ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 9 Αυγούστου 2019
Σελ. /20
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΝΔ
Δεσμεύσεις για νέα προνόμια και απαλλαγές στους εφοπλιστές

Το υπουργείο Ναυτιλίας επισκέφτηκε χτες ο Κυρ. Μητσοτάκης, μοιράζοντας απλόχερα υποσχέσεις για στήριξη της κερδοφορίας τους

Από τη χτεσινή επίσκεψη

INTIME NEWS

Από τη χτεσινή επίσκεψη
Νέα προνόμια και διευκολύνσεις για τους εφοπλιστές, πρόσθετα σ' αυτά που τους έχουν εξασφαλίσει εδώ και δεκαετίες όλες οι κυβερνήσεις, δρομολόγησαν η επίσκεψη Μητσοτάκη χτες το πρωί στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και η σύσκεψη όπου προήδρευσε, με τη συμμετοχή του υπουργού Γ. Πλακιωτάκη και άλλων στελεχών της κυβέρνησης.

Ο ίδιος ο Κυρ. Μητσοτάκης, σε δηλώσεις του αμέσως μετά, παρουσίασε ανάμεσα στις «προτεραιότητες» της κυβέρνησης, καταρχάς για την ποντοπόρο ναυτιλία, «να κάνουμε την ελληνική σημαία ξανά πιο ελκυστική για Ελληνες πλοιοκτήτες, αλλά και να εξορθολογίσουμε δραστικά το πλαίσιο της Ναυτικής Εκπαίδευσης, ώστε να οδηγήσουμε περισσότερα νέα παιδιά στη θάλασσα και να μπορούμε να τους παρέχουμε ποιοτική εκπαίδευση, ώστε να μπορέσουν να χτίσουν μια επαγγελματική σταδιοδρομία σε έναν τομέα όπου η χώρα μας έχει σημαντικά συγκριτικά πλεονεκτήματα».

Ολα αυτά για να συνεχίσουν να αυγαταίνουν τα κέρδη των εφοπλιστών, την ώρα που τα ίδια τα τα στοιχεία της ΕΕ δείχνουν ότι ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος διπλασίασε τη χωρητικότητά του το διάστημα 2007 - 2018, κατοχυρώνοντας τον τίτλο του μεγαλύτερου στόλου παγκοσμίως, μέσα στην περίοδο της κρίσης, όταν ο λαός πλήρωνε και συνεχίζει να πληρώνει με αιματηρές θυσίες την ανάκαμψη του κεφαλαίου.

Μάλιστα, κάνοντας χρήση των δεκάδων φοροελαφρύνσεων και φοροαπαλλαγών, οι εφοπλιστές πλήρωσαν το 2018 ως φόρο μόλις 150 εκατ. ευρώ για κέρδη δισεκατομμυρίων ευρώ, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΑΑΔΕ, απολαμβάνοντας κάθε είδους προνόμια, όπως αυτό της «εθελοντικής εισφοράς», που καθιέρωσε η κυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ και επέκτεινε ο ΣΥΡΙΖΑ, μαζί με το σύνολο της αντεργατικής και αντιασφαλιστικής νομοθεσίας, που απογειώνει την εκμετάλλευση στα πλοία.

Σ' αυτήν την κατεύθυνση κινούνται και οι δηλώσεις Μητσοτάκη για την προσέλκυση περισσότερων πλοίων στην ελληνική σημαία, αλλά και για τον ασφυκτικότερο έλεγχο της Ναυτικής Εκπαίδευσης από τους εφοπλιστές, μέχρι την πλήρη ιδιωτικοποίησή της.

Ως έτερο πυλώνα της πολιτικής της ΝΔ ο Κυρ. Μητσοτάκης ονομάτισε τα λιμάνια, «ξεκινώντας με το εμβληματικό, σημαντικό λιμάνι του Πειραιά. Συζητήσαμε πώς θα μπορέσουμε να δρομολογήσουμε γρήγορα σε συνεργασία με τους ιδιώτες επενδυτές σημαντικές επενδύσεις που θα αναβαθμίσουν τον Πειραιά και θα τον καταστήσουν ένα παγκόσμιο ανταγωνιστικό λιμάνι, αλλά και το πώς θα εξορθολογίσουμε συνολικά τη λιμενική μας πολιτική, ώστε τα λιμάνια μας να λειτουργούν με αποτελεσματικότητα και με ασφάλεια».

Μια κουβέντα που σηματοδοτεί την παραπέρα ιδιωτικοποίηση υποδομών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα συμφέροντα των εργαζομένων και του λαού. Δίπλα σ' αυτά, ο πρωθυπουργός υποσχέθηκε νέα κερδοφόρα πεδία δράσης και στις μεγαλοεπιχειρήσεις του Τουρισμού, λέγοντας ότι «σε συνεργασία με το υπουργείο Τουρισμού θα καταστήσουμε την Ελλάδα πρωτοπόρο στον θαλάσσιο τουρισμό, και φυσικά θα αξιοποιήσουμε πλήρως τα πολύ σημαντικά έσοδα που ο θαλάσσιος τουρισμός μπορεί να προσφέρει στην πατρίδα μας».

Τίποτα δεν έχουν να περιμένουν οι νησιώτες

Στον αντίποδα, για τα λαϊκά στρώματα, η νησιωτική πολιτική της κυβέρνησης, σε συνέχεια όλων των προηγούμενων, αφορά το «να διερευνήσουμε τη δυνατότητα ενός ειδικού τομεακού προγράμματος για τη νησιωτική μας πολιτική στο πλαίσιο του νέου ΕΣΠΑ 2021 - 2027. Ωστε επιτέλους να μπορέσουμε να έχουμε ένα ενιαίο χρηματοδοτικό εργαλείο για την υποστήριξη των δράσεων για τα νησιά μας και ειδικά για τα μικρά νησιά».

Οπερ σημαίνει, μερικά ευρώ από κάποια ευρωπαϊκά προγράμματα, με προσανατολισμό την τόνωση της επιχειρηματικότητας και την ανταποδοτικότητα, αντί προώθησης αναγκαίων υποδομών με ευθύνη του κράτος και αποκλειστικό γνώμονα τις λαϊκές ανάγκες.

Στάθηκε επίσης στο «ζήτημα της ασφάλειας στη θάλασσα» και στους πνιγμούς, προβάλλοντας ως πανάκεια τις ...ΜΚΟ: «Σε συνεργασία με την κοινωνία των πολιτών, και με εξαιρετικά ενδιαφέρουσες δράσεις που αναπτύσσονται από Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις, θα αξιοποιήσουμε πλήρως τις δυνατότητες της τεχνολογίας, έτσι ώστε σε συνεργασία το υπουργείο, το Λιμενικό Σώμα και ο ιδιωτικός τομέας να διασφαλίσουμε ότι θα μπορούμε να κολυμπάμε στις θάλασσές μας με τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια»...

Το Λιμενικό Σώμα σε ...νέες αποστολές

Τέλος, απευθυνόμενος στο προσωπικό του Λιμενικού Σώματος και προετοιμάζοντας για ένταση των κατασταλτικών του χαρακτηριστικών, με προσανατολισμό το ανθρωποκυνηγητό προσφύγων στη θάλασσα και ευρύτερα, είπε: «Θα ενισχύσουμε επιχειρησιακά το ΛΣ, θα αναβαθμίσουμε τη δυνατότητα της χώρας να φυλάσσει αποτελεσματικά τα θαλάσσια σύνορά της και θα συνεργαστούμε φυσικά με την Ευρώπη (σ.σ. βλ. FRONTEX), η οποία έχει θέσει το ζήτημα της προστασίας των ευρωπαϊκών συνόρων σε πρώτη προτεραιότητα για την επόμενη προγραμματική περίοδο».

Κι όλα αυτά την ώρα που η Μονάδα Υποβρύχιων Αποστολών του Λιμενικού Σώματος (ήδη από την εποχή ΣΥΡΙΖΑ, που έστρωσε και εδώ το δρόμο) κάνει ασκήσεις (π.χ. την «Jackal Stone») υπό την επίβλεψη των Αμερικανών (π.χ. της Διοίκησης Ειδικών Επιχειρήσεων των ΗΠΑ στην Ευρώπη - US Special Operations Command Europe, SOCEUR), με σενάρια τύπου «αντιμετώπιση πειρατείας από στρατιώτες του ISIS», «αντιμετώπιση ασύμμετρων απειλών» κ.ά.

Μέσα από αυτές τις ασκήσεις, με το μανδύα της «αντιμετώπισης καταστροφών» και με ομπρέλα ΗΠΑ - ΝΑΤΟ, οι κυβερνήσεις στρατιωτικοποιούν παραπέρα τα Σώματα Ασφαλείας, ενσωματώνουν τους μηχανισμούς της Πολιτικής Προστασίας στα επικίνδυνα επιχειρησιακά σχέδια των ΑμερικανοΝΑΤΟικών, «απλώνουν» τους άνδρες και τις γυναίκες του ΛΣ σε ζώνες και διαύλους πέρα από τα σύνορα της χώρας, για τον έλεγχο των οποίων και τις πλουτοπαραγωγικές τους πηγές κοντράρονται ιμπεριαλιστικά κέντρα.

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΥΠΕΞ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΙΤΑΛΙΑΣ
Σε πρώτο πλάνο μπίζνες σε Ενέργεια και Βαλκάνια

Στο φόντο σχεδιασμών και ανταγωνισμών για τα μερίδια της Ενέργειας και των διαύλων της στην Ανατ. Μεσόγειο, έγινε χτες στο ΥΠΕΞ συνάντηση του υπουργού, Ν. Δένδια, με τον Ιταλό ομόλογό του, E. Μ. Μιλανέζι. Σύμφωνα με τον Ν. Δένδια, «ανταλλάξαμε απόψεις για την κατάσταση στην Ανατ. Μεσόγειο, για την κατάσταση που δημιουργείται από την κατάφωρη παραβίαση των κυριαρχικών δικαιωμάτων και της κυριαρχίας της Κυπριακής Δημοκρατίας».

Συμπληρωματικά, είπε, συζήτησαν και «μια σειρά από θέματα Ενέργειας», όπως «η επικείμενη ολοκλήρωση του TAP και η υπόθεση που αφορά τον "East Med", τον άλλο αγωγό, ο οποίος, όπως ξέρετε, καταλήγει κατά τη σχεδίασή του στην Ιταλία, και για τον οποίο η Ελλάδα θα ήθελε το συντομότερο δυνατόν να υπογραφεί η σχετική συμφωνία. Αλλωστε, ανάλογες συζητήσεις κάναμε και κατά την επίσκεψη στο Ισραήλ και κατά την επίσκεψη μαζί με τον πρωθυπουργό, τον κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, στην Κύπρο».

Ο αγωγός που έχει συμφωνηθεί σε επίπεδο Ελλάδας, Κύπρου και Ισραήλ, για να μεταφέρει φυσικό αέριο από τη λεκάνη της Ανατ. Μεσογείου στις ευρωπαϊκές αγορές και έχει τη στήριξη των ΗΠΑ (με βασική τους επιδίωξη την περιλάλητη «ενεργειακή απεξάρτηση» της Ευρώπης από το αέριο της Ρωσίας, που θα σημάνει και μείωση της γεωπολιτικής της επιρροής, αποδυνάμωση της ρωσικής ενεργειακής κυριαρχίας στη Γηραιά Ηπειρο), προκαλεί ενστάσεις στη Ρώμη, που για διάφορους λόγους δεν δείχνει τόσο διατεθειμένη να μετάσχει στο όλο σχέδιο.

Για παράδειγμα, στις αρχές του έτους ο Ιταλός πρωθυπουργός, Τζ. Κόντε, δήλωσε πως η κυβέρνηση δεν προτίθεται να δώσει άδεια για κατασκευή του τελευταίου σκέλους του αγωγού, που θα συνδέει την Ελλάδα με το Οτράντο στη νότια Ιταλία. Ο δε Μιλανέζι χτες είπε μεν πως οι δύο χώρες έχουν ταυτόσημη γεωπολιτική θέση και μπορούν να επωφεληθούν από τη συνεργασία σε μία μεγάλη μεσογειακή οικονομική ζώνη, απέφυγε, ωστόσο, να τοποθετηθεί με σαφήνεια υπέρ της γρήγορης υπογραφής συμφωνίας για την υλοποίηση του αγωγού και να αναλάβει έτσι οποιαδήποτε δέσμευση.

Παραπέρα, συζήτησαν και «για την ευρύτερη κατάσταση στη Μεσόγειο, για τη Λιβύη (...) τη στενότερη συνεργασία μας σε μια σειρά από φόρα, που έχουν να κάνουν και με την κεντρική Ευρώπη, αλλά και με την κατάσταση στα Δυτικά Βαλκάνια και την ενταξιακή προοπτική των χωρών των Δυτικών Βαλκανίων», ζώνη όπου επιχειρηματικοί όμιλοι των δύο χωρών βλέπουν - συχνά και σε ανταγωνισμό μεταξύ τους - διευρυμένα πεδία κερδοφορίας. Συζήτηση έγινε, τέλος, και για το Μεταναστευτικό.

Σε περαιτέρω αναζήτηση διευθετήσεων για όλα τα παραπάνω ζητήματα, ο Ν. Δένδιας είπε πως με τον Ιταλό ομόλογό του συζήτησαν και το ενδεχόμενο οι επαφές αυτές «να μπουν κάτω από την ομπρέλα μιας θεσμοθετημένης και τακτικής επαφής μεταξύ των υπουργών και των υπουργείων Εξωτερικών των δύο χωρών». Θέμα που προωθούσε και ο ΣΥΡΙΖΑ, στήνοντας επί κυβέρνησής του το λεγόμενο Ανώτατο Συμβούλιο Συνεργασίας Ελλάδας - Ιταλίας...

Το ΚΚΕ για τον νέο διοικητή του ΕΦΚΑ

O προτεινόμενος από τον υπουργό Εργασίας για διορισμό στη θέση του διοικητή του ΕΦΚΑ Χρήστος Χάλαρης θα υπηρετήσει την αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης, σημείωσε ο Χρήστος Κατσώτης, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και βουλευτής, κατά τη συνεδρίαση της σχετικής Επιτροπής της Βουλής, εκφράζοντας την αντίθεση του Κόμματος.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ αναφέρθηκε στην απαλλαγή των επιχειρήσεων από το βάρος της Κοινωνικής Ασφάλισης, αλλά και στην αντικατάσταση των δημόσιων συστημάτων Ασφάλισης από ιδιωτικά, όπως πρόβαλε η κυβέρνηση στις προγραμματικές δηλώσεις.

Παράλληλα, αναφέρθηκε στη μείωση της κρατικής χρηματοδότησης για την Κοινωνική Ασφάλιση, που θα πάει στο 4,8% του ΑΕΠ, που σημαίνει ότι αυτή - έχει ήδη αποφασιστεί από την προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ - θα εγγυάται μόνο την εθνική σύνταξη.

Στηλίτευσε το γεγονός της καθυστέρησης των συντάξεων και πρόσθεσε ότι υπάρχουν τεράστιες ελλείψεις προσωπικού, ιδιαίτερα στα υποκαταστήματα του ΕΦΚΑ στην επαρχία.

Ο Χρ. Κατσώτης τόνισε ότι η εργοδοσία έχει αποθρασυνθεί, υπογραμμίζοντας πως «έχετε δώσει αέρα στα πανιά των εργοδοτών» καθώς δεν ασφαλίζουν, δεν πληρώνουν και αντιμετωπίζουν την πρακτική άσκηση με τον τρόπο που αντιμετωπίστηκε ο νέος στην Κέρκυρα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ