ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 7 Σεπτέμβρη 2017
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΑΛ. ΤΣΙΠΡΑΣ - ΜΠ. ΜΠΟΡΙΣΟΦ
«Τροχοδρομούν» έργα για την ανάκαμψη των κερδών του κεφαλαίου

Συμφωνία για την κατασκευή της «Σιδηροδρομικής Εγνατίας» υπέγραψαν χτες στην Καβάλα οι πρωθυπουργοί Ελλάδας και Βουλγαρίας

Εργα πνοής για το μεγάλο κεφάλαιο συμφωνήθηκαν στη συνάντηση

Eurokinissi

Εργα πνοής για το μεγάλο κεφάλαιο συμφωνήθηκαν στη συνάντηση
Με την υπογραφή μνημονίου συνεργασίας για την κατασκευή της «Σιδηροδρομικής Εγνατίας» ολοκληρώθηκε χτες στην Καβάλα η συνάντηση του πρωθυπουργού Αλ. Τσίπρα με τον Βούλγαρο ομόλογό του Μπ. Μπορίσοφ. Η σιδηροδρομική σύνδεση των δύο κρατών - Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη κι από εκεί με τα λιμάνια Ρούσε στο Δούναβη, Βάρνα και Μπουργκάς - συνιστά έργο πνοής για τους επιχειρηματικούς τους ομίλους, που έρχεται να απαντήσει στην ανάγκη τους για επιτάχυνση των μεταφορών, σε μια περίοδο που δρομολογείται η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και των λιμανιών. Η κρισιμότητα του έργου για τις αστικές τάξεις της περιοχής επιβεβαιώνεται και απ' την έκφραση της επιθυμίας επέκτασης σε δεύτερη φάση της γραμμής προς τη Σερβία και την αναγγελία τετραμερούς συνάντησης, με τη συμμετοχή και της Ρουμανίας, στις 3 του Οκτώβρη, με τον Αλ. Τσίπρα να κομπάζει για τη δυναμική που διαμορφώνεται γύρω απ' τον άξονα Ελλάδας - Βουλγαρίας, απ' τη σκοπιά της επιδίωξης του εγχώριου κεφαλαίου για τη γεωστρατηγική του αναβάθμιση στην περιοχή.

Στο επίκεντρο των διαβουλεύσεων των δύο πρωθυπουργών βρέθηκαν και η συνεργασία στον τομέα της Ενέργειας, αλλά και οι εξελίξεις στα Βαλκάνια, καθώς και η επικείμενη βουλγαρική προεδρία του Συμβουλίου της ΕΕ, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2018. Συμφωνήθηκε η πραγματοποίηση Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας Ελλάδας - Βουλγαρίας στα τέλη του χρόνου, παράλληλα με την ολοκλήρωση του τερματικού σταθμού του IGB. Επιπλέον, συμφωνήθηκε στο πλαίσιο της βουλγαρικής προεδρίας να υπάρξουν κοινές πρωτοβουλίες περαιτέρω προώθησης της «Ατζέντας της Θεσσαλονίκης» του 2003, για την ευρωπαϊκή προοπτική των Βαλκανίων.

Με εμφανή την πρόθεση στοίχισης του λαού στις επιδιώξεις του κεφαλαίου, ο Αλ. Τσίπρας δεν τσιγκουνεύτηκε σε χαρακτηρισμούς, προσδίδοντας στο έργο «ιστορική, τεράστια οικονομική, εμπορική και γεωπολιτική αξία», καλλιεργώντας αυταπάτες ότι μερίδιο αυτής θα καταλήξει στο λαό και πως το νταραβέρι των δύο κρατών γίνεται «προς όφελος των δύο λαών, προς όφελος της ειρήνης, της σταθερότητας και της συνανάπτυξης στην ευρύτερη περιοχή της Βαλκανικής».

Μπαίνοντας στο ψητό και διαφημίζοντας στους επιχειρηματικούς ομίλους τις προθέσεις του, είπε ότι το έργο προσελκύει νέες παραγωγικές μονάδες και ενισχύει τις υπάρχουσες. «Θα αποτελέσει έναν πολύ ισχυρό μοχλό ανάπτυξης και διευκόλυνσης εμπορευματικών ροών και μετακινήσεων στην ευρύτερη περιοχή. Στην πραγματικότητα, ανοίγουμε νέους εμπορικούς δρόμους και επεκτείνουμε το διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών, συνδέοντας το Αιγαίο με τον Δούναβη και τη Μαύρη Θάλασσα», ανέφερε χαρακτηριστικά, ενώ ενημέρωσε ότι συγκροτείται διακρατικός φορέας υλοποίησης και διαχείρισης της σιδηροδρομικής γραμμής.

Βλέπουν μακριά για λογαριασμό του κεφαλαίου

Απ' την πλευρά του και ο Μπ. Μπορίσοφ μίλησε για την ανάγκη εμπλοκής στο έργο της Σερβίας και της Ρουμανίας και προχωρώντας παραπέρα πρόσθεσε ότι με τον «Διάδρομο 8», που δίνει τη δυνατότητα σύνδεσης με αυτοκινητόδρομο από την Αλβανία μέχρι τη Βουλγαρία, θα δοθούν «μεγάλες ευκαιρίες για επιχειρηματική δραστηριότητα». Επεσήμανε ταυτοχρόνως την ανάγκη να διαφημιστούν τα έργα αυτά ως «κράχτες» κεφαλαίων προς επένδυση, αλλά και για τη χρηματοδότησή τους από τα ταμεία της ΕΕ. Στην κατεύθυνση αυτή, όπως είπε, πριν τη Σύνοδο Κορυφής της ΕΕ τον Οκτώβρη θα ζητήσει από κοινού με τον Αλ. Τσίπρα συνάντηση με τον Ζ. Κλ. Γιούνκερ.

Ο Μπ. Μπορίσοφ υποστήριξε και την επίλυση των «διενέξεων» στα Βαλκάνια και την ενταξιακή προοπτική βαλκανικών κρατών στην ΕΕ, θέτοντας ως προϋπόθεση «τα κράτη μαζί να αναπτύσσουν τις οικονομίες τους, να δημιουργούν στέρεες βάσεις για τη βιομηχανία». Για το ίδιο θέμα, ο Αλ. Τσίπρας πρόσθεσε ότι η περιοχή αποτελεί το ανατολικό σύνορο της Ευρώπης, που χωρίς τη «θετική συμβολή» των χωρών του, η ΕΕ δεν θα μπορεί να αντιμετωπίσει μια σειρά από «σύγχρονες προκλήσεις». Σε ερώτηση για τις σχέσεις με τη Ρωσία, ο Ελληνας πρωθυπουργός δήλωσε πως «είναι προφανές ότι οι χώρες μας μπορούν να παίξουν και ένα ρόλο γέφυρας ανάμεσα στην ΕΕ και τη Ρωσία».


ΚΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ - ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Η λαϊκή ανάγκη για ασφαλή και γρήγορη μετακίνηση υποτάσσεται στην κερδοφορία των μονοπωλίων

Τα «μεγάλα έργα» σχεδιάζονται και υλοποιούνται με βάση τις ανάγκες της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων και όχι των σύγχρονων λαϊκών αναγκών, υπογραμμίζει η ΤΕ Ιωαννίνων - Θεσπρωτίας του ΚΚΕ σε ανακοίνωσή της με αφορμή την επίσκεψη του πρωθυπουργού προχτές στα Γιάννενα για τα εγκαίνια της Ιόνιας Οδού, στο πλαίσιο της οποίας επισκέφτηκε και το Μουσείο Αργυροτεχνίας.

Η αλλαγή εικόνας για την οποία μίλησε ο πρωθυπουργός «αφορά τους επιχειρηματικούς ομίλους που θα δουν τα κέρδη τους να αυξάνονται από τη δραστική μείωση του χρόνου των οδικών μετακινήσεων και μεταφορών», υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση, όπου στηλιτεύεται το γεγονός ότι το έργο κινδυνεύει να γίνει απροσπέλαστο για το λαό, λόγω του υψηλού κόστους των διοδίων. Η ανακοίνωση σημειώνει ότι από το συνολικό κόστος του έργου, που ξεπέρασε το 1,2 δισ. ευρώ, «μόνο τα 200 εκατομμύρια είναι τα ίδια κεφάλαια που κατέβαλε η εταιρεία παραχώρησης "Νέα Οδός" (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), η οποία θα εκμεταλλεύεται το έργο αυτό για 30 χρόνια». Το υπόλοιπο ποσό καλύφθηκε από το Δημόσιο και από έσοδα από τα διόδια για το διάστημα 2008 - 2015, ενώ «οι παραχωρησιούχοι έλαβαν επιπλέον 460 εκατομμύρια ευρώ παραπάνω από τα αρχικά συμφωνηθέντα τιμήματα».

«Το συμπέρασμα που βγαίνει είναι ότι και οι μεγάλοι οδικοί άξονες υποτάσσουν τη λαϊκή ανάγκη για ασφαλή και γρήγορη μαζική μετακίνηση στο στόχο που υπηρετούν: Την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων που θα διακινούν γρήγορα τα προϊόντα τους στις αγορές, καθώς επίσης των κατασκευαστικών εταιρειών και των εταιρειών παραχώρησης που θα εισπράξουν τεράστια ποσά από την εκμετάλλευση των διοδίων», σημειώνεται.

Σε ό,τι αφορά τις δεσμεύσεις σχετικά με τη λειτουργία του αεροδρομίου, καθώς και την επίσκεψη του πρωθυπουργού στο Μουσείο Αργυροτεχνίας του Πολιτιστικού Ιδρύματος του ομίλου Πειραιώς, η Κομματική Οργάνωση σημειώνει πως «εντάσσονται στο γενικότερο σχεδιασμό της κυβέρνησης για την εξυπηρέτηση των μεγάλων τουριστικών και επιχειρηματικών ομίλων και όχι για τις λαϊκές ανάγκες για μετακίνηση, αναψυχή και πολιτισμό».

Καλεί τέλος τους εργαζόμενους να αναζητήσουν τη λύση στα προβλήματα που βιώνουν στον αγώνα, σε κοινωνική συμμαχία με τα άλλα λαϊκά στρώματα, που θα αναμετριέται με τα σχέδια για την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων και την αντιλαϊκή πολιτική των κομμάτων τους, βάζοντας στο επίκεντρο της πάλης την ανάκτηση των απωλειών και την ικανοποίηση όλων των σύγχρονων λαϊκών αναγκών.


ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Η «Σιδηροδρομική Εγνατία» ικανοποιεί απαιτήσεις επιχειρηματικών ομίλων

Το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ, σε ανακοίνωσή του για την υπογραφή μνημονίου για τη σιδηροδρομική σύνδεση Ελλάδας - Βουλγαρίας, σημειώνει:

«Από τη διαφήμιση καπιταλιστικών επιχειρήσεων στην υπογραφή διακρατικών συμφωνιών, αναγκαίων για το κεφάλαιο, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ συνεχίζει να πλασάρει το γνωστό παραμύθι της ανάπτυξης που δήθεν μπορεί να ωφελήσει και τα μονοπώλια και το λαό.

Η αλήθεια είναι ότι η διακρατική συμφωνία για την κατασκευή της "Σιδηροδρομικής Εγνατίας", που θα συνδέει με νέα γραμμή την Καβάλα με τη Θεσσαλονίκη και την Αλεξανδρούπολη και από εκεί με τα λιμάνια Ρούσε (στο Δούναβη), Βάρνα και Μπουργκάς, έρχεται κατ' απαίτηση των μονοπωλιακών ομίλων στον κλάδο των Μεταφορών και σε περίοδο που δρομολογείται η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και των λιμανιών.

Τα όσα είπε ο πρωθυπουργός περί "έργου ιστορικής, εμπορικής και γεωστρατηγικής σημασίας", για τη σιδηροδρομική γραμμή Ελλάδας - Βουλγαρίας, στόχο έχουν να στοιχηθεί ο λαός πίσω από τα σχέδια και τις επιδιώξεις των μονοπωλίων που δραστηριοποιούνται στους κλάδους των Μεταφορών και της Ενέργειας, συνολικά της αστικής τάξης που επιδιώκει τη γεωστρατηγική της αναβάθμιση στην περιοχή. Κανένα από αυτά τα έργα δεν εξασφάλισε ανάπτυξη προς όφελος του λαού, δεν απέτρεψε την καπιταλιστική κρίση, δεν εξάλειψε την ανισομετρία από περιοχή σε περιοχή.

Οπως ο οδικός άξονας "Εγνατία ΑΕ" ήρθε να υπηρετήσει τη διασύνδεση Τουρκίας και ΕΕ, για την ταχύτερη μεταφορά εμπορευμάτων, με το λαό να πληρώνει το μάρμαρο για την κατασκευή και τη συντήρηση, με τα διόδια να πολλαπλασιάζονται με αποφάσεις των προηγούμενων και της σημερινής κυβέρνησης, έτσι και η "Σιδηροδρομική Εγνατία" έρχεται να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις των επιχειρηματικών ομίλων στις σημερινές συνθήκες που προτάσσεται η "επιστροφή στην καπιταλιστική ανάπτυξη" και μάλιστα σε μια περίοδο που αναδιατάσσονται διαρκώς οι συμμαχίες μεταξύ των καπιταλιστικών κρατών.

Οι εργαζόμενοι θα πληρώσουν σήμερα για την κατασκευή ενός έργου και θα συνεχίσουν να πληρώνουν και στο μέλλον ως επιβάτες τα διαρκώς αυξημένα ναύλα, την ίδια ώρα που τα μονοπώλια θα πετυχαίνουν μείωση του κόστους για τις μεταφορές των εμπορευμάτων τους. Η εμπειρία του ΟΣΕ δεν αφήνει περιθώρια παρερμηνειών, είναι βέβαιο ότι ως αντίβαρο θα αυξάνεται το κόστος μεταφοράς των επιβατών.

Αν η κυβέρνηση ενδιαφερόταν να έχει ο λαός της Βόρειας Ελλάδας, όλης της χώρας, φτηνές και σύγχρονες μετακινήσεις, θα καταργούσε τα διόδια, θα μείωνε την τεράστια φορολογία στα καύσιμα, θα δημιουργούσε σύγχρονες, φτηνές και προσβάσιμες για όλο το λαό δημόσιες, συνδυασμένες μεταφορές και φυσικά δεν θα παρέδιδε στους ιδιώτες την Εγνατία Οδό».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ