ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 10 Νοέμβρη 2020
Σελ. /28
ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΣΕ ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Με σαπάκια και με «θα» η ... ενίσχυση του στόλου

Λεωφορείο του ΟΑΣΘ από την παρτίδα της Λειψίας πήρε φωτιά, την ώρα που ο υπουργός Μεταφορών παραδεχόταν ότι στην πρωτεύουσα «το πλαίσιο απόδοσης των συγκοινωνιών είναι χαμηλό»

Καθημερινός Γολγοθάς οι μετακινήσεις με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Eurokinissi

Καθημερινός Γολγοθάς οι μετακινήσεις με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
Η εκδήλωση φωτιάς την περασμένη Πέμπτη, σε ένα από τα λεωφορεία που προμηθεύτηκε ο δήμος Θεσσαλονίκης από τη Λειψία, για να ενισχύσει τον ΟΑΣΘ, ήρθε να επιβεβαιώσει τις καταγγελίες ότι η υποτιθέμενη «ανάταξη» του στόλου του ΟΑΣΘ γίνεται με ακατάλληλα και παλιά οχήματα.

Ο δήμος Θεσσαλονίκης προσπαθεί να ρίξει την ευθύνη στον ΟΑΣΘ, επικαλούμενος ότι το λεωφορείο «ανέβηκε» στον Χορτιάτη και δεν περιορίστηκε στα όρια του δήμου Θεσσαλονίκης, όπως κατά τη σύμβαση παραχώρησης προβλέπεται. Ο ΟΑΣΘ ερευνά την αιτία, αν και φαίνεται να γνωρίζει ότι τα συγκεκριμένα λεωφορεία δεν αντέχουν σε «καταπόνηση» (ανηφόρα, κ.λπ.).

Η ΔΑΣ ΟΑΣΘ από την αρχή είχε καταγγείλει και επαναλαμβάνει σε ανακοίνωσή της ότι «τα σαπάκια που φορτώθηκε ο ΟΑΣΘ από τη Γερμανία είναι ακατάλληλα για τις συνθήκες της Ελλάδας και συγκεκριμένα της Θεσσαλονίκης, και αυτό γιατί έχουν μόνο δυο πόρτες, για το μέγεθός τους έχουν μικρούς κινητήρες - μικρότερους από αυτούς που έχουν τα κανονικά λεωφορεία του ΟΑΣΘ - και δεν έχουν σύστημα κλιματισμού για τους επιβάτες».

Η ΔΑΣ ΟΑΣΘ μαζί με εργατικά σωματεία της πόλης, όπως η Ενωση Εμποροϋπαλλήλων, διεκδικούν: Αμεση κρατική χρηματοδότηση για την επισκευή όλων των οχημάτων που διαθέτει ο ΟΑΣΘ και ένταξή τους στην κυκλοφορία. Αγορά σύγχρονων καινούριων οχημάτων νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (ηλεκτρικά, φυσικού αερίου κ.λπ.) που θα αντικαταστήσουν τα παλαιότερα. Μείωση του ορίου ηλικίας των λεωφορείων στα 12 χρόνια από 23 που είναι σήμερα. Επίταξη όλων των συγκοινωνιακών μέσων (ΚΤΕΛ, ιδιωτών) για την άμεση αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών λόγω της πανδημίας.

Η «Λαϊκή Συσπείρωση» δήμου Θεσσαλονίκης σημειώνει τις ευθύνες της διοίκησης του δήμου, θυμίζει ότι η συμφωνία με τον δήμο Λειψίας για την προμήθεια των λεωφορείων δεν έγινε, «επειδή ευαισθητοποιήθηκε από την πανδημία, αφού, κατά δήλωση του δημάρχου στο Δημοτικό Συμβούλιο, η συμφωνία έκλεισε τον Σεπτέμβρη 2019, πριν εμφανιστεί το πρώτο κρούσμα στην Κίνα». Αντίθετα, φαίνεται να εντάσσεται σε ένα πακέτο συμφωνιών που συζητά «ο δήμαρχος με τον δήμο Λειψίας και αφορούν την παράδοση της ανακύκλωσης, του συστήματος στάθμευσης, της παραγωγής Ενέργειας κ.ά.».

Η συμφωνία με τον ΟΑΣΘ αποτελεί παράλληλα το πρώτο βήμα για την εμπλοκή του δήμου στις αστικές συγκοινωνίες, που με τη σειρά του θα χρησιμοποιηθεί ως το όχημα ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών.

Η «Λαϊκή Συσπείρωση» ζητά μεταξύ άλλων: Να ελεγχθούν άμεσα, πριν μπουν στην κυκλοφορία, τα ακατάλληλα λεωφορεία της Λειψίας, από συνεργεία κρατικά, του ΟΑΣΘ και όχι από ιδιώτες. Οσα βγουν επικίνδυνα να επιστραφούν στη Λειψία με επιστροφή του τιμήματός τους. Το κόστος επισκευής - συμπλήρωσης (κλιματισμός κ.λπ.) και τελικά το συνολικό κόστος τους να καταλογιστεί στο κράτος. Να προγραμματίσει και χρηματοδοτήσει η κυβέρνηση άμεσο πρόγραμμα αγοράς νέων λεωφορείων με βάση τις ανάγκες του ΟΑΣΘ. Να αποκοπεί κάθε δρόμος για εμπλοκή ιδιωτών και δήμων στις αστικές συγκοινωνίες.

«Ζήσε Μάη μου...»

«Η επιχειρησιακή δυνατότητά της ΟΣΥ ΑΕ κυμαίνεται σε χαμηλό πλαίσιο απόδοσης στο παρόν χρονικό διάστημα, λόγω της μη διαθεσιμότητας ικανού αριθμού λεωφορείων και οδηγών, δεδομένης της παλαιότητας των υφιστάμενων οχημάτων και του αυξημένου κόστους συντήρησης αυτών για την καθημερινή λειτουργία τους».

Αυτήν την κυνική παραδοχή κάνει ο υπουργός Μεταφορών Κ. Καραμανλής, απαντώντας γραπτά σε κοινοβουλευτική Ερώτηση για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας, επιβεβαιώνοντας ότι αυτά είναι σε άθλια κατάσταση και επομένως αποτελούν υπερμεταδότες του κορονοϊού σε συνθήκες πανδημίας.

Για την ενίσχυση σε οχήματα και μόνιμο προσωπικό η απάντηση που έδωσε ήταν συνοπτικά «ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι». Συγκεκριμένα, είπε ότι αποφασίστηκε «η προμήθεια νέων λεωφορείων με διαδικασίες διεθνούς ανοικτού διαγωνισμού», παραδεχόμενος ότι «οι διαδικασίες προμήθειας νέου στόλου είναι χρονοβόρες». Ανάλογη ήταν και η απάντηση για προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, όπου αυτό που έχει γίνει μέχρι τώρα είναι η έγκριση των προσλήψεων από το υπουργικό συμβούλιο, για να ακολουθήσει μια εξαιρετικά χρονοβόρα διαδικασία για την ολοκλήρωσή τους.

Στη συνέχεια έδειξε πως η κυβέρνηση της ΝΔ αξιοποιεί την κατάσταση αυτή για να προωθήσει άμεσα τη μεγαλύτερη εμπλοκή των ιδιωτικών επιχειρήσεων στις αστικές συγκοινωνίες. Είπε ότι η κυβέρνηση από τον Οκτώβρη έχει ξεκινήσει τη διαδικασία ανάθεσης δρομολογίων της Αττικής στα ΚΤΕΛ Αττικής, τα οποία θα συμμετέχουν με 200 οχήματα και 550 οδηγούς, ενώ παράλληλα «τρέχει» ο διαγωνισμός για τη μίσθωση 300 οχημάτων από ιδιώτες, οι οποίοι θα αναλάβουν και την τεχνική υποστήριξή τους.

Ετσι, η κυβέρνηση παραδίδει περίπου το 30% του συγκοινωνιακού έργου στις ιδιωτικές επιχειρήσεις, οι οποίες εμπλέκονται σε όλες τις δραστηριότητες (οχήματα, προσωπικό και τεχνική υποστήριξη). Η συμμετοχή των ΚΤΕΛ και άλλων ιδιωτικών επιχειρήσεων αποτελεί σχεδιασμό πολλών ετών, που έχουν προωθήσει με νόμους όλες οι κυβερνήσεις, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ, ΝΔ. Ακόμα και αυτή η μεγαλύτερη συμμετοχή των ιδιωτών θα ολοκληρωθεί πολλούς μήνες μετά και όχι τώρα που υπάρχει ανάγκη για συχνότερα δρομολόγια.

Νεκρός την ώρα της δουλειάς

Τη ζωή του εν ώρα εργασίας έχασε 60χρονος συμβασιούχος εργαζόμενος στο δήμο Καμένων Βούρλων, ο οποίος κατέρρευσε μπροστά στα μάτια συναδέλφων του.

Ο 60χρονος ήταν συμβασιούχος οδηγός και χτες, Δευτέρα, ενώ βρισκόταν στην εργασία του, ευτυχώς εκτός οχήματος, αισθάνθηκε αδιαθεσία. Αμεσα του προσφέρθηκαν οι πρώτες βοήθειες και με ασθενοφόρο που κλήθηκε διακομίσθηκε στο Κέντρο Υγείας Καμένων Βούρλων, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός του. Τα ακριβή αίτια του θανάτου δεν έχουν διαπιστωθεί, αν και οι ενδείξεις οδηγούν στο συμπέρασμα ότι πρόκειται για καρδιακό επεισόδιο.

Τη θλίψη για τον αδόκητο χαμό του συναδέλφου και τα συλλυπητήρια προς την οικογένειά του εκφράζει με ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Υπαλλήλων Δήμων Φθιώτιδας - Φωκίδας.

ΜΟΝΑΔΕΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΩΝ
Μετά τα δεκάδες θύματα η κυβέρνηση «ανακάλυψε» τη διενέργεια ελέγχων

Δώδεκα κρούσματα σε γηροκομείο στην περιοχή του Αγίου Βασιλείου της Θεσσαλονίκης έγιναν γνωστά την Κυριακή, αφού βρέθηκαν θετικοί 11 τρόφιμοι και μια εργαζόμενη. Αρχικά, την περασμένη Τετάρτη βρέθηκε θετική η εργαζόμενη και στη συνέχεια από τους ελέγχους που ακολούθησαν διαγνώστηκαν θετικοί και 11 τρόφιμοι, εκ των οποίων μία 80χρονη που είναι σε σοβαρότερη κατάσταση διακομίσθηκε για νοσηλεία σε νοσοκομείο.

Τα παραπάνω κρούσματα προσθέτουν νέες περιπτώσεις στον μακρύ κατάλογο των δομών Πρόνοιας που καθημερινά αποδεικνύονται ευάλωτες, με ευθύνη της κυβέρνησης.

Σημειώνεται πως 8 μήνες μετά το ξέσπασμα την πανδημίας, παρά την απόκρυψη στοιχείων και το θάνατο δεκάδων ηλικιωμένων σε Μονάδες Φροντίδας Ηλικιωμένων, η κυβέρνηση αποφάσισε να κάνει το ελάχιστο: Να αποστείλει - τουλάχιστον έτσι ισχυρίζεται - rapid tests σε όλα τα γηροκομεία της χώρας, για να γίνεται έλεγχος των εργαζομένων. Τις δεσμεύσεις αυτές, καθώς μένουν να φανούν στην πράξη, η κυβέρνηση βαφτίζει «πιο αυστηρά πρωτόκολλα στην Ευρώπη»...

Υπενθυμίζεται ότι τους τελευταίους μήνες η μια Μονάδα Φροντίδας Ηλικιωμένων μετά την άλλη πλήττονται από τον κορονοϊό, επιβεβαιώνοντας την ανεπάρκεια κι αποσπασματικότητα των μέτρων που έχουν ληφθεί.

Την ίδια στιγμή, πάγια τακτική της κυβέρνησης είναι να αποσιωπά την πραγματική εικόνα στις ΜΦΗ που έχουν πληγεί, κρύβοντας τον αριθμό των νοσηλευόμενων, διασωληνωμένων και θανόντων από τις συγκεκριμένες δομές, ενώ την ίδια στιγμή ενοχοποιεί τους εργαζόμενους σε αυτές, οι οποίοι είναι κι αυτοί θύματα των ανύπαρκτων μέτρων προστασίας, αφού είτε στοιβάζονται στα ΜΜΜ είτε καλούνται να πληρώνουν τις μάσκες από την τσέπη τους, όπως συνέβαινε μέχρι πριν από λίγο καιρό τουλάχιστον.

ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΓΑΛΑΚΤΟΣ - ΤΡΟΦΙΜΩΝ - ΠΟΤΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ
Παρέμβαση ενάντια στις δεκάδες απολύσεις στην «Ολυμπιακή Ζυθοποιία»

Παρέμβαση στην «Ολυμπιακή Ζυθοποιία», εταιρεία του πολυεθνικού ομίλου «Carlsberg», πραγματοποίησε το περασμένο Σάββατο το Συνδικάτο Γάλακτος, Τροφίμων και Ποτών Αττικής και Νήσων, καταγγέλλοντας δεκάδες απολύσεις που έκανε η εργοδοσία πριν από δυο βδομάδες.

Το Συνδικάτο ζήτησε να συναντηθεί με τη διοίκηση της εταιρείας, ωστόσο «ο διευθύνων σύμβουλος και ο διευθυντής πωλήσεων συνάντησαν τους συνδικαλιστές στην είσοδο των εγκαταστάσεων, αρνούμενοι να τους επιτρέψουν την είσοδο στα γραφεία της εταιρείας, επικαλούμενοι προσχηματικά τα μέτρα για τον κορονοϊό και παρά το γεγονός ότι είχαν ενημερωθεί για το αίτημα του Συνδικάτου για συνάντηση, γραπτά και τηλεφωνικά, δύο μέρες πριν». Στο αίτημα ανάκλησης των απολύσεων οι διοικούντες της εταιρείας απάντησαν «με το κυνικό "κάναμε κάποιες αλλαγές" και "θα τοποθετηθούμε γραπτώς γι' αυτά που μας καταλογίζετε"».

Οι συνδικαλιστές συνομίλησαν για αρκετή ώρα με όλους τους εργαζόμενους που προσέρχονταν για να μπουν στα γραφεία, μοίρασαν την ανακοίνωση και τους κάλεσαν σε συσπείρωση στις γραμμές του σωματείου. Επίσης μετέβησαν στην Επιθεώρηση Εργασίας, η οποία ήταν κλειστή, με μία υπάλληλο να τους λέει ότι η επικοινωνία γίνεται πλέον μόνο με email (!), επιβεβαιώνοντας ξανά ότι η κυβέρνηση έχει δώσει «εντολή στις Επιθεωρήσεις Εργασίας να αποτραβηχτούν ακόμη περισσότερο από τους χώρους δουλειάς, για να επικρατήσει πλήρως η ασυδοσία και να έχει λυμένα τα χέρια της η εργοδοσία ώστε να απολύει σε συναντήσεις με Skype και να τσακίζει τα δικαιώματα των εργαζομένων».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ