ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 31 Ιούλη 2020
Σελ. /20
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ
ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Αντιμέτωποι με εντεινόμενη ταλαιπωρία και συνωστισμό επιβάτες και εργαζόμενοι...

Η κυβέρνηση απειλεί με πρόστιμα τον κόσμο που αναγκάζεται να γίνεται «σαρδέλα» και τους οδηγούς που δουλεύουν σε αυτές τις συνθήκες!

Αποκαλυπτική εικόνα από αποβάθρα του μετρό την Τετάρτη, την ώρα του σχολάσματος...
Αποκαλυπτική εικόνα από αποβάθρα του μετρό την Τετάρτη, την ώρα του σχολάσματος...
Με εντεινόμενη ταλαιπωρία και φαινόμενα συνωστισμού - σε συνθήκες μάλιστα αύξησης των κρουσμάτων του κορονοϊού στο Λεκανοπέδιο - έρχονται αντιμέτωποι καθημερινά οι επιβάτες όπως και οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες στην Αττική, εξαιτίας των τεράστιων ελλείψεων σε προσωπικό, οχήματα και ανταλλακτικά, ως αποτέλεσμα της αντιλαϊκής πολιτικής που εφάρμοσαν και στον τομέα αυτόν όλες οι κυβερνήσεις ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ.

Η κυβέρνηση, επιχειρώντας να κρύψει τις τεράστιες ευθύνες της για τη συνέχιση αυτής της πολιτικής, αφενός ισχυρίζεται τάχα πως ό,τι και να κάνει ο συνωστισμός στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι αναπόφευκτος (!), αφετέρου σηκώνει για άλλη μια φορά προκλητικά το δάχτυλο στο λαό και στους εργαζόμενους στα ΜΜΜ, επικαλούμενη την περιβόητη «ατομική ευθύνη».

Μάλιστα, με Κοινή Υπουργική Απόφαση που εξέδωσε στις 26 Ιούλη, φτάνει στο σημείο να απειλεί με πρόστιμο 150 ευρώ για παράβαση των ορίων πληρότητας στα ΜΜΜ (65%) τόσο τους επιβάτες που αναγκάζονται να γίνονται «σαρδέλες» για να μετακινηθούν από και προς τη δουλειά τους, όσο και τους εργαζόμενους οδηγούς που υποχρεώνονται να δουλεύουν σε αυτές τις συνθήκες!

Αντίστοιχα, στην ενημέρωση για τη χτεσινή κυβερνητική τηλεδιάσκεψη υπό τον Κυρ. Μητσοτάκη για τον κορονοϊό, αναφέρεται ότι «ιδιαίτερη συζήτηση έγινε για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς», όχι βέβαια για το πώς η κυβέρνηση θα διασφαλίσει την αύξηση των δρομολογίων με μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, ενίσχυση οχημάτων και συρμών κ.ο.κ., αλλά για το πώς «θα ενισχυθούν οι έλεγχοι»...

Οι εργαζόμενοι και ο λαός αναγκάζονται να μετακινούνται «παστωμένοι» σαν σαρδέλες μέσα σε συρμούς και οχήματα...
Οι εργαζόμενοι και ο λαός αναγκάζονται να μετακινούνται «παστωμένοι» σαν σαρδέλες μέσα σε συρμούς και οχήματα...
Είχε προηγηθεί πριν λίγες μέρες η συνέντευξη του υπουργού Μεταφορών, Κ. Καραμανλή, ο οποίος κάλεσε τους εργαζόμενους και το λαό να συμβιβαστούν με την καθημερινή σαρδελοποίηση στα ΜΜΜ: Αφού ισχυρίστηκε ότι τάχα «κάνουμε το καλύτερο δυνατό», ανέφερε πως «ό,τι και να κάνουμε, όμως, στα ΜΜΜ θα υπάρχει και συγχρωτισμός, θα υπάρχουν και περιπτώσεις που θα στριμωχτεί ο κόσμος. Σε όλες τις χώρες συμβαίνει αυτό...».

Ως πανάκεια για αυτήν την επικίνδυνη κατάσταση, η κυβέρνηση προβάλλει τη χρήση μάσκας, απειλώντας και στο ζήτημα αυτό με ένταση των ελέγχων για επιβολή προστίμων, την ίδια ώρα που οι επιστήμονες προειδοποιούν ότι ο μεγάλος συνωστισμός περιορίζει σημαντικά την αποτελεσματικότητα της μάσκας, αφού το κύριο είναι η τήρηση αποστάσεων.

Αποκαλυπτική είναι η πρόσφατη αναφορά του Ν. Σύψα, λοιμωξιολόγου, καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών: «Η μάσκα είναι συμπληρωματικό μέτρο, κύριο μέτρο παραμένει η απόσταση. Πρέπει να τηρούμε τις αποστάσεις, βοηθά η μάσκα αν δεν μπορούμε, αν έχουμε όμως χαλάρωση, συγχρωτισμό και συνωστισμό, ούτε η μάσκα θα μας βοηθήσει».

Από κάθε άποψη, δηλαδή, επιβεβαιώνεται η ευθύνη της κυβέρνησης να πάρει ουσιαστικά μέτρα για την προστασία της υγείας του λαού, τα οποία στην περίπτωση των αστικών συγκοινωνιών σημαίνουν αποφασιστική ενίσχυσή τους και πύκνωση δρομολογίων για την αποφυγή του συνωστισμού.

Παρουσιάζουν την αιτία ως «λύση»...

Ως προς το συνωστισμό στις συγκοινωνίες, μεγάλο είναι το πρόβλημα τις ώρες αιχμής (πρωί και μεσημέρι), δηλαδή τις ώρες που οι εργαζόμενοι μετακινούνται μαζικά από και προς τις δουλειές τους. Με την έναρξη του θερινού ωραρίου στα δρομολόγια, το προϋπάρχον πρόβλημα έχει ενταθεί.

Στα λεωφορεία πρόβλημα παρατηρείται, λόγω περιόδου, και στις γραμμές που εξυπηρετούν την παραλία. Ακόμα, η πρόσφατη επέκταση της γραμμής 3 του μετρό, στη Νίκαια, αποτέλεσε το πρόσχημα για να καταργηθούν δύο λεωφορειακές γραμμές που συνδέουν το Πέραμα με το κέντρο της Αθήνας, με αποτέλεσμα το συγκοινωνιακό έργο να επωμιστεί η εναπομείνασα γραμμή τρόλεϊ.

Συνωστισμός παρατηρείται στο μετρό επίσης τις ώρες αιχμής, με το πρόβλημα να είναι οφθαλμοφανές σε αποβάθρες όπου υπάρχουν συγκοινωνιακοί κόμβοι, όπως Μοναστηράκι, Σύνταγμα, Ομόνοια, Σταθμός Λαρίσης. Στον Ηλεκτρικό, παρά τις αρχικές ανακοινώσεις της κυβέρνησης ότι τα δρομολόγια θα εκτελούνται ανά 6 λεπτά, τα δρομολόγια εκτελούνται ανά 10 με 11 λεπτά τις καθημερινές και ανά 12-13 λεπτά τα Σαββατοκύριακα.

Πατώντας πάνω στα μεγάλα προβλήματα που έχουν δημιουργήσει όλες οι κυβερνήσεις ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ στις αστικές συγκοινωνίες, η κυβέρνηση έρχεται σήμερα να παρουσιάσει την αιτία ως «λύση», εντείνοντας την υποταγή τους στο κριτήριο της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων και προωθώντας σχεδιασμούς μεγαλύτερης εμπλοκής ιδιωτικών επιχειρήσεων στον κλάδο.

Σε αυτήν την κατεύθυνση, η κυβέρνηση προωθεί τη «λύση» της μίσθωσης οχημάτων (leasing), την οποία έχει ήδη δρομολογήσει στη Θεσσαλονίκη και ετοιμάζεται να προχωρήσει και στην Αττική. Χαρακτηριστικό είναι ότι στη σχετική διακήρυξη για τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) προβλέπεται η μίσθωση 180 οχημάτων για 30 μήνες, με 3.000 ευρώ το μήνα ενοίκιο, ηλικίας 15 ετών ή νεότερα, με τις επιχειρήσεις που θα πάρουν το έργο να παρέχουν και την τεχνική υποστήριξη.


ΔΑΣ ΟΑΣΑ
Ενοχος η λειτουργία των συγκοινωνιών με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια

Αγώνας απέναντι στην προωθούμενη παραπέρα ιδιωτικοποίηση

Η ΔΑΣ ΟΑΣΑ σε ανακοίνωσή της τονίζει ότι η διοίκηση (ΟΣΥ), η κυβέρνηση και οι συνδικαλιστικές δυνάμεις που τους στηρίζουν, «ίσως δεν διστάσουν και μέσα στην καλοκαιρινή περίοδο να επιχειρήσουν να επιβάλουν τον σχεδιασμό τους».

«Η κυβέρνηση της ΝΔ», επισημαίνει, «προχωράει στην υλοποίηση του σχεδιασμού για την ιδιωτικοποίηση των ΜΜΜ και στην πρωτεύουσα της χώρας μετά τη Θεσσαλονίκη. (...) Ο αντιλαϊκός σχεδιασμός τους περιλαμβάνει το χτύπημα των μισθολογικών και εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων του κλάδου, των λαϊκών στρωμάτων που χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ για τις μετακινήσεις για τη δουλειά τους αλλά και για τις κοινωνικές τους ανάγκες, με την παραπέρα εμπλοκή επιχειρηματικών ομίλων που θα παρέχουν οχήματα με τη μορφή "leasing", που περιλαμβάνει τη συντήρηση και επισκευή των οχημάτων, αλλά και στη συνέχεια προσλήψεις προσωπικού με επαχθείς όρους δουλειάς, για την πλήρη ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών το επόμενο διάστημα.

Αυτή η αντιλαϊκή επιλογή παρουσιάζεται από την κυβέρνηση, γενικότερα τα κόμματα του κεφαλαίου και τους αντιπροσώπους τους στα συνδικάτα (ΔΑΚΕ, ΠΑΣΚΕ, ΣΥΡΙΖΑ) δήθεν ως η μοναδική άμεση επιλογή ανάγκης, γιατί προτεραιότητά τους δεν είναι οι πραγματικές ανάγκες των εργαζομένων, αλλά η διασφάλιση της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων σε νέα πεδία, όπως είναι το δίκτυο των αστικών συγκοινωνιών στο ενιαίο σύστημα ΟΣΥ - ΣΤΑΣΥ.

Η συρρίκνωση του συγκοινωνιακού έργου, ο γερασμένος στόλος, η έλλειψη προσωπικού, είναι επακόλουθα της δικής τους πολιτικής, της λειτουργίας δηλαδή των εταιρειών με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια κόστους - οφέλους. Στις συνθήκες της νέας καπιταλιστικής κρίσης και διασποράς της πανδημίας του COVID-19, οι συνέπειες είναι οδυνηρές για τους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα».

«Η παραπέρα ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών περιλαμβάνει αύξηση του κόστους των εισιτηρίων, μείωση της ποιότητας των υπηρεσιών και ένταση του βαθμού εκμετάλλευσης των εργαζομένων», τονίζει η ΔΑΣ.

«Σε όλα αυτά», προσθέτει, «η κυβέρνηση έχει άξιο συνεργάτη τα προεδρεία των σωματείων του χώρου καθώς και παρατάξεις δήθεν αριστερές, που βγαίνουν ως "λαγοί" και στρώνουν το έδαφος για τις ανατροπές, κάνοντας τους ανήξερους σε ζητήματα για τα οποία οι ίδιοι έχουν πρωτοστατήσει το προηγούμενο διάστημα (...). Ενώ υπάρχει ανάγκη να γίνουν Γενικές Συνελεύσεις για ενημέρωση του κλάδου και να παρθούν αποφάσεις που να διεκδικούν λύσεις στα προβλήματα που υπάρχουν σήμερα, για την υπογραφή νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, για τη λήψη ουσιαστικών μέτρων προστασίας της υγείας μας και ενώ ως παράταξη το έχουμε επανειλημμένα ζητήσει, το αρνούνται συνειδητά. Βάζουν τους εργαζόμενους στην άκρη, ξεπληρώνουν τα γραμμάτια για την εκλογή τους στη ΓΣΕΕ, οδηγώντας τον κλάδο σαν πρόβατο στη σφαγή στις ορέξεις της εργοδοσίας. (...) Εχουν μετατρέψει τα συνδικάτα σε φάμπρικες παραγωγής πελατείας στα δικηγορικά γραφεία, πουλώντας φρούδες ελπίδες για διεκδικήσεις σε μισθούς και δικαιώματα, τα οποία πρώτοι παρέδωσαν μέσα και από την υπογραφή τους σε ΣΣΕ, αφού αποδέχονται όλους τους νόμους για τις περικοπές».

Η ΔΑΣ απευθυνόμενη στους εργαζόμενους επισημαίνει ότι είναι ανάγκη να ενταθούν η ενημέρωση και η δράση «μέσα από τη συσπείρωση στις Επιτροπές Αγώνα για όλα τα προβλήματα της καθημερινότητας, αλλά και στα κύρια μέτωπα πάλης ενάντια στην ιδιωτικοποίηση, για την υπογραφή ΣΣΕ με πραγματικές αυξήσεις για φθηνή, συχνή, ασφαλή, αξιόπιστη συγκοινωνία, που να εξυπηρετεί τις ανάγκες μετακίνησης του λαού και όχι των επιχειρηματικών ομίλων».

Και καλεί σε αγώνα για αιτήματα όπως: Οχι στην ιδιωτικοποίηση. Αμεση πρόσληψη μόνιμου προσωπικού με πλήρη μισθολογικά, ασφαλιστικά δικαιώματα. Υπογραφή ΣΣΕ με πραγματικές αυξήσεις. Μείωση της τιμής του εισιτηρίου κατά 50%. Επέκταση του συγκοινωνιακού έργου σε όλο το νομό Αττικής. Κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δράσης στα ΜΜΜ κ.ά.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ