ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 11 Μάη 2021
Σελ. /28
ΝΕΟΛΑΙΑ
Τραγέλαφος και «Γολγοθάς» από το άνοιγμα των σχολείων χωρίς μέτρα προστασίας

Copyright 2021 The Associated

Στα σχολεία επέστρεψαν από χτες οι μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, χωρίς το διάστημα της απουσίας τους από τις τάξεις να αξιοποιηθεί στο ελάχιστο για τη λήψη ουσιαστικών μέτρων προστασίας της υγείας. Για την κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας ούτε λίγο ούτε πολύ αρκούν το self test και τα ανοιχτά παράθυρα, ενώ γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές έχουν δηλώσει ότι το μέτρο της «αυτοδιάγνωσης» θα πρέπει να συνοδεύεται και από τα απαραίτητα μέτρα για αραίωση των μαθητών στις τάξεις, αυξημένη μέριμνα για την καθαριότητα, με τις αντίστοιχες προσλήψεις.

Αντιμέτωποι με απίστευτη ταλαιπωρία βρέθηκαν γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές στην προσπάθειά τους να εξασφαλίσουν την απαραίτητη για την παρουσία στα σχολεία δήλωση των αυτοδιαγνωστικών τεστ μέσω της σχετικής πλατφόρμας. Το βράδυ της Κυριακής, λίγες ώρες πριν το άνοιγμα των σχολείων, το σύστημα παρουσίαζε στην καλύτερη περίπτωση μεγάλες καθυστερήσεις έως και πλήρη αδυναμία πρόσβασης στον ιστότοπο.

Συνάρτηση των παραπάνω είναι πληροφορίες που είδαν χτες τη δημοσιότητα και έκαναν λόγο για 3.000 θετικά self tests σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, στοιχείο που δεν επιβεβαίωσε το υπουργείο Παιδείας στον ΕΟΔΔΥ σχετικά με τεστ και κρούσματα, αφού δεν μπορούσε να γίνει καταγραφή των αποτελεσμάτων των self tests στην πλατφόρμα.

Γολγοθάς... ατομικής ευθύνης

Τα προβλήματα δεν σταμάτησαν εκεί, καθώς η ατομική ευθύνη που φορτώνεται στους γονείς για τη διενέργεια των self tests συνοδεύεται από σύγχυση, ερωτηματικά και αγωνία για τη σωστή διενέργεια των τεστ, την καταχώρηση των αποτελεσμάτων, την επιβεβαίωση τυχόν θετικού αποτελέσματος και την αξιοπιστία του. Σε περίπτωση που το self test δώσει θετικό αποτέλεσμα, οι γονείς καλούνται να το δηλώσουν στην πλατφόρμα των self tests (η οποία όμως για δυο μέρες ουσιαστικά δεν λειτουργούσε) και να αναζητήσουν μονάδα του ΕΟΔΥ για τη διενέργεια rapid test (ή μοριακού), και μόνο σε περίπτωση που και αυτό βγει θετικό θεωρείται ότι υπάρχει επιβεβαιωμένο κρούσμα και ο μαθητής παραμένει στο σπίτι. Ωστόσο, δεν είναι λίγες οι φορές που δίνονταν ασαφείς και αντικρουόμενες οδηγίες από τις υπηρεσίες του υπουργείου και τα σχολεία γύρω από τα βήματα που θα πρέπει να ακολουθηθούν, εντείνοντας την ταλαιπωρία για πάρα πολλές οικογένειες.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση των Ιωαννίνων, όπου χτες και προχτές προκλήθηκε μεγάλη αναστάτωση, καθώς ήταν δεκάδες τα self tests που έδωσαν θετικό αποτέλεσμα. Η επανάληψη του ελέγχου σύμφωνα με πληροφορίες έδειξε αρνητικό αποτέλεσμα στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, ενώ επίσημη εξήγηση για το γεγονός δεν έχει δοθεί.

Η κυβερνητική εκπρόσωπος Α. Πελώνη, μιλώντας χτες γενικότερα για τα self tests, παραδέχτηκε ότι ένα ποσοστό της τάξης του 1% από αυτά μπορεί να βγαίνει θετικό χωρίς να είναι, και έτσι για παράδειγμα σε 1,6 εκατομμύρια self tests ούτε λίγο ούτε πολύ να εμφανίζονται 16.000 ψευδώς θετικά αποτελέσματα!

Σύγχυση και ανησυχία επικράτησαν χτες και στα σχολεία του Μεσολογγίου. Η δημοτική αρχή, με βάση τα δεδομένα και τη διασπορά του ιού στην περιοχή, αποφάσισε να μην ανοίξουν τα σχολεία μέχρι την Τετάρτη. Την απόφαση αυτή ήρθαν να αναιρέσουν με διευκρινιστική εγκύκλιο τα υπουργεία Παιδείας και Υγείας, υπενθυμίζοντας ότι η αρμοδιότητα για την αναστολή ή μη των σχολικών μονάδων ανήκει αποκλειστικά στα συγκεκριμένα υπουργεία.

Ολα τα παραπάνω είναι προβλήματα που θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί αν η κυβέρνηση, αντί να πετάει το μπαλάκι της ατομικής ευθύνης σε γονείς και εκπαιδευτικούς, αναλάμβανε τις δικές της ευθύνες για διενέργεια μαζικών και επαναλαμβανόμενων τεστ από σχολικούς νοσηλευτές με ευθύνη του ΕΟΔΥ σε όλα τα σχολεία. Πόσο μάλλον που το σχολικό έτος έχει ακόμα δύο μήνες γεμάτους μπροστά του, χωρίς να έχουν προχωρήσει όπως θα έπρεπε οι εμβολιασμοί και χωρίς να έχουμε ξεμπερδέψει με την πανδημία.

Υπενθυμίζεται ότι η σχολική χρονιά ολοκληρώνεται για τα Γυμνάσια και Λύκεια στις 11 Ιούνη και για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στις 25 Ιούνη. Στο μεταξύ, μιλώντας σε τηλεοπτικό σταθμό η υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε και στα σενάρια που εξετάζονται για την έναρξη της επόμενης σχολικής χρονιάς, σημειώνοντας ότι υπάρχει ένα ενδεχόμενο να ξεκινήσει νωρίτερα από ό,τι συνήθως, αλλά εντός Σεπτέμβρη.

Κατά τ' άλλα, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας επαναλαμβάνει τα περί «επιστροφής στην κανονικότητα» και σχεδιασμού, τη στιγμή που τα σχολεία άνοιξαν για μια ακόμα φορά όπως έκλεισαν, με τους όρους που οδήγησαν στο να κλείνουν το ένα μετά το άλλο εκατοντάδες τμήματα και σχολεία σε όλη τη χώρα.

«Για μια ακόμα φορά βρισκόμαστε αντιμέτωποι με φαινόμενα προχειρότητας και ανευθυνότητας από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας, το οποίο μονότονα μεταθέτει την ευθύνη λειτουργίας των σχολείων αποκλειστικά και μόνο στους γονείς, στους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές», σχολιάζει η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών». Καλεί την κυβέρνηση «να σταματήσει να παίζει με την αγωνία, τον φόβο και τις ανησυχίες των μαθητών και των οικογενειών τους» και να πάρει ουσιαστικά μέτρα για τη λειτουργία των σχολείων, σύμφωνα με τα αιτήματα που προβάλλουν επιτακτικά γονείς, εκπαιδευτικοί, μαθητές, να ενισχύσει και να στηρίξει τους μαθητές απέναντι στις τεράστιες ελλείψεις και στα συσσωρευμένα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί.

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΝΕΟΛΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Να παρθούν εδώ και τώρα ουσιαστικά μέτρα για την επαναλειτουργία των σχολείων!

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΚΣ της Οργάνωσης

Σε ανακοίνωσή του για το άνοιγμα των σχολείων για ...τέταρτη φορά φέτος, το Γραφείο Τύπου του ΚΣ της ΚΝΕ επισημαίνει:

«Η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας προχωρούν σε άνοιγμα των σχολείων και πάλι με τον ίδιο τρόπο, όπως τα άνοιξαν και τα έκλεισαν ξανά και ξανά καθ' όλη τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς. Με τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειές τους να είναι ξανά απροστάτευτοι! Με την αυτοδιάγνωση, τη μάσκα και τα ανοιχτά παράθυρα ως μοναδικά μέτρα προστασίας!

Πρέπει να παρθούν εδώ και τώρα ουσιαστικά μέτρα για την επαναλειτουργία των σχολείων! Η αδιέξοδη πολιτική της κυβέρνησης θα κλείσει και πάλι σχολεία και τμήματα έως τον Ιούνιο, αφού η πανδημία είναι εδώ. Αν η κατάσταση των σχολείων παραμείνει έτσι, κινδυνεύει να τιναχτεί στον αέρα και η επόμενη σχολική χρονιά!

Πρέπει να ληφθούν εδώ και τώρα μέτρα για να στηριχτούν ισότιμα όλοι οι μαθητές. Το ανοιγοκλείσιμο των σχολείων έχει αφήσει χιλιάδες μαθητές με σοβαρά μορφωτικά κενά και ψυχοκοινωνικά προβλήματα, και αυτό το ξέρουν πολύ καλά στο υπουργείο Παιδείας. Το σχολείο - εξεταστικό κέντρο με τις τεράστιες ελλείψεις και τα κενά θα ορθώσει ακόμα μεγαλύτερα εμπόδια στην προσπάθεια των μαθητών να μορφωθούν και τώρα και τη νέα σχολική χρονιά, που θα είναι ιδιαίτερα απαιτητική για να καλυφθούν τα κενά που άφησαν τα κλειστά σχολεία.

Κυβέρνηση και υπουργείο Παιδείας να ακούσουν την εκπαιδευτική κοινότητα και να κάνουν πράξη τα αιτήματά της:

  • Δωρεάν και επαναλαμβανόμενα τεστ στα σχολεία με ευθύνη του ΕΟΔΥ.
  • Συχνές απολυμάνσεις σε τάξεις και κοινόχρηστους χώρους, προσλήψεις του απαραίτητου προσωπικού καθαριότητας.
  • Να προχωρήσει άμεσα ο εμβολιασμός των εκπαιδευτικών.
  • Να παρθούν μέτρα για την αραίωση των μαθητών στις τάξεις, αξιοποιώντας άδειες αίθουσες που υπάρχουν σε σχολεία, αλλά και άλλους δημόσιους χώρους.
  • Εδώ και τώρα προσλήψεις εκπαιδευτικών για να μην υπάρχουν κενά, αλλά και για να λειτουργήσει άμεσα ενισχυτική διδασκαλία σε όσους μαθητές το έχουν ανάγκη.
  • Μονιμοποίηση των χιλιάδων αναπληρωτών για να μην ξανανοίξουν τα σχολεία με χιλιάδες κενά τον Σεπτέμβρη.
  • Να υπάρξει μέριμνα για τα ψυχοκοινωνικά προβλήματα που έχουν αναπτυχθεί σε μαθητές, με προσλήψεις ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία σε συνεργασία με αντίστοιχους επιστημονικούς κρατικούς φορείς.
  • Να γίνει ουσιαστική μελέτη του υπουργείου Παιδείας σε συνεργασία με την εκπαιδευτική κοινότητα για την απαραίτητη προσαρμογή της ύλης από τη νέα σχολική χρονιά.
  • Σε καμία περίπτωση να μην επιστρέψουν οι μαθητές σε έναν εξεταστικό μαραθώνιο καθημερινών διαγωνισμάτων και τεστ με το "καλημέρα". Δεν λείπει αυτό από τα σχολεία!
  • Εστω και τελευταία στιγμή - και για τους φετινούς υποψηφίους των Πανελλαδικών Εξετάσεων - η κυβέρνηση να μην εφαρμόσει το νέο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια. Αυτός ο τρόπος θα αφήσει εκτός ΑΕΙ χιλιάδες μαθητές που καλούνται να δώσουν εξετάσεις εν μέσω πανδημίας, με την προετοιμασία τους να έχει γίνει κατά βάση μέσα από μια οθόνη! Είναι εκδικητική πράξη που δικαιολογημένα έχει συγκεντρώσει τόσες αντιδράσεις!

Από την αρχή τη χρονιάς, οι μαθητές, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί, με τους αγώνες τους κατάφεραν να ακουστούν οι πραγματικές ανάγκες τους. Στρίμωξαν το υπουργείο Παιδείας να πάρει, έστω και καθυστερημένα, κάποια απαραίτητα μέτρα, όπως το να μη δοθούν φέτος προαγωγικές εξετάσεις, να μην εφαρμοστεί η Τράπεζα Θεμάτων στην Α' Λυκείου. Ακόμα μια φορά, και με το μάτι στραμμένο και στη νέα σχολική χρονιά, οι μαθητές να αγωνιστούν για την προστασία της υγείας τους και το δικαίωμά τους στην ολόπλευρη μόρφωση».

Το... σχέδιο της κυβέρνησης, η «χαρά» του κλινικάρχη

Οι ιστορίες... τρέλας που έρχονταν χτες στον «Ριζοσπάστη» από αναγνώστες της εφημερίδας ήταν δεκάδες κι αποκαλυπτικές για το τι σημαίνει το... σχέδιο της κυβέρνησης που τα ρίχνει όλα στην «ατομική ευθύνη» και το self test παρουσιάζοντάς τα ως «φάρμακο διά πάσαν νόσον».

Δύο από αυτές καταγράφουμε εδώ, ενδεικτικά:

-- Ο Φ. Τ., εκπαιδευτικός στη Δυτική Αττική, βγήκε το απόγευμα της Κυριακής θετικός στο self test. Οπως προβλέπει η διαδικασία, το δήλωσε και πήγε σε δημόσια δομή στο Ιλιον για να κάνει τεστ επιβεβαίωσης. Αφού τον ενημέρωσαν πως καμία ξεχωριστή διαδικασία δεν προβλέπεται για τους εκπαιδευτικούς και τον έστειλαν να περιμένει στη σειρά με 200 ακόμα άτομα, με σοβαρότερο τον κίνδυνο εκεί να κολλήσει ή να μεταδώσει τον ιό όπως μας λέει, του έκαναν το τεστ και διαπίστωσαν ότι είναι αρνητικός. Ζήτησε κάποια βεβαίωση για να μπορεί να πάει την άλλη μέρα στο σχολείο, αλλά του είπαν ότι... δεν ήταν αρμόδιοι, κι ότι θα πρέπει να περιμένει μήνυμα από τον ΕΟΔΥ. Μέχρι αργά χτες βράδυ... ούτε φωνή ούτε ακρόαση.

-- Τη... χαρά των ιδιωτικών κλινικών από την «τρέλα» των γονιών στην οποία οδηγεί η παραπάνω κατάσταση, μας περιγράφει ο Β. Β. από το Μαρούσι, που το τεστ του γιου του βγήκε θετικό, έκαναν δεύτερο που... δανείστηκαν από συγγενείς που βγήκε αρνητικό και αφού η κατάσταση στη δημόσια δομή που πήγαν ήταν τραγική, θέλοντας να επιβεβαιώσουν το αποτέλεσμα απευθύνθηκαν σε ιδιωτική δομή Υγείας που ήταν κοντά τους. Αλλά κι εκεί βρήκαν δεκάδες γονείς με τα παιδιά τους, στην ίδια ακριβώς κατάσταση με εκείνους: «Μετά, αφού πληρώσαμε το αντίτιμο (20 ευρώ), μπήκαμε στο ιατρείο Covid όπου οι νοσοκόμες χαριτολογώντας μας ρωτούσαν αν και σε μας βγήκε θετικό το self test.Το τρίτο test βγήκε αρνητικό (...) Ταλαιπωρία πέντε ώρες, από τις 15.00 που κάναμε το πρώτο test στο σπίτι έως τις 20.00, που γυρίσαμε από το ιδιωτικό νοσοκομείο. Αγχος αν διαβάσαμε σωστά τις οδηγίες; Αν κάναμε σωστά το τεστ; Αν όντως είναι θετικό, τι κάνουμε; Τι δηλώνουμε ηλεκτρονικά; Τι βεβαίωση παίρνουμε σε περίπτωση επαναληπτικού test; Αυτό θα περνάμε κάθε φορά που θα κάνουμε την διαδικασία της αυτοδιάγνωσης; Εκεί οδηγεί η λογική της "ατομικής ευθύνης". Σου λένε κάντο μόνος σου - βρες την άκρη μόνος σου. Πόσο πιο απλά θα λειτουργούσε η διαδικασία αν γινόντουσαν δωρεάν και επαναλαμβανόμενα τεστ στα σχολεία με ευθύνη του ΕΟΔΥ;», αναρωτιέται.

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Η κανονικότητα του σχολείου πρέπει να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των μαθητών

Σε σχόλιό του για την πρώτη μέρα επαναλειτουργίας των σχολείων, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ σημειώνει:

«Η χαρά μαθητών και εκπαιδευτικών, που ξαναβρίσκονται μετά τα συνεχόμενα "άνοιξε - κλείσε", συνυπάρχει με την αγωνία τους για την κατάσταση των σχολείων, πολλά εκ των οποίων βρίσκονται σε χειρότερη κατάσταση απ' αυτήν που έκλεισαν. Και όλα αυτά γιατί το υπουργείο Παιδείας "σφυρίζει" αδιάφορα στα αιτήματα του εκπαιδευτικού κόσμου, ενώ, αφού μετέτρεψε τα σπίτια σε σχολικές αίθουσες με την τηλεκπαίδευση, τώρα τα μετατρέπει σε διαγνωστικά κέντρα, με τους γονείς να καλούνται να διαχειριστούν, εκτός των άλλων, και τα διάφορα ευτράπελα με τη διάθεση των self tests, τις καθυστερήσεις στις πλατφόρμες κ.λπ.

Το κρίσιμο σήμερα είναι να παρθούν ουσιαστικά μέτρα ώστε η κανονικότητα του σχολείου να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των μαθητών. Γι' αυτό πρέπει τώρα - αλλά και από τον Σεπτέμβρη - να καταγραφούν και, κυρίως, να αντιμετωπιστούν τα μορφωτικά κενά, τα ψυχοσωματικά προβλήματα και όλες οι αρνητικές συνέπειες που έχουν συσσωρευθεί».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ