ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 16 Μάη 2001
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΝΕΑ ΤΑΧΥΔΑΚΤΥΛΟΥΡΓΙΑ ΛΑΛΙΩΤΗ
«Εξαφάνισε» το νέφος από τον ουρανό της Αττικής!..

Με την επίκληση επιλεκτικών και ...«μαγειρευμένων» στοιχείων από τις μετρήσεις του ΠΕΡΠΑ, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης προσπάθησε να αποδείξει χτες, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ότι όλοι οι κάτοικοι του Λεκανοπεδίου Αττικής ζουν μέσα σε μια φοβερή «οφθαλμαπάτη», αφού η ατμοσφαιρική ρύπανση, που τους πνίγει καθημερινά, έχει μειωθεί δραστικά τα τελευταία χρόνια ή, απλούστατα, δεν... υπάρχει!

Προκειμένου, λοιπόν, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ να αποδείξει ότι την περίοδο της δικής του παρουσίας στο πόστο αυτό, δηλαδή την επταετία 1994-2000, παρουσιάστηκε σημαντική μείωση στις τιμές των ατμοσφαιρικών ρύπων σε σχέση με την προηγούμενη επταετία (1987-1993), παρουσιάζει επιλεκτικές συγκρίσεις μόνο για έναν σταθμό μέτρησης (αυτόν της οδού Πατησίων) όσον αφορά τους πρωτογενείς ρύπους (διοξείδιο αζώτου, διοξείδιο θείου, μονοξείδιο άνθρακα) και μόνο από έναν ακόμη (σταθμό Α. Λιοσίων) για τους δευτερογενείς ρύπους (όζον)! Με τον τρόπο αυτό οι μέσες τιμές των ρύπων κατά την επταετία 1994-2000 παρουσιάζουν μέση μείωση που κυμαίνεται από 13,5% για το όζον μέχρι και 47,3% για το διοξείδιο του θείου, σε αντίθεση βέβαια με αυτό που όλοι καθημερινά βλέπουμε...

Μάλιστα, προκειμένου να δικαιολογήσει τις συγκρίσεις των στοιχείων μόνο για τους συγκεκριμένους σταθμούς, ισχυρίζεται στην ίδια του την έκθεση που παρέδωσε στη δημοσιότητα ότι δήθεν εκεί παρουσιάζονται οι ...«δυσμενέστερες δυνατές περιπτώσεις». Κι αυτό όταν είναι πολύ γνωστό ότι τουλάχιστον για το όζον τα πράγματα έχουν αλλάξει άρδην και οι μεγαλύτερες μετρήσεις τα τελευταία χρόνια παρουσιάζονται στους σταθμούς Αμαρουσίου και Λυκόβρυσης, ενώ και στους πρωτογενείς ρύπους μεγάλη έξαρση παρουσιάζεται στους σταθμούς Νέας Σμύρνης, Αθηνάς, Περιστερίου κ.λπ. Οι συγκρίσεις για κάθε έναν από αυτούς τους σταθμούς, όλως τυχαίως, απουσιάζουν από την έκθεση και ο υπουργός αναγκάστηκε να δηλώσει ότι θα τα δώσει, ύστερα από επίμονες ερωτήσεις των δημοσιογράφων...

Η λαθροχειρία αυτή βέβαια έγινε για να αποδείξει ότι δήθεν το νέφος στο Λεκανοπέδιο καταπολεμήθηκε λόγω των μέτρων που έλαβε ο ίδιος και των έργων που υλοποίησε και τα οποία περιλαμβανόταν στο περιβόητο - και ξεχασμένο ακόμη και από τον ίδιο τον εμπνευστή του - πακέτο «Αττική SOS»! Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμη και το μετρό έχει παραδοθεί κουτσουρεμένο, αν και δόθηκαν στους εργολάβους δεκάδες δισ. δρχ. «πανωπροίκια», ο Ελαιώνας αντί να εξυγιανθεί μετατρέπεται σε πεδίο δράσης επιχειρηματικών συμφερόντων, όπως και οι υπόλοιποι ελεύθεροι χώροι, ενώ με νομοσχέδιο δίνεται το «πράσινο φως» για την κατασκευή κι άλλων ρυπογόνων βιομηχανιών στην Αττική και στη γιγάντωση των ήδη υπαρχόντων...

Παρ' όλα αυτά, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ επιμένει ότι η ατμοσφαιρική ρύπανση μειώθηκε, παρά την αύξηση του στόλου των αυτοκινήτων και παρά τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες (φυσούσε λιγότερο στο σταθμό μέτρησης της οδού Πατησίων, σύμφωνα με την έκθεση...). Βέβαια, παρά τα «μαγειρέματα» και τις μειώσεις, κανείς - ούτε η ίδια η έκθεση - δεν μπορεί να κρύψει ότι συνολικά οι τιμές της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στην Αθήνα παραμένουν υψηλές.

Εντυπωσιακό είναι και το γεγονός ότι για μια σειρά από πολύ επικίνδυνους ρύπους, όπως οι «καταλυτικοί» υδρογονάνθρακες (βενζόλιο, τολουόλη, αιθυλοβενζόλιο και ξυλόλιο) ή τα αιωρούμενα σωματίδια, κάποιες μετρήσεις έχουν ξεκινήσει μόλις τον περασμένο Οκτώβρη και έτσι δεν μπορούν να γίνουν συγκρίσεις, ενώ παράλληλα οι μετρήσεις για τους τοξικούς ρύπους (διοξίνες, φουράνια) δεν έχουν καν ξεκινήσει...

Κάποια άλλα σημαντικά στοιχεία της έκθεσης δείχνουν ότι από τους ελέγχους που πραγματοποιήθηκαν, ένα ποσοστό 20% των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν δε διαθέτει Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων (ΚΕΚ) και ότι ένα ποσοστό γύρω στο 30-40% των συμβατικών αυτοκινήτων που ελέγχθηκαν υπερέβαινε τα όρια εκπομπών (αντίστοιχα για τα καταλυτικά το ποσοστό αυτό κυμαίνεται γύρω στο 10%). Οσον αφορά τις σταθερές πηγές ρύπανσης, εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι ένα ποσοστό 35% από τις βιομηχανίες που ελέγχθηκαν βρέθηκαν να εκπέμπουν ρύπους εκτός ορίων, ενώ το πιο ανησυχητικό είναι ότι το ποσοστό αυτό το 1995 ήταν 14%!..

«Το Θριάσιο σηκώνει ψηλά το κεφάλι»!

Αποφασισμένοι να συνεχίσουν τον αγώνα τους για να εμποδίσουν την επέκταση της ΠΕΤΡΟΛΑ, είναι οι κάτοικοι της περιοχής. Νέα κινητοποίηση στις 2 και 3 του Ιούνη

Με πανό και πυρσούς περικύκλωσαν προχτές βράδυ τη Βουλή οι κάτοικοι του Θριασίου
Με πανό και πυρσούς περικύκλωσαν προχτές βράδυ τη Βουλή οι κάτοικοι του Θριασίου
Αποφασισμένοι να συνεχίσουν τον αγώνα τους ενάντια στα καταστροφικά σχέδια του ομίλου Λάτση και τη γιγάντωση του διυλιστηρίου της ΠΕΤΡΟΛΑ, δηλώνουν οι κάτοικοι του Θριασίου. Μετά το δυναμικό συλλαλητήριο που πραγματοποίησαν τη Δευτέρα το βράδυ έξω από τη Βουλή, με τη συμμετοχή παραγόντων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, εκπροσώπων μαζικών φορέων και πολλών κατοίκων, ετοιμάζουν νέες κινητοποιήσεις για το Σαββατοκύριακο 2 και 3 του Ιούνη. Η Επιτροπή Αγώνα κατά των επεκτάσεων προγραμματίζει συμβολικό «πολιτιστικό αποκλεισμό» της ΠΕΤΡΟΛΑ, όπου θα πραγματοποιηθούν μια σειρά πολιτιστικά δρώμενα, με κεντρικό σύνθημα «όχι στις νέες επεκτάσεις των διυλιστηρίων».

«Το Θριάσιο σηκώνει ψηλά το κεφάλι! Ξεσηκώνεται, αντιστέκεται και με συνεχείς αγώνες απαιτεί ό,τι για δεκαετίες ολόκληρες έχει στερηθεί και δικαιούται: Να ζήσει αναβαθμισμένο και ασφαλές σε ένα βιώσιμο περιβάλλον» υπογραμμίζεται στο ψήφισμα της προχτεσινής συγκέντρωσης. Επίσης, οι κάτοικοι του Θριασίου απαιτούν από την κυβέρνηση να μην εκδώσει καμία νέα άδεια επέκτασης της ΠΕΤΡΟΛΑ, τονίζοντας ότι θα συνεχίσουν τον αγώνα τους μέχρι τη νίκη. Ακόμη υπογραμμίζουν ότι «το βιομηχανικά και περιβαλλοντικά κορεσμένο Θριάσιο δεν μπορεί πλέον να δεχτεί και να αντέξει άλλη επιβάρυνση. Δεν μπορεί να ζει συνεχώς πάνω σε μια βόμβα βραδυφλεγή. Δεν μπορεί να ανεχτεί την περαιτέρω υποβάθμιση του Περιβάλλοντος, τη διαρκή απειλή σε βάρος της υγείας των κατοίκων, την αχρήστευση της πολιτιστικής του κληρονομιάς. Δεν μπορεί να εγκαταλείψει όσα με αγώνες δεκαετιών κατακτήθηκαν, ούτε μπορεί να δεχτεί την απαξίωση των περιουσιακών στοιχείων των κατοίκων, τα οποία αποτελούν προϊόντα του κόπου και του μόχθου τους».

Στο ψήφισμα υπογραμμίζεται ότι «η σχεδιαζόμενη εδαφική επέκταση της ΠΕΤΡΟΛΑ θα εξαφανίσει το κενό με την ΠΥΡΚΑΛ, θα φέρει το διυλιστήριο ακόμα πιο κοντά στους οικισμούς, θα αυξήσει τις σημερινές διαρροές και δυσοσμίες, θα πολλαπλασιάσει την εγκαταστημένη ισχύ του διυλιστηρίου, θα υπερτριπλασιάσει τον όγκο των εκπεμπόμενων απαερίων, θα αυξήσει τις πιθανότητες Ατυχήματος Μεγάλης Εκτασης και θα ακυρώσει τους μακροπρόθεσμους αναπτυξιακούς μας σχεδιασμούς».

ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ 2004
«Προσγείωση» του σλάλομ στο Ελληνικό

Στο χώρο του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού φαίνεται πως θα «προσγειωθεί» τελικά το Ολυμπιακό Κέντρο Σλάλομ που ήταν προγραμματισμένο να κατασκευαστεί στο Ριζάρι Μαραθώνα. Αυτό το ενδεχόμενο που εξετάζεται εδώ και πολύ καιρό από το ΥΠΕΧΩΔΕ και έχει προταθεί από τους μελετητές που έχουν αναλάβει την εκπόνηση της μελέτης του έργου, επιβεβαίωσε χτες και ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης.

Ετσι, το περιβόητο «Πάρκο πρασίνου και αναψυχής» που έχει εξαγγείλει ο πρωθυπουργός Κ. Σημίτης ότι θα γίνει στο χώρο του πρώην αεροδρομίου, μετατρέπεται μέρα με τη μέρα σε Ολυμπιακό πάρκο... τσιμέντου. Στην περιοχή θα κατασκευαστούν, ένα τεράστιο Συνεδριακό Κέντρο, ένα μόνιμο γήπεδο μπάσκετ 15.000 θέσεων, ενώ θα διεξαχθούν και τα αθλήματα του χόκεϊ, του μπέιζμπολ και του σόφτμπολ. Δεν αποκλείεται πάντως μέχρι το 2004 να έχουν μετακομίσει εκεί πολλές ακόμα δραστηριότητες όπως για παράδειγμα ξενοδοχεία...

Σύμφωνα με πληροφορίες, η αλλαγή που πρότεινε στην προχτεσινή συνεδρίαση της διυπουργικής επιτροπής, ο υπουργός Πολιτισμού Ε. Βενιζέλος, ήταν αποτέλεσμα... συζητήσεων μεταξύ του υπουργείου και του ΥΠΕΧΩΔΕ από τον περασμένο Γενάρη! Βασικοί λόγοι που προτάθηκε η αλλαγή είναι το κόστος του έργου που εάν γίνει στο Ριζάρι θα κοστίσει τέσσερις φορές περισσότερο απ' ό,τι η αντίστοιχη εγκατάσταση του Σίδνεϊ, όπως τουλάχιστον ισχυρίζονται οι ιδιώτες μελετητές του έργου. Ακόμα, ανασταλτικός παράγοντας είναι οι γεωλογικές συνθήκες (σαθρό έδαφος κ.ά.), καθώς και η μεγάλη πιθανότητα ύπαρξης αρχαίων στην περιοχή. Το περίεργο είναι πως όλα αυτά που ισχύουν για το Κέντρο Σλάλομ, δεν ισχύουν για το Κωπηλατοδρόμιο του Σχοινιά που θα κατασκευαστεί λίγα μέτρα από τον όρμο του Ριζαρίου...

Αλλες πληροφορίες μιλούν για πιέσεις που ασκήθηκαν από τον οικισμό των Δικαστών που βρίσκεται στην περιοχή, ώστε να μην γίνει το έργο. Παρ' όλα αυτά, οι έντονες αντιδράσεις περιβαλλοντικών και αρχαιολογικών φορέων έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην απόφαση του υπουργείου Πολιτισμού. Αν και η καταστροφή στην περιοχή του Σχοινιά από την κατασκευή του Κωπηλατοδρομίου θα είναι τεράστια.

Στο μεταξύ, χτες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Δ. Ρέππας, χαρακτήρισε «θεαματική την πρόοδο που έχει συντελεστεί στον τομέα της προετοιμασίας των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 και ανέφερε ότι σύντομα θα δοθούν λύσεις σε όποια προβλήματα υπάρχουν».

Τέλος, συνάντηση με τον πρωθυπουργό είχε χτες ο υφυπουργός Εργασίας Χρ. Πρωτόπαππας με αντικείμενο την πορεία του Ολυμπιακού Χωριού (υπογραφή συμβάσεων με αναδόχους για τα οικιστικά τμήματα) αλλά και για τις εγκαταστάσεις που θα κατασκευαστούν στη Διεθνή Ζώνη (πολυκλινική, κτίριο διοίκησης, εμπορικά κέντρα κ.ά.).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ