Και η Κνωσός περιλαμβάνεται στη λίστα |
Υπενθυμίζουμε ότι στις 22 Γενάρη εκδικάζεται στο Συμβούλιο Επικρατείας η αίτηση ακύρωσης που κατέθεσε ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων μαζί και με τον δήμαρχο Πατρέων, Κώστα Πελετίδη. Μάλιστα, πριν από δυο μέρες το υπερταμείο άσκησε παρέμβαση ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας για την προσφυγή του ΣΕΑ και των δημάρχων Σπάρτης και Πατρέων. Οπως καταγγέλλουν οι αρχαιολόγοι, αυτό σημαίνει ότι προτίθεται να παραστεί στην ακροαματική διαδικασία για να υπερασπιστεί την Υπουργική Απόφαση, δηλαδή τη μεταβίβαση των μνημείων.
Για το θέμα αυτό αναφέρθηκε στην ομιλία του στη Βουλή και ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Δ. Κουτσούμπας, σημειώνοντας: «Μέχρι και ιστορικά πολιτιστικά μνημεία παραδώσατε στο υπερταμείο, που εσείς μαζί με τους "θεσμούς" διορίζετε και το οποίο κάνει παρέμβαση μάλιστα στο ΣτΕ εναντίον των προσφυγών που κατέθεσαν οι αρχαιολόγοι, ο δήμος Πατρέων, πολλοί ακόμα δήμοι, για να σταματήσει αυτό το αίσχος».
Στη συνέντευξη Τύπου οι αρχαιολόγοι στάθηκαν στα εξής τρία ζητήματα:
Το πρώτο είναι ότι ενώ έχουν περάσει τέσσερις μήνες από τη διαπίστωση ότι μέσα στα 10.119 δημόσια ακίνητα που εκχωρούνται από την κυβέρνηση στο υπερταμείο περιλαμβάνονται χιλιάδες αρχαιολογικοί χώροι και μνημεία σε όλη την Ελλάδα, και δύο μήνες από την ολοκλήρωση του ελέγχου των ακινήτων, και ενώ έχει διαβιβαστεί στο υπουργείο Οικονομικών ο σχετικός κατάλογος των 2.329 ακινήτων που υπάγονται στις εξαιρέσεις, δεν έχει δοθεί στη δημοσιότητα ο κατάλογος των μνημείων και δεν έχει προχωρήσει με Υπουργική Απόφαση η ονομαστική εξαίρεση από τη μεταβίβαση κάθε δικαιώματος.
Το δεύτερο είναι ότι έδωσαν ιδιαίτερη έμφαση στο θέμα της διαχείρισης. Σημείωσαν συγκεκριμένα: «Οι ανακοινώσεις του υπουργείου Οικονομικών και του υπερταμείου μιλούν συνεχώς και μόνο για την κυριότητα των μνημείων. Να τους πληροφορήσουμε ότι το θέμα δεν είναι μόνο εκεί. Η κυριότητα των αρχαίων μνημείων, με βάση το Σύνταγμα και τον αρχαιολογικό νόμο, δεν μπορεί να ανήκει σε κανέναν άλλον παρά μόνο στο Δημόσιο. Αυτό το γνωρίζουμε καλά και εμείς και το υπουργείο και το υπερταμείο.
Τι είναι αυτό που επιδιώκουν; Είναι αυτό που αποσιωπούν συνειδητά: Το θέμα της διαχείρισης. Το υπερταμείο ενδιαφέρεται για τα ΕΣΟΔΑ από τους αρχαιολογικούς χώρους, τα μνημεία και τα μουσεία. Και ξέρουν πολύ καλά ότι ο ίδιος νόμος 4389/16, σε άλλο άρθρο, λέει ότι "η ΕΤΑΔ εξακολουθεί να διαχειρίζεται τα περιουσιακά στοιχεία που εξαιρούνται από τη μεταβίβαση". Γι' αυτό ήθελαν τα μνημεία να περιλαμβάνονται στη μεταβίβαση και να εξαιρεθούν μετά: Για να διεκδικήσουν τη διαχείριση. Δηλαδή να έρθουν και να ζητήσουν τα εισιτήρια της Κνωσού, τις εκδηλώσεις που θα γίνονται στη Ροτόντα, το αν θα ενοικιάζονται χώροι στα ενετικά τείχη του Ηρακλείου και πάει λέγοντας. Αρα, αυτό που ζητάμε εμείς είναι να διασφαλιστούν η εξαίρεση από τη μεταβίβαση της κυριότητας, της νομής και της διαχείρισης των 2.329 μνημείων αλλά και όσων μνημείων περιλαμβάνονται στα 72.000 ακίνητα που έχουν περάσει στην ΕΤΑΔ από το 2016, και η θεσμική κατοχύρωση όλων των ακινήτων του ΥΠΠΟΑ από δω και πέρα».
Το τρίτο ζήτημα είναι τα 72.000 ακίνητα που έχουν περάσει στη διαχείριση της ΕΤΑΔ από το 2016. Οπως σημείωσαν οι αρχαιολόγοι, υπάρχει ήδη εμπειρία τού τι σημαίνει αυτή η διαχείριση, φέρνοντας ως παράδειγμα τα ακίνητα της Πλάκας. «Οι υπηρεσίες του ΥΠΠΟΑ που στεγάζονται σε αυτά τα ακίνητα δεν μπορούν ούτε να καρφώσουν ένα καρφί στον τοίχο χωρίς την άδεια της ΕΤΑΔ! Τι θα γίνει με τη Σπιναλόγκα, το Νομισματικό Μουσείο και άλλα μνημεία που έχουν περάσει στην ΕΤΑΔ;».
Από παλιότερη κινητοποίηση του ΣΕΗ για την υπογραφή σύμβασης στο ΚΘΒΕ έξω από το υπουργείο εργασίας |
Πιο συγκεκριμένα αναφέρουν:
«Εδώ και μήνες οι ηθοποιοί του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος μαζί με το ΣΕΗ βρίσκονται σε διαδικασία διεκδίκησης υπογραφής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, η οποία έληξε στις 30/09/2018. Τις τελευταίες βδομάδες μάλιστα ο αγώνας των ηθοποιών, μέσα από συλλογικές τους διαδικασίες, κλιμακώθηκε με στάσεις εργασίας στην περίοδο των γιορτών, αφού οι αλλεπάλληλες συζητήσεις δεν έχουν οδηγήσει σε καμία λύση, παρά τις υποχωρήσεις που δέχτηκαν να κάνουν εργαζόμενοι και σωματείο σε θεσμικά και οικονομικά αιτήματα και παρά τις εξαγγελίες της Διοίκησης για δήθεν λύσεις (π.χ. διετής παράταση της υπάρχουσας σύμβασης κ.λπ.), που όμως στην ουσία υπονομεύουν την ίδια την ύπαρξη Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και διαιωνίζουν το απαράδεκτο καθεστώς των αντεργατικών, αντισυνταγματικών και μνημονιακών περικοπών στις αποδοχές των εργαζομένων.
Ενώ η κυβέρνηση διατυμπανίζει το τέλος των μνημονίων και υπερηφανεύεται πως από τον Αύγουστο του 2018 επανήλθαν οι Συλλογικές Συμβάσεις, η Διοίκηση του ΚΘΒΕ αρνείται να υπογράψει σύμβαση, εάν δεν αποτυπώνονται μέσα σε αυτή οι περικοπές που προβλέπονται στους μνημονιακούς νόμους 3833/2010 άρθρο 1 παρ.5 και 3845/2010 άρθρο 3 παρ.4 και 6, έχοντας την πλήρη στήριξη της κυβέρνησης, η οποία επιπλέον θέτει σε αμφισβήτηση ακόμη και την προηγούμενη Συλλογική Σύμβαση.
Με δεδομένο:
1. Την ανάγκη ύπαρξης ΣΣΕ σε κάθε εργασιακό κλάδο ως αναφαίρετο δικαίωμα του εργαζόμενου λαού, ώστε να εξασφαλίζει όρους αξιοπρέπειας και εργασιακά δικαιώματα, χωρίς μνημονιακούς όρους.
2. Την ανάγκη απρόσκοπτης λειτουργίας του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, που αποτελεί το μεγαλύτερο θέατρο της χώρας και δεν μπορεί οι εργαζόμενοί του και το καλλιτεχνικό προσωπικό να μην έχουν αυτή την υποτυπώδη εξασφάλιση.
ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ.κ. υπουργοί, πώς τοποθετείται η κυβέρνηση στο δικαίωμα των ηθοποιών του ΚΘΒΕ για υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας με το ΣΕΗ, όπως γινόταν όλα τα προηγούμενα χρόνια, που θα διασφαλίζει τα εργασιακά τους δικαιώματα».
Γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε με υποτροφία στη Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών, με δάσκαλο τον Δημήτρη Ροντήρη. Στο χώρο της υποκριτικής μετρούσε 60 χρόνια πορείας, στη διάρκεια των οποίων έπαιξε σε δεκάδες θεατρικές παραστάσεις, ταινίες και τηλεοπτικές σειρές.
Η τελευταία παράσταση στην οποία συμμετείχε ήταν «Οι 12 ένορκοι» στο Θέατρο «Αλκμήνη».
14 αφηγήσεις. 14 ιστορίες. Ενα ντοκιμαντέρ για τη συλλογική μνήμη... Ενα ντοκιμαντέρ για την Αντίσταση στην Αθήνα την περίοδο της Κατοχής, μέσα από το ΚΚΕ, το ΕΑΜ, τον ΕΛΑΣ, την ΕΠΟΝ, την ΟΠΛΑ, απέναντι στους ξένους κατακτητές και τους ντόπιους συνεργάτες τους.
Με αφετηρία τις μαρτυρίες ανθρώπων που έλαβαν μέρος στην Αντίσταση, το ντοκιμαντέρ επιχειρεί να ρίξει φως σε γνωστές και άγνωστες ιστορίες του αγώνα τους, όπως αυτές διαδραματίστηκαν μέσα στις συνοικίες της Αθήνας. Η φοβερή πείνα του 1941-'42 και πώς την αντιπάλεψε το κίνημα, τα συσσίτια των Λαϊκών Επιτροπών και της Εθνικής Αλληλεγγύης, οι μεγαλειώδεις πορείες ενάντια στην επιστράτευση και την κάθοδο των Βουλγάρων, οι μάχες στις συνοικίες, οι παράνομες προκηρύξεις και τα συνθήματα της ΕΠΟΝ στους τοίχους μέχρι την Απελευθέρωση της Αθήνας, η δράση των μαθητών και πολλά άλλα.