ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 8 Ιούλη 2020
Σελ. /28
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Φέρνει «απελευθέρωση» των απολύσεων για τους εκπαιδευτικούς στα ιδιωτικά σχολεία

Σε νέα νομοθετική πρωτοβουλία, αυτήν τη φορά σε σχέση με τα ιδιωτικά σχολεία, προχωρά το υπουργείο Παιδείας, πιάνοντας το νήμα από το προηγούμενο αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο για τη δημόσια Εκπαίδευση και υποσχόμενο να ικανοποιήσει πάγιες απαιτήσεις των εργοδοτών, οι οποίες τσακίζουν τα δικαιώματα των ιδιωτικών εκπαιδευτικών.

Συγκεκριμένα, χτες η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας είχε συναντήσεις με εκπροσώπους της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ), της Συντονιστικής Επιτροπής Συλλόγων Γονέων Ιδιωτικών Σχολείων και των Συλλόγων των Εργοδοτών ιδιωτικών σχολείων και παιδικών σταθμών.

Στο όνομα της «ευελιξίας» και της «αυτονομίας» των ιδιωτικών σχολικών μονάδων, η υπουργός παρουσίασε τους άξονες του νομοσχεδίου, που αποτελούν στο σύνολό τους ικανοποίηση των απαιτήσεων των εργοδοτών για να πουλούν πολλαπλά εκπαιδευτικά προϊόντα, να εκμεταλλεύονται επικερδώς και κατά το δοκούν τους χώρους των σχολείων, αλλά και να τσακίσουν τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Είναι χαρακτηριστικό ότι ανάμεσα στις «παθογένειες και αγκυλώσεις» που υποτίθεται ότι υπάρχουν σήμερα και θέλει να θεραπεύσει το υπουργείο Παιδείας, εντάσσει και την «αδυναμία αποτελεσματικής διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού της Εκπαίδευσης»... Στις επίμονες ερωτήσεις των εκπροσώπων της ΟΙΕΛΕ, η υπουργός παραδέχτηκε ουσιαστικά ότι θα φέρει «απελευθέρωση» των απολύσεων, προκαλώντας τη δικαιολογημένη αποχώρηση της Ομοσπονδίας από την προσχηματική συζήτηση.

Σε σχετική ανακοίνωσή της με αφορμή τη συνάντηση, η «Αγωνιστική Συνδικαλιστική Κίνηση Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών» (ΑΣΚΙΕ) σημειώνει μεταξύ άλλων ότι η υπουργός «μετά από ένα υποκριτικό λογύδριο περί παιδαγωγικών θεμάτων, που θα έπρεπε πρωτίστως να απασχολούν τους εκπαιδευτικούς, παραδέχτηκε ότι θα υπαχθούν όλοι οι εκπαιδευτικοί των ιδιωτικών σχολείων στις διατάξεις του κοινού Εργατικού Δικαίου.

Πρακτικά αυτό συνεπάγεται "απελευθέρωση" των απολύσεων και συμβάσεις που θα ορίζονται κατά το συμφέρον του εργοδότη. Εκπαιδευτικοί, λοιπόν, υπό τη συνεχή απειλή της απόλυσης, εκβιαζόμενοι με το πιστόλι στον κρόταφο, θα μεριμνούν, κατά την κα υπουργό, για την εκπλήρωση του παιδαγωγικού χρέους τους απέναντι στους μαθητές τους!

Τα μέλη του ΔΣ, αντιδρώντας άμεσα στην προαναγγελία της ολομέτωπης επίθεσης ενάντια στον κλάδο μας, αποχωρήσαμε διαμαρτυρόμενοι για το στημένο από τους σχολάρχες νομοθέτημα που, κατά τη συνήθη πρακτική όλων των υπουργών Παιδείας των τελευταίων χρόνων, κατατίθεται είτε κοντά στη λήξη του διδακτικού έτους είτε σε περίοδο διακοπών, όπως τώρα.

Ως ΑΣΚΙΕ καταγγέλλουμε τα απαράδεκτα σχέδια για νομοθετική παρέμβαση από το υπουργείο Παιδείας στο χώρο της ιδιωτικής Εκπαίδευσης, σε συνέχεια των άθλιων πρόσφατων νομοθετικών ρυθμίσεων που αφορούσαν όλο το φάσμα της Εκπαίδευσης, δημόσιας και ιδιωτικής. Ας γίνει αφορμή αυτή η κατάσταση να δούμε την αλήθεια κατάματα: Καμία κυβέρνηση δεν μπορεί να διασφαλίσει σε βάθος χρόνου την Εκπαίδευση ως δημόσιο αγαθό το οποίο συνδέεται με τη λειτουργία ιδιωτικών επιχειρήσεων».

«Καλούμε τα σωματεία των ιδιωτικών εκπαιδευτικών να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους!

Καλούμε τους εργαζόμενους να είναι σε θέση μάχης!

Κάτω τα χέρια από τα εργασιακά δικαιώματα των ιδιωτικών εκπαιδευτικών!», καταλήγει η ΑΣΚΙΕ.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
Παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας για να μην απολυθεί κανένας συμβασιούχος

Νέα κινητοποίηση σήμερα, στις 10 π.μ. στο ΑΣΕΠ

Στο υπουργείο Παιδείας συγκεντρώθηκαν για άλλη μια φορά χτες εκπαιδευτικοί, μετά από κάλεσμα της Πρωτοβουλίας Αναπληρωτών και πρωτοβάθμιων σωματείων, διεκδικώντας τη μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που εργάζονται τα τελευταία χρόνια στην Εκπαίδευση.

Να σημειωθεί ότι με την ανακοίνωση των πινάκων κατάταξης του ΑΣΕΠ φαίνεται ότι σπρώχνονται στην ανεργία πάνω από 2.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, στην πλειοψηφία τους χωρίς δική τους υπαιτιότητα, αλλά λόγω λαθών, αντιφάσεων και τεχνικών δυσκολιών του συστήματος. Με τη χτεσινή κινητοποίηση, τα σωματεία τους απαίτησαν να πάρει η κυβέρνηση την ευθύνη και να αντιμετωπίσει το ζήτημα, ώστε να μη χάσει τη δουλειά του κανένας από αυτούς τους εκπαιδευτικούς, που εργάζονται για χρόνια στην Εκπαίδευση. Η απάντηση από την πλευρά του υπουργείου ήταν ότι θα επικοινωνήσει με το ΑΣΕΠ, που είχε την ευθύνη υλοποίησης των πινάκων, χωρίς ωστόσο να αναλάβει καμία δέσμευση για τη λύση του προβλήματος.

Οι συγκεντρωμένοι κατήγγειλαν επίσης τον νόμο 4589, του ΣΥΡΙΖΑ, που διατηρεί στο ακέραιο η κυβέρνηση της ΝΔ, τον νόμο - λαιμητόμο για την προϋπηρεσία, τα πτυχία και τα δικαιώματα των αναπληρωτών, όπως είπαν, που δημιουργεί νέες αδικίες και στέλνει στον καιάδα της ανεργίας εκπαιδευτικούς που δουλεύουν χρόνια.

Ξεκαθάρισαν για άλλη μια φορά ότι οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί δεν καλύπτουν έκτακτα κενά, αλλά πάγιες και στοιχειώδεις ανάγκες των δημόσιων σχολείων, που τη νέα σχολική χρονιά λόγω της πανδημίας θα είναι αυξημένες. Και δήλωσαν ότι θα συνεχίσουν τον αγώνα για τη μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση.

Η Πρωτοβουλία Αναπληρωτών και Ωρομισθίων Εκπαιδευτικών συνεχίζει τις δράσεις της με νέα κινητοποίηση σήμερα Τετάρτη, στις 10 π.μ. στα γραφεία του ΑΣΕΠ (Πουλίου 6, Αθήνα).

  • Να σημειωθεί ότι και το ΔΣ της ΟΛΜΕ με ανακοίνωσή του ζητά να μην αποκλειστούν από τους πίνακες οι εκπαιδευτικοί που απορρίφθηκαν λόγω τεχνικών προβλημάτων του συστήματος.
ΞΑΝΘΗ
Προκάτ αίθουσες για τη δίχρονη Προσχολική Αγωγή

Με σχολικές αίθουσες προκάτ επιχειρεί η διοίκηση του δήμου Ξάνθης να διαχειριστεί, στο «παρά 5», το οξυμένο πρόβλημα της έλλειψης υποδομών για τη λειτουργία της δίχρονης Προσχολικής Αγωγής.

Στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο εισηγήθηκε τροποποίηση τεχνικού προγράμματος, εργασίες κατασκευής βάσεων έδρασης προκάτ αιθουσών διδασκαλίας και συνοδευτικές τεχνικές εργασίες για 10 αίθουσες. Συγκεκριμένα, θα στήσει τις υποδομές για τοποθέτηση προκάτ αιθουσών σε τουλάχιστον πέντε νηπιαγωγεία και ένα δημοτικό σχολείο. Ειδικότερα, σχεδιάζει τοποθέτηση μίας αίθουσας στο 1ο Νηπιαγωγείο, μίας αίθουσας στο 2ο Νηπιαγωγείο, από δύο αίθουσες στο 4ο, 6ο και 9ο Νηπιαγωγείο και δύο αίθουσες στο 5ο Δημοτικό Ξάνθης.

Η κατάσταση που επικρατεί στα νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία της Ξάνθης είναι απαράδεκτη εδώ και χρόνια, με νηπιαγωγεία να στεγάζονται σε ισόγεια πολυκατοικιών, να συστεγάζονται και να συνωστίζονται σε μικρούς χώρους (Νηπιαγωγείο και Δημοτικά Δροσερού, 9ο - 18ο Δημοτικό Σχολείο κ.λπ.).

Με αφορμή αυτήν την κατάσταση, η «Λαϊκή Συσπείρωση» Ξάνθης τονίζει για άλλη μια φορά τις ευθύνες και της τωρινής διοίκησης, αλλά και διαχρονικά των δημοτικών αρχών και κυβερνήσεων, για την καθυστέρηση στον σχεδιασμό και την υλοποίηση προγράμματος που θα δώσει λύση στο πρόβλημα με τη σχολική στέγη.

Και σημειώνει: «Είναι πολύ οξυμένη η κατάσταση στα σχολεία της πόλης γιατί έχουμε και σχολεία του νομού και του δήμου που συρρικνώνονται, αφού οικογένειες εγκαταλείπουν την ύπαιθρο και ο μαθητικός πληθυσμός συγκεντρώνεται στην Ξάνθη. Αποτέλεσμα τα μεγάλα τμήματα, με τους μαθητές να "παστώνονται" στις τάξεις, διάδρομοι και αποθήκες να γίνονται αίθουσες, τα προκάτ να τοποθετούνται στις σχολικές αυλές ως "προσωρινή" λύση. Με τους ίδιους όρους σχεδιάζεται και η υλοποίηση της δίχρονης Προσχολικής Αγωγής. Εδώ και τρία χρόνια περίπου, στο διάστημα από τη θεσμοθέτησή της μέχρι και σήμερα, δεν υπήρξε καμία οικονομική υποστήριξη από τις κυβερνήσεις, και αυτές οι προκάτ αίθουσες που σχεδιάζεται να στηθούν θεωρούμε ότι θα αποτελέσουν όχι προσωρινή, αλλά μόνιμη λύση».

Κλείνοντας η «Λαϊκή Συσπείρωση» Ξάνθης τονίζει την ανάγκη για κατασκευή νέων σχολικών αιθουσών και εξεύρεση οικοπέδων, ιδιαίτερα για νηπιαγωγεία γειτονιάς, αλλά και συνολικά σχεδιασμό ανέγερσης σχολείων για την επίλυση του προβλήματος στέγης σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης.

ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΣΧΟΛΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Κινητοποιούνται σήμερα για τα επαγγελματικά τους δικαιώματα

Σε κινητοποίηση στο υπουργείο Παιδείας προχωρούν σήμερα Τετάρτη φοιτητές της Σχολής Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (ΠαΔΑ), διεκδικώντας την κατοχύρωση των επαγγελματικών τους δικαιωμάτων.

Θυμίζουμε ότι μετά τις συγχωνεύσεις των ΑΕΙ δόθηκε η δυνατότητα στις Σχολές Μηχανικών των πρώην ΤΕΙ να επεκτείνουν τα έτη σπουδών τους σε πέντε, και κατόπιν εξέτασης του προγράμματος σπουδών κάθε Τμήματος χωριστά, από μια ειδική επιτροπή, να αποφασιστεί αν θα αντιστοιχιστούν με τα Τμήματα των Πολυτεχνείων. Ωστόσο, η αποτίμηση από αυτήν την επιτροπή έχει πολύ μεγάλες καθυστερήσεις, με αποτέλεσμα τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων της Σχολής Μηχανικών του ΠαΔΑ, αλλά και άλλων ΑΕΙ, να είναι «στον αέρα» εδώ και ενάμιση χρόνο.

Εντείνεται έτσι η πολυκατηγοριοποίηση σχολών και Τμημάτων, αλλά και των αποφοίτων τους, ενώ επηρεάζονται αντίστοιχα και οι προτιμήσεις των υποψηφίων των πανελλαδικών εξετάσεων, που συμπληρώνουν αυτήν την περίοδο τα μηχανογραφικά τους.

Οι φοιτητές της Σχολής Μηχανικών του ΠαΔΑ απαιτούν να ολοκληρωθεί άμεσα η αντιστοίχισή τους με τα Πολυτεχνικά Τμήματα, για να αποκτήσουν αυτόματα και τα αντίστοιχα επαγγελματικά δικαιώματα.

Να σημειωθεί ότι με ανακοίνωσή της η Κομματική Οργάνωση του ΚΚΕ στη Σχολή Μηχανικών του ΠαΔΑ επισημαίνει τις ευθύνες τόσο της προηγούμενης κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ όσο και της σημερινής της ΝΔ, και δηλώνει ότι το ΚΚΕ «στηρίζει με όλες του τις δυνάμεις τον αγώνα των φοιτητών για να σπουδάζουν ολοκληρωμένα και χωρίς εμπόδια και να δουλεύουν στο αντικείμενο που σπουδάζουν με δικαιώματα».

ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ «ΡΟΖΑ ΙΜΒΡΙΩΤΗ» - «ΜΙΧΑΛΗΣ ΠΑΠΑΜΑΥΡΟΣ»
Παρέμβαση σήμερα για τις διαγνώσεις μαθητών με μαθησιακές ανάγκες

Με αίτημα να δοθεί άμεσα λύση στο ζήτημα των έγκαιρων αξιολογήσεων και διαγνώσεων των μαθητών με ειδικές μαθησιακές ανάγκες, ενόψει και της νέας σχολικής χρονιάς, οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Βύρωνα - Καισαριανής - Παγκρατίου «Ρ. Ιμβριώτη» και Ηλιούπολης «Μ. Παπαμαύρος» πραγματοποιούν παρέμβαση στο 2ο Κέντρο Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ) Α' Αθήνας (Υμηττού 219), σήμερα Τετάρτη στη 1.30 μ.μ.

Οι δύο Σύλλογοι τονίζουν ότι η μεγάλη λίστα μαθητών με ειδικές μαθησιακές ανάγκες δημιουργεί σοβαρά προβλήματα. Καταγγέλλουν την υποστελέχωση των ΚΕΣΥ, που μεγάλωσε εξαιτίας των έκτακτων μέτρων της πανδημίας, και τονίζουν ότι λύση είναι ο διορισμός του αναγκαίου μόνιμου επιστημονικού, παιδαγωγικού και βοηθητικού προσωπικού σε όλες τις δομές Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ