Τετάρτη 4 Απρίλη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
Εκεί που μας χρωστούσανε...

Η ΝΑΣ συνιστά σε όσους επιδίδονται σε θριαμβολογίες για την ολοκλήρωση της Παράκαμψης, να χαμηλώσουν τους τόνους και να δουν την ουσία: Οποιαδήποτε υποδομή κατασκευάζεται στο νομό, δεν είναι παρά ένα μικρό μέρος από όσα μας οφείλει η κεντρική εξουσία, παραδίδεται σε χρόνο κατά πολύ μεταγενέστερο από τον αρχικά ορισμένο, κοστίζει συνήθως παραπάνω από τα αρχικώς προϋπολογισθέντα, γίνεται - φυσικά - από το υστέρημα του λαού μας και δεν οδηγεί πουθενά, όσο δε συνοδεύεται από μια πραγματική οικονομική ανάπτυξη, τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, αξιοποίηση των ντόπιων πλουτοπαραγωγικών πηγών. Ξέρουμε άλλωστε καλά ότι η Παράκαμψη δε θα ανήκει στο δημόσιο, αλλά σε ιδιωτικό φορέα και ότι μετά τα εγκαίνια έρχεται ο λογαριασμός με τη μορφή των διοδίων. Μένει, εξάλλου, να δούμε στην πράξη την τεχνική αρτιότητα του έργου. Τα παραπάνω επισημαίνει σε χτεσινή ανακοίνωσή της, με την ευκαιρία της κυβερνητικής φιέστας ενόψει των εγκαινίων της Παράκαμψης Καβάλας, η Νομαρχιακή Αγωνιστική Συνεργασία, την οποία υπογράφουν ο Παναγιώτης Ροδάς, υποψήφιος Πρόεδρος Διευρυμένης ΝΑ Δράμας - Καβάλας - Ξάνθης και ο Βασίλης Λιόγκας επικεφαλής της ΝΑΣ Καβάλας και υποψήφιος νομάρχης στο νομό.

«

Η ΝΑΣ, όπως και το ΚΚΕ με παρεμβάσεις στη Βουλή - τονίζεται στην ανακοίνωση - καταπιαστήκαμε με όλα τα σημαντικά τοπικά συγκοινωνιακά έργα και συμβάλαμε καθοριστικά στην προώθησή τους. Δεν περιοριστήκαμε στη διεκδίκηση μόνο, αλλά προβάλαμε ιδιαίτερα την περιβαλλοντική διάσταση των έργων αυτών και σήμερα δικαιωνόμαστε απόλυτα: Δεν πρέπει από κανέναν να διαφύγει ότι όσον αφορά την Παράκαμψη, αντί να διαπεράσουν τον ορεινό όγκο από τον Αγιο Σύλα ως την Ασπρη Αμμο με μεγάλα τούνελ, επέμειναν στη διάνοιξη τεράστιων και αποκρουστικών ορυγμάτων και στη συνέχεια, παρά την αντίδρασή μας, κατακρεούργησαν το βουνό πάνω από το Παληό, τη ΔΕΠΟΣ και τον Αγιο Λουκά, ενώ όφειλαν να τηρήσουν τον αρχικό σχεδιασμό της Μεσογειακής Χάραξης στην Πιερία Κοιλάδα και τις νότιες παρυφές του κάμπου των Φιλίππων (Ελευθερούπολη - Κοκκινόχωμα - Αμισιανά - Σταυρός Αμυγδαλεώνα και από εκεί με τα τούνελ στην Ασπρη Αμμο).

Η υπενθύμιση αυτή γίνεται όχι από μεμψιμοιρία, αλλά επειδή παρόμοιο και ακόμα σοβαρότερο ζήτημα υπάρχει και για την υπόλοιπη Εγνατία: Αντί να υπερκεράσουν το Νέστο με διαπλάτυνση της υφιστάμενης γέφυρας, ετοιμάζονται να δημιουργήσουν νοτιότερα, μέσα στην καρδιά του υπερευαίσθητου οικοσυστήματος, μια νέα και μεγάλη γέφυρα, με κίνδυνο να εξαφανίσουν από προσώπου Γης τις 13 λίμνες (Αλατζά Γκιολά κ.ά.), πάνω από τη Χρυσούπολη. Ανάλογες συνέπειες περιμένουν την περιοχή της Βιστωνίδας, στο Νομό Ξάνθης κ.ο.κ. Η ύπαρξη τέτοιων ακριβώς καταστρεπτικών αποφάσεων εξηγεί από τη μια την άρνηση της κυβέρνησης να δώσει τις πληροφορίες που ζητάμε, καθώς και το ίδιο το προ πολλού έτοιμο Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος που θα επανέφερε και θα ενίσχυε τη θωράκιση του "Εθνικού Πάρκου Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης" και από την άλλη, την "πρεμούρα" της να επιβάλει την εγκατάσταση στο μεν ανατολικότερο (περιοχή Σαππών και Μαρώνειας Ροδόπης) μονάδα εξόρυξης και επεξεργασίας χρυσού, στο δε δυτικότερο, στην περιοχή των λιμνοθαλασσών της πεδιάδας της Χρυσούπολης και άλλες, ακόμα πιο βαριές από αυτές που ήδη υπάρχουν, βιομηχανικές χρήσεις, όπως η αλυσίδα των αποθηκών καυσίμων και το γιαπωνέζικο "Γιαλί" (όπως επιβεβαιώθηκε πρόσφατα στη Βουλή, θα αφαιρεί από την κοίτη του Νέστου και τον γύρω κάμπο σε ημερήσια βάση 120 φορτηγά άμμο, ενώ παράλληλα θα καταναλώνει έναν τεράστιο όγκο νερών, τη στιγμή που το προϊόν του κάθε άλλο παρά στρατηγικής σημασίας είναι...).

Αξιοσημείωτος είναι επίσης - αναφέρεται στην ανακοίνωση - ο ζήλος της λεγόμενης αντιπολίτευσης της ΝΔ και της ελεγχόμενης απ' αυτήν αυτοδιοίκησης για την προώθηση όλων των παραπάνω σε αγαστή σύμπνοια και μερικές φορές πιο πιεστικά από την κυβέρνηση, καθώς και η αδιαφορία της για περιβαλλοντική προστασία. Βλέπετε γι' αυτήν δεν υπάρχουν λαϊκά προβλήματα, ούτε εξόντωση της αγροτιάς, ούτε ξεθεμέλιωμα του ασφαλιστικού και κατακτήσεων των εργαζομένων, ούτε καταλήστευση των φυσικών πόρων από τις πολυεθνικές. Σ' όλα συμφωνεί και συνυπογράφει με την κυβέρνηση μια αντιλαϊκή πολιτική. Ειδικά στην περιοχή μας είναι ολοφάνερη η ταύτιση ΠΑΣΟΚ και ΝΔ σ' ένα ενιαίο μπλοκ εξουσίας.

Αποκαλύπτεται έτσι ότι κι αυτά ακόμη τα μικρά τμήματα των "μεγάλων" και από δεκαετίες απαραίτητων έργων, αποφασίζονται και κατασκευάζονται όχι με γνώμονα την πραγματική παραγωγική ανάπτυξη κάθε περιοχής και μάλιστα με τον πιο οδυνηρό για το περιβάλλον τρόπο. Δεν πρέπει να υποτιμάται η προοπτική μιας ακόμα πιο βάρβαρης επέμβασης των ξένων μονοπωλίων στην περιοχή που δήθεν εξυπηρετούν, με σκοπό, τώρα που τα περιθώρια κέρδους στενεύουν σε άλλες περιοχές του κόσμου, να ξεζουμίσουν τους πόρους των μέχρι χτες εγκαταλειμμένων περιοχών των υποδεέστερων χωρών, χωρίς καθόλου να υπολογίσουν τις ιδιαιτερότητες και τον αγροτικό τους χαρακτήρα, καθώς και τις υποχρεώσεις που έχει αναλάβει η χώρα με διεθνείς συμβάσεις. Ταυτόχρονα, παίρνοντας υπόψη τις συνθήκες που διαμορφώνονται στα Βαλκάνια, γίνεται φανερό ότι ο "ειρηνικός" χαρακτήρας των έργων υποχωρεί και προβάλλει ο στρατιωτικός και προειδοποιούμε ότι θα δούμε και τέτοια έργα στην περιοχή μας...

Η ΝΑΣ δεν μπορεί να συμμεριστεί τους πανηγυρισμούς, υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση. Ετσι κι αλλιώς μας χρωστούσαν μια Παράκαμψη πολύ καλύτερη, μας χρωστούν επίσης εξηγήσεις και έργα τόσο για το "Εθνικό Πάρκο" και την υπόλοιπη Εγνατία, όσο και για το "Λιμενικό Σύστημα" εκατέρωθεν της ΒΦΛ, για τον Σιδηρόδρομο από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Καβάλα και από εκεί μέχρι την Ξάνθη, για τα τρία παρακλάδια της Εγνατίας προς τη Βουλγαρία, για την υπόλοιπη Περιμετρική της Καβάλας. Αν για 20 km σύγχρονου δρόμου χρειάστηκαν 16 χρόνια, να υποθέσουμε κ. Υπουργέ ότι για τα παραπάνω, αν φυσικά τα θέλετε, θα χρειαστεί ολόκληρος ο 21ος αιώνας;».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ