ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 13 Σεπτέμβρη 2017
Σελ. /24
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Σοβαρά προβλήματα στη ναυτική εκπαίδευση και μετεκπαίδευση

Καταγγελίες από τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία

Με κενά και άλλα σοβαρά προβλήματα ξεκίνησε η νέα εκπαιδευτική περίοδος στο Κέντρο Επιμόρφωσης Στελεχών Εμπορικού Ναυτικού (ΚΕΣΕΝ), απόρροια της αντιλαϊκής πολιτικής της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ που συνεχίζει με τη σειρά της την υποβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης και μετεκπαίδευσης, αφήνοντας ελεύθερο έδαφος για την ιδιωτική εκπαίδευση.

Οπως καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η ΠΕΜΕΝ, δεν έχουν ολοκληρωθεί οι προσλήψεις εκπαιδευτικών, γεγονός που έχει αποτέλεσμα να δημιουργούνται πολυάριθμα τμήματα, κάτι που δυσκολεύει την παρακολούθηση των μαθημάτων και επιδρά αρνητικά σε μετεκπαιδευόμενους και εκπαιδευτές. Ενδεικτικά, όπως αναφέρει, στο Γ' κύκλο των Β' μηχανικών έχουν εγγραφεί 73 μετεκπαιδευόμενοι, οι οποίοι έχουν στοιβαχτεί σε ένα τμήμα, ενώ για να χωρέσουν, το μάθημα γίνεται στο μεγάλο αμφιθέατρο του ΚΕΣΕΝ. Προσθέτει ότι «η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών παραμένουν ωρομίσθιοι, χωρίς να γίνονται προσλήψεις σε μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό με βάση τις πραγματικές ανάγκες, ενώ επίσης παραμένουν οι ελλείψεις σε ναυτοδιδάσκαλους, με αποτέλεσμα αυτήν την περίοδο να εργάζονται 2 στο ΚΕΣΕΝ/Μηχανικών».

«Απαιτούμε άμεσα το ΥΕΝ και οι υπηρεσίες του να αναλάβουν τις ευθύνες τους, να πάρουν όλα τα απαραίτητα μέτρα με προσλήψεις εκπαιδευτικών και ναυτοδιδασκάλων, για την πλήρη κάλυψη των σύγχρονων αναγκών σε ναυτική εκπαίδευση και μετεκπαίδευση, ενάντια στα τρωκτικά της ιδιωτικής εκπαίδευσης», τονίζει η ΠΕΜΕΝ και καλεί τους μηχανικούς «να συμμετέχουν μαζικά στη γενική συνέλευση του ΚΕΣΕΝ/Μηχανικών, που θα προγραμματίσει η Συντονιστική Επιτροπή», αλλά και στη Γενική Συνέλευση της ΠΕΜΕΝ στις 20/9.

Ακόμα, με κοινή παρέμβασή τους, ΠΕΜΕΝ και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» επισυνάπτουν καταγγελία της Επιτροπής Ναυτικών Αποφοίτων ΕΠΑΛ (Πλοίαρχοι, Μηχανικοί), για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στην παρακολούθηση ειδικών μαθημάτων για την απόκτηση των διπλωμάτων Γ' τάξεως. Οπως αναφέρεται, η μοναδική σχολή που γίνονται ειδικά μαθήματα είναι η ΑΕΝ Ασπροπύργου, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να αντιμετωπιστεί η μεγάλη συμμετοχή των αποφοίτων. Ετσι αναγκάζονται να περιμένουν «σειρά», που σημαίνει καθυστέρηση στην εύρεση μπάρκου, παράταση της ανεργίας τους και σοβαρά οικονομικά προβλήματα για τους ίδιους και τις οικογένειές τους. Ζητούν τη λειτουργία ειδικών μαθημάτων και σε άλλες ΑΕΝ.

Γενική Συνέλευση της ΠΕΜΕΝ στις 20 Σεπτέμβρη

Στο μεταξύ, σε Γενική Συνέλευση καλεί η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ) την Τετάρτη 20 Σεπτέμβρη, στις 10.30 π.μ., στα γραφεία της. Στη συνέλευση θα εκλεγεί εφορευτική επιτροπή που θα διεξάγει τις αρχαιρεσίες για την εκλογή νέας διοίκησης.

Στο κάλεσμά της, η ΠΕΜΕΝ υπογραμμίζει τη σημασία που έχει η συμμετοχή κάθε μέλους της στη συνέλευση «σε περίοδο που το εφοπλιστικό και συνολικά το κεφάλαιο με τους εκπρόσωπους του επιχειρούν την πλήρη ισοπέδωση εργασιακών, κοινωνικοασφαλιστικών και συνδικαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών, των εργαζομένων και του κλάδου μας».

Απέναντι στην προσπάθεια της κυβέρνησης να καλλιεργήσει αυταπάτες για «έξοδο από τα μνημόνια» και «δίκαιη ανάπτυξη», η ΠΕΜΕΝ θέτει στους εργαζόμενους το ερώτημα: «Ανάπτυξη από ποιον για ποιον;». Απαντώντας, αξιοποιεί και το παράδειγμα εφοπλιστικού κεφαλαίου: «Δεν μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη που να υπηρετεί τα κέρδη των μονοπωλίων και τις ανάγκες των εργαζομένων. Χαρακτηριστικό προκλητικό παράδειγμα αποτελεί το εφοπλιστικό κεφάλαιο, που και την περίοδο της κρίσης ενισχύει την κερδοφορία του, διατηρεί την πρωτοκαθεδρία κατέχοντας το 20% στην παγκόσμια ναυτιλία, επενδύει δισ. ευρώ σε ναυπηγήσεις και αγορές πλοίων». Την ίδια στιγμή, οι εφοπλιστές με τη βοήθεια των κυβερνήσεων επιβάλλουν συνθήκες γαλέρας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, καταργούν τις Συλλογικές Συμβάσεις, επεκτείνουν τη «μαύρη» ανασφάλιστη εργασία, διαλύουν την κοινωνικοασφαλιστική προστασία και τα συνδικαλιστικά δικαιώματα.

Η ΠΕΜΕΝ υπενθυμίζει το πλήγμα που έχουν δεχτεί οι ναυτεργάτες και από τον πρόσφατο αντιασφαλιστικό νόμο (4387/2016), που είχε αποτέλεσμα να μην καταβάλλονται κύριες, επικουρικές συντάξεις και εφάπαξ, αλλά να δίνεται «μόνο προσωρινή σύνταξη, που διαμορφώνεται από 384 έως 768 ευρώ».


ΡΟΔΟΣ - ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΕ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ «ALDEMAR»
Καταγγέλλει στοχοποίηση συνδικαλίστριας από την εργοδοσία

Βλαπτική μεταβολή των όρων εργασίας, με τη «βούλα» γιατρού εργασίας

Τη στοχοποίηση καμαριέρας, μέλους του Διοικητικού του Συμβουλίου, από την εργοδοσία καταγγέλλει το Σωματείο Εργαζομένων στα ξενοδοχεία της Ρόδου «Amilia Mare» και «Paradise Village» του ομίλου «Aldemar».

Η εργαζόμενη βρέθηκε στο στόχαστρο, καθώς το προηγούμενο διάστημα έδωσε μάχη για να μην κουβαλούν οι καμαριέρες τους σάκους με τα άπλυτα, σεντόνια και πετσέτες, κάτι που δεν συμπεριλαμβάνεται στα καθήκοντα της ειδικότητάς τους, όπως εξηγεί το Σωματείο, αλλά πρέπει να γίνεται με ειδικά καρότσια από τους οροφοκόμους (βαλέδες).

«Η συνάδελφος είχε επανειλημμένα διαμαρτυρηθεί στην εργοδοσία για τη μεταφορά των σάκων, αναφέροντας ότι, όπως σχεδόν όλες οι καμαριέρες, έχει πρόβλημα στη μέση της και με το να κουβαλάει τους σάκους επιδεινώνεται. Η επιχείρηση όμως, αντί να πάρει μέτρα για την προστασία της υγιεινής και ασφάλειας των εργαζομένων, όπως είναι υποχρεωμένη, επέβαλε ακόμα πιο αυταρχικά στις καμαριέρες να συνεχίσουν να κουβαλούν τους σάκους», καταγγέλλει το Σωματείο, εξηγώντας ότι με αυτήν την απαίτηση της εργοδοσίας «βγαίνει η δουλειά με λιγότερα μεροκάματα - λιγότερους βαλέδες».

Το αποτέλεσμα ήταν το πρόβλημα της εργαζόμενης να οξυνθεί και να χρειαστούν 17 μέρες αναρρωτική άδεια για να μπορέσει να αντιμετωπίσει τα συμπτώματά του. «Φυσικά, δεν είναι η μοναδική καμαριέρα που αναγκάζεται να πάρει αναρρωτική άδεια, είναι φαινόμενο λίγο πολύ συνηθισμένο και σε αυτό και σε άλλα τμήματα, με αυτήν την ένταση της δουλειάς», εξηγεί το Σωματείο.

Με την επιστροφή της στη δουλειά, η εργαζόμενη προσκόμισε ιατρική γνωμάτευση ώστε να απαλλαγεί από τη χειρωνακτική μεταφορά φορτίου. Την περίμενε όμως μια έκπληξη: Η εργοδοσία την παρέπεμψε «στον παντελώς άγνωστο για τους εργαζόμενους του ξενοδοχείου ιατρό εργασίας», ο οποίος χωρίς να ενημερωθεί για τις εξετάσεις και την κατάσταση της υγείας της εργαζόμενης, «αμέσως συμπέρανε ότι δεν κάνει να είναι καμαριέρα αλλά... καθαρίστρια για να την ελαφρύνει από το φόρτο εργασίας!».

Οπως επισημαίνει το Σωματείο, η «διάγνωση» βολεύει μια χαρά την επιχείρηση, από τη μια για να «μπαλώσει» τις ελλείψεις σε προσωπικό και από την άλλη να «τιμωρήσει» την εργαζόμενη και να στείλει το σχετικό «μήνυμα» στις συναδέλφους της. Η καθαριότητα των κοινόχρηστων χώρων έχει ανατεθεί σε εργολαβικό συνεργείο. Ομως, η δουλειά είναι σκληρή και οι αποδοχές τόσο χαμηλές που οι παραιτήσεις έχουν πάρει τη μορφή επιδημίας. Η πρακτική της εργοδοσίας να αναθέτει την καθαριότητα των κοινόχρηστων χώρων στις καμαριέρες, προκαλώντας τις εύλογες διαμαρτυρίες τους, τώρα αποκτά τη «βούλα» του γιατρού εργασίας...

Αντιπροσωπεία της Διοίκησης του Σωματείου έχει ήδη προχωρήσει σε παρέμβαση στην Επιθεώρηση Εργασίας αλλά και στον Ιατρικό Σύλλογο του νησιού, διεκδικώντας να επιστρέψει η εργαζόμενη κανονικά στη δουλειά και την ειδικότητά της και η επιχείρηση να εξασφαλίσει την απαλλαγή των καμαριέρων από τη μεταφορά των σάκων.


ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΤΟΥ ΠΑΜΕ
Κάλεσμα αγώνα ενάντια στην «απελευθέρωση» και την ιδιωτικοοικονομική λειτουργία

Στάση εργασίας σήμερα στα λεωφορεία στην Αττική

Στάση εργασίας πραγματοποιούν σήμερα Τετάρτη οι οδηγοί στα μπλε λεωφορεία στην Αττική, από την έναρξη της βάρδιας έως τις 9 π.μ. και από τις 9 μ.μ. έως το τέλος της βάρδιας, λόγω των ελλείψεων στην υλικοτεχνική υποδομή. Στάση εργασίας θα κάνουν και οι τεχνικοί (11.00 - 17.00).

Σε ανακοίνωσή της η Γραμματεία Αστικών Συγκοινωνιών του ΠΑΜΕ επισημαίνει ότι η κυβέρνηση συνεχίζει την αντεργατική πολιτική των προηγούμενων κυβερνήσεων, «υπηρετεί με τον καλύτερο τρόπο την "απελευθέρωση" των μεταφορών και σε ό,τι αφορά τις αστικές συγκοινωνίες. Η ιδιωτικοοικονομική λειτουργία των εταιρειών ΣΤΑΣΥ - ΟΣΥ, δηλαδή η λειτουργία βάσει της σχέσης κόστους - κέρδους, συρρικνώνει το συγκοινωνιακό έργο μέσω της κατάργησης της κρατικής επιχορήγησης των λειτουργικών αναγκών». Συνέπειες αυτής της πολιτικής είναι η μείωση προσωπικού κατά 40% τα τελευταία χρόνια, ο γερασμένος στόλος με ακινητοποιημένο σχεδόν το 50% σε λεωφορεία και τρόλεϊ, η εντατικοποίηση της δουλειάς, η μείωση δρομολογίων και κατάργηση γραμμών για τους επιβάτες, οι συνεχείς αυξήσεις της τιμής των εισιτηρίων, οι μπάρες κ.ά.

Η κυβέρνηση, σημειώνει η Γραμματεία, «προετοιμάζει παραπέρα αρνητικές εξελίξεις, όπως η άμεση ή έμμεση εμπλοκή ιδιωτών στη λειτουργία των μέσων μαζικής μεταφοράς. Ηδη η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου αυτό ακριβώς σηματοδοτεί, έκδοση, διακίνηση, έλεγχος, είσπραξη με τη μορφή σύμπραξης ιδιωτικών εταιρειών με τις εταιρείες της αστικής συγκοινωνίας. Το ίδιο ακριβώς ισχύει για την τηλεματική, για την καθαριότητα, τη φύλαξη».

Αναδεικνύοντας τις ευθύνες των ΔΑΚΕ, ΠΑΣΚΕ, ΜΕΤΑ και των διάφορων «ανεξάρτητων» δορυφόρων τους, επισημαίνει πως «στηρίζουν με νύχια και δόντια διαχρονικά τις αντεργατικές πολιτικές».

Η Γραμματεία Αστικών Συγκοινωνιών του ΠΑΜΕ καλεί τους εργαζόμενους να παραμερίσουν αυτές τις συνδικαλιστικές δυνάμεις και να ενισχύσουν τις ταξικές δυνάμεις. Να διεκδικήσουν κρατική επιχορήγηση για την επισκευή και την ανανέωση του στόλου, προσλήψεις μόνιμου προσωπικού με πλήρη δικαιώματα, επέκταση του συγκοινωνιακού έργου σε όλο το νομό Αττικής, ΣΣΕ με κάλυψη απωλειών, μισθούς με βάση τις σύγχρονες ανάγκες, μείωση της τιμής των εισιτηρίων κατά 50%.

Να σημειωθεί ότι χτες η πλειοψηφία του Σωματείου Εργαζομένων στις Σταθερές Συγκοινωνίες ανέστειλε τις προγραμματισμένες για χτες και την Παρασκευή στάσεις εργασίας στον ηλεκτρικό...

Αύριο η απεργία στο σιδηρόδρομο

Σε απεργία κατεβαίνουν αύριο, Πέμπτη, οι εργαζόμενοι στο σιδηρόδρομο, με αφορμή και την τυπική ολοκλήρωση, την ίδια μέρα, της ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με αγοράστρια την κρατική ιταλική σιδηροδρομική εταιρεία «Ferrovie dello Stato Italiane».

Σε ανακοίνωσή της, η Γραμματεία Σιδηροδρομικών του ΠΑΜΕ επισημαίνει ότι τόσο η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ όσο και οι προηγούμενες κυβερνήσεις και τα άλλα αστικά κόμματα που στηρίζουν αυτές τις πολιτικές, «υπηρέτησαν και υπηρετούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την "απελευθέρωση" - ιδιωτικοποίηση». Αναδεικνύει τις ευθύνες των ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ και ΔΙΚΤΥΟ που στηρίζουν τις πολικές αυτές, συνολικά την καπιταλιστική ανάπτυξη.

Η Γραμματεία Σιδηροδρομικών του ΠΑΜΕ καλεί «σε έναν αγώνα για σιδηρόδρομο στην υπηρεσία του λαού και όχι των μονοπωλίων», με «αποκλειστικό κριτήριο την ικανοποίηση των εργατικών - λαϊκών αναγκών», τονίζοντας ότι ένας τέτοιος σιδηρόδρομος «είναι ρεαλιστικός όχι όμως στο πλαίσιο της σημερινής καπιταλιστικής ανάπτυξης, αλλά μιας άλλης ανάπτυξης υπέρ του λαού».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ