ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 4 Απρίλη 2001
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΠΑΤΩΝ
Κράτος εν κράτει η «Χόχτιφ»!

Απαγορεύτηκε η είσοδος σε χώρους του αεροδρομίου σε δημοσιογράφους του «902» και του «Ριζοσπάστη», κατά τη χτεσινή περιοδεία κλιμακίου στελεχών του Πανεργατικού Αγωνιστικού Μετώπου

Στελέχη του ΠΑΜΕ μοιράζουν στους εργαζόμενους υλικό
Στελέχη του ΠΑΜΕ μοιράζουν στους εργαζόμενους υλικό
Κράτος εν κράτει η γερμανική κοινοπραξία «Χόχτιφ», απαγόρευσε χτες την τηλεοπτική και δημοσιογραφική κάλυψη περιοδείας κλιμακίου συνδικαλιστικών στελεχών του ΠΑΜΕ, της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ) και της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) στους χώρους δουλιάς του αεροδρομίου Σπάτων.

Η περιοδεία του πολυπληθούς κλιμακίου είχε γνωστοποιηθεί εγγράφως στη διοίκηση του αερολιμένα από την προηγούμενη μέρα, αλλά μόλις οι συνδικαλιστές, το τηλεοπτικό συνεργείο του «902» και συντάκτης του «Ρ», έφτασαν χτες το πρωί στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) και ζήτησαν από τους αρμόδιους να προμηθευτούν τις ειδικές άδειες για τη μετάβασή τους στους λεγόμενους «ελεγχόμενους χώρους», αφού έγιναν «μπαλάκι», στο τέλος ο διευθυντής ασφάλειας του αεροδρομίου Τ. Τασσόπουλος, απαγόρευσε την είσοδο στο συντάκτη του «Ρ» και το τηλεοπτικό συνεργείο του «902», επικαλούμενος τον κανονισμό ασφάλειας πολιτικής αεροπορίας.

Στις έντονες διαμαρτυρίες των συνδικαλιστών και των δημοσιογράφων ότι ουδέποτε στο παρελθόν υπήρξε παρόμοια απαγόρευση στους χώρους εργασίας στο αεροδρόμιο του Ελληνικού, αλλά και ότι πρόσφατα επιτράπηκε σε τηλεοπτικά συνεργεία και δημοσιογράφους να καταγράψουν σε «ελεγχόμενους χώρους» τις υπουργικές φιέστες τόσο του Κ. Λαλιώτη όσο και του Χρ. Βερελή, ο Τ. Τασσόπουλος «έχασε» τα επιχειρήματά του και τους παρέπεμψε στον Γερμανό γενικό διευθυντή του αεροδρομίου Ματίας Μίτσερλιχ!

Πάντως, αξίζει να σημειωθεί ότι σε ανάλογο αίτημα προς την ΥΠΑ, οι αρμόδιοι της υπηρεσίας χορήγησαν τις απαιτούμενες άδειες και υπήρξε τηλεοπτική και δημοσιογραφική κάλυψη της περιοδείας που έκαναν οι συνδικαλιστές στους χώρους εργασίας της ΥΠΑ. Η ουσία της αντιδημοκρατικής αυτής ενέργειας των αρμοδίων του αεροδρομίου, είναι ότι οι ιδιώτες επιχειρούν να επιβάλλουν το δικό τους αυταρχικό καθεστώς στη λειτουργία του αεροδρομίου, συγκαλύπτοντας με κάθε τρόπο ότι δε θέλουν να «βγουν» προς τα έξω αναφορικά με το εργασιακό καθεστώς που επικρατεί στο ιδιωτικό αεροδρόμιο.

Η χτεσινή απαγόρευση αποδεικνύει με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο ότι αφεντικά στο νέο αεροδρόμιο είναι οι Γερμανοί της «Χόχτιφ» και ότι η συμμετοχή του δημοσίου (κράτους) στην εταιρία του αεροδρομίου είναι επί της ουσίας τυπική. Στα αξιοσημείωτα, είναι, επίσης, ότι οι υπάλληλοι της ΥΠΑ αποκαλούνται επίσημα «επιστάτες»! Οσον αφορά την περιοδεία των συνδικαλιστικών στελεχών στους χώρους δουλιάς, που είχε ως στόχο την ενημέρωση των εργαζομένων για τις αντιασφαλιστικές ρυθμίσεις που προωθεί η κυβέρνηση και το κάλεσμά τους στο αυριανό συλλαλητήριο που διοργανώνει το ΠΑΜΕ στην Ομόνοια, πραγματοποιήθηκε κανονικά.

Ετσι, παρά τα γερμανικά εμπόδια οι εργαζόμενοι ενημερώθηκαν από τους συνδικαλιστές και πήραν το μήνυμα της αντίστασης στην αντιασφαλιστική πολιτική της κυβέρνησης. Μετά την περιοδεία, ο Στ. Μανούσος, συνδικαλιστής από την ΟΑ, δήλωσε πως επιβεβαιώθηκε περίτρανα ότι το αεροδρόμιο Σπάτων είναι ιδιωτικό και «ξένο έδαφος στην Ελλάδα». Στηλίτευσε την επιλεκτική απαγόρευση φίμωσης του «Ρ» και του «902» και πρόσθεσε: «Εδώ διαπιστώθηκε και αυτό θα πρέπει να γίνει ξεκάθαρο στον ελληνικό λαό, ότι η ΥΠΑ δεν είναι η κρατική αρχή του αεροδρομίου, δεν έχει δικαιοδοσίες και το γενικό πρόσταγμα το έχουν οι ιδιώτες. Το αεροδρόμιο Σπάτων δεν ανήκει στην Ελλάδα, δεν υπόκειται στους νόμους και το Σύνταγμα της Ελλάδας. Είναι φέουδο των Γερμανών σε ελληνικό χώρο».

Από την πλευρά του ο Χρ. Κατσιώτης, μέλος της γραμματείας του ΠΑΜΕ, δήλωσε: «Εμείς κάνουμε καιρό τώρα προσπάθεια να σηκώσουμε το ζήτημα της Κοινωνικής Ασφάλισης, που όλες οι υπόλοιπες συνδικαλιστικές δυνάμεις, αλλά και τα περισσότερα ΜΜΕ προσπαθούν να το θάψουν. Η ουσία είναι ότι η κυβέρνηση προχωρεί με γρήγορους ρυθμούς να φέρει στη Βουλή τις αντιασφαλιστικές ρυθμίσεις και τα στελέχη του ΠΑΜΕ σε όλη την Ελλάδα προσπαθούν να ενημερώσουν τους εργαζόμενους για τις συνέπειες που θα έχει ο νόμος, εφόσον ψηφιστεί. Γι' αυτό θα πρέπει τώρα, μέσα από ευρύτερες συσπειρώσεις, διαμαρτυρίες και δραστηριότητα να αποτραπεί η κατάθεση του αντιασφαλιστικού νόμου στη Βουλή και βέβαια να μην πάρει μέρος στον "κοινωνικό διάλογο" η ΓΣΕΕ. Με όλους τους τρόπους και τα μέσα θα προσπαθήσουμε να έρθουμε σε επαφή με τους εργαζόμενους. Κανείς δε θα μπορέσει να μας σταματήσει. Και αυτό το λέμε για να το γνωρίζουν κάποιοι ότι μπορεί να προσπαθούν να περιστείλουν τις δημοκρατικές και συνδικαλιστικές ελευθερίες, αλλά πάντα το λαϊκό κίνημα θα βρίσκει τρόπους να τους σταματήσει».

Τέλος, ο Χρ. Κατσιώτης καταδίκασε την επιλεκτική φίμωση του «Ρ» και του «902» στην καταγραφή των προβλημάτων και των προβληματισμών των εργαζομένων.

ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΚΥΛΛΑΚΟΣ
Αποικιοκρατική σύμβαση σε βάρος του λαού

Στα σοβαρά λειτουργικά προβλήματα του αεροδρομίου Σπάτων, την επιχείρηση κατασυκοφάντησης της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ) ώστε να ξεπουληθεί πιο εύκολα, καθώς και σε θέματα που αφορούν το προσωπικό και μαρτυρούν έλλειψη δημοκρατίας, επικέντρωσε το ενδιαφέρον του ο Αντ. Σκυλλάκος, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και βουλευτής, κατά τη συνάντηση που είχε χτες με τη διοίκηση του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ).

Τη συνάντηση τη ζήτησε το ΚΚΕ, με αφορμή τα προβλήματα που παρουσιάζονται τις πρώτες μέρες λειτουργίας του νέου αεροδρομίου. Ο Αντ. Σκυλλάκος εξέφρασε στον αναπληρωτή διευθυντή του ΔΑΑ Ι. Παράσχη την ανησυχία του ΚΚΕ για τα σοβαρότατα προβλήματα που παρατηρήθηκαν τις πρώτες μέρες λειτουργίας του νέου αεροδρομίου. Παράλληλα, τόνισε ότι γίνεται προσπάθεια να συκοφαντηθεί ο εθνικός αερομεταφορέας ενόψει της ιδιωτικοποίησης, ενώ έθεσε και ζητήματα έλλειψης δημοκρατίας, με αναφορά στην απαγόρευση που προηγήθηκε στην είσοδο του «Ρ» και του «902» στους εργασιακούς χώρους, αλλά και στην παρακολούθηση των εργαζομένων του αεροδρομίου με κάμερες, ακόμα και στους χώρους που αλλάζουν ρούχα!

Από την πλευρά του ο Ι. Παράσχης έμμεσα επέρριψε τις ευθύνες στην ΟΑ για τα λειτουργικά προβλήματα του αεροδρομίου, αλλά εμφανίστηκε καθησυχαστικός για την επίλυση των προβλημάτων τις επόμενες μέρες.

Μετά τη συνάντηση, ο Αντ. Σκυλλάκος δήλωσε στους δημοσιογράφους: «Ζητήσαμε συνάντηση με την ηγεσία του αεροδρομίου, διότι ανησυχήσαμε από τα τραγικά, μπορώ να πω, προβλήματα που δημιουργήθηκαν τις πρώτες μέρες. Ηταν καθησυχαστικοί ότι θα λυθούν τα προβλήματα. Το πολιτικό συμπέρασμα που βγάλαμε, όμως, είναι ότι δε φτάνει ότι υπήρξε μια αποικιοκρατική σύμβαση και αντί να είναι ελληνικό το αεροδρόμιο το δώσαμε σε ιδιώτη Γερμανό. Αλλά και οι ιδιώτες αποδείχτηκε ότι δεν μπορούν να διαχειριστούν και να οργανώσουν το ξεκίνημα ενός αεροδρομίου, όπως θα έπρεπε να ξεκινήσουν. Και το δεύτερο από τη συζήτηση, επιβεβαιώθηκε ο φόβος μας ότι θα ακριβύνουν όλες οι υπηρεσίες που προσφέρονται και σε πελάτες και για τη διακίνηση των εμπορευμάτων, είτε τα εισιτήρια, είτε πάρκιν, είτε ναύλοι, οτιδήποτε. Και θα είναι σε βάρος του ελληνικού λαού».

ΕΥΔΑΠ
Δεκάξι κοινοπραξίες για τον κεντρικό συλλεκτήρα

Δεκαέξι κοινοπραξίες τεχνικών εταιριών εκδήλωσαν ενδιαφέρον για το έργο επέκτασης του κεντρικού συλλεκτήρα ακάθαρτων και ενίσχυσης του κεντρικού παραλιακού συλλεκτήρα ακάθαρτων ακτής Σαρωνικού, προϋπολογισμού 28,6 δισ. δρχ., που έχει προκηρύξει η ΕΥΔΑΠ.

Πρόκειται για ένα έργο που θα αποσυμφορήσει οριστικά το νοτιοανατολικό τμήμα των δικτύων αποχέτευσης της πρωτεύουσας και, ωστόσο, βρισκόταν στις μελέτες και στις εξαγγελίες εδώ και μια δεκαετία τουλάχιστον! Με την επέκταση του αγωγού αυτού προβλέπεται να αποχετευτούν οι περιοχές των δήμων της Β` Ακτής Σαρωνικού, δηλαδή Ν. Σμύρνης, Π. Φαλήρου, Αγίου Δημητρίου, Αλίμου, Ελληνικού, Ηλιούπολης, Αργυρούπολης, Γλυφάδας, Βούλας, Βουλιαγμένης και Βάρης - Βάρκιζας.

Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή του κεντρικού συλλεκτήρα ακάθαρτων σε σήραγγα τελικής διαμέτρου τριών μέτρων και συνολικού μήκους περίπου 14 χιλιομέτρων, την κατασκευή του προσαγωγού συλλεκτήρα Βάρης - Βάρκιζας μήκους 1.200 μέτρων, των άλλων προσαγωγών συλλεκτήρων συνολικού μήκους 10 χιλιομέτρων, των δικτύων ακάθαρτων, καθώς και δύο νέων αντλιοστασίων και των καταθλιπτικών αγωγών τους, μήκους 4 χλμ.

Οπως ανακοίνωσε η ΕΥΔΑΠ, στην επόμενη φάση του διαγωνισμού θα κληθούν 5 μέχρι 12 από τους 16 ομίλους που εκδήλωσαν ενδιαφέρον, προκειμένου να καταθέσουν τις οριστικές οικονομικές και τεχνικές τους προσφορές για την κατασκευή του έργου.

Οι 16 κοινοπραξίες, εκ των οποίων μόνο τρεις είναι αμιγώς ελληνικές, είναι οι εξής: 1. ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ - ΕΝΤΕΧΝΟΣ - ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ - Η. BRAMM GMbH, 2. IMPREGILO - ΑΚΤΩΡ, 3. ΑΤΤΙΚΑΤ - E.D. ZUBLIN A.G., 4. ALPINE MAYREDER BAU - ΤΕΡΝΑ, 5. NESTOS ΑΤΕ - SOCIETA INTERNASIONALE GALLERIE, 6. ΑΒΑΞ Α.Ε. - FCC CONSTRUCCION, 7. ΜΗΧΑΝΙΚΗ Α.Ε. - ΕΛΤΕΡ ΑΤΕ, 8. ΑΤΕ ΓΝΩΜΩΝ ΑΕ - ΓΕΚΑΤ ΑΤΕ, 9. IMPRESA FAIOLA ING - ANGELO SPA, 10. ZAGOPE CONSTRUCOES e ENGENHARIA S.A. - ΠΑΝΤΕΧΝΙΚΗ ΑΕ, 11. ZS BRNO as - ΑΦΟΙ ΜΕΣΟΧΩΡΙΤΗ ΑΤΕ, 12. Κ.Ι. ΣΑΡΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ - SOMAGUE ENGENHARIA, 13. ΤΕΧΝΙΚΗ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ - ΜΟΧΛΟΣ - Ν. ΚΑΜΑΤΑΚΗΣ ΑΤΕΕ, 14. STRABAG AG - ΘΕΜΕΛΗ ΑΕ - ΓΑΝΤΖΟΥΛΑΣ ΑΤΕ, 15. ASTALDI Spa - ΑΘΗΝΑ - ΘΕΜΕΛΙΟΔΟΜΗ, 16. ΑΕΓΕΚ - ΜΕΤΩΝ - SELI - JAGER.

«ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ»
«Εχασε» ήδη 138 πτήσεις

Σε απολογία για την ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού στο αεροδρόμιο των Σπάτων, κατέφυγε χτες με ανακοίνωσή της η «Ολυμπιακή Αεροπορία». Στην ουσία όμως, αποκρύπτονται οι ευθύνες της ιδιοκτήτριας εταιρίας «Χόχτιφ» για την κατάσταση που επικρατεί.

Με την ανακοίνωσή της η ΟΑ αναφέρεται στη... στήριξη που πρόσφερε ώστε να λειτουργήσει ομαλά το αεροδρόμιο, απαντώντας σε κατηγορίες περί του αντιθέτου.

Σημειώνει ότι έως και σήμερα μείωσε κατά 138 συχνότητες (πτήσεις) το επιχειρησιακό της πρόγραμμα, «συμβάλλοντας τα μέγιστα» όχι μόνο στα πρώτα 24ωρα λειτουργίας του «Ελευθέριος Βενιζέλος», αλλά και στη συνέχεια, μιας και 48 εβδομαδιαίες συχνότητες θα παραμείνουν εκτός προγράμματος, για κάποιο διάστημα.

Η διοίκηση της εταιρίας αποφεύγει να θίξει ευθέως τις δυσλειτουργίες του νέου αερολιμένα και την κακή διαχείρισή του από τους Γερμανούς της «Χόχτιφ». Πάντως, έστω και κομψά, κάνει λόγο για «αδυναμία των συστημάτων του νέου αεροδρομίου να λειτουργήσουν - εξυπηρετήσουν το επιχειρησιακό πρόγραμμα» της ΟΑ. Καταλήγει λέγοντας ότι η διοίκηση και οι εργαζόμενοι της εταιρίας έκαναν ό,τι μπορούσαν για να συμβάλουν στην εύρυθμη λειτουργία του αεροδρομίου και έτσι θα συνεχίσουν στο μέλλον.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ