ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 2 Αυγούστου 2018
Σελ. /24
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Δύο ναυτεργάτες νεκροί σε λιγότερο από 48 ώρες

«Κώδωνα κινδύνου» για την προστασία της ζωής στη θάλασσα κρούουν τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία

Η εντατικοποίηση των δρομολογίων σε συνδυασμό με τις μειωμένες οργανικές συνθέσεις αυξάνουν τους κινδύνους για ναυτεργάτες και επιβάτες της ακτοπλοΐας

Copyright 2016 The Associated

Η εντατικοποίηση των δρομολογίων σε συνδυασμό με τις μειωμένες οργανικές συνθέσεις αυξάνουν τους κινδύνους για ναυτεργάτες και επιβάτες της ακτοπλοΐας
Ενας ακόμα ναυτεργάτης, ο δεύτερος μέσα σε λιγότερο από δύο 24ωρα, άφησε την τελευταία του πνοή σε επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο. Πρόκειται για τον επίκουρο θαλαμηπόλο του πλοίου «CRUISE OLYMPIA», ο οποίος, μαζί με δύο άλλους συναδέλφους του, με την ειδικότητα και αυτοί των «γενικών υπηρεσιών», δήλωσαν ότι αισθάνθηκαν αδιαθεσία το βράδυ της Δευτέρας, ενώ το πλοίο ήταν εν πλω, με αποτέλεσμα ο ένας από αυτούς να καταλήξει λίγο μετά τα μεσάνυχτα.

Υπενθυμίζεται ότι το πρωί της περασμένης Κυριακής πέθανε ναυτεργάτης, μέλος του πληρώματος του επιβατηγού - οχηματαγωγού πλοίου «ΠΡΕΒΕΛΗΣ». Να σημειωθεί ακόμα ότι στο «CRUISE OLYMPIA» την περασμένη Κυριακή καταγράφηκε και θάνατος επιβάτη. Τα αίτια όλων των παραπάνω θανάτων δεν έχουν ακόμα διευκρινιστεί.

Τους απανωτούς θανάτους ναυτεργατών μέσα στα καράβια καταγγέλλουν με δελτίο Τύπου τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ - «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» - ΠΕΕΜΑΓΕΝ, κρούοντας ταυτόχρονα τον «κώδωνα του κινδύνου» για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Οπως τονίζουν, «εφοπλιστές και η σημερινή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ με την πολιτική τους συνεχίζουν να υπονομεύουν την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, στο βωμό της ανταγωνιστικότητας και κερδοφορίας του κεφαλαίου, που επιβεβαιώνεται και με τους δυο πρόσφατους θανάτους ναυτεργατών».

Επισημαίνουν ότι «σε αυτήν την κατεύθυνση εντάσσεται ο αντιναυτεργατικός ν.4150/2014, υπουργικές αποφάσεις κ.ά. που μειώνουν διαρκώς τις οργανικές συνθέσεις των πλοίων, σε συνδυασμό με τα αυξημένα δρομολόγια των πλοίων», με αποτέλεσμα οι οργανικές συνθέσεις να μην ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες. Αντίθετα, «εφαρμόζονται εξαντλητικά ωράρια παραβιάζοντας ακόμα και τις διεθνείς συμβάσεις που καθορίζουν τα ελάχιστα για τις ώρες εργασίας και ανάπαυσης των ναυτεργατών».

Ως χαρακτηριστικά παραδείγματα φέρνουν καταρχήν το πλοίο «ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ», το οποίο αποπλέει Πέμπτη για Αγ. Κήρυκο Ικαρίας, Φούρνους, Πάτμο, Λειψούς, Κάλυμνο, Κω, Νίσυρο, Τήλο, Σύμη, Ρόδο, Καστελόριζο, επιστροφή από τα ίδια λιμάνια (δηλαδή 22 λιμάνια πήγαινε - έλα), για να αποπλεύσει το Σάββατο από Πειραιά για Χίο - Μυτιλήνη, την Κυριακή για Πάρο, Νάξο, Αστυπάλαια, Κάλυμνο, την Τρίτη για Πάρο, Νάξο, Πάτμο και ξανά από την αρχή!

Ακολουθούν τα πλοία «BLUE STAR DILOS», «BLUE STAR NAXOS», τα οποία είναι επίσης «τρένα» με ασταμάτητα δρομολόγια. Οπως καταγγέλλουν τα σωματεία, οι ναυτεργάτες στα πλοία αυτά δουλεύουν 16 έως 17 ώρες ασταμάτητα και χωρίς να καταβάλλεται η αντίστοιχη υπερωριακή αμοιβή, όπως επίσης γίνεται και στο σύνολο των πλοίων.

Τονίζουν ακόμα ότι «ευθύνες για αυτήν την κατάσταση φέρουν και οι δυνάμεις του εργοδοτικού - κυβερνητικού συνδικαλισμού της ΠΝΟ, που με τη στάση τους οπλίζουν την επιθετικότητα των εφοπλιστών, όπως στην τελευταία συνεδρίαση της ΕΕ, που αρνήθηκαν την ανάπτυξη απεργιακών κινητοποιήσεων για την αντιμετώπιση των οξυμένων προβλημάτων των ναυτεργατών (ΣΣΕ, οργανικές συνθέσεις, ανεργία, κοινωνική ασφάλιση, φορολογία)». Να σημειωθεί εδώ ότι ανακοίνωση για τους θανάτους των ναυτεργατών εξέδωσε και η ΠΝΟ, για να ...εκφράσει τη θλίψη της.

Τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία καλούν κυβέρνηση, υπουργείο Ναυτιλίας και τις υπηρεσίες του «να αναλάβουν τις ευθύνες τους ενάντια στην υπονόμευση της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα».

ΣΕΤΗΠ
Καταγγέλλει τις συνθήκες εντατικοποίησης στα τηλεφωνικά κέντρα

Τις συνθήκες εντατικοποίησης στα τηλεφωνικά κέντρα καταγγέλλει η Σωματειακή Επιτροπή του Συνδικάτου Εργατοϋπαλλήλων Τηλεπικοινωνιών και Πληροφορικής (ΣΕΤΗΠ) στον όμιλο ΟΤΕ (κτίριο ΥΜΑ-ΝΥΜΑ), με αφορμή τα τρία κρούσματα λιποθυμιών που σημειώθηκαν μέσα στις 20 τελευταίες μέρες στο συγκεκριμένο κτίριο.

Οι τρεις εργαζόμενοι προστίθενται στους δεκάδες συναδέλφους τους που αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας εξαιτίας των συνθηκών δουλειάς. «Εχει γίνει συχνό φαινόμενο να βλέπουμε ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ έξω από το χώρο, συναδέλφους με "κολάρα", ταχυπαλμίες, μυοσκελετικά προβλήματα», περιγράφει στην ανακοίνωσή της η Σωματειακή Επιτροπή.

Υπενθυμίζει ότι με ανακοινώσεις, παραστάσεις διαμαρτυρίας και συναντήσεις με τη διοίκηση, έχει καταγγείλει ότι η εντατικοποίηση δημιουργεί συνθήκες εργασίας που έχουν σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία των εργαζομένων.

Επισημαίνει την ευθύνη της εταιρείας για τις συνθήκες αυτές, αλλά και τις «πλάτες» που της κάνουν οι παρατάξεις της πλειοψηφίας (ΠΑΣΚΕ, ΑΚΕ) στην Επιτροπή Υγείας και Ασφάλειας του κτιρίου, που «δεν έχουν βγάλει ούτε μισή ανακοίνωση στα δεκάδες περιστατικά» του τελευταίου διαστήματος.

Χαρακτηριστικό για τις συνθήκες δουλειάς στα τηλεφωνικά κέντρα είναι το γεγονός ότι οι κλήσεις διαδέχονται η μια την άλλη, συχνά χωρίς να μεσολαβεί ούτε το προβλεπόμενο από την εταιρεία διάστημα των έξι δευτερολέπτων (!) ανάμεσά τους. Η βάρδια δεν υπολογίζεται με βάση το πότε μπαίνουν και βγαίνουν από το κτίριο, αλλά με το πότε κάνουν «log-in» και «log-out» (σύνδεση και αποσύνδεση στο πρόγραμμα κλήσεων).

Οπως καταγγέλλει η Σωματειακή Επιτροπή, τον Ιούλη, γιατρός εργασίας υπήρχε στο κτίριο μόνο για 4 μέρες, για άλλες 16 μέρες υπήρχε νοσηλεύτρια και τις υπόλοιπες μέρες του μήνα κανένας.

Η Σωματειακή Επιτροπή διεκδικεί: Μέτρηση των τιμών εκπομπής θορύβου στις αίθουσες των τηλεφωνικών κέντρων. Εξετάσεις ακουογράμματος για τον έλεγχο της ακοής των εργαζομένων. Σταθερό προληπτικό έλεγχο υγείας σε όλους τους εργαζόμενους με ευθύνη της εταιρείας. Κατάλληλο φωτισμό - εξαερισμό - κατάλληλη θερμοκρασία χώρου. Να υπάρχει γιατρός εργασίας όλο το μήνα στο κτίριο και τα Σαββατοκύριακα.

Εξοντωτικοί ρυθμοί και στις εγκαταστάσεις στην Πάρνηθα

Αντίστοιχα, το ΣΕΤΗΠ καταγγέλλει άσχημες συνθήκες δουλειάς στις εγκαταστάσεις logistics του ΟΤΕ στην Πάρνηθα, τις οποίες συνοψίζει ως εξής: «Χειριστές κλαρκ τρέχουν πανικόβλητοι από όχημα σε όχημα. Υπάλληλοι αποθήκης ενώ δεν σταματάνε να ξεφορτώνουν φορτηγά όλη μέρα, καλούνται να δουλέψουν και απογευματινές ώρες, ακόμα και Σαββατοκύριακα. Και όλα αυτά χωρίς να εξασφαλίζεται καν η μεταφορά τους στις εγκαταστάσεις, μετακυλίοντας το κόστος μετακίνησης στην τσέπη του εργαζόμενου.

Οι απλήρωτες υπερωρίες είναι πλέον συνηθισμένο φαινόμενο, με υπαλλήλους να "χτυπάνε" κάρτα την ώρα που είναι να σχολάσουν, αλλά να φεύγουν όταν τελειώσει η δουλειά τους, για να "πιάσουν" τους στόχους της αξιολόγησης. Αλλοι εργαζόμενοι απασχολούνται σε παραπάνω από ένα πόστο, για να καλυφθούν οι ανάγκες της παραγωγής, αφού η εταιρεία δεν είναι διατεθειμένη να προσλάβει παραπάνω εργαζομένους».

Το Συνδικάτο επισημαίνει ότι η εργοδοσία, στην προσπάθειά της να τσακίσει τα δικαιώματα των εργαζομένων, έχει συμμάχους τις δυνάμεις του κυβερνητικού και εργοδοτικού συνδικαλισμού.

«Τα πράγματα δεν πρόκειται να αλλάξουν εάν απλά μένεις θεατής, εάν στηρίζεσαι σε ανθρώπους της εργοδοσίας να σου λύσουν το πρόβλημα», τονίζει το ΣΕΤΗΠ. Καλεί τους εργαζόμενους να δυναμώσουν το Συνδικάτο τους και την πάλη για Συλλογική Σύμβαση Εργασίας για όλους τους εργαζόμενος στον όμιλο, που θα εξισώνει τους νέους με τους παλιούς εργαζόμενους προς τα πάνω.

Τραυματισμός συμβασιούχου στο δήμο Δάφνης - Υμηττού

Τον τραυματισμό συμβασιούχου εργαζόμενης στην υπηρεσία καθαριότητας στο δήμο Δάφνης - Υμηττού καταγγέλλει το Συνδικάτο ΟΤΑ Αττικής. Η εργαζόμενη υπέστη κάταγμα περόνης, με το Συνδικάτο να τονίζει πως το «ατύχημα» θα μπορούσε να αποφευχθεί «αν φορούσε τα κατάλληλα παπούτσια και αν είχε τα κατάλληλα μέσα προστασίας».

«Κυβέρνηση και διοικήσεις των δήμων έχουν την κύρια ευθύνη για τα εργατικά ατυχήματα, αφού συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν την υγιεινή και την ασφάλεια των εργατών σαν "κόστος"», αναφέρει το Συνδικάτο και εύχεται γρήγορη ανάρρωση στην εργαζόμενη. Υπενθυμίζει πως δεκάδες «ατυχήματα» έχουν σημειωθεί από την αρχή του έτους, ως αποτέλεσμα της εντατικοποίησης, των ελαστικών εργασιακών σχέσεων, του κακοσυντηρημένου εξοπλισμού και των λειψών έως ανύπαρκτων μέτρων προστασίας των εργαζομένων.

«Συνάδελφοι, δεν μπορούμε να περιμένουμε ποιος θα έχει σειρά αύριο», τονίζει το Συνδικάτο και καλεί τους εργαζόμενους να απαιτήσουν να συγκροτηθούν σε κάθε δήμο Επιτροπές Υγιεινής και Ασφάλειας και να χορηγηθούν τα απαιτούμενα Μέσα Ατομικής Προστασίας.

ΔΑΣ ΔΗΜΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
«Σουρωτήρι» το «αναβαθμισμένο» κτίριο της Βιβλιοθήκης

Σαν να μην πέρασε μια μέρα... Η Κεντρική Δημοτική Βιβλιοθήκη του δήμου Θεσσαλονίκης εξακολουθεί να πλημμυρίζει με κάθε ψιλόβροχο. Και ας δαπανήθηκαν εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ σε εργολαβική εταιρεία για τη «βιοκλιματική αναβάθμιση» του κτιρίου. Οπως καταγγέλλει η ΔΑΣ, με ένα ψιλοβρόχι τα νερά συνεχίζουν να ποτίζουν τοίχους και δάπεδα, οι κουβάδες παραμένουν δίπλα στα ράφια των συλλογών και τα παλαιωμένα καθίσματα των αναγνωστών. Και ενώ για τους εργολάβους βρίσκουν τον τρόπο να προχωρούν οι διαγωνισμοί, στις βιβλιοθήκες οι εργαζόμενοι αναγκάζονται να βάζουν το χέρι στην τσέπη τους ακόμα και για αγορά στοιχειωδών καθημερινών υλικών, για την επίτευξη των λειτουργικών και πολιτιστικών δραστηριοτήτων τους. Η ΔΑΣ καλεί τους εργαζόμενους να αντιδράσουν σ' αυτήν την πολιτική και να απαιτήσουν: Προσλήψεις στο προσωπικό με μόνιμη σταθερή δουλειά και δικαιώματα. Επαρκή χρηματοδότηση των υπηρεσιών για την κάλυψη των σύγχρονων αναγκών των δημοτών. Ποιότητα εργασιακών συνθηκών υγιεινής και ασφάλειας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ