ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 10 Φλεβάρη 2021
Σελ. /24
ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Καθημερινή εμφάνιση νέων κρουσμάτων σε σχολεία

Το άνοιγμα των σχολείων χωρίς κανένα μέτρο προστασίας επιβεβαιώνεται από την καθημερινή εμφάνιση νέων κρουσμάτων σε δεκάδες σχολεία, τόσο στη Θεσσαλονίκη όσο και σε άλλες περιοχές της χώρας.

Τις τελευταίες μέρες καταγράφηκαν κρούσματα σε τουλάχιστον 20 σχολεία της Θεσσαλονίκης, σε πολλά από τα οποία εμφανίζονται συρροές (περισσότερα από 3 κρούσματα) και οδηγήθηκαν σε λουκέτο.

Σ' αυτά περιλαμβάνεται και το 1ο Γυμνάσιο Μενεμένης, όπου οι μαθητές προχώρησαν σε κατάληψη απαιτώντας μέτρα προστασίας για μαθητές και εκπαιδευτικούς και ασφαλή λειτουργία, με μείωση των μαθητών ανά τάξη, επιπλέον εκπαιδευτικούς και προσωπικό καθαριότητας. Με την έναρξη των μαθητικών κινητοποιήσεων το σχολείο πέρασε κατευθείαν σε τηλεκπαίδευση.

Κρούσματα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς έχουν καταγραφεί και σε τουλάχιστον 13 σχολεία της Χαλκιδικής, όπου υπάρχει μετακίνηση του μαθητικού πληθυσμού με λεωφορεία και των εκπαιδευτικών από σχολείο σε σχολείο.

Στη Θάσο

Κλειστό για 14 μέρες από σήμερα θα παραμείνει το Δημοτικό Σχολείο Πρίνου στη Θάσο, μετά τον εντοπισμό κρουσμάτων κορονοϊού σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Συγκεκριμένα, μετά τον εντοπισμό κρούσματος σε μαθητή τη Δευτέρα, εντοπίστηκαν άλλα τρία κρούσματα ανάμεσα σε μαθητές και άλλα δύο σε εκπαιδευτικούς, από τους οποίους ο ένας διδάσκει σε ακόμα δύο Δημοτικά Σχολεία του νησιού.

Οπως επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Τομεακή Επιτροπή Θάσου του ΚΚΕ, το περιστατικό αναδεικνύει τις τεράστιες ευθύνες της κυβέρνησης, που άνοιξε τα σχολεία χωρίς να πάρει κανένα ουσιαστικό μέτρο για την προστασία της υγείας μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών.

«Δεν ικανοποίησε κανένα από τα δίκαια αιτήματα των αγωνιζόμενων εκπαιδευτικών, του γονεϊκού κινήματος για μείωση των μαθητών ανά αίθουσα, με αποτέλεσμα να στοιβάζονται οι μαθητές σε αίθουσες "κλουβιά", δεν έκανε καμία επιπλέον πρόσληψη εκπαιδευτικών, δεν αύξησε τις αίθουσες διδασκαλίας, δεν προσέλαβε το επαρκές μόνιμο προσωπικό στον τομέα της καθαριότητας των σχολείων», σημειώνει μεταξύ άλλων η ΤΕ Θάσου και απαιτεί να εφαρμοστούν όλα τα απαραίτητα υγειονομικά πρωτόκολλα, αλλά και να ενημερωθούν πλήρως από τις αρμόδιες υπηρεσίες οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί.

Καταλήγει δε τονίζοντας ότι η «δίκαιη αγανάκτηση που νιώθουν οι γονείς» πρέπει να μετατραπεί σε οργανωμένο αγώνα για τη διεκδίκηση ουσιαστικών μέτρων προστασίας μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών.


Τηλεκπαίδευση και Πολυτεχνικές Σχολές

Από τις συμβολικές κινητοποιήσεις των φοιτητών στο Πολυτεχνείο για να ξανανοίξουν οι σχολές
Από τις συμβολικές κινητοποιήσεις των φοιτητών στο Πολυτεχνείο για να ξανανοίξουν οι σχολές
Από την αρχή της πανδημίας και τη γενικευμένη χρήση της τηλεκπαίδευσης στην εκπαιδευτική διαδικασία, πολλά έχουν ειπωθεί. Ενώ από πλευράς κυβέρνησης η τηλεκπαίδευση αποτέλεσε το κατάλληλο εργαλείο για τη συνέχιση των σπουδών, εν μέσω πανδημίας, χωρίς προφανώς να διασφαλιστούν οι όροι για την επιστροφή στα αμφιθέατρα και τα εργαστήρια, από τους φοιτητές και τους συλλόγους μας καταδικάστηκαν το μειωμένο επίπεδο της εκπαιδευτικής διαδικασίας καθώς και τα κενά που άφησε αυτή. Τα διάφορα επιστημονικά αντικείμενα επηρεάστηκαν με διαφορετικό τρόπο, όπως έγινε με τις σχολές του Πολυτεχνείου που είναι τεχνολογικές.

Το μεγαλύτερο πλήγμα στις σπουδές ενός φοιτητή του ΕΜΠ είναι η απουσία των εργαστηριακών ασκήσεων, που προσφέρουν την αναγκαία σύνδεση της θεωρίας με την πράξη. Τα εργαστήρια είτε δεν έγιναν καθόλου είτε έγιναν μέσω προσομοίωσης είτε έγινε παράδοση μόνο του θεωρητικού μέρους. Αναμφίβολα η έμπρακτη ενασχόληση με μηχανολογικές διατάξεις, με εργαστηριακές εγκαταστάσεις χημικών διεργασιών - δύο από τα πολλά παραδείγματα - βοηθούν στην όξυνση του κριτηρίου και της αντίληψης πάνω και γύρω από το επιστημονικό αντικείμενο καθώς και κατανόηση εννοιών που σε θεωρητικό επίπεδο φαντάζουν αφηρημένες και δυσνόητες. Επίσης, δίνεται στον φοιτητή πολλή «τροφή» για δημιουργική σκέψη σχετιζόμενη με την ανάπτυξη της θεωρίας σε πραγματικές εφαρμογές.

Υπάρχουν σε όλες τις σχολές του Πολυτεχνείου μια σειρά από παραδείγματα που αποδεικνύουν τα παραπάνω, από την πλευρά της αρνητικής πείρας που λάβαμε στον έναν χρόνο που τα Πανεπιστήμια είναι κλειστά. Στους Μηχανολόγους δεν έγινε εργαστήριο καταστροφικών καταπονήσεων, όπου μελετάται η αντίδραση σωμάτων σε καταπονήσεις που τα «αχρηστεύουν». Στη συνέχεια αυτή μοντελοποιείται μέσω υπολογιστή με τη βοήθεια ανάλυσης πεπερασμένων στοιχείων, η οποία αποτελεί ένα από τα πιο χρήσιμα εργαλεία στην προσομοίωση, στον υπολογισμό και τη μελέτη κατασκευών στη βιομηχανία και έρευνα. Χάθηκε η δυνατότητα φοιτητές να παρακολουθήσουν ζυγοστάθμιση στροβιλοκινητήρα, μια εργασία που αποτελεί ρουτίνα για έναν μηχανολόγο που εργάζεται σε αντίστοιχη θέση. Ακόμα και η ίδια η λειτουργία μιας στροβιλομηχανής έλειψε από τους φοιτητές του περσινού εαρινού εξαμήνου, αφού όχι μόνο δεν έγινε το εργαστήριο, αλλά δεν παρουσιάστηκε ούτε εικονικά η λειτουργία αυτή για τα περισσότερα είδη στροβιλομηχανών. Και αναφερόμαστε σε κάτι που βρίσκει εφαρμογή από αεροσκάφη μέχρι γραμμές μεταφοράς αερίων και σταθμούς παραγωγής Ενέργειας.

Κατά νου εγείρονται ερωτήματα, παρακολουθώντας και άλλες σχολές του ΕΜΠ. Γίνεται στους Ηλεκτρολόγους ένας νέος φοιτητής να μην έχει πιάσει στα χέρια του πλακέτα ηλεκτρικού κυκλώματος και να κάνει συγκόλληση πάνω σε αυτή; Να μην έχει έρθει σε επαφή με έναν παλμογράφο, που είναι εργαλείο δουλειάς, ή ένας ενεργειακός ηλεκτρολόγος μηχανικός να μην έχει κάνει μετρήσεις υψηλών τάσεων σε εργαστηριακές διατάξεις; Είναι πρακτικές ικανότητες που απαιτούν εμπειρία στον χειρισμό και δίνουν πολύ πιο γερές βάσεις για την προετοιμασία για τον χώρο δουλειάς. Ο τοπογράφος για την αποτύπωση της γήινης επιφάνειας με τη μεγαλύτερη ακρίβεια μαθαίνει γεωδαισία. Τι θα αποκομίσει για την επιστήμη του και την ικανότητά του πάνω στο αντικείμενό του, εάν το πρακτικό μέρος, οι μετρήσεις που παίρνονται δηλαδή, δεν γίνει ποτέ; Τα μαθήματα του χημικού μηχανικού αφορούν την επαφή με την εργαστηριακή εγκατάσταση, ανόργανες και οργανικές ουσίες και τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ τους καθώς και την επέμβαση του ανθρώπινου παράγοντα για τη δημιουργία κάτι νέου ή την προσαρμογή ήδη υπαρχόντων αντικειμένων, ουσιών, διαδικασιών προς όφελος του ανθρώπου. Μπορεί η εμπειρία που χρειάζεται, πλάι στη θεωρητική γνώση, να αναπτυχθεί πίσω από την οθόνη;

Προφανώς το επίπεδο της πρακτικής πτυχής της γνώσης στις σχολές μας απέχει πολύ από αυτό που θα διαμόρφωνε έναν μηχανικό με κριτήριο για την παραγωγική διαδικασία, με πρωτοπόρα σκέψη για δημιουργική εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης για την κάλυψη των σύγχρονων και διευρυνόμενων κοινωνικών αναγκών, καθώς είναι άλλος ο προσανατολισμός του σημερινού πανεπιστημίου. Ομως, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε πως τα μορφωτικά μας δικαιώματα χτυπήθηκαν ακόμα περισσότερο μέσω της τηλεκπαίδευσης.


Βαγγέλης ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ
Φοιτητής στο 4ο έτος στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ


ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Συγκρότηση πρωτοβουλίας σπουδαστών Δραματικών Σχολών

Αρνούμενοι να παρατήσουν τις σπουδές και τα όνειρά τους, οι σπουδαστές των Δραματικών Σχολών της Θεσσαλονίκης προχώρησαν στη συγκρότηση πρωτοβουλίας προκειμένου να οργανώσουν την πάλη για τα δικαιώματά τους.

Οπως αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους, η φύση των μαθημάτων τους δεν τους επιτρέπει αυτά να πραγματοποιηθούν μέσα από τις πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης, και έτσι μεγάλο μέρος της διδασκαλίας που θα πραγματοποιούσαν διά ζώσης παραλείπεται εντελώς από την τηλεκπαίδευση, καθώς όλο αυτό το διάστημα οι σχολές τους παραμένουν κλειστές.

Σοβαρά προβλήματα προκύπτουν και από το γεγονός ότι είναι στην ατομική ευθύνη του κάθε σπουδαστή να έχει δικό του υλικοτεχνικό εξοπλισμό, ενώ παράλληλα δεν έχει υπάρξει καμία μέριμνα για αναπροσαρμογή της ύλης με βάση τα περσινά διδακτικά κενά, όπως είχαν διαμορφωθεί από το κλείσιμο των σχολών στο πρώτο κύμα της πανδημίας, με αποτέλεσμα στα ήδη διογκωμένα κενά να προστίθενται και αυτά της φετινής χρονιάς.

Την ίδια ώρα, όσοι φοιτούν σε ιδιωτικές σχολές, παρά την αντικειμενική υποβάθμιση στην ποιότητα των μαθημάτων τους και τις οικονομικές δυσχέρειες που έχουν ενταθεί τον τελευταίο χρόνο λόγω του κορονοϊού, συνεχίζουν να πληρώνουν κανονικά τα δίδακτρά τους.

Η Πρωτοβουλία Σπουδαστών Δραματικών Σχολών Θεσσαλονίκης απαιτεί μεταξύ άλλων την άμεση επαναλειτουργία των σχολών, με μαζικά, δωρεάν και επαναλαμβανόμενα τεστ Covid-19 και όλα τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής, καθαρισμού, απολύμανσης, τήρησης αποστάσεων σε όλες τις σχολές, όπως η αξιοποίηση δημόσιων χώρων (της ΔΕΘ, του λιμανιού κ.α.) για την πραγματοποίηση των πρακτικών μαθημάτων.

Διεκδικεί επίσης την άμεση οικονομική ενίσχυση των σπουδαστών, ώστε με ευθύνη του υπουργείου Πολιτισμού να μη μείνει κανένας σπουδαστής εκτός διαδικασίας λόγω οφειλής διδάκτρων, και άλλα μέτρα, όπως χορήγηση επιδόματος ενοικίου σε σπουδαστές που ενοικιάζουν, εκπτωτικού εισιτηρίου στα ΜΜΜ με σπουδαστική ταυτότητα - πάσο για όλους τους σπουδαστές, και τέλος χορήγηση από το υπουργείο Πολιτισμού κατάλληλου ηλεκτρονικού εξοπλισμού για όσο καιρό τα μαθήματα συνεχίζουν να γίνονται ηλεκτρονικά.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ