ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 19 Απρίλη 2001
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΩΝ
Η κατάσταση των δρόμων 1η αιτία ατυχημάτων

Κάθε χρόνο συμβαίνουν 20.000 οδικά ατυχήματα με 2.200 νεκρούς και 30.000 τραυματίες

Η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα της Ευρωπαϊκής Ενωσης, όπου, την περίοδο 1980 - 1997, ο αριθμός των νεκρών από τα τροχαία έχει αυξηθεί κατά 60%. Αυτό τονίζει, με χτεσινή του ανακοίνωση, ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ). Επισημαίνει, μάλιστα, ότι ένα από τα βασικότερα προβλήματα της οδικής ασφάλειας στη χώρα μας, αποτελούν οι ελλείψεις του οδικού δικτύου και η ανεπαρκής συντήρησή του, τόσο μέσα στις πόλεις, όσο και στο επαρχιακό και εθνικό οδικό δίκτυο. Προτείνει δε τη θεσμοθέτηση κατάλληλα επεξεργασμένου πενταετούς εθνικού προγράμματος οδικής ασφάλειας.

Τα οδικά ατυχήματα στις χώρες - μέλη της ΕΕ είναι η αιτία για το θάνατο σχεδόν 120 Ευρωπαίων πολιτών κάθε μέρα. Μόνο στη χώρα μας, έξι άτομα σκοτώνονται κάθε μέρα σε τροχαία. Σε ετήσια βάση, στην Ελλάδα, συμβαίνουν 20.000 οδικά ατυχήματα με 2.200 νεκρούς και 30.000 τραυματίες. Το αντίστοιχο νούμερο για όλες τις χώρες της ΕΕ είναι 1.200.000 τροχαία με 42.000 νεκρούς και 1.500.000 τραυματίες. Στην ΕΕ, ο αριθμός των νεκρών από τα τροχαία παρουσίασε μια θεαματική μείωση κατά την περίοδο 1980 (61.844 νεκροί) έως το 1997 (43.404 νεκροί). Εκτιμάται ότι το οικονομικό κόστος των ατυχημάτων που συμβαίνουν κάθε χρόνο στους ευρωπαϊκούς δρόμους ανέρχεται περίπου σε 70 δισεκατομμύρια ευρώ.

Εκτός από την κατάσταση του οδικού δικτύου, ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων επισημαίνει ως βασικά προβλήματα την έλλειψη συστηματικής παρακολούθησης του επιπέδου και των προβλημάτων οδικής ασφάλειας και της κατάλληλης αξιολόγησης των αποτελεσμάτων των επεμβάσεων. Την έλλειψη ενός αποτελεσματικού συστήματος εκπαίδευσης και ενημέρωσης για την οδική ασφάλεια, καθώς και αξιόπιστου συστήματος τεχνικού ελέγχου των οχημάτων. Την αποσπασματικότητα στην εφαρμογή των κάθε είδους μέτρων και έλλειψη συντονισμού ανάμεσα στους εμπλεκόμενους φορείς, αλλά και την ανεπάρκεια προϋπολογισμού για τη σοβαρή υποστήριξη των δράσεων οδικής ασφάλειας από όλες σχεδόν τις υπηρεσίες και τους οργανισμούς της πολιτείας. Επίσης, την έλλειψη συστηματικής και συνεχούς αστυνόμευσης για την οδική ασφάλεια.

Παράλληλα, ο ΣΕΣ υπογραμμίζει την ανάγκη επεξεργασίας και εφαρμογής μιας ολοκληρωμένης πολιτικής οδικής ασφάλειας για την Ελλάδα. Δηλαδή, θεσμοθέτησης κατάλληλα επεξεργασμένου πενταετούς εθνικού προγράμματος οδικής ασφάλειας, που θα περιλαμβάνει συγκεκριμένους ποσοστικοποιημένους στόχους και θα αποτελείται από επιμέρους προγράμματα αποκλειστικής ευθύνης των επιμέρους υπηρεσιών. Οι αρχές που πρέπει να τη διέπουν είναι η διάθεση στις αρμόδιες υπηρεσίες σε ετήσια βάση του κατάλληλου προϋπολογισμού αποκλειστικά για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, αλλά και η ύπαρξη πολιτικής βούλησης για επιβολή της κατάλληλης αστυνόμευσης, η οποία θα αφορά σωστά μελετημένο και εκλογικευμένο σύστημα προστίμων και οπωσδήποτε συνέπεια και συνέχεια, που θα ελέγχεται και θα δημοσιοποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα. Επίσης το διαχωρισμό του συντονισμού (ετήσια κατανομή προϋπολογισμού, έλεγχος και παρακολούθηση) και της εκτέλεσης (μελέτη και εφαρμογή δράσεων) του εθνικού προγράμματος οδικής ασφάλειας. Ο συντονισμός πρέπει να είναι αρμοδιότητα φορέα επιτελικού χαρακτήρα (διαφορετικού από τους εκτελεστικούς φορείς) και η εκτέλεση πρέπει να είναι αποκλειστική αρμοδιότητα των επιμέρους υπηρεσιών (ΥΠΕΧΩΔΕ, υπουργεία Μεταφορών και Δημόσιας Τάξης). Απαραίτητη είναι η δημιουργία δυναμικής στην ελληνική κοινωνία για την αναστροφή της σημερινής κατάστασης με την πρόβλεψη των απαραίτητων μηχανισμών (προϋπολογισμός, θεσμοθετημένες διαδικασίες) για την ενεργό συμμετοχή και συνεργασία όλων των κυβερνητικών και μη φορέων, καθώς και του συνόλου των πολιτών.

Για τη μεσοπρόθεσμη βελτίωση του επιπέδου της οδικής ασφάλειας στη χώρα μας, οι απαραίτητες δράσεις συνοψίζονται στον εντοπισμό επικίνδυνων θέσεων του οδικού δικτύου και οι ανάλογες επεμβάσεις, η βελτίωση της σήμανσης, η χρήση αντιολισθητικών επιστρώσεων, η βελτίωση του ηλεκτροφωτισμού, η σύνταξη κανονισμών και ο έλεγχος οδικής ασφάλειας. Οσον αφορά την αστυνόμευση, χρειάζεται ολοκληρωμένο πρόγραμμα επιτήρησης, εξοπλισμό ελέγχου κυκλοφορίας και καταγραφής παραβάσεων, βελτίωση του συστήματος άμεσης αντιμετώπισης ατυχημάτων.

Αναγκαία είναι η βελτίωση του συστήματος εκπαίδευσης και εξέτασης των υποψήφιων οδηγών, ο εκσυγχρονισμός των κέντρων τεχνικού ελέγχου, τα προγράμματα κυκλοφοριακής αγωγής, οι εκστρατείες ενημέρωσης των πολιτών, οι έρευνες για τα αίτια των ατυχημάτων και τα κίνητρα για την απόκτηση εξοπλισμού ασφαλείας. Οσον αφορά την αντιμετώπιση μετά το ατύχημα, χρειάζεται ο εξοπλισμός μονάδων επέμβασης, η ανάπτυξη σχεδίων επέμβασης και η βελτίωση της άμεσης περίθαλψης στα νοσοκομεία.

Το «θαύμα» των ιδιωτικών αεροπορικών εταιριών

Βαρκελώνη - Αθήνα σε εννιά ώρες με την «ΑΧΟΝ»

Η κατ' ουσίαν ανεξέλεγκτη λειτουργία των ιδιωτικών αεροπορικών εταιριών στην Ελλάδα, πάντα βέβαια με μοναδικό στόχο την αποκόμιση του μέγιστου κέρδους, επιβεβαιώθηκε για πολλοστή φορά σε δύο περιπτώσεις, με... πρωταγωνίστρια την εταιρία «ΑΧΟΝ» του ομίλου Λιακουνάκου.

Σημειώνεται ότι η «ΑΧΟΝ» που διαθέτει με τη μέθοδο της χρονομίσθωσης (λίζινγκ) δύο όλα κι όλα αεροπλάνα, έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για την εξαγορά πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της «Ολυμπιακής Αεροπορίας»!

Η εν λόγω εταιρία λοιπόν, είχε συμφωνήσει με μισθώτρια εταιρία να εκτελέσει ναυλωμένη πτήση από Αθήνα για Βαρκελώνη τη Μ. Πέμπτη και επιστροφή χτες τα ξημερώματα. Η αναχώρηση της πτήσης προς την ισπανική πόλη αρχικά είχε οριστεί για τις 7 μ.μ. της Μ. Πέμπτης, αλλά στη συνέχεια, άγνωστο γιατί, μετατέθηκε για τις 10 μ.μ. της ίδιας μέρας. Ωστόσο, χωρίς κανείς από τους αρμόδιους της εταιρίας να εξηγήσει στους Ελληνες επιβάτες το λόγο, η πτήση αναχώρησε με 5ωρη καθυστέρηση, στις 5 τα ξημερώματα της Μ. Παρασκευής!

Και ενώ θα περίμενε κανείς, μετά και από την αγανάκτηση και τις έντονες διαμαρτυρίες των επιβατών, τουλάχιστον ότι το δρομολόγιο της επιστροφής θα γινόταν στην ώρα του, αυτό εξελίχτηκε σε εφιάλτη. Το αεροπλάνο αναχώρησε με 6 ώρες καθυστέρηση και οι ατυχείς επιβάτες έμειναν «αμανάτι» μια ολόκληρη νύχτα στο κλειστό αεροδρόμιο της Βαρκελώνης!

Σημειώνεται ότι ανάλογο... Γολγοθά με τις ίδιες περίπου ώρες καθυστέρησης βίωσαν και οι Ισπανοί επιβάτες που μετακινήθηκαν με τα αντίστοιχα ναυλωμένα δρομολόγια της «ΑΧΟΝ».

Και στις δύο περιπτώσεις, οι ιδιώτες της «ΑΧΟΝ», δεν έδωσαν την παραμικρή εξήγηση στους επιβάτες για τις πολύωρες καθυστερήσεις στις πτήσεις, ενώ όπως είναι πασίδηλο, υπέρτατη και απαράβατη αρχή τους είναι τα υπερκέρδη και όχι η εξυπηρέτηση του επιβάτη.

Θα πάρουν ό,τι περισσέψει οι κληρονόμοι Σφηνιά

Οι συνήγοροι των κληρονόμων του Παντελή Σφηνιά διευκρίνισαν χτες ότι οι πελάτες τους (η σύζυγος και οι δυο γιοι του) δεν είναι διατεθειμένοι να αποποιηθούν όλη την περιουσία του εκλιπόντος εφοπλιστή, παρά μόνο εκείνη που αντιστοιχεί στα 4,3 δισ. δρχ. των ληξιπρόθεσμων δανείων του, ποσό το οποίο, έτσι κι αλλιώς, θα χάσουν με δικαστική απόφαση. Μάλιστα, ζητούν να γίνει απογραφή όλων των περιουσιακών στοιχείων, ώστε να μην επιβαρυνθούν οι ίδιοι για τα χρέη του μακαρίτη, αλλά και για να ξέρουν, τελικά, αν θα μείνει κάτι και γι' αυτούς από την κληρονομιά.

Ανεξάρτητα, πάντως, από τις προθέσεις της οικογένειας, στις 27 Απρίλη αναμένεται να εκδικαστούν στο Μονομελές Πρωτοδικείο της Αθήνας οι αιτήσεις ασφαλιστικών μέτρων, που έχουν καταθέσει οι τράπεζες Eurobank και Alpha Τράπεζα Πίστεως, για τη συντηρητική κατάσχεση της κινητής και ακίνητης περιουσίας του Π. Σφηνιά μέχρι του ποσού των 4,3 δισ. δρχ.

Στο έλεος της «Χόχτιφ» τα περιφερειακά αεροδρόμια

Σε μαρασμό έχει καταδικάσει η κυβέρνηση και τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, με την αποικιοκρατική σύμβαση που υπέγραψε με τους Γερμανούς της «Χόχτιφ» για το Διεθνές Αεροδρόμιο Σπάτων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η «Χόχτιφ», που θα εκμεταλλεύεται για τα επόμενα 25 χρόνια το αεροδρόμιο Σπάτων, απέστειλε εξώδικο στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), ζητώντας να σταματήσουν στο αεροδρόμιο Πάρου τα έργα επέκτασης του διαδρόμου. Την πληροφορία αυτή διέψευδε αργά χτες βράδυ η εταιρία «Αερολιμήν Αθηνών», ενώ και από την ΥΠΑ υποστήριζαν ότι δεν τίθεται τέτοιο ζήτημα.

Πάντως, η αποικιοκρατική σύμβαση που υπέγραψε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με τη «Χόχτιφ», προβλέπει ρητά (άρθρο 3) ότι το ελληνικό Δημόσιο θα εξασφαλίσει πως για τα επόμενα 20 χρόνια δεν πρόκειται να αναπτυχθεί ή βελτιωθεί ή αναβαθμιστεί κανένα αεροδρόμιο γραμμών εσωτερικού εντός ακτίνας 100 χιλιομέτρων από την Πλατεία Συντάγματος, εκτός εάν επιβληθούν σε αυτό τέλη και δικαιώματα, που δε θα είναι κατώτερα από τα αντίστοιχα τέλη του αεροδρομίου Σπάτων.

Θάνατος αγωνίστριας

Εφυγε ξαφνικά χτες 17.4.2001, από κοντά μας η συντρόφισσα

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

και κηδεύεται σήμερα 19.4.2001, στις 4.00 μ.μ. από το Νεκροταφείο Γλυφάδας.

Στη μνήμη της ο Μαρίνος Πετρούνιας προσφέρει αντί για στεφάνι 10.000 δρχ. στο Κόμμα, προς τιμήν του 16ου Συνεδρίου, μέσω της ΚΟΒ Γλυφάδας

Απογραφή στα ΔΧ φορτηγά

Τέλος Σεπτέμβρη υπολογίζει η κυβέρνηση να έχει ολοκληρώσει την απογραφή όλων των φορτηγών αυτοκινήτων ΔΧ.

Για το σκοπό αυτό, όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Μεταφορών - Επικοινωνιών, συγκροτούνται επιτροπές, με τη συμμετοχή και εκπροσώπων των αυτοκινητιστών, οι οποίες θα προβούν σε λεπτομερή έλεγχο του φακέλου κάθε οχήματος.

Εκδηλώσεις αντιστασιακών
Επέτειοι

* Τα Παραρτήματα Λαμίας και Δομοκού της ΠΕΑΕΑ, διοργανώνουν την Κυριακή 22-4-01 στις 11 π.μ. στα Αμπέλια Ομβριακής, εκδήλωση για να τιμηθεί η μνήμη των 17 Ελλήνων πατριωτών, που εκτελέστηκαν από τους χιτλεροφασίστες κατακτητές στις 9-4-1944, ανήμερα των Βαΐων. Η τελετή θα πραγματοποιηθεί στο μνημείο που έχει ανεγερθεί στον τόπο της εκτέλεσής τους.(Λεωφορείο θα αναχωρήσει στις 9.15 π.μ., από την Πλατεία Πάρκου, Λαμία).

* Η ΠΕΑΤΑΘ-ΔΣΕ, παίρνει μέρος την Κυριακή 22-4-01 στις 11 π.μ., στην εκδήλωση που διοργανώνει το Παράρτημα Κατερίνης της ΠΕΑΕΑ στην Κάτω Μηλιά (Τάχνιστα Πιερίας), για την 58η επέτειο της μάχης του ΕΛΑΣ κατά των Γερμανών. Πούλμαν αναχωρεί από την πλατεία Κάνιγγος το Σάββατο στις 8 π.μ.. Πληροφορίες στα τηλέφωνα 32.20.183 και 58.17.384.

Γ. Συνέλευση

* Το Παράρτημα Πετραλώνων - Θησείου - Πάνω Σφαγείων της ΠΕΑΕΑ, καλεί τα μέλη του την Κυριακή 22-4-01 στις 11 π.μ. στα γραφεία του (Κυδαντιδών 24, Πετράλωνα), για τη χρονιάτικη Απολογιστική Γενική Συνέλευση.

Συνεστίαση

* Το Παράρτημα Πειραιά της ΠΕΑΕΑ, θα πραγματοποιήσει την καθιερωμένη χρονιάτικη συνεστίασή του, το Σάββατο 21-4-01 στις 8 μ.μ., στην αίθουσα της ΠΕΜΕΝ (Μπουμπουλίνας 21).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ