ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 9 Γενάρη 2020
Σελ. /24
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ
ΒΙΟΠΑΛΑΙΣΤΕΣ ΑΓΡΟΤΕΣ - ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΟΙ
Προετοιμασία νέων συντονισμένων κινητοποιήσεων για τα οξυμένα προβλήματά τους

Σε εξέλιξη περιοδείες σε χωριά, συσκέψεις και συνεδριάσεις Αγροτικών Συλλόγων και Ομοσπονδιών

Από τις αγροτικές κινητοποιήσεις στις αρχές Δεκέμβρη στη Θεσσαλία

INTIME NEWS

Από τις αγροτικές κινητοποιήσεις στις αρχές Δεκέμβρη στη Θεσσαλία
Υλοποιώντας την απόφαση της σύσκεψης της Πανελλαδικής Επιτροπής των Μπλόκων στη Νίκαια για την οργάνωση πολύμορφων και συντονισμένων αγροτικών κινητοποιήσεων το τρίτο δεκαήμερο του Γενάρη και με τη μορφή των μπλόκων, αλλά και για τη διοργάνωση μεγάλου συλλαλητηρίου στην «Agrotica» στη Θεσσαλονίκη το Σάββατο 1η Φλεβάρη, Αγροτικοί Σύλλογοι και Ομοσπονδίες σε όλη τη χώρα εντείνουν τις σχετικές προετοιμασίες.

Σε αυτό το πλαίσιο, η Ενωτική Ομοσπονδία Αγροτικών Συλλόγων Νομού Λάρισας (ΕΟΑΣΝΛ) αναπτύσσει πολύμορφο πρόγραμμα δράσης με συσκέψεις και συνεδριάσεις των Αγροτικών Συλλόγων, καθώς και με περιοδείες σε χωριά, με στόχο τη μαζικότερη συμμετοχή των αγροτών στις κινητοποιήσεις.

Σε συνέντευξη Τύπου που δόθηκε χτες στη Λάρισα, τονίστηκε ότι παρά τις εξαγγελίες και υποσχέσεις της κυβέρνησης ΝΔ, η πολιτική της κινείται στην ίδια κατεύθυνση με την πολιτική της προηγούμενης κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, είναι εχθρική απέναντι στους βιοπαλαιστές αγρότες.

Στον ισχυρισμό της κυβέρνησης ότι οι αγρότες δεν έχουν λόγο να στήσουν μπλόκα, αφού η κυβέρνηση δίνει τάχα λύσεις στα προβλήματά τους, οι εκπρόσωποι της ΕΟΑΣΝΛ απάντησαν με συγκεκριμένα παραδείγματα.

Συγκεκριμένα, ανέδειξαν ότι αυξάνονται τα ήδη πανάκριβα τιμολόγια της ΔΕΗ, συνεχίζεται το αίσχος των ανοιχτών και εξευτελιστικών τιμών για το σύνολο των προϊόντων, την ώρα που αυτά φτάνουν 4-5 φορές ακριβότερα στην κατανάλωση, το κόστος παραγωγής παραμένει υψηλότατο.

Ακόμα δεν έχουν βγει καν τα πορίσματα των εκτιμήσεων του ΕΛΓΑ για τις ζημιές του 2019 και φυσικά θα υπάρξει μεγάλη καθυστέρηση και στην καταβολή αποζημιώσεων. Αντίθετα η κυβέρνηση ετοιμάζεται να δώσει ακόμη μεγαλύτερα κίνητρα κερδοφορίας στις ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες για να ασφαλίζουν την παραγωγή, με συνέπεια οι αγροτοκτηνοτρόφοι να πληρώνουν υψηλότερα ασφάλιστρα και να παίρνουν ακόμη μικρότερες αποζημιώσεις. Σε σχέση με το επιχείρημα περί εξάντλησης των αποθεματικών του ΕΛΓΑ, τονίστηκε πως «είναι απαράδεκτο, όταν οι κυβερνήσεις από το 2011 δεν έχουν δώσει ούτε ένα ευρώ στον ΕΛΓΑ, ενώ θα έπρεπε να έχουν δώσει έως τώρα 280 εκατ. ευρώ». Παράλληλα υπογραμμίστηκε ότι δόθηκαν ψίχουλα από το «De Minimis» για τα αμύγδαλα και τα ροδάκινα, παρά τις διαβεβαιώσεις και υποσχέσεις.

Επιπλέον, το νομοσχέδιο για τους συνεταιρισμούς που κατέθεσε η κυβέρνηση για διαβούλευση επιταχύνει κι άλλο τη συγκέντρωση παραγωγής και γης, αφού επιτρέπει στους επιχειρηματίες που δεν είναι καν αγρότες να κατέχουν το 25% των μερίδων, ενώ στις ΑΕΣ αυτό φτάνει στο 40%.

Σε σχέση με τις ασφαλιστικές εισφορές και το ύψος των συντάξεων, επισημάνθηκε ότι «ήδη πληρώνουμε υψηλότατες εισφορές, που θα αυξηθούν κι άλλο από το 2020. Σε ένα ζευγάρι αγροτών αντιστοιχούν σε 2.700 ευρώ, ενώ παραδέχονται ότι το 87% αγροτών και κτηνοτρόφων έχουν καθαρό εισόδημα μικρότερο από 10.000 ευρώ. Την ίδια στιγμή τα Κέντρα Υγείας στην ύπαιθρο της Λάρισας υπολειτουργούν, χωρίς προσωπικό, ειδικότητες, μηχανήματα, ασθενοφόρα, ή με οδηγούς που δεν καλύπτουν 24ωρη βάρδια».

Αντίστοιχα, η περιβόητη μείωση της φορολογίας για εισοδήματα μέχρι 10.000 ευρώ από το 22% στο 9%, με το αφορολόγητο ποσό των 8.636 ευρώ που κατέκτησαν οι αγροτοκτηνοτρόφοι στα μπλόκα, αναφέρεται ουσιαστικά σε μια μείωση της τάξης των 178 ευρώ, που ήδη έχει εξανεμιστεί από τις αυξήσεις στα τιμολόγια της ΔΕΗ.

Μαζί με τα παραπάνω, η ΕΟΑΣΝΛ αναδεικνύει το ζήτημα της αναθεώρησης της ΚΑΠ, όπου μαζί με το Brexit και τη λεγόμενη «εξωτερική σύγκλιση» των χωρών της ΕΕ προβλέπεται τεράστια μείωση των επιδοτήσεων για αγρότες και κτηνοτρόφους.

Επιπλέον, για το σημαντικό ζήτημα της εκτροπής του άνω ρου του Αχελώου, που έχει καταντήσει... σύγχρονο «γεφύρι της Αρτας» για τη Θεσσαλία, η Ομοσπονδία αποφάσισε να διοργανώσει ημερίδα τον Φλεβάρη, διεκδικώντας την άμεση εκτροπή και τα απαραίτητα έργα ώστε να διοχετευτεί και να αξιοποιηθεί το νερό.

Σε αυτό το πλαίσιο, οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας καλούν τους αγρότες και κτηνοτρόφους της Λάρισας να συμμετάσχουν μαζικά στις συσκέψεις που διοργανώνονται το επόμενο διάστημα, να βγουν στο δρόμο και να παλέψουν για την επιβίωσή τους, να δυναμώσουν τους Αγροτικούς και Κτηνοτροφικούς Συλλόγους και την ΕΟΑΣΝΛ.

Οι συσκέψεις που προγραμματίζονται είναι οι εξής: Στα Φάρσαλα σήμερα στο Βασιλί, στη Μηλέα Ελασσόνας αύριο, στην Αγιά στις 11/1, στην Καλλιθέα Ελασσόνας στις 12/1, στον Τύρναβο στις 13/1, στον Πλατύκαμπο στις 14/1 και στη Νίκαια στις 16/1.

  • Παράλληλα συνεχίζονται οι συσκέψεις και στην Καρδίτσα. Συγκεκριμένα: Σήμερα στο Λεοντάρι, αύριο στο Προάστιο, στις 11/1 στο Καλλιφώνι και στις 13/1 στον Παλαμά Καρδίτσας.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ - ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ
Ετοιμάζουν νέο μαζικό πέταγμα ναυτεργατών στην ανεργία

Νέες δραστικές μειώσεις στις οργανικές συνθέσεις των πλοίων όλων των κατηγοριών, με ό,τι αυτό σημαίνει για τους όρους δουλειάς και διαβίωσης των ναυτεργατών, αλλά και για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, ετοιμάζει η κυβέρνηση για την παραπέρα ενίσχυση της εφοπλιστικής κερδοφορίας.

Πρόκειται για την τροποποίηση του Προεδρικού Διατάγματος ΠΔ 259/1981 «περί κανονισμού ενδιαιτήσεως πλοιάρχου και πληρώματος των ελληνικών εμπορικών πλοίων», που προωθεί το υπουργείο Ναυτιλίας. Ηδη το σχετικό προσχέδιο της τροποποίησης έχει δοθεί στα ναυτεργατικά σωματεία για «διατύπωση γνώμης».

Η τροποποίηση προβλέπει ότι «δεν απαιτείται η εγκατάσταση χώρου εστιατορίου σε νέα και υπάρχοντα πλοία στις περιπτώσεις που ο πλοίαρχος και το πλήρωμα αποζημιώνονται για τροφοδοσία σύμφωνα με τις εκάστοτε συλλογικές ή ατομικές συμβάσεις εργασίας». Με άλλα λόγια, αφήνει στη διάθεση του εφοπλιστή αν στο πλοίο θα υπάρχουν οι κατηγορίες των μαγείρων, θαλαμηπόλων, φροντιστών και βοηθών τροφοδοσίας, που σημαίνει ότι χιλιάδες ναυτεργάτες βγαίνουν εκτός οργανικής σύνθεσης και βρίσκονται υπό απόλυση.

Οι οργανικές συνθέσεις των πλοίων (δηλαδή αριθμός πληρώματος και υποδιαίρεση) είναι άρρηκτα δεμένες με την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Η μείωσή τους σημαίνει ένταση της εκμετάλλευσης των ναυτεργατών μέχρι εξάντλησης, άρα και μεγαλύτερο κίνδυνο για ατυχήματα. Επιπλέον, οι ναυτεργάτες που πετιούνται στη στεριά έχουν συγκεκριμένο πόστο (υποδιαίρεση) στο πλοίο σε κατάσταση κρίσης, που αφορά και το χειρισμό των σωστικών μέσων του πλοίου. Με τη μείωση των οργανικών συνθέσεων, όλα αυτά τελειώνουν...

Να σημειωθεί ότι το δρόμο για τις σχετικές αλλαγές στο εν λόγω ΠΔ έχει ανοίξει η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, η οποία είχε δημοσιοποιήσει ένα αντίστοιχο κείμενο ως σχέδιο τροποποίησης. Τώρα έρχεται η κυβέρνηση της ΝΔ να συνεχίσει την προσφορά στο κεφάλαιο, τσακίζοντας παραπέρα τις εργατικές - λαϊκές ανάγκες, για την «προσέλκυση επενδύσεων» στη ναυτιλία. Μέχρι τώρα έχει εξασφαλίσει στους εφοπλιστές, πέρα από τις τροποποιήσεις στο ΠΔ, νέες αυξήσεις των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, αύξηση των επιδοτήσεων, δηλαδή του τσάμπα «ζεστού» χρήματος που τσεπώνουν για τις «άγονες γραμμές», νέες φοροαπαλλαγές, όπως αυτές για τις off shore ναυτιλιακές εταιρείες, και έπεται συνέχεια...

Τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και ΠΕΕΜΑΓΕΝ με ανακοίνωσή τους επισημαίνουν ότι η τροποποίηση του ΠΔ 259/1981 «υπονομεύει ακόμα και τα ελάχιστα που προβλέπονται περί ενδιαίτησης στη Διεθνή Σύμβαση MLC, ανατρέπει και υποβαθμίζει το σύνολο των κατακτήσεων για τις συνθήκες διαβίωσης των ναυτεργατών, μειώνει τις οργανικές συνθέσεις, καταργεί ειδικότητες, εντατικοποιεί την εργασία, αυξάνει την ανεργία. Οικοδομούν συνθήκες γαλέρας, στο βωμό της κερδοφορίας των εφοπλιστών».

Προσθέτουν ότι «στην ένταση της εκμετάλλευσης των ναυτεργατών από εφοπλιστές και κυβέρνηση της ΝΔ, που συνεχίζει από εκεί που σταμάτησε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, συμβάλλει ο εργοδοτικός - κυβερνητικός συνδικαλισμός της ΠΝΟ, που διαγκωνίζονται για την "καρέκλα" και για τις βρώμικες συναλλαγές με τους εφοπλιστές, ενώ προετοιμάζουν το χτύπημα των ΣΣΕ με την εφαρμογή των μισθολογίων της ITF για το σύνολο των ναυτεργατών».

Τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία απαιτούν την απόσυρση της πρότασης τροποποίησης του ΠΔ. Καλούν τους ναυτεργάτες να δυναμώσουν τον αγώνα διεκδικώντας «ΣΣΕ, Κοινωνική Ασφάλιση, συνδικαλιστικά δικαιώματα για το σύνολο των ναυτεργατών, προσαρμογή των οργανικών συνθέσεων στις αυξημένες ανάγκες των καραβιών, προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα».


ΠΑΜΕ
Καμία αύξηση - τώρα μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων

Τις αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, που πάνε χέρι χέρι με τη χειροτέρευση του ακτοπλοϊκού συγκοινωνιακού δικτύου και τις εξοντωτικές συνθήκες εργασίας των ναυτεργατών, καταγγέλλει το ΠΑΜΕ.

Σε ανακοίνωσή του αναφέρει τα εξής:

«Οι εφοπλιστές ακριβαίνουν ξανά τα εισιτήρια! Να ποιος κυβερνά αυτόν τον τόπο! Τη στιγμή που οι εργαζόμενοι που διεκδικούν αυξήσεις στους μισθούς τους αντιμετωπίζονται ως εγκληματίες, οι "μεγάλοι ευεργέται", το εφοπλιστικό κεφάλαιο, αυξάνουν ξανά τις τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια.

Με τις αυξήσεις το εισιτήριο από Αθήνα για Σύρο πάει στα 40 ευρώ. Για Ικαρία στα 42 ευρώ, για Σάμο στα 60 ευρώ, για Ρόδο 72,50 ευρώ. Δηλαδή, μια οικογένεια με 2 παιδιά για να πάει και να έρθει στη Ρόδο θα χρειάζεται πάνω από ένα μισθό! Οι αυξήσεις των τελευταίων χρόνων στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια στο Αιγαίο ξεπερνούν το 30%.

Αυτή είναι η πολιτική τους. Χρήμα και προνόμια στους εφοπλιστές - Φτώχεια, ανεργία, αυταρχισμός στους εργαζόμενους.

Εχουν τεράστιες ευθύνες η κυβέρνηση και ο υπουργός Μεταφορών, Καραμανλής, που αποκαλεί τους εργαζόμενους "νταβατζήδες" και "αποβράσματα", αλλά μπροστά στους εφοπλιστές κάθονται σούζα! Και όχι μόνο αυτό, αλλά και ενώ οι εφοπλιστές αρνούνται την υπογραφή ΣΣΕ για τους ναυτεργάτες, η κυβέρνηση προχωρά σε αύξηση των επιδοτήσεων προς τους εφοπλιστές για το 2020 δίνοντας επιπλέον εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ. Την ίδια ώρα, ο υπουργός Ανάπτυξης, Γεωργιάδης, απαιτεί από τον φτωχό κοσμάκη να βγάζει το μήνα με 200 ευρώ.

Και όλα αυτά, ενώ επιβάτες και ναυτεργάτες μετακινούνται σε πολλές περιπτώσεις με "σαπάκια", με τεράστιες διαδρομές και ταλαιπωρία για να μειώνουν οι εφοπλιστές τα κόστη τους. Οι αυξήσεις των εισιτηρίων πάνε χέρι χέρι με τη χειροτέρευση του ακτοπλοϊκού συγκοινωνιακού δικτύου, με τις μειωμένες οργανικές συνθέσεις, τα εξαντλητικά δρομολόγια και τα εξοντωτικά ωράρια εργασίας των ναυτεργατών, υπονομεύοντας ακόμα και την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Πόσες φορές θα επαναληφθούν φέτος οι καταστάσεις της Σαμοθράκης;

Η πολιτική που υπηρετεί τα κέρδη των εφοπλιστών οδηγεί στη μετατροπή των νησιών σε "προορισμούς πολυτελείας", για να κερδίζουν εφοπλιστές και μεγάλο τουριστικό κεφάλαιο. Η αύξηση των εισιτηρίων θα αποκόψει εντελώς τον ελληνικό λαό από τα νησιά και το δικαίωμα των διακοπών εκεί, αλλά και θα εγκλωβίζει τους νησιώτες, ειδικά τους χειμερινούς μήνες.

Σε μια νησιωτική χώρα όπως η Ελλάδα είναι άμεση ανάγκη η υλοποίηση των αιτημάτων και διεκδικήσεων νησιωτών - ναυτεργατών για ακτοπλοϊκή σύνδεση με σύγχρονα, ασφαλή πλοία, με δρομολόγια που θα εξυπηρετούν όλη τη διάρκεια του χρόνου, τόσο την τουριστική κίνηση όσο και τις ανάγκες των κατοίκων, με μείωση της τιμής των εισιτηρίων και των ναύλων των οχημάτων.

Καμία αύξηση στα εισιτήρια. Τώρα μείωση της τιμής των εισιτηρίων».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ