιοχή Σαππών και Μαρώνειας Ροδόπης) μονάδα εξόρυξης και επεξεργασίας χρυσού, στο δε δυτικότερο, στην περιοχή των λιμνοθαλασσών της πεδιάδας της Χρυσούπολης και άλλες, ακόμα πιο βαριές από αυτές που ήδη υπάρχουν, βιομηχανικές χρήσεις, όπως η αλυσίδα των αποθηκών καυσίμων και το γιαπωνέζικο "Γιαλί" (όπως επιβεβαιώθηκε πρόσφατα στη Βουλή, θα αφαιρεί από την κοίτη του Νέστου και τον γύρω κάμπο σε ημερήσια βάση 120 φορτηγά άμμο, ενώ παράλληλα θα καταναλώνει έναν τεράστιο όγκο νερών, τη στιγμή που το προϊόν του κάθε άλλο παρά στρατηγικής σημασίας είναι...).
Αξιοσημείωτος είναι επίσης - αναφέρεται στην ανακοίνωση - ο ζήλος της λεγόμενης αντιπολίτευσης της ΝΔ και της ελεγχόμενης απ' αυτήν αυτοδιοίκησης για την προώθηση όλων των παραπάνω σε αγαστή σύμπνοια και μερικές φορές πιο πιεστικά από την κυβέρνηση, καθώς και η αδιαφορία της για περιβαλλοντική προστασία. Βλέπετε γι' αυτήν δεν υπάρχουν λαϊκά προβλήματα, ούτε εξόντωση της αγροτιάς, ούτε ξεθεμέλιωμα του ασφαλιστικού και κατακτήσεων των εργαζομένων, ούτε καταλήστευση των φυσικών πόρων από τις πολυεθνικές. Σ' όλα συμφωνεί και συνυπογράφει με την κυβέρνηση μια αντιλαϊκή πολιτική. Ειδικά στην περιοχή μας είναι ολοφάνερη η ταύτιση ΠΑΣΟΚ και ΝΔ σ' ένα ενιαίο μπλοκ εξουσίας.
Αποκαλύπτεται έτσι ότι κι αυτά ακόμη τα μικρά τμήματα των "μεγάλων" και από δεκαετίες απαραίτητων έργων, αποφασίζονται και κατασκευάζονται όχι με γνώμονα την πραγματική παραγωγική ανάπτυξη κάθε περιοχής και μάλιστα με τον πιο οδυνηρό για το περιβάλλον τρόπο. Δεν πρέπει να υποτιμάται η προοπτική μιας ακόμα πιο βάρβαρης επέμβασης των ξένων μονοπωλίων στην περιοχή που δήθεν εξυπηρετούν, με σκοπό, τώρα που τα περιθώρια κέρδους στενεύουν σε άλλες περιοχές του κόσμου, να ξεζουμίσουν τους πόρους των μέχρι χτες εγκαταλειμμένων περιοχών των υποδεέστερων χωρών, χωρίς καθόλου να υπολογίσουν τις ιδιαιτερότητες και τον αγροτικό τους χαρακτήρα, καθώς και τις υποχρεώσεις που έχει αναλάβει η χώρα με διεθνείς συμβάσεις. Ταυτόχρονα, παίρνοντας υπόψη τις συνθήκες που διαμορφώνονται στα Βαλκάνια, γίνεται φανερό ότι ο "ειρηνικός" χαρακτήρας των έργων υποχωρεί και προβάλλει ο στρατιωτικός και προειδοποιούμε ότι θα δούμε και τέτοια έργα στην περιοχή μας...
Η ΝΑΣ δεν μπορεί να συμμεριστεί τους πανηγυρισμούς, υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση. Ετσι κι αλλιώς μας χρωστούσαν μια Παράκαμψη πολύ καλύτερη, μας χρωστούν επίσης εξηγήσεις και έργα τόσο για το "Εθνικό Πάρκο" και την υπόλοιπη Εγνατία, όσο και για το "Λιμενικό Σύστημα" εκατέρωθεν της ΒΦΛ, για τον Σιδηρόδρομο από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Καβάλα και από εκεί μέχρι την Ξάνθη, για τα τρία παρακλάδια της Εγνατίας προς τη Βουλγαρία, για την υπόλοιπη Περιμετρική της Καβάλας. Αν για 20 km σύγχρονου δρόμου χρειάστηκαν 16 χρόνια, να υποθέσουμε κ. Υπουργέ ότι για τα παραπάνω, αν φυσικά τα θέλετε, θα χρειαστεί ολόκληρος ο 21ος αιώνας;».
Πέθανε χτες και κηδεύεται σήμερα 4/4/01 και ώρα 3.30 μ.μ. στο Γ' Νεκροταφείο ο
Η γυναίκα του: Παναγιώτα. Τα παιδιά του: Δημήτρης και Γιώργος. Τα αδέλφια. Οι λοιποί συγγενείς.