ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 30 Σεπτέμβρη 2020
Σελ. /24
Μαζικές μαθητικές κινητοποιήσεις και χτες σε διάφορες πόλεις

ΚΟΖΑΝΗ
ΚΟΖΑΝΗ
Με καταλήψεις και μαζικές τοπικές κινητοποιήσεις στην Αττική και σε άλλες πόλεις, συνέχισαν και χτες τις κινητοποιήσεις τους οι μαθητές.

Με μια δυναμική κινητοποίηση στους δρόμους του Κερατσινίου, φώναξαν για ακόμα μία φορά χτες τα αιτήματά τους οι μαθητές. Η πορεία του Συντονιστικού Σχολείων Κερατσινίου - Δραπετσώνας κατέληξε στο δημαρχείο, όπου αντιπροσωπεία τους μαζί με αντιπροσωπεία της ΕΛΜΕ και της Ενωσης Γονέων Κερατσινίου - Δραπετσώνας συναντήθηκε με τη δημοτική αρχή, θέτοντας το ζήτημα της καθαριότητας των σχολείων, που η κατάσταση βρίσκεται σε τραγικό σημείο, με μία καθαρίστρια να τρέχει σε δύο και τρία σχολεία μέσα στη μέρα.

Ταυτόχρονα, κατήγγειλαν και την καταστολή που έχει δείξει η κυβέρνηση τις τελευταίες μέρες, με αστυνομία σε σχολεία, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τους 12 μαθητές από το 4ο Γυμνάσιο που τους προσήγαγαν την προηγούμενη βδομάδα. «Ζητάμε τάξεις, καθηγητές, βιβλία κι εσείς μας στείλατε την αστυνομία», φώναζαν χαρακτηριστικά οι μαθητές, απαντώντας τόσο στη συκοφάντηση που δέχεται ο αγώνας τους από την κυβέρνηση και τα παπαγαλάκια της, όσο και στις απειλές που δέχονται οι μαθητές σε διάφορα σχολεία. Το επόμενο ραντεβού του Συντονιστικού Σχολείων Κερατσινίου - Δραπετσώνας είναι αύριο στην κινητοποίηση στα Προπύλαια.

Στην Πάτρα

ΠΑΤΡΑ
ΠΑΤΡΑ
Για τρίτη βδομάδα, οι μαθητές της Πάτρας συνεχίζουν δυναμικά τον αγώνα τους, διεκδικώντας μέτρα προστασίας της υγείας στα σχολεία τους. Χτες, ένωσαν τη φωνή τους με φοιτητές, εκπαιδευτικούς και γονείς, πραγματοποιώντας πορεία στους κεντρικούς δρόμους της πόλης.

Η κινητοποίηση οργανώθηκε από νωρίς το πρωί, οι μαθητές συγκεντρώθηκαν στα σχολεία τους, έκαναν συνέλευση και συζήτησαν την ανακοίνωση της Συντονιστικής Επιτροπής Μαθητών Πάτρας, που καλούσε σε πορεία. Ο μαθητές από 17 σχολεία της πόλης διεκδικούν 15 μαθητές ανά τάξη, προσλήψεις καθηγητών και προσωπικού καθαριότητας, μεγαλύτερες αίθουσες και προαύλια, απολυμάνσεις στα σχολεία, περισσότερα λεωφορεία για μεταφορά μαθητών, κατάργηση της «Τράπεζας Θεμάτων» και η λίστα μεγαλώνει συνεχώς, με επιμέρους αιτήματα που αποφασίζουν μέσα από τις Γενικές τους Συνελεύσεις ανά σχολείο.

Μαθητές, Φοιτητικοί Σύλλογοι, καθηγητές, γονείς, εκπρόσωποι Σωματείων και ο Σύλλογος Δημοκρατικών Γυναικών Πάτρας συγκεντρώθηκαν στην πλατεία Γεωργίου και ακολούθησε πορεία στο κέντρο της πόλης. Στην πορεία ακούστηκαν τα συνθήματα: «Κάτω από τη μάσκα έχουμε φωνή, μόρφωση και υγεία για κάθε μαθητή», «Η μάσκα δεν είναι η μόνη προστασία, δώστε λεφτά για την Παιδεία» και μαζί με τους φοιτητές «Η νέα γενιά έχει ιδανικά, ούτε πουλιέται, ούτε προσκυνά».

ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ
ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ
Να σημειωθεί ότι σε κάποια σχολεία οι μαθητές αποφάσισαν να παραμείνουν και να περιφρουρήσουν την κατάληψή τους, γιατί οι απειλές έπεφταν «βροχή». Διευθυντές έλεγαν ότι η κατάληψη είναι «παράνομη», ότι θα μπουν στο σχολείο και θα βάλουν απουσίες.

Στην κινητοποίηση συμμετείχε, εκ μέρους της δημοτικής αρχής, ο αντιδήμαρχος Παιδείας και Αθλητισμού Τάκης Πετρόπουλος, ο οποίος δήλωσε: «Συμπαραστεκόμαστε στον δίκαιο αγώνα των μαθητών για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων σε συνθήκες πανδημίας. Είναι αδιανόητο να θεωρεί η κυβέρνηση κόστος την υγεία των μαθητών και των οικογενειών τους και να το βάζει αυτό στη δημοσιονομική εξίσωση».

Η πορεία κατέληξε στην πλατεία στα Ψηλαλώνια, όπου οι εκπρόσωποι της Συντονιστικής έκαναν κάλεσμα για συνέχιση του αγώνα με όποια μορφή αποφασίσει το κάθε σχολείο. Εδωσαν νέο αγωνιστικό ραντεβού στις 7 Οκτώβρη, μέρα που θα ανακοινωθεί το πόρισμα για τη δίκη της Χρυσής Αυγής, να διαδηλώσουν ότι οι δολοφόνοι του Παύλου Φύσσα πρέπει να μπουν στη φυλακή και η Χρυσή Αυγή να καταδικαστεί ως εγκληματική οργάνωση.

Στη Θεσσαλονίκη

Στη Θεσσαλονίκη συνεχίζονται οι καταλήψεις σε δεκάδες σχολεία, ενώ οι μαθητές, μέσα από μαζικές διαδικασίες, προετοιμάζουν τη συμμετοχή τους στο αγωνιστικό ραντεβού της Πέμπτης, στις 10.30 π.μ., στο Αγαλμα Βενιζέλου.

ΚΑΒΑΛΑ
ΚΑΒΑΛΑ
Ταυτόχρονα η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών προγραμματίζει, το Σάββατο 3/10, στις 8 μ.μ., μαθητικές συναυλίες σε Τούμπα (Πολιτιστικό Κέντρο), Εύοσμο (Πλατεία) και Καλαμαριά (πεζόδρομο).

Χτες το μεσημέρι, μαθητές του Γυμνασίου Νέων Επιβατών, μαζί με γονείς και εκπαιδευτικούς, πραγματοποίησαν κινητοποίηση στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, αντιδρώντας στην κατεύθυνση που δόθηκε για παραπέρα σύμπτυξη των τμημάτων, που θα έχει αποτέλεσμα να στοιβαχτούν ακόμη περισσότεροι μαθητές στις αίθουσες, προκειμένου να εξοικονομηθούν εκπαιδευτικοί.

Η Διεύθυνση Εκπαίδευσης θέλει να μειώσει τα τμήματα, από 13 που είναι σήμερα με 20 μαθητές, σε 11 με 25 και πάνω μαθητές, προκειμένου να εξοικονομήσει 3 εκπαιδευτικούς για να τους διαθέσει σε άλλα σχολεία. Γονείς και εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν πως οι αίθουσες είναι πολύ μικρές και αν γίνει η σύμπτυξη, θα πρέπει οι μαθητές να κάθονται τρεις - τρεις στα θρανία!

Σε άλλες πόλεις και νησιά

Στην Κοζάνη, χτες οι μαθητές του 1ου και του 4ου Γυμνασίου έκαναν αποχή και πορεία στους δρόμους της πόλης, παίρνοντας τη σκυτάλη από τους συμμαθητές τους που βρίσκονται σε κατάληψη. Απαίτησαν «μόρφωση και υγεία για κάθε μαθητή».

Την προηγούμενη μέρα, μαζικά διαδήλωσαν οι μαθητές από Λύκεια και ΕΠΑΛ της πόλης, το 2ο - 5ο Γυμνάσιο, το οποίο έκανε αποχή και το Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο που πραγματοποιεί κατάληψη. Συγκεντρώθηκαν στην κεντρική πλατεία της Κοζάνης και κατευθύνθηκαν προς τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Απαίτησαν: Μείωση του αριθμού των μαθητών σε 15 ανά τμήμα, αφού πολλά τμήματα έχουν μέχρι και 30 μαθητές. Πρόσληψη προσωπικού καθαριότητας, αφού οι καθαρίστριες δεν επαρκούν. Να λυθούν τα προβλήματα στις υλικοτεχνικές υποδομές.

ΣΑΜΟΣ
ΣΑΜΟΣ
Χτες, στην Κοζάνη πραγματοποίησαν κατάληψη οι μαθητές στο ΓΕΛ και ΕΠΑΛ Σερβίων, στο ΓΕΛ Καπνοχωρίου και στο Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο. Στα Γρεβενά, στο ΕΠΑΛ και στο 1ο και 2ο ΓΕΛ. Και τέλος στην Πτολεμαΐδα στο 1ο - 2ο ΓΕΛ, στο 1ο - 2ο ΕΠΑΛ και στο 1ο - 2ο Γυμνάσιο.

Στην Ξάνθη, χτες το απόγευμα πραγματοποιήθηκε μαζική κινητοποίηση μαθητών, φοιτητών, εκπαιδευτικών και γονιών στην κεντρική πλατεία και πορεία στους δρόμους της πόλης. Στην κινητοποίηση που οργανώθηκε με πρωτοβουλία του Διδασκαλικού Συλλόγου Ξάνθης, της ΕΛΜΕ και του Συλλόγου Οικοτρόφων Φοιτητών, συμμετείχαν και εργατικά σωματεία, όπως η Ενωση Ιδιωτικών Υπαλλήλων και Εμποροϋπαλλήλων Ξάνθης, που παίρνουν θέση μαχητικά για την ικανοποίηση των διεκδικήσεων της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Διαδήλωση έκαναν προχτές οι μαθητές και στην Καβάλα, που κατευθύνθηκαν από τον Κήπο στην παραλία της πόλης και στη συνέχεια στην κεντρική πλατεία. Η διαδήλωση των μαθητών, στο πλάι των οποίων βρέθηκαν εκπρόσωποι των ταξικών σωματείων, των Ενώσεων Γονέων και του Συλλόγου Οικότροφων Φοιτητών ΔΙΠΑΕ Καβάλας, ήταν επίσης μία δυναμική απάντηση στην προσπάθεια της κυβέρνησης, των Διευθύνσεων των σχολείων και της Αστυνομίας να τους τρομοκρατήσουν, ώστε να σταματήσουν τον αγώνα τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι αστυνομικοί της ομάδας «ΔΙΑΣ» ακόμη και λίγο πριν τη διαδήλωση συγκέντρωναν τα στοιχεία μαθητών που βρίσκονταν στον χώρο από τον οποίο θα ξεκινούσε η πορεία, ενώ άνοιγαν και τις τσάντες τους ...«αναζητώντας επικίνδυνα αντικείμενα». Μετά τη λήξη της πορείας, οι μαθητές απηύθυναν κάλεσμα για νέο συλλαλητήριο, αύριο Πέμπτη, στις 12 το μεσημέρι στην πλατεία Καπνεργάτη, στο οποίο καλούν επίσης Ενώσεις Γονέων και εκπαιδευτικών. Παράλληλα, προχώρησαν σε βήματα συντονισμού, διαμορφώνοντας κείμενο με τα αιτήματά τους, το οποίο διακινείται σε όλα τα σχολεία της πόλης και συγκρότησαν Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών.

Με μια δυναμική κινητοποίηση στους κεντρικούς δρόμους στο Βαθύ της Σάμου, οι μαθητές του 1ου, 2ου και Μουσικού Γυμνασίου απαίτησαν εδώ και τώρα να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε να προστατεύεται η υγεία τους, να μορφώνονται ολοκληρωμένα. Συνθήματα όπως «Με μάσκες, παγουρίνα δεν βγαίνει πανδημία, δώστε λεφτά για την Παιδεία» ακούστηκαν δυνατά στο Βαθύ. Οι μαθητές με πορεία κατευθύνθηκαν στα γραφεία της Περιφέρειας και στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όπου και παρέδωσαν τα αιτήματά τους και ανανέωσαν το αγωνιστικό τους ραντεβού για αύριο Πέμπτη, ξανά στο Βαθύ, στις 10 το πρωί, έξω από το Γυμνάσιο.


Η θέση μας είναι στο δρόμο μαζί με τους αγωνιζόμενους μαθητές μας

Είμαστε δίπλα στους μαθητές μας στις μεγάλες, πολύμορφες κινητοποιήσεις που εκτυλίσσονται το τελευταίο διάστημα για το αυτονόητο δικαίωμα μαθητών - γονιών - εκπαιδευτικών για την ασφαλή διά ζώσης πρόσβαση στην εκπαιδευτική διαδικασία. Δεκάδες κινητοποιήσεις σε όλη την Ελλάδα, σε δήμους, Περιφέρειες και Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, μεγάλα συλλαλητήρια σε πολλές πόλεις με αποκορύφωμα την κινητοποίηση της Πέμπτης 24/9 στην Αθήνα, εκατοντάδες σχολεία τελούν υπό κατάληψη. Ολοι μαζί απαιτούμε το αυτονόητο: Μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη, πρόσληψη του απαραίτητου εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού, καθαρίστριες πλήρους απασχόλησης σε όλα τα σχολεία, τεστ ανίχνευσης του ιού σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, κατάλληλη ιατρική παρακολούθηση και υποστήριξη των σχολείων. Αυτές οι κινητοποιήσεις δεν είναι κεραυνός εν αιθρία. Είναι συνέχεια των κινητοποιήσεων για το πολυνομοσχέδιο που κατέθεσε και ψήφισε η κυβέρνηση εν μέσω εγκλεισμού, για το οποίο εξάλλου οι μαθητές είχαν κάνει ξεκάθαρο ότι δεν δέχονται την «Τράπεζα Θεμάτων». Είναι συνέχεια των δεκάδων κινητοποιήσεων εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων από την αρχή της πανδημίας για τους όρους και προϋποθέσεις ασφαλούς ανοίγματος των σχολείων, ενάντια στο αντιπαιδαγωγικό - αντιδραστικό μέτρο της κάμερας μέσα στην τάξη.

Η κυβέρνηση δεν πήρε ούτε ένα μέτρο όλο το προηγούμενο διάστημα ώστε να διασφαλίσει τους κατάλληλους χώρους και προσωπικό, δεν ικανοποιεί τα αιτήματα των μαθητών, ανοίγοντας έστω και τώρα τμήματα σε αίθουσες που είναι κλειστές ή χώρους που μπορούν τώρα να διαμορφωθούν, έχει πάρει την πολιτική απόφαση να μη δώσει ούτε ένα ευρώ για την ασφάλεια των εκπαιδευτικών και των μαθητών. Αντί να αναλάβει τις ευθύνες της, εξαπολύει ένα κύμα τρομοκρατίας απέναντι στο μαθητικό κίνημα. Εισαγγελείς, αστυνομικοί έξω από υπό κατάληψη σχολεία να απειλούν, πρόθυμοι δήμαρχοι, «αγανακτισμένοι» γονείς αξιοποιούνται σε αυτήν την υπόθεση. Εφτασαν στο σημείο να αναζητούν ευθύνες από διευθυντές και εκπαιδευτικούς που δεν συμμετέχουν στην καταστολή του μαθητικού κινήματος.

Συνάδελφοι, σηκώνουμε το ανάστημά μας, παρεμβαίνουμε πρωτόβουλα απέναντι σε αυτές τις επιθέσεις. Η θέση μας είναι πάντα δίπλα στο μαθητή, ώστε να συμβάλουμε στη γνωστική, ψυχολογική και κοινωνική του ανάπτυξη, είτε αυτό γίνεται στην τάξη στη διάρκεια του μαθήματος είτε στο προαύλιο του σχολείου συζητώντας με τους μαθητές για τις κοινωνικές τους ανησυχίες, ακόμα και τα οικογενειακά τους προβλήματα, είτε στο δρόμο αγωνιζόμενοι για ένα σχολείο που να καλύπτει τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες. Η στάση αυτή είναι σύμφυτη με το ρόλο μας ως εκπαιδευτικών.

Κόντρα στη συκοφάντηση και στην υποτίμηση της νοημοσύνης των μαθητών

Η κρατική καταστολή συνοδεύεται και από ένα σχέδιο κατασυκοφάντησης του μαθητικού κινήματος από κυβερνητικά στελέχη, πρόθυμα ΜΜΕ, γνωστούς δημοσιολόγους, που κινείται σε τρεις βασικούς άξονες:

Πρώτον, προσπάθησαν να παρουσιάσουν τους μαθητές ως «ψεκασμένους», «αρνητές της μάσκας», ότι εμφορούνται από σκοταδιστικές αντιλήψεις. Απέκρυψαν το περιεχόμενο των κινητοποιήσεων, ακόμα και το κεντρικό σύνθημα, «Η μάσκα δεν είναι η μόνη προστασία, δώστε λεφτά για την Παιδεία», έφτασαν σε τέτοιο σημείο γελοιότητας ώστε στα ρεπορτάζ των ειδήσεων να παρουσιάζουν τις κινητοποιήσεις ως προϊόν άρνησης χρήσης της μάσκας και ταυτόχρονα να δείχνουν πλάνα από το μεγάλο συλλαλητήριο της Αθήνας, στο οποίο οι χιλιάδες μαθητές διαδήλωναν πειθαρχημένα φορώντας όλοι μάσκα.

Δεύτερον, οι μαθητές υποκινούνται, τους χρησιμοποιούν για μικροπολιτικές σκοπιμότητες. Μια θεωρία χιλιοειπωμένη, αναχρονιστική, που προσβάλλει τους ίδιους τους μαθητές. Χαρακτηριστικό το κατάπτυστο σκίτσο που παρουσιάζει τους μαθητές ως μαϊμούδες που σκίζουν ένα βιβλίο και με τα φύλλα φτιάχνουν τη λέξη κατάληψη. Οι μαθητές έχουν τη νοημοσύνη, την κοινωνική πείρα να αντιλαμβάνονται το αυτονόητο, ότι όσο λιγότεροι είναι σε μία τάξη και όσο πιο αραιά κάθεται ο ένας από τον άλλον, τόσο καλύτερα αντιμετωπίζεται ο ιός. Είναι πραγματικά υποκριτικό τα κόμματα και οι πολιτικοί τους που δίνουν εκατομμύρια ευρώ σε διαφημιστικές εταιρείες, προκειμένου να στοχεύσουν τη διαφημιστική τους καμπάνια στους 17χρονους μαθητές για να υφαρπάξουν την ψήφο τους, να μιλούν για υποκίνηση. Οταν λοιπόν είναι να τους ψηφίσουν, είναι ώριμοι πολίτες, όταν είναι να αγωνιστούν είναι ανώριμοι και υποκινούμενοι. Οταν στα σχολεία «τρέχουν» ευρωενωσιακά προγράμματα χιλιάδων ευρώ, εξωραϊσμού της ΕΕ, επισκέψεις σχολείων στο Ευρωκοινοβούλιο, τότε αυτοί οι πολίτες είναι τόσο ώριμοι ώστε έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν «ευρωπαϊκή συνείδηση». Ομως, όταν συμμετέχουν σε δυναμικές κινητοποιήσεις είναι ανώριμοι και έρμαια των υποκινητών. Το πρόβλημά τους δεν είναι ούτε η ηλικία των μαθητών ούτε η ωριμότητά τους. Είναι η συμμετοχή τους στις κινητοποιήσεις. Θέλουν το μαθητή άβουλο, στον καναπέ του, ξαπλωμένο στο κρεβάτι μπροστά σε ένα τάμπλετ, να απέχει από τις συλλογικές διαδικασίες του κινήματος και κάθε τέσσερα χρόνια να σηκώνεται από τον καναπέ να πάει να ψηφίσει για να «επιλέξει» κυβέρνηση.

Τρίτον: Αυτοί που κάνουν καταλήψεις θέλουν το σχολείο κλειστό, θέλουν να χάνονται τα μαθήματα, είναι εχθροί της γνώσης. Αλήθεια, το ερώτημα είναι εύλογο: Ποιος ευθύνεται για τις χιλιάδες χαμένες ώρες λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών που ακόμα και στο κέντρο της Αθήνας, πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα ξεκινούν να διδάσκονται το Γενάρη; Ποιος είναι αυτός που οξύνει τους ταξικούς φραγμούς στο σχολείο, το μετατρέπει σε εξεταστικό κέντρο, κλείνει την πόρτα στα παιδιά των φτωχότερων λαϊκών στρωμάτων; Ποιος είναι αυτός που μετατρέπει το σχολείο των γνώσεων σε σχολείο στείρων δεξιοτήτων, παρεμβαίνει και υποβαθμίζει το περιεχόμενο βασικών μαθημάτων, όπως η Γλώσσα, τα Μαθηματικά και οι Φυσικές Επιστήμες;

Να κρατήσουμε μια χαραμάδα ανοιχτή στο δημόσιο σχολείο για όλους

Οι αγωνιζόμενοι μαθητές παλεύουν με όλες τους τις δυνάμεις ώστε να κρατήσουν μια χαραμάδα ανοιχτή στο δημόσιο σχολείο για όλους, που οι μαθητές με ασφάλεια θα μπορούν να αναπτύσσουν ολόπλευρα την προσωπικότητά τους, να μαθαίνουν να εξηγούν την αντικειμενική πραγματικότητα ώστε να μπορούν να την αλλάζουν. Είναι χρέος όλων των εκπαιδευτικών, μαζί με τους μαθητές μας, σε αυτήν τη φάση να κρατήσουμε αυτήν τη χαραμάδα ανοιχτή, να συμβάλουμε στη διαπαιδαγώγηση μιας γενιάς που θα διεκδικεί το σχολείο των πραγματικών μορφωτικών της αναγκών, μιας γενιάς που ωριμάζοντας μέσα από αυτήν τη διαδικασία, θα καταφέρει να ανοίξει διάπλατα την πόρτα για το σχολείο και την κοινωνία που της αξίζουν.


Ανδρέας ΚΑΡΓΟΠΟΥΛΟΣ
Μέλος του ΔΣ της ΟΛΜΕ εκλεγμένος με την «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών»


Οι μαθητές δίνουν τις δικές τους απαντήσεις στην προπαγάνδα της κυβέρνησης

Συνεχίζονται οι πιέσεις προς τους μαθητές, με διάφορους τρόπους, όμως η προσπάθεια της κυβέρνησης πέφτει στο κενό

Την εναλλαγή του μαστιγίου με το καρότο έχει επιλέξει η κυβέρνηση απέναντι στις μαθητικές κινητοποιήσεις, με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Στ. Πέτσα να προτάσσει σε χτεσινές του δηλώσεις τον «διάλογο», να κάνει «έκκληση» να σταματήσουν οι καταλήψεις και να επιχειρεί να πάρει αποστάσεις από αυτούς που τις «σπάνε», όταν η κυβέρνηση είναι αυτή που σήκωσε όλο το προηγούμενο διάστημα τη σημαία της συκοφάντησης και της καταστολής των μαθητικών αγώνων.

Παρά το γεγονός ότι επιχειρεί να δείξει σε αυτήν τη φάση ένα άλλο πρόσωπο, η κυβέρνηση είναι υπόλογη για τη συκοφάντηση των αγώνων των μαθητών και για επιχειρήματα περί «υποκίνησης», που όμως δεν πιάνουν τόπο. Αλλωστε, πώς να μιλήσει η κυβέρνηση και οι μηχανισμοί της για υποκίνηση, όταν η ίδια υποκινεί τις συντονισμένες ενέργειες αστυνομίας, εισαγγελέων, γονιών «αγανακτισμένων», διευθυντών σχολείων, κάποιων συλλόγων γονέων που παίρνουν το ραβασάκι από τοπικές οργανώσεις της ΝΔ, για να χύσουν το δηλητήριο της συκοφαντίας και του ψέματος.

Κι επειδή το μαστίγιο διαδέχεται το καρότο, η κυβέρνηση τώρα επιχειρεί να στρέψει αλλού την προπαγάνδα της. Λένε για παράδειγμα: «Εχετε δίκαια αιτήματα αλλά χάνετε το δίκιο σας. Μπείτε στις τάξεις και συζητάμε». Μόνο που η αλήθεια είναι διαφορετική. Γιατί οι καταλήψεις δεν ξεκίνησαν ξαφνικά, και πριν οι μαθητές προχωρήσουν σε αυτές, απευθύνθηκαν στο υπουργείο, στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, στους δήμους, στους διευθυντές των σχολείων με επιστολές, με παραστάσεις διαμαρτυρίας, με άλλες μορφές κινητοποίησης. Ομως, βρήκαν κλειστές πόρτες και άκουγαν διάφορα περί ανέφικτων αιτημάτων...

Και δεν είναι μόνο αυτό. Η προπαγάνδα περί «υγειονομικών βομβών» εξαιτίας των καταλήψεων, για παράδειγμα, προκαλεί πραγματικά τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς που συμπαραστέκονται στα παιδιά τους. Κι αυτό γιατί πέρα από το ότι οι μαθητές έχουν δώσει την καλύτερη απάντηση, αφού τηρούν τα μέτρα προστασίας ακόμα και στις κινητοποιήσεις τους, ταυτόχρονα, προχωρούν οργανωμένα και τακτικά σε καθαρισμό των χώρων των σχολείων, προστατεύοντας τον αγώνα τους και δείχνοντας πώς θέλουν να είναι το σχολείο για το οποίο παλεύουν.

Συνεχίζονται οι πιέσεις

Στο μεταξύ, οι πιέσεις προς τους μαθητές να σταματήσουν τις κινητοποιήσεις συνεχίζονται από διάφορους πρόθυμους. Η διοίκηση του δήμου Πυλαίας - Χορτιάτη επιστράτευσε συνεργείο του δήμου με κόφτες (!) για να σταματήσει την κατάληψη στο Λύκειο Χορτιάτη την περασμένη Παρασκευή και την κατάληψη στο Γυμνάσιο Χορτιάτη τη Δευτέρα. Οι μαθητές δεν «μάσησαν» και συνέχισαν και χτες την κατάληψη στο Γυμνάσιο.

Η Ενωση Συλλόγων Γονέων Δήμου Πυλαίας - Χορτιάτη εκφράζει τη συμπαράστασή της στον αγώνα των μαθητών του δήμου, που μαζί με δεκάδες χιλιάδες άλλους σε όλη τη χώρα διεκδικούν ένα καλύτερο σχολείο. Καταγγέλλει την πρακτική της διοίκησης του δήμου και συστήνει στον δήμαρχο και στους αρμόδιους αντιδημάρχους «αντί να "κουνάνε το δάχτυλο" στους μαθητές, να φροντίσουν καλύτερα για την καθαριότητα στις τουαλέτες των σχολείων που βρίσκονται σε πολλές περιπτώσεις σε άθλια κατάσταση, για τη δωρεάν και ασφαλή μεταφορά των νηπίων που τα παίρνουν από τα σχολεία τους και τα ταξιδεύουν ολόκληρα χιλιόμετρα κάθε μέρα, για την ανέγερση νέων σχολικών κτιρίων σε μια περιοχή όπου το πρόβλημα της σχολικής στέγης έχει φτάσει στο "κόκκινο".

Την προσπάθεια της δημοτικής αρχής να σταματήσει την κατάληψη των μαθητών καταγγέλλει το Τομεακό Συμβούλιο Ανατολικής Θεσσαλονίκης της ΚΝΕ. Σε σχόλιό του σημειώνει: «Τον μισό από τον ζήλο που δείχνουν για να τρομοκρατήσουν τους μαθητές να έδειχναν για να ικανοποιήσουν τα δίκαια αιτήματά τους, ίσως άλλαζε κάπως την τραγική κατάσταση που επικρατεί μέσα στα σχολεία».

Αντιδράσεις έχουν προκαλέσει και οι δηλώσεις του δημάρχου Ιωαννιτών, ότι «οι καταλήψεις αποτελούν εν δυνάμει εστίες μετάδοσης του ιού» και «μπορούν να λειτουργήσουν ως υγειονομικές βόμβες»... Η Ενωση Γονέων Μαθητών Δήμου Ιωαννιτών καταγγέλλει τις δηλώσεις, επισημαίνοντας τις ευθύνες του δήμου, που «όλο το καλοκαίρι δεν πήρε το παραμικρό μέτρο για την επισκευή των χώρων των σχολείων», «μοιράζει τις καθαρίστριες σε 2 και 3 σχολεία» κ.λπ. «Ως Ενωση Γονέων δηλώνουμε για άλλη μια φορά ότι είμαστε στο πλάι των μαθητών και στον αγώνα τους για ένα ασφαλές σχολείο, για ένα καλύτερο αύριο», δηλώνουν οι γονείς.

Αντίστοιχα, η Τομεακή Οργάνωση Μαθητών Ιωαννίνων της ΚΝΕ σχολιάζει εύστοχα με αφορμή τις δηλώσεις του δημάρχου: «Αναρωτιόμαστε: Το σχολείο της Ζωσιμαίας, που τα κρούσματα στους μαθητές ανακοινώνονται το ένα μετά το άλλο, ενώ το σχολείο λειτουργεί κανονικά, δίχως τεστ, δίχως απολύμανση, δίχως κανένα απολύτως μέτρο για την προστασία της υγείας των μαθητών, των γονιών, των εκπαιδευτικών, δεν αποτελεί "υγειονομική βόμβα"; Ενώ τέτοια αποτελεί ο αγώνας μας, με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας (μάσκες, αποστάσεις, ακόμη και σφουγγάρισμα κάνουμε μέσα στα σχολεία); Δεν μας ξεγελάτε! Το πρόβλημά σας είναι πως τα αιτήματά μας είναι δίκαια. Διεκδικούμε το αυτονόητο! Η μάσκα δεν είναι η μόνη προστασία, δώστε λεφτά για την Παιδεία!».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ