Τρίτη 10 Νοέμβρη 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΠΑΝΔΗΜΙΑ ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΛΑΟΥ!
ΓΥΜΝΑΣΙΑ - ΛΥΚΕΙΑ
Στον «αέρα» χιλιάδες μαθητές με την έναρξη της τηλεκπαίδευσης

Κινητοποίηση σωματείων εκπαιδευτικών σήμερα στις 2 το μεσημέρι στο υπουργείο Παιδείας

INTIME NEWS

Σε φιάσκο σε βάρος των μαθητών εξελίχτηκε η χτεσινή, πρώτη μέρα τηλεκπαίδευσης για τα Γυμνάσια και Λύκεια καθώς χιλιάδες μαθητές και εκπαιδευτικοί σε όλη τη χώρα, που βρίσκονταν από το πρωί μπροστά στις οθόνες, είδαν το σύστημα να τους πετάει εκτός μετά τη δεύτερη ώρα τηλεμαθήματος, ενώ υπήρξαν και περιοχές που τα προβλήματα είχαν εμφανιστεί από την πρώτη ώρα.

Το υπουργείο Παιδείας, που τις προηγούμενες μέρες διαβεβαίωνε ότι είναι καθ' όλα έτοιμο για την έναρξη της τηλεκπαίδευσης, μετά τη δικαιολογημένη και μεγάλη αναστάτωση που προκλήθηκε σε όλη τη χώρα, δήλωνε χτες πως πρόκειται για ζήτημα της εταιρείας που ξεπερνά τα ελληνικά σύνορα και πως «ο πάροχος της πλατφόρμας Webex έχει παράσχει διαβεβαιώσεις ότι εργάζεται για την αποκατάσταση του προβλήματος και έχει δρομολογηθεί η πλήρης επαναλειτουργία του συστήματος». Διευκρίνισε επίσης πως δεν θα ληφθούν υπόψη απουσίες.

Ομοίως, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στ. Πέτσας, ισχυρίστηκε ότι «δεν υπήρχε κανένα θέμα ψηφιακών υποδομών στη χώρα μας, κανένα θέμα με το σύστημα του υπουργείου Παιδείας. Οφείλεται αποκλειστικά σε ζήτημα που αντιμετώπιζε η εταιρεία CISCO στην Ευρώπη». Ομως, χτες, προβλήματα αντιμετώπισαν εκπαιδευτικοί και μαθητές και στην προσπάθειά τους να συνδεθούν στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, που είναι υποδομή του υπουργείου και μάλιστα δήθεν αναβαθμισμένη.


Μοιάζει με το «χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου» αν θυμηθούμε την πρόσφατη ανακοίνωση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου που μιλούσε για περιορισμούς στη δυνατότητα ταυτόχρονων συνεδριάσεων Webex από μια σύνδεση, ανάλογα με την ταχύτητά της (με σύνδεση ADSL 24 Mbps, που έχουν το 30% των σχολείων και πάρα πολλά νοικοκυριά, μπορεί να γίνεται μόνο μία τηλεδιάσκεψη Webex). Σ' αυτό ήρθε να προστεθεί και η σύσταση που έκανε το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης: «Να αποφεύγουμε τη χρήση διαδικτυακών εφαρμογών ψυχαγωγίας κατά τις ώρες αιχμής, δηλαδή από τις 9 π.μ. έως τις 6 μ.μ.», φανερώνοντας τις ανησυχίες για το πόση δραστηριότητα μπορεί να σηκώσει το διαδίκτυο σε αυτές τις συνθήκες γενικευμένης τηλεκπαίδευσης και τηλεργασίας.

Από την πλευρά της, η εταιρεία «Cisco» που παρέχει την πλατφόρμα τηλεδιασκέψεων Webex δήλωσε ότι «έχει αποκαταστήσει τη λειτουργία της υπηρεσίας Webex που επηρέασε σήμερα για μικρό χρονικό διάστημα έναν περιορισμένο αριθμό χρηστών στην περιοχή EMEAR (Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Αφρική και Ρωσία)». Η ίδια επίσης ισχυρίστηκε ότι το τεχνικό σφάλμα διήρκεσε από τις 9.43 π.μ. ώρα Ελλάδας έως τις 10.27 π.μ. και από τις 12.12 μ.μ. έως τις 12.28 μ.μ. ώρα Ελλάδας. Ωστόσο οι χρήστες (μαθητές και εκπαιδευτικοί) στη χώρα μας είχαν σοβαρά προβλήματα στην είσοδό τους από τις 9 π.μ. και μετά σε όλη τη διάρκεια της μέρας.

Επίσης, από προβληματική έως αδύνατη ήταν η πρόσβαση και στις πλατφόρμες ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης που διαθέτει το υπουργείο Παιδείας, όπου προσπάθησαν κάποιοι εκπαιδευτικοί και μαθητές να καταφύγουν για να προσπεράσουν το «κρασάρισμα» του Webex.

Εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν ότι κατέρρευσε και το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

Εντονη είναι η αντίδραση από σωματεία εκπαιδευτικών, που σήμερα Τρίτη στις 2 το μεσημέρι πραγματοποιούν κινητοποίηση στο υπουργείο Παιδείας ζητώντας μέτρα για την ισότιμη πρόσβαση των μαθητών στην Εκπαίδευση και ικανοποίηση των αιτημάτων που όλο αυτό το διάστημα διεκδικούν, για ασφάλεια, υγεία στα σχολεία και για τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών. Στην κινητοποίηση καλεί η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών».

Αναφορικά με τις «διευκρινίσεις» του υπουργείου η ΑΣΕ σημειώνει μεταξύ άλλων: «Αντί να ζητήσουν δημόσια συγγνώμη Κεραμέως και Ζαχαράκη, στους πάνω από 600.000 μαθητές και πάνω από 66.000 εκπαιδευτικούς που προσπαθούσαν ταυτόχρονα ανεπιτυχώς να συνδεθούν, στο Webex της "Cisco" (ευγενική χορηγία της αμερικανικής πολυεθνικής βεβαίως βεβαίως) σφύριξαν αδιάφορα ρίχνοντας το φταίξιμο στην ίδια την εταιρεία, λέγοντας μάλιστα ότι σε όλη την Ευρώπη υπήρξε αντίστοιχο πρόβλημα.

Δεν απαντά όμως γιατί υπήρξε πρόβλημα, αδυναμία του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ) να ταυτοποιήσει τους εκπαιδευτικούς που προσπαθούν να ανοίξουν meeting. Γιατί με κανονικούς λογαριασμούς Webex τα πάντα δούλευαν; Το δήθεν ευρωπαϊκό πρόβλημα που αναφέρθηκε, είχε αποκατασταθεί σε λίγα λεπτά, αλλά το πρόβλημα παρέμεινε στο ΠΣΔ, το οποίο κατέρρευσε, όπως κατήγγειλαν εκπαιδευτικοί και διευθυντές σχολείων αφού ούτε email δεν μπορούσε να σταλεί.

Επιβεβαιώνεται για μία ακόμα φορά η πλήρης ανυπαρξία ουσιαστικής κρατικής τεχνολογικής υποδομής για τη λειτουργία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Οπως και την άνοιξη, έτσι και τώρα, τα πάντα "κατέρρευσαν"...», σημειώνει η ΑΣΕ, τονίζοντας πως «τη συνολική ευθύνη την έχει φυσικά συνολικά η κυβέρνηση της ΝΔ.

Επιβεβαιώνεται ότι όλους αυτούς τους μήνες δεν πήρε κανένα ουσιαστικό μέτρο για να μείνουν τα σχολεία ανοιχτά, για να βελτιωθούν οι υποδομές του Δικτύου. Δεν προχώρησε καν στην προμήθεια εξοπλισμού σε εκπαιδευτικούς και μαθητές, όπως υποσχόταν... Τα περίφημα τάμπλετ ακόμα έρχονται... Εγραψε στα παλιά της τα παπούτσια τα δίκαια αιτήματα εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών. Τις συνέπειες αυτές πληρώνουν τα παιδιά από τα πιο φτωχά λαϊκά στρώματα, όπως οικογένειες που δεν έχουν καθόλου ή έχουν μετά βίας έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή στο σπίτι...». Η ΑΣΕ διεκδικεί μεταξύ άλλων:

«Καμία επιβολή του τρόπου (σύγχρονη ή ασύγχρονη) ή του μέσου της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Αξιοποίηση όλων των τεχνολογικών μέσων ώστε κανένα παιδί να μη μείνει πίσω. Το πρόγραμμα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ο προγραμματισμός και τα μέσα που θα επιλεγούν πρέπει να αποφασίζονται με ευθύνη του Συλλόγου Διδασκόντων και των εκπαιδευτικών.

Να εξασφαλιστεί η κάλυψη, με ευθύνη και δαπάνη του κράτους, του αναγκαίου τεχνολογικού εξοπλισμού για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς στην τηλεκπαίδευση. Δωρεάν τάμπλετ και ηλεκτρονικούς υπολογιστές, δωρεάν σύνδεση γρήγορου internet. Αναβάθμιση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, ώστε να καλύπτει όλες τις ανάγκες των δημόσιων σχολείων.

Μείωση - προσαρμογή της ύλης για όλες τις τάξεις που κλείνουν και ειδικά για τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα. Να επαναδιδαχθεί η ύλη που "προχώρησε" στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όταν θα ανοίξουν τα σχολεία.

Μη προσμέτρηση των απουσιών των μαθητών εφόσον δεν εξασφαλίζονται καθολικά τα τεχνολογικά μέσα. Ειδική μέριμνα για διά ζώσης κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών που θα δημιουργηθούν (ενισχυτική διδασκαλία, φροντιστηριακά μαθήματα κ.τ.λ.)».

Αντιδράσεις και από τους γονείς

Στο θέμα αναφέρεται η ΑΣΓΜΕ σημειώνοντας πως «η κυβέρνηση, χωρίς να έχει εξασφαλίσει τις υποδομές και τον τεχνολογικό εξοπλισμό για κάθε μαθητή ώστε απρόσκοπτα να μπορεί να συμμετάσχει στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ορίζει υποχρεωτική την τηλεκπαίδευση με συνέχεια της διδακτικής ύλης και καταχώρηση απουσιών στους μαθητές.

Αποδεικνύεται για ακόμη μια φορά πόσο δίκιο είχαν οι μαθητές, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί που διεκδικούσαν ουσιαστικά μέτρα για την ασφαλή και απρόσκοπτη λειτουργία των σχολείων».

Η ΑΣΓΜΕ καλεί το υπουργείο Παιδείας, έστω και τώρα, να ακούσει μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς και να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε να διασφαλιστεί η συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Αντίστοιχα, η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής κάνει λόγο για παντελή έλλειψη υπευθυνότητας από πλευράς υπουργείου και επισημαίνει πως «από τη στιγμή που ήδη πριν από 7 μήνες, από το lockdown της άνοιξης, είχε φανεί η αδυναμία του σχολικού δικτύου να υποστηρίξει τη συμμετοχή του συνόλου των μαθητών, αποτελεί δείγμα κοινωνικής αναλγησίας η μη λήψη μέτρων για την αποσυμφόρησή του. Μας μίλαγε το υπουργείο Παιδείας τόσο καιρό για ανοιχτά σχολεία, συκοφαντώντας το μαθητικό κίνημα ότι τάχα μου τα κλείνει, ενώ το ίδιο κάνει ό,τι μπορεί για να τα διατηρεί κλειστά, όχι μόνο τυπικά αλλά και ουσιαστικά».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Σκέψεις και προβληματισμοί με αφορμή τις «αποκαλύψεις» (2021-03-31 00:00:00.0)
Απαιτούνται προσαρμογές στην αξιολόγηση των μαθητών (2021-01-27 00:00:00.0)
Σχετικά με την τηλεκπαίδευση (2020-05-07 00:00:00.0)
Για μια ακόμα φορά στην αθέατη πλευρά της Σελήνης (2020-05-05 00:00:00.0)
Με δανεισμό και πολύ πίσω από τις ανάγκες η προμήθεια ηλεκτρονικών μέσων για τους μαθητές (2020-04-15 00:00:00.0)
Επιστολή στην υπουργό για τα προβλήματα στην εξ αποστάσεως διδασκαλία (2020-04-08 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ