Η επέμβαση της Αστυνομίας έγινε μετά από καταγγελίες δύο εργαζομένων του υπουργείου Πολιτισμού, οι οποίες ανήκουν στην Πρωτοβάθμια Επιτροπή που γνωμοδοτεί για το βαθμό καταλληλότητας των ταινιών. Τα περιστατικά αφορούν στους κινηματογράφους που βρίσκονται στο εμπορικό κέντρο «Mall» στο Μαρούσι το Σάββατο το απόγευμα και τον κινηματογράφο «ΑΕΛΛΩ» στην Κυψέλη την Κυριακή το απόγευμα.
Το συγκεκριμένο γεγονός πυροδότησε μια ψευδεπίγραφη αντιπαράθεση ανάμεσα σε ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ, χωρίς κανείς να αναφέρεται συγκεκριμένα στο ότι το νομοθετικό πλαίσιο που καθιστά την Αστυνομία παιδονόμο είναι του 1937, επί δικτατορίας Μεταξά. Νομοθετικό πλαίσιο που δεν άλλαξε ούτε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και διατηρεί και η σημερινή κυβέρνηση.
O ιδιοκτήτης του κινηματογράφου «ΑΕΛΛΩ», Π. Τσακαλάκης, μιλώντας σε ραδιοφωνικό σταθμό, τόνισε ότι «στο "ΑΕΛΛΩ" ήρθαν μία μηχανή της Αστυνομίας με δύο άτομα, μετά άλλες 15 μηχανές με δύο άτομα και ένα περιπολικό. Μπαίναν μέσα και τρομοκρατήθηκε ο κόσμος. Υπήρχαν και μικρά παιδιά που έβλεπαν άλλα έργα και έβλεπαν τα πιστόλια και τα κουμπούρια να μπαινοβγαίνουν στους κινηματογράφους».
Σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου, η υπουργός Πολιτισμού Λ. Μενδώνη καταδίκασε τον χειρισμό της υπόθεσης και ανακοίνωσε ότι διέταξε ΕΔΕ, προκειμένου να διαλευκανθεί πώς έγινε και εάν γνώριζαν η αρμόδια τμηματάρχης και η αρμόδια διευθύντρια. Οπως έγινε γνωστό στη συνέντευξη Τύπου από τον Μάριο Κωστάκη, γενικό διευθυντή του Σύγχρονου Πολιτισμού, η καταγγελία περί ανήλικων θεατών στην ταινία «Τζόκερ» έγινε τηλεφωνικά στις υπαλλήλους του ΥΠΠΟΑ από ανταγωνιστική εταιρεία διανομής ταινιών.
Με ανακοίνωσή του απευθύνεται στους μουσικούς που έχουν την απαίτηση να ζουν από τη δουλειά τους, στους μουσικούς που δεν ανέχονται την κακοπληρωμένη και χωρίς δικαιώματα δουλειά, την ετεροαπασχόληση, την ανεργία, την ανασφάλιστη εργασία.
Οπως σημειώνεται: «Σε μια πολύ δύσκολη για όλους τους εργαζόμενους περίοδο, θα συζητήσουμε για τα μεγάλα προβλήματα που υπάρχουν σε κάθε χώρο. Θα έρθει μια ζωντανή πείρα για το πώς τα παλέψαμε. Θα συμβάλουμε στην οργάνωση των αγώνων μας και των διεκδικήσεών μας.
Η εκλογοαπολογιστική Γενική Συνέλευση έχει σαν βασικό της θέμα τα συμπεράσματα από τη δράση μας τα τελευταία 2 χρόνια. Το Σωματείο μας παρ' όλες τις δυσκολίες έδωσε μεγάλες μάχες. Ημασταν δίπλα στους συναδέλφους για κάθε μικρό ή μεγάλο ζήτημα, παλέψαμε το σύνολο των αιτημάτων μας, χωρίς να δειλιάσουμε από τον αρνητικό συσχετισμό. Ενώσαμε τη φωνή μας με άλλα Σωματεία, από άλλους κλάδους, που πάλευαν σε ταξική κατεύθυνση για τα μεγάλα ζητήματα της υπεράσπισης της Κοινωνικής Ασφάλισης, των Συλλογικών Συμβάσεων, την υπεράσπιση του δικαιώματος στην απεργία κ.ά.».
Οι εκλογές θα πραγματοποιηθούν στις 3, 4 και 5 Νοέμβρη. Ο Σύλλογος καλεί τα μέλη του σε μαζική συμμετοχή σημειώνοντας: «Δυναμώνουμε τη φωνή μας, δυναμώνουμε το σωματείο. Στέλνουμε μήνυμα συσπείρωσης και διεκδίκησης στην εργοδοσία, ειδικά τώρα που έχουμε μπροστά μας ανοιχτές τις Συλλογικές Συμβάσεις σε εστιατόρια και θέατρα. Συμβάλλουμε στην αλλαγή του συσχετισμού και στην Ομοσπονδία, για να μπορούμε από καλύτερες θέσεις να παλεύουμε, να πορευόμαστε με όλους τους εργαζόμενους στον κλάδο».
Dimitris Sakalakis |
Πρόκειται για ένα έργο σπάνιας ομορφιάς και ευαισθησίας, σε μια εντυπωσιακή παραγωγή, όπου η όπερα γίνεται προσβάσιμη στα παιδιά μέσω του animation, δημιουργώντας έναν καινούριο, συναρπαστικό μαγικό κόσμο. Οι μελωδικές γραμμές της Λένας Πλάτωνος και η δεξιοτεχνική φωνητική γραφή καθιστούν το «Αηδόνι του αυτοκράτορα» μια ιδεώδη γνωριμία των παιδιών με τον μαγικό κόσμο της λυρικής τέχνης, άλλωστε ένα «μουσικό παραμύθι με στοιχεία όπερας» το έχει χαρακτηρίσει. Το animation της παράστασης έχει σχεδιάσει η ανερχόμενη animator Ειρήνη Βιανέλλη. Ζωντανεύει καρέ - καρέ το «Αηδόνι του αυτοκράτορα» με έντονες αναφορές στην κινέζικη τέχνη. Σύμφωνα με την ίδια, «το τελικό αποτέλεσμα, ένα πολύχρωμο σύμπαν από δάση, παλάτια, κήπους και εργοστάσια, αφηγείται τη σχέση του ανθρώπου με τη φύση και τη δημιουργία». Τη σκηνοθεσία υπογράφει η Κατερίνα Πετσατώδη.
Είναι η μόνη Λατινοαμερικάνα στην ιστορία που υπήρξε «prima ballerina assoluta», ένας συμβολικός τίτλος που δίνεται στις πλέον εξαίρετες μπαλαρίνες της γενιάς τους. Και αυτό παρά μια βαριά αναπηρία: Εχασε σχεδόν την όρασή της στην ηλικία των 20 ετών μετά τη διπλή αποκόλληση του αμφιβληστροειδούς. Η χορεύτρια διέκρινε μόνο τις σκιές, χόρεψε σχεδόν όλη τη ζωή της βρίσκοντας τον προσανατολισμό της χάρη στα φωτεινά σημάδια που διέθετε η σκηνή.
Πολλοί θυμούνται την καταπληκτική «Ζιζέλ», την πειθαρχημένη χορεύτρια αλλά με το μεγάλο ταμπεραμέντο, να προσελκύει το κοινό με τις φιγούρες της και να μπορεί στα 40 της να αιχμαλωτίζει τα βλέμματα χορεύοντας τη «Λίμνη των Κύκνων». Συνέχιζε να διδάσκει την τέχνη της μέχρι τα βαθιά της γεράματα.
Η Αλίσια Αλόνσο συνέβαλε με την εξαιρετική τεχνική της και το μεγάλο ταλέντο της να «δοξάσει» σε όλο τον κόσμο την Κούβα, που ποτέ δεν εγκατέλειψε, παρά τις προτάσεις που είχε, οι οποίες θα της χάριζαν πλούτη και δόξα στο εξωτερικό.
Πρόκειται για μια από τις μεγαλύτερες ανακαλύψεις που έχουν γίνει στην Αίγυπτο εδώ και έναν αιώνα. Οι σαρκοφάγοι, βαμμένες σε έντονα χρώματα - κίτρινο, κόκκινο, πράσινο - φέρουν πολλά ιερογλυφικά σχέδια, απεικονίσεις θεοτήτων, πουλιών, ερπετών και λουλουδιών και είναι σε άριστη κατάσταση. Ανήκουν σε 23 άνδρες, 5 γυναίκες και 2 παιδιά από την 22η Δυναστεία (945 - 715 π.Χ.) και τις είχε κρύψει ένας ιερέας προκειμένου να μη συληθούν.
Σύμφωνα με το υπουργείο Πολιτισμού, οι σαρκοφάγοι θα συντηρηθούν και κατόπιν θα μεταφερθούν στο Μεγάλο Αιγυπτιακό Μουσείο που πρόκειται να λειτουργήσει τον επόμενο χρόνο κοντά στις πυραμίδες της Γκίζας.