ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 6 Ιούνη 2018
Σελ. /24
ΝΕΟΛΑΙΑ
«ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΗΣ ΕΕ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΟΛΑΙΑ»
Ενσωμάτωση των νέων της εργατικής τάξης στη βαρβαρότητα που επιβάλλουν ΕΕ - κυβερνήσεις

Η έκθεση για τη «Στρατηγική για τη νεολαία», που συζητήθηκε στο Ευρωκοινοβούλιο, χύνει κροκοδείλια δάκρυα για τη δραματική χειροτέρευση της θέσης της νεολαίας στην ΕΕ και αμέσως μετά επικροτεί με ενθουσιασμό όλες τις αντιδραστικές αντεργατικές πολιτικές και προγράμματα της ΕΕ που την έφεραν σε αυτήν τη θέση, όπως την «Επένδυση στη νεολαία της Ευρώπης», την «Εγγύηση για τη νεολαία», το «Ευρωπαϊκό Σώμα Αλληλεγγύης» και την «Πρωτοβουλία για την Απασχόληση των Νέων» (ΠΑΝ). ΕΕ και αστικές κυβερνήσεις επιφυλάσσουν για τους νέους της εργατικής τάξης «διά βίου μάθηση» και ψευτοκατάρτιση, «μη τυπική και άτυπη εκπαίδευση», «εθελοντισμό», δηλαδή τσάμπα δουλειά για τους επιχειρηματικούς ομίλους. Ταυτόχρονα, η ΕΕ με τη «Στρατηγική για τη νεολαία» επιδιώκει τη χειραγώγηση της συνείδησης και την ενσωμάτωση της νεολαίας στους αντιλαϊκούς σχεδιασμούς της, με διάφορες προπαγανδιστικές καμπάνιες δήθεν συμμετοχής της σε διαδικασίες.

Ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Σωτήρης Ζαριανόπουλος παρενέβη στη συζήτηση στην Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου στο Στρασβούργο και επεσήμανε τα παρακάτω:

«Η Ευρωπαϊκή Ενωση, εκατομμυρίων φτωχών, κοινωνικά αποκλεισμένων νέων που αυξάνονται, όπως ομολογεί η ίδια, επιταχύνει την επίθεση με τον Ευρωπαϊκό Πυλώνα - δήθεν - Κοινωνικών Δικαιωμάτων, αντιδραστικά προγράμματα για τη νεολαία.

Στόχος η εθελοντική "συμμετοχική" - ενσωμάτωσή της στη βαρβαρότητα που της επιβάλλουν, με κοινωνικό διάλογο, το δηλητήριο της επιχειρηματικής και ευρωενωσιακής συνείδησης.

Φθηνή, ελαστική εργασία εφ' όρου ζωής, "ευκαιρίες", όχι δουλειά με δικαιώματα. Μοίρασμα ανεργίας. Αναγκαστική μετάβαση παλιών εργαζομένων στη μερική απασχόληση ως "εκπαιδευτών" των νέων, όπως αναφέρει η έκθεση.

Αντί για εκπαίδευση ψευτοκατάρτιση, άτυπη μαθητεία εφήμερων δεξιοτήτων, σχεδιασμένη από τους ίδιους τους βιομήχανους για τις ανάγκες τους, όπως απαίτησε χτες ο Σύνδεσμός τους στην Ελλάδα.

Και κινητικότητα, περιπλάνηση.

Εναλλάσσοντας ανεργία, κατάρτιση, λίγη δουλειά. Επιχειρήσεις, επαγγέλματα και χώρα. Δηλαδή, ξεριζωμένος, μετανάστης, όχι κοσμοπολίτης Ευρωπαίος όπως λέτε.

Διέξοδο για μόνιμη δουλειά με δικαιώματα, σύγχρονη εκπαίδευση για τις ανάγκες τους, οι νέοι δεν θα βρουν στον κόσμο της αγοράς, της Ευρωπαϊκής Ενωσης, της εκμετάλλευσης, παρά μόνο στον οργανωμένο αγώνα για την ανατροπή τους».

ΜΕΝΙΔΙ
Συγκέντρωση και πορεία την Παρασκευή

Ενας χρόνος συμπληρώνεται από τον άδικο χαμό του μικρού μαθητή

Συγκέντρωση και πορεία για τη συμπλήρωση ενός χρόνου από τον άδικο χαμό του μικρού μαθητή Μάριου, από αδέσποτη σφαίρα στο προαύλιο του 6ου Δημοτικού Σχολείου Αχαρνών, πραγματοποιείται την Παρασκευή 8 Ιούνη.

Η Ενωση Γονέων Δήμου Αχαρνών και ο Σύλλογος Γονέων του 6ου Δημοτικού Σχολείου, που διοργανώνουν την κινητοποίηση, καλούν σε συγκέντρωση στις 7 μ.μ. έξω από το γήπεδο του Αχαρναϊκού και στην πορεία που θα ακολουθήσει, με κατεύθυνση την κεντρική πλατεία Αχαρνών και με επιστροφή στο 6ο Δημοτικό Σχολείο.

Στην κινητοποίηση συμμετέχει και ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής «ο Σωκράτης».

Συρρικνώνονται οι δομές υποστήριξης της εκπαίδευσης

Περιγράφοντας τα προβλήματα που τάχα πάει να λύσει το νέο νομοσχέδιο για τις δομές υποστήριξης της Εκπαίδευσης, το οποίο συζητιέται αυτές τις μέρες στη Βουλή, ο υπουργός ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «υπάρχει μία σοβαρή αλλαγή στην οικογενειακή κουλτούρα, το 25% των οικογενειών είναι μονογονεϊκές (...) η βία αποτελεί ένα φαινόμενο που όλο και μεγαλύτερα ποσοστά της κοινωνίας αποκτούν εξοικείωση μαζί της, από τα βιντεοπαιχνίδια μέχρι την πραγματικότητα (...) δίπλα στους εθισμούς στις ουσίες έχει προστεθεί κάτι που έχει πάρει διαστάσεις επιδημίας και αυτό είναι ο εθισμός στον ηλεκτρονικό λόγο». Ακολούθως ο υπουργός ισχυρίστηκε ότι «αυτό που αναζητούμε είναι με ποιον τρόπο θα συνδεθεί το σχολείο με την κοινωνία (...) ώστε να μην αγνοεί νέες πραγματικότητες του σχολείου. Αυτό δεν μπορεί να γίνει με τον ασύνδετο τρόπο που γινόταν μέχρι τώρα», είπε.

Με βάση τα παραπάνω, τα Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕΚΕΣ), που ιδρύονται από ένα σε κάθε Περιφέρεια (με εξαίρεση την Αττική, την Κεντρική Μακεδονία και τις τρεις νησιωτικές, όπου θα ιδρυθούν περισσότερα), υποτίθεται ότι θα παίξουν το ρόλο του συντονισμού και θα βοηθήσουν έτσι καλύτερα το εκπαιδευτικό έργο. Ομως δεν είναι καθόλου έτσι. Τα ΠΕΚΕΣ θα είναι μια δομή πολύ μακριά από τη ζωντανή σχολική πραγματικότητα και θα στελεχώνονται από τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Εργου, που θα αντικαταστήσουν τους Σχολικούς Συμβούλους, αλλά θα είναι πολύ λιγότεροι. Για παράδειγμα, το ΠΕΚΕΣ Κρήτης θα στελεχώνεται από 20 περίπου Συντονιστές Εκπαιδευτικού Εργου (σήμερα υπάρχουν 55 Σχολικοί Σύμβουλοι Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης), οι οποίοι θα έχουν στην ευθύνη τους τις περίπου 800 σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας και τις 230 σχολικές μονάδες της Δευτεροβάθμιας και επιπλέον την ευθύνη για τους εκπαιδευτικούς των κλάδων τους. Πιστεύει κανείς ότι θα στηρίζουν στην πράξη τα σχολεία, όταν οι Συντονιστές θα θέλουν πάνω από 4 μήνες για να κάνουν μια απλή επίσκεψη σε κάθε σχολείο της ευθύνης τους; Ακόμα χειρότερη θα είναι η κατάσταση για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες, αφού ήδη σήμερα είναι ελλιπής η στήριξη που μπορούν να παρέχουν τα υποστελεχωμένα Κέντρα Διάγνωσης (ΚΕΔΔΥ), ενώ με το νομοσχέδιο θα συγχωνευθούν με τα Κέντρα Συμβουλευτικής (ΚΕΣΥΠ) και με άλλες ακόμα δομές, για να καλύψουν ένα τεράστιο φάσμα παρεμβάσεων σε τομείς όπως αυτούς που περιέγραψε ο υπουργός, που πολλές φορές είναι και επιστημονικά ασύνδετοι μεταξύ τους. Αλλο παράδειγμα είναι ότι καταργούνται τα Κέντρα που παρείχαν τεχνική στήριξη στα εργαστήρια πληροφορικής των σχολείων, και αντί αυτών θα αποσπάται ένας εκπαιδευτικός Πληροφορικής σε επίπεδο νομού για να κάνει αυτήν τη δουλειά!

Είναι παραπάνω από φανερό ότι η δήθεν «σύνδεση του σχολείου με την κοινωνία», που επικαλείται ο υπουργός, είναι για να πείσει μόνο όσους έχουν άγνοια των υποστηρικτικών δομών που υπάρχουν σήμερα στην Εκπαίδευση και του πόσο αυτές θα συρρικνωθούν μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου... Οπότε και πάλι το «μάρμαρο» θα το πληρώσουν, ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες, άλλοτε οι εκπαιδευτικοί κι άλλοτε οι γονείς, στρεφόμενοι στον ιδιωτικό τομέα...


Γ. Σ.

Ενάντια στο νομοσχέδιο για τις νέες δομές Εκπαίδευσης

Συγκέντρωση αύριο Πέμπτη, στις 6.30 μ.μ., στα Προπύλαια και πορεία στη Βουλή

«

Να μην περάσει το νομοσχέδιο για την "αξιολόγηση" του σχολείου, την κατάργηση δομών, την κατάργηση των ΚΕΔΔΥ και την υποβάθμιση της Ειδικής Αγωγής» ζητούν εκπαιδευτικοί, γονείς και άλλοι φορείς που αύριο Πέμπτη διαδηλώνουν ενάντια στο σχέδιο νόμου «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις». Η συγκέντρωση θα γίνει στις 6.30 μ.μ. στα Προπύλαια και θα ακολουθήσει πορεία προς τη Βουλή, όπου το νομοσχέδιο συζητείται από τη Δευτέρα, με τη διαδικασία του επείγοντος, στην αρμόδια Επιτροπή.

Στη συγκέντρωση καλούν πρωτοβάθμια σωματεία εκπαιδευτικών (Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Ρόζα Ιμβριώτη», «Γ. Σεφέρης», «Σωκράτης», «Ν. Πλουμπίδης», «Ελλη Αλεξίου», ΕΛΜΕ Πειραιά), η Πρωτοβουλία Αναπληρωτών, η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής, η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Αναπήρων, το Σωματείο Εργαζομένων σε Μονάδες Ιδρύματα Σχολεία Ειδικής Αγωγής, η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ.

Σωματεία εκπαιδευτικών και γονείς τονίζουν πως το νομοσχέδιο προωθεί την αντιδραστική «αξιολόγηση» του σχολείου, που «βαφτίζεται "παιδαγωγική ανατροφοδότηση και αποτίμηση"», καταργεί μια σειρά δομές όπως ΚΕΔΔΥ, ΠΛΗΝΕΤ, ΓΡΑΣΕΠ, ΚΕΣΥΠ. Στέκονται ιδιαίτερα στις επιπτώσεις στην Ειδική Αγωγή, αφού τα ΑμΕΑ στην πράξη διαγράφονται ως ομάδα προτεραιότητας και ειδικής εκπαιδευτικής στήριξης, ενώ η κατάργηση των ΚΕΔΔΥ φορτώνει πλήρως στις πλάτες των οικογενειών όλο το κομμάτι της διάγνωσης και στήριξης των παιδιών με ειδικές μαθησιακές ανάγκες.

Αντίστοιχη συγκέντρωση διαμαρτυρίας διοργανώνει αύριο στις 2.30 μ.μ., στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης στη Θεσσαλονίκη, η Ομοσπονδία Γονέων Κεντρικής Μακεδονίας.

Περιοδείες σε δημόσια ΙΕΚ

Οι Οργανώσεις Αττικής του ΚΚΕ και της ΚΝΕ οργανώνουν επισκέψεις - περιοδείες στα δημόσια ΙΕΚ, συζητώντας με εκπαιδευτικούς και σπουδαστές τις εξελίξεις, τους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς και τις θέσεις του Κόμματος. Οι περιοδείες εντάσσονται στην πλατιά πολιτική εξόρμηση του Κόμματος, με το νέο 4σέλιδο φυλλάδιο και με σύνθημα «Συμπόρευση με το ΚΚΕ για την ανατροπή, αυτή είναι η "καθαρή" διέξοδος για το λαό». Στο πλαίσιο αυτό περιοδείες θα κάνουν:

  • Σήμερα Τετάρτη, στις 17.30, στο ΙΕΚ Αιγάλεω, ο Δημήτρης Βιτάλης, μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ.
  • Αύριο Πέμπτη, στις 17.30, στη Σιβιτανίδειο Σχολή, ο Κώστας Παπαδάκης, μέλος της ΚΕ και ευρωβουλευτής του ΚΚΕ.


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ