ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 10 Νοέμβρη 2020
Σελ. /28
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
Να διασφαλιστεί η ισότιμη πρόσβαση στην εξ αποστάσεως διδασκαλία για όλους

Να διασφαλιστεί η ισότιμη πρόσβαση στην εξ αποστάσεως διδασκαλία για όλους τους μαθητές, ζητάει το ΚΚΕ μέσω Επίκαιρης Ερώτησης προς την υπουργό Παιδείας.

Σε αυτήν σημειώνεται: «Η εξ αποστάσεως διδασκαλία, στο πλαίσιο της επιδημίας του κορονοϊού, παρουσιάζει, όπως είναι κατανοητό, ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, που πρέπει να παρθούν υπόψη προκειμένου να βοηθηθούν οι μαθητές.

Υπάρχει έντονα η αγωνία χιλιάδων γονέων που αδυνατούν να παρέχουν τη δυνατότητα στα παιδιά τους να συμμετέχουν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, λόγω έλλειψης υποδομών και του απαραίτητου τεχνολογικού εξοπλισμού. Υπάρχει επίσης η αγωνία των εκπαιδευτικών, που προκύπτει από την έως τώρα μηδενική επιμόρφωση και προετοιμασία τους για αυτήν την πολύ σοβαρή διαδικασία, παρ' όλες τις κυβερνητικές διακηρύξεις.

Το σοβαρό αυτό πρόβλημα αναδείχθηκε έντονα την προηγούμενη σχολική χρονιά, όταν υπήρξε αντίστοιχη αναστολή λειτουργίας των σχολείων λόγω Covid-19, με αποτέλεσμα πάνω από 250.000 μαθητές να μη συμμετάσχουν στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.

Αλλωστε και το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο με μήνυμα στα σχολεία ενημερώνει για τις περιορισμένες δυνατότητες λειτουργίας της πλατφόρμας σύγχρονης τηλεκπαίδευσης σε σχέση με τις ταχύτητες του ίντερνετ, τόσο στις σχολικές μονάδες όσο και σε σπίτια που έχουν δύο ή περισσότερα παιδιά μαθητές.

Η παραπάνω κατάσταση οξύνει την ανισότιμη πρόσβαση των μαθητών στη γνώση, υποβαθμίζει και ανοίγει δρόμους παρέμβασης στα σχολεία από ιδιωτικές εταιρείες, μέσω χορηγιών ή άλλων τρόπων».

Ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής, που υπογράφει την Ερώτηση, ζητά από την υπουργό μέτρα ώστε:

  • Να διασφαλιστεί τώρα η ισότιμη πρόσβαση των μαθητών στα εξ αποστάσεως μαθήματα, με δωρεάν παροχή από το κράτος όλων των απαιτούμενων τεχνικών μέσων (π.χ. υπολογιστών, γρήγορου διαδικτύου).
  • Να διασφαλιστεί για όλους τους μαθητές ο δημόσιος και δωρεάν χαρακτήρας της εξ αποστάσεως εργαστηριακής εκπαίδευσης.
  • Να αντιμετωπιστεί άμεσα το πρόβλημα των απουσιών μαθητών που δεν έχουν τα μέσα να συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση.
  • Να επιταχυνθεί η αναβάθμιση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, για να μπορούν όλοι οι μαθητές να συμμετέχουν με ουσιαστικούς όρους στην εκπαιδευτική διαδικασία.
ΓΥΜΝΑΣΙΑ - ΛΥΚΕΙΑ
Στον «αέρα» χιλιάδες μαθητές με την έναρξη της τηλεκπαίδευσης

Κινητοποίηση σωματείων εκπαιδευτικών σήμερα στις 2 το μεσημέρι στο υπουργείο Παιδείας

INTIME NEWS

Σε φιάσκο σε βάρος των μαθητών εξελίχτηκε η χτεσινή, πρώτη μέρα τηλεκπαίδευσης για τα Γυμνάσια και Λύκεια καθώς χιλιάδες μαθητές και εκπαιδευτικοί σε όλη τη χώρα, που βρίσκονταν από το πρωί μπροστά στις οθόνες, είδαν το σύστημα να τους πετάει εκτός μετά τη δεύτερη ώρα τηλεμαθήματος, ενώ υπήρξαν και περιοχές που τα προβλήματα είχαν εμφανιστεί από την πρώτη ώρα.

Το υπουργείο Παιδείας, που τις προηγούμενες μέρες διαβεβαίωνε ότι είναι καθ' όλα έτοιμο για την έναρξη της τηλεκπαίδευσης, μετά τη δικαιολογημένη και μεγάλη αναστάτωση που προκλήθηκε σε όλη τη χώρα, δήλωνε χτες πως πρόκειται για ζήτημα της εταιρείας που ξεπερνά τα ελληνικά σύνορα και πως «ο πάροχος της πλατφόρμας Webex έχει παράσχει διαβεβαιώσεις ότι εργάζεται για την αποκατάσταση του προβλήματος και έχει δρομολογηθεί η πλήρης επαναλειτουργία του συστήματος». Διευκρίνισε επίσης πως δεν θα ληφθούν υπόψη απουσίες.

Ομοίως, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στ. Πέτσας, ισχυρίστηκε ότι «δεν υπήρχε κανένα θέμα ψηφιακών υποδομών στη χώρα μας, κανένα θέμα με το σύστημα του υπουργείου Παιδείας. Οφείλεται αποκλειστικά σε ζήτημα που αντιμετώπιζε η εταιρεία CISCO στην Ευρώπη». Ομως, χτες, προβλήματα αντιμετώπισαν εκπαιδευτικοί και μαθητές και στην προσπάθειά τους να συνδεθούν στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, που είναι υποδομή του υπουργείου και μάλιστα δήθεν αναβαθμισμένη.

Μοιάζει με το «χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου» αν θυμηθούμε την πρόσφατη ανακοίνωση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου που μιλούσε για περιορισμούς στη δυνατότητα ταυτόχρονων συνεδριάσεων Webex από μια σύνδεση, ανάλογα με την ταχύτητά της (με σύνδεση ADSL 24 Mbps, που έχουν το 30% των σχολείων και πάρα πολλά νοικοκυριά, μπορεί να γίνεται μόνο μία τηλεδιάσκεψη Webex). Σ' αυτό ήρθε να προστεθεί και η σύσταση που έκανε το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης: «Να αποφεύγουμε τη χρήση διαδικτυακών εφαρμογών ψυχαγωγίας κατά τις ώρες αιχμής, δηλαδή από τις 9 π.μ. έως τις 6 μ.μ.», φανερώνοντας τις ανησυχίες για το πόση δραστηριότητα μπορεί να σηκώσει το διαδίκτυο σε αυτές τις συνθήκες γενικευμένης τηλεκπαίδευσης και τηλεργασίας.

Από την πλευρά της, η εταιρεία «Cisco» που παρέχει την πλατφόρμα τηλεδιασκέψεων Webex δήλωσε ότι «έχει αποκαταστήσει τη λειτουργία της υπηρεσίας Webex που επηρέασε σήμερα για μικρό χρονικό διάστημα έναν περιορισμένο αριθμό χρηστών στην περιοχή EMEAR (Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Αφρική και Ρωσία)». Η ίδια επίσης ισχυρίστηκε ότι το τεχνικό σφάλμα διήρκεσε από τις 9.43 π.μ. ώρα Ελλάδας έως τις 10.27 π.μ. και από τις 12.12 μ.μ. έως τις 12.28 μ.μ. ώρα Ελλάδας. Ωστόσο οι χρήστες (μαθητές και εκπαιδευτικοί) στη χώρα μας είχαν σοβαρά προβλήματα στην είσοδό τους από τις 9 π.μ. και μετά σε όλη τη διάρκεια της μέρας.

Επίσης, από προβληματική έως αδύνατη ήταν η πρόσβαση και στις πλατφόρμες ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης που διαθέτει το υπουργείο Παιδείας, όπου προσπάθησαν κάποιοι εκπαιδευτικοί και μαθητές να καταφύγουν για να προσπεράσουν το «κρασάρισμα» του Webex.

Εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν ότι κατέρρευσε και το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

Εντονη είναι η αντίδραση από σωματεία εκπαιδευτικών, που σήμερα Τρίτη στις 2 το μεσημέρι πραγματοποιούν κινητοποίηση στο υπουργείο Παιδείας ζητώντας μέτρα για την ισότιμη πρόσβαση των μαθητών στην Εκπαίδευση και ικανοποίηση των αιτημάτων που όλο αυτό το διάστημα διεκδικούν, για ασφάλεια, υγεία στα σχολεία και για τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών. Στην κινητοποίηση καλεί η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών».

Αναφορικά με τις «διευκρινίσεις» του υπουργείου η ΑΣΕ σημειώνει μεταξύ άλλων: «Αντί να ζητήσουν δημόσια συγγνώμη Κεραμέως και Ζαχαράκη, στους πάνω από 600.000 μαθητές και πάνω από 66.000 εκπαιδευτικούς που προσπαθούσαν ταυτόχρονα ανεπιτυχώς να συνδεθούν, στο Webex της "Cisco" (ευγενική χορηγία της αμερικανικής πολυεθνικής βεβαίως βεβαίως) σφύριξαν αδιάφορα ρίχνοντας το φταίξιμο στην ίδια την εταιρεία, λέγοντας μάλιστα ότι σε όλη την Ευρώπη υπήρξε αντίστοιχο πρόβλημα.

Δεν απαντά όμως γιατί υπήρξε πρόβλημα, αδυναμία του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ) να ταυτοποιήσει τους εκπαιδευτικούς που προσπαθούν να ανοίξουν meeting. Γιατί με κανονικούς λογαριασμούς Webex τα πάντα δούλευαν; Το δήθεν ευρωπαϊκό πρόβλημα που αναφέρθηκε, είχε αποκατασταθεί σε λίγα λεπτά, αλλά το πρόβλημα παρέμεινε στο ΠΣΔ, το οποίο κατέρρευσε, όπως κατήγγειλαν εκπαιδευτικοί και διευθυντές σχολείων αφού ούτε email δεν μπορούσε να σταλεί.

Επιβεβαιώνεται για μία ακόμα φορά η πλήρης ανυπαρξία ουσιαστικής κρατικής τεχνολογικής υποδομής για τη λειτουργία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Οπως και την άνοιξη, έτσι και τώρα, τα πάντα "κατέρρευσαν"...», σημειώνει η ΑΣΕ, τονίζοντας πως «τη συνολική ευθύνη την έχει φυσικά συνολικά η κυβέρνηση της ΝΔ.

Επιβεβαιώνεται ότι όλους αυτούς τους μήνες δεν πήρε κανένα ουσιαστικό μέτρο για να μείνουν τα σχολεία ανοιχτά, για να βελτιωθούν οι υποδομές του Δικτύου. Δεν προχώρησε καν στην προμήθεια εξοπλισμού σε εκπαιδευτικούς και μαθητές, όπως υποσχόταν... Τα περίφημα τάμπλετ ακόμα έρχονται... Εγραψε στα παλιά της τα παπούτσια τα δίκαια αιτήματα εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών. Τις συνέπειες αυτές πληρώνουν τα παιδιά από τα πιο φτωχά λαϊκά στρώματα, όπως οικογένειες που δεν έχουν καθόλου ή έχουν μετά βίας έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή στο σπίτι...». Η ΑΣΕ διεκδικεί μεταξύ άλλων:

«Καμία επιβολή του τρόπου (σύγχρονη ή ασύγχρονη) ή του μέσου της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Αξιοποίηση όλων των τεχνολογικών μέσων ώστε κανένα παιδί να μη μείνει πίσω. Το πρόγραμμα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ο προγραμματισμός και τα μέσα που θα επιλεγούν πρέπει να αποφασίζονται με ευθύνη του Συλλόγου Διδασκόντων και των εκπαιδευτικών.

Να εξασφαλιστεί η κάλυψη, με ευθύνη και δαπάνη του κράτους, του αναγκαίου τεχνολογικού εξοπλισμού για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς στην τηλεκπαίδευση. Δωρεάν τάμπλετ και ηλεκτρονικούς υπολογιστές, δωρεάν σύνδεση γρήγορου internet. Αναβάθμιση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, ώστε να καλύπτει όλες τις ανάγκες των δημόσιων σχολείων.

Μείωση - προσαρμογή της ύλης για όλες τις τάξεις που κλείνουν και ειδικά για τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα. Να επαναδιδαχθεί η ύλη που "προχώρησε" στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όταν θα ανοίξουν τα σχολεία.

Μη προσμέτρηση των απουσιών των μαθητών εφόσον δεν εξασφαλίζονται καθολικά τα τεχνολογικά μέσα. Ειδική μέριμνα για διά ζώσης κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών που θα δημιουργηθούν (ενισχυτική διδασκαλία, φροντιστηριακά μαθήματα κ.τ.λ.)».

Αντιδράσεις και από τους γονείς

Στο θέμα αναφέρεται η ΑΣΓΜΕ σημειώνοντας πως «η κυβέρνηση, χωρίς να έχει εξασφαλίσει τις υποδομές και τον τεχνολογικό εξοπλισμό για κάθε μαθητή ώστε απρόσκοπτα να μπορεί να συμμετάσχει στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ορίζει υποχρεωτική την τηλεκπαίδευση με συνέχεια της διδακτικής ύλης και καταχώρηση απουσιών στους μαθητές.

Αποδεικνύεται για ακόμη μια φορά πόσο δίκιο είχαν οι μαθητές, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί που διεκδικούσαν ουσιαστικά μέτρα για την ασφαλή και απρόσκοπτη λειτουργία των σχολείων».

Η ΑΣΓΜΕ καλεί το υπουργείο Παιδείας, έστω και τώρα, να ακούσει μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς και να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε να διασφαλιστεί η συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Αντίστοιχα, η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής κάνει λόγο για παντελή έλλειψη υπευθυνότητας από πλευράς υπουργείου και επισημαίνει πως «από τη στιγμή που ήδη πριν από 7 μήνες, από το lockdown της άνοιξης, είχε φανεί η αδυναμία του σχολικού δικτύου να υποστηρίξει τη συμμετοχή του συνόλου των μαθητών, αποτελεί δείγμα κοινωνικής αναλγησίας η μη λήψη μέτρων για την αποσυμφόρησή του. Μας μίλαγε το υπουργείο Παιδείας τόσο καιρό για ανοιχτά σχολεία, συκοφαντώντας το μαθητικό κίνημα ότι τάχα μου τα κλείνει, ενώ το ίδιο κάνει ό,τι μπορεί για να τα διατηρεί κλειστά, όχι μόνο τυπικά αλλά και ουσιαστικά».

«ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ» ΑΘΗΝΑΣ
Απολυμάνσεις σε σχολεία... «κατόπιν εορτής»

«

Οι πολυδιαφημισμένες απολυμάνσεις που κάνει ο δήμος στα σχολεία όπου εμφανίζονται κρούσματα σε μαθητές ή εκπαιδευτικούς, σε τμήματα ή και ολόκληρες σχολικές μονάδες που κλείνουν, γίνονται κατόπιν εορτής και τελικά για τα μάτια του κόσμου και μόνο». Τα παραπάνω καταγγέλλει η «Λαϊκή Συσπείρωση» Αθήνας, εξηγώντας: «Στα δεκάδες τμήματα σχολείων που έχουν κλείσει έως τώρα, ο δήμος έστειλε συνεργείο για απολύμανση 2-4 μέρες μετά την αναφορά κρούσματος, ενώ η λειτουργία του υπόλοιπου σχολείου συνεχιζόταν "κανονικά"».

Και προσθέτει: «Την ώρα που τα κρούσματα κορονοϊού αυξάνονται δραματικά, τα μέτρα που απαιτούνται είναι παραπάνω από επείγοντα τόσο για τη θωράκιση του δημόσιου συστήματος Υγείας, με μαζικές προσλήψεις και επίταξη των ιδιωτικών δομών, όσο και για την προστασία σε κρίσιμους χώρους, όπως χώροι δουλειάς, οίκοι ευγηρίας, Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, αλλά και σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που δεν περιλαμβάνονται στο κυβερνητικό lockdown, η διοίκηση του δήμου Αθηναίων και ο υπεύθυνος αντιδήμαρχος συνεχίζουν να απουσιάζουν από τις ευθύνες που έχουν.

Δεν είναι μόνο η κατάσταση που υπάρχει στην καθαριότητα των σχολείων, με τις ανεπαρκείς προσλήψεις. Δεν είναι μόνο ότι δεν πάρθηκε κανένα συγκεκριμένο μέτρο για το ζήτημα της εύρεσης περισσότερων αιθουσών. Δεν είναι μόνο ότι ο δήμος δεν έχει πάρει καμία πρωτοβουλία για να συμβάλει στο ζήτημα της ιχνηλάτησης και των δωρεάν μαζικών τεστ σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.

«Τελευταίο παράδειγμα - μετά από πολλές άλλες σχετικές καταγγελίες - είναι το 113ο Δημοτικό, στο οποίο αναφέρθηκε κρούσμα, έκλεισε τμήμα του σχολείου την Πέμπτη 5 Νοέμβρη, δεν έγινε απολύμανση ούτε την Παρασκευή (που λειτούργησε "κανονικά" το σχολείο) ούτε το Σαββατοκύριακο 7 - 8 Νοέμβρη και τη Δευτέρα το πρωί το σχολείο ξαναλειτουργεί "κανονικά". Αλήθεια, είναι ή δεν είναι δώρο άδωρο, και τελικά κοροϊδία, να απολυμαίνονται οι κοινόχρηστοι χώροι, αφού για δυο και τρεις μέρες τούς χρησιμοποιούν μαθητές και εκπαιδευτικοί;», είναι το εύλογο ερώτημα με το οποίο καταλήγει η «Λαϊκή Συσπείρωση».

Απαιτούνται μέτρα προστασίας των οικότροφων στη Φοιτητική Εστία Αθηνών

Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή

Ερώτηση στη Βουλή, προς την υπουργό Παιδείας, κατέθεσε το ΚΚΕ ζητώντας μέτρα προστασίας για τους φοιτητές που διαμένουν στη Φοιτητική Εστία Αθηνών, στην οποία σημειώνει:

«Η κατάσταση στη Φοιτητική Εστία Αθηνών παραμένει έκρυθμη, χωρίς να έχει παρθεί κανένα μέτρο για την προστασία της υγείας και της ασφάλειας των οικότροφων.

Πιο συγκεκριμένα:

Στη Φοιτητική Εστία Αθηνών (ΦΕΑ) από το ξέσπασμα της πανδημίας στη χώρα μας και μέχρι σήμερα, έχουν πραγματοποιηθεί έξι μόνο απολυμάνσεις στους κοινόχρηστους χώρους, η τελευταία έγινε στις 31/5/2020, ενώ δεν υπάρχουν αντισηπτικά σε κανένα κοινόχρηστο χώρο. Ακόμα στις τουαλέτες και στους νιπτήρες, που όλοι είναι κοινόχρηστοι για τους οικότροφους, δεν υπάρχουν σαπούνι και χαρτί.

Ταυτόχρονα, διανύοντας ήδη τον τρίτο μήνα έναρξης της νέας ακαδημαϊκής χρονιάς, όπου η πλειοψηφία των μαθημάτων στα Ιδρύματα που φοιτούν οι οικότροφοι (Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Πανεπιστήμιο Πειραιά, Πάντειο Πανεπιστήμιο) γίνονται τηλεματικά, δεν υπάρχει διαθέσιμο ασύρματο δίκτυο (wifi) στα δωμάτια. Αυτό υπάρχει μόνο σε έναν κοινόχρηστο χώρο χωρητικότητας 30 ατόμων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην υπάρχει πρόσβαση στην τηλεματική εκπαιδευτική διαδικασία από όλους τους οικότροφους.

Επιπρόσθετα παραμένουν προβλήματα συντήρησης, καθώς από τα 3 ασανσέρ λειτουργούν τα 2, ενώ παραμένει το πρόβλημα με τις σωληνώσεις, οι οποίες είχαν κριθεί ακατάλληλες και ακόμα δεν έχουν αντικατασταθεί, με αποτέλεσμα να υπάρχουν δωμάτια στους ορόφους που δεν έχουν τρεχούμενο νερό».

Οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιάννης Γκιόκας, Λιάνα Κανέλλη, Χρήστος Κατσώτης και Διαμάντω Μανωλάκου, που υπογράφουν την Ερώτηση, ζητούν από την υπουργό μέτρα ώστε:

  • Να γίνονται τακτικές απολυμάνσεις στη ΦΕΑ, να προσληφθεί επαρκές και μόνιμο προσωπικό καθαριότητας και συντήρησης.
  • Να υπάρχει ασύρματη σύνδεση σε κάθε όροφο και δωμάτιο προκειμένου να μην αποκλείεται κανένας φοιτητής από την εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Να αντικατασταθούν οι σωληνώσεις που έχουν κριθεί ακατάλληλες και να επισκευαστούν όλα τα ασανσέρ.
«Εχουν αναβαθμιστεί οι υποδομές... »

Το χτεσινό φιάσκο της τηλεκπαίδευσης, που άφησε ξεκρέμαστους χιλιάδες μαθητές, όσους μπορούσαν δηλαδή να έχουν συσκευή και ίντερνετ για να μπουν, αποκάλυψε για άλλη μια φορά εν μέσω πανδημίας την κοροϊδία της κυβέρνησης.

Θυμίζουμε ότι δεν έχουν περάσει παρά ελάχιστες μέρες από τότε που σε κεντρικό δελτίο ειδήσεων η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως έλεγε τα εξής:

«Από την 1η Σεπτέμβρη η κυβέρνηση έχει στείλει οδηγίες σε όλα τα σχολεία, αφού μπορεί από τη μια μέρα στην άλλη να πάμε σε τηλεκπαίδευση.

(...) Εχουν αναβαθμιστεί οι υποδομές. Εχουμε στείλει 80.000 συσκευές στα σχολεία.

(...) Οι μαθητές μπορούν άνετα να παρακολουθούν τα μαθήματά τους με μηδενική χρήση δεδομένων ακόμα και από σταθερό τηλέφωνο».

Αυτά έλεγε η κυβέρνηση πριν από μερικές μέρες... Γιατί χτες ούτε ένα παιδί δεν μπορούσε να παρακολουθήσει απολύτως τίποτα, καθώς όλα αποδείχθηκαν ένα τεράστιο φιάσκο, με θύματα βέβαια μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς. Γι' αυτό καλά θα κάνουν να αφήσουν τις βαρύγδουπες δηλώσεις και να φροντίσουν να λύσουν το πρόβλημα σήμερα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ