ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 27 Μάη 2021
Σελ. /24
ΝΕΟΛΑΙΑ
Να μην ισχύσει ο νόμος της υποβάθμισης για τις ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ

Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ προς τον υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων

Στις επιπτώσεις του νέου νόμου της κυβέρνησης για την Επαγγελματική Εκπαίδευση στους μαθητές των ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ και σε μία σειρά ακόμα ζητήματα, με τα οποία βρίσκονται αντιμέτωποι σήμερα, επανέρχεται το ΚΚΕ με κατάθεση Επίκαιρης Ερώτησης προς τον υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.

Οπως αναφέρεται, «ο νέος νόμος 4763/21-12-2020 της κυβέρνησης για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση έχει προκαλέσει δίκαια ένα κύμα διαμαρτυριών και αγωνιστικών δράσεων από μαθητές των ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ σε όλη την Ελλάδα. Η απάντηση της υπουργού Παιδείας σε Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ (22/3/2021) απέδειξε την επιμονή της κυβέρνησης να προχωρήσει σε αυτήν τη ρύθμιση που θίγει τα δικαιώματα των νέων, με το υποκριτικό πρόσχημα ότι βάζει τάξη στον χώρο των ΕΠΑΣ. Ομως τάξη δεν μπαίνει όταν υποβαθμίζεται το επίπεδο του πτυχίου και αυτό μετατρέπεται σε βεβαίωση. Τάξη δεν μπαίνει όταν οι νέοι που σπουδάζουν βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για τα αναλώσιμα. Τάξη δεν είναι η έλλειψη καθηγητών, η καθυστέρηση πληρωμής της μαθητείας, οι κακοσυντηρημένες εγκαταστάσεις.

Οι χιλιάδες μαθητές στις ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ δικαιολογημένα αγανακτούν και αγωνίζονται, αφού ουσιαστικά ο νέος νόμος υποβαθμίζει το πτυχίο και τις σχολές τους, ενώ προσθέτει άλλο ένα εμπόδιο στις σπουδές τους, καθώς για να λάβουν - πλέον - το πτυχίο επιπέδου 3 είναι υποχρεωμένοι να δώσουν και εξετάσεις πιστοποίησης στον ΕΟΠΠΕΠ. Ολες αυτές οι αρνητικές εξελίξεις που νομοθέτησε η κυβέρνηση για τους μαθητές των ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ, θα εφαρμοστούν από φέτος αλλάζοντας στα μισά της χρονιάς το προηγούμενο νομοθετικό καθεστώς».

Μακριά από τις ανάγκες των μαθητών η κυβέρνηση

Οπως τονίζεται στην Ερώτηση, «η κυβέρνηση αποδεικνύεται πως είναι μακριά από τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών, αφού, αντί να πάρει όλα τα μέτρα για να λειτουργούν όλες οι σχολές με ασφάλεια για τους μαθητές και τους καθηγητές, να εξασφαλίσει σύγχρονη υλικοτεχνική υποδομή, κατάλληλα κτίρια και αίθουσες, δωρεάν σύγχρονο εξοπλισμό για τα εργαστήρια, μόνιμους καθηγητές, μαθητεία με μηνιαίο εισόδημα και ουσιαστική εποπτεία από το υπουργείο Εργασίας, πέρασε νέο νόμο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση εν μέσω πανδημίας με πολλές σχολές κλειστές. Σε μία περίοδο, μάλιστα, που η ανασφάλεια και η αβεβαιότητα μεγαλώνουν λόγω του τρόπου που διαχειρίζεται την πανδημία, αλλά και γιατί η μαθητεία βρίσκεται στον "αέρα".

Παράλληλα, σύμφωνα με καταγγελίες μαθητών, για όσους δεν πρόλαβαν να βρουν επιχείρηση για τη μαθητεία δεν εξασφαλίζεται κανένα εισόδημα, ενώ και ορισμένοι από αυτούς που είχαν ξεκινήσει παραμένουν απλήρωτοι για μήνες, ενώ βρίσκονται σε αναστολή οι συμβάσεις τους».

Ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής ρωτά τον υπουργό τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση ώστε να μην ισχύσει ο νέος νόμος υποβάθμισης του πτυχίου για τους μαθητές που ήδη φοιτούν στις ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ. Επίσης, να εξασφαλιστεί εισόδημα για όλους τους μαθητές των ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ και να πληρωθούν άμεσα την περίοδο που βρίσκονται σε αναστολή οι συμβάσεις μαθητείας με απόφαση της κυβέρνησης και να ανοίξουν όλες οι σχολές με ασφάλεια, για να συντηρηθούν οι υποδομές και να εκσυγχρονιστούν τα εργαστήρια.

ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ - ΗΠΑ ΣΕ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Εναρμονισμένη με τους στόχους της πρεσβείας των ΗΠΑ και του κεφαλαίου

Στη Βουλή βρίσκονται προς κύρωση η Συμφωνία Ελλάδας - ΗΠΑ για συνεργασία στον Τομέα της Επιστήμης και της Τεχνολογίας και το Τροποποιητικό Πρωτόκολλο της Συμφωνίας Οικονομικής, Επιστημονικής και Τεχνολογικής, Εκπαιδευτικής και Μορφωτικής Συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών.

Κατά τη χτεσινή συζήτηση στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής φάνηκε η στρατηγική συμπόρευση της κυβέρνησης, του ΣΥΡΙΖΑ και του ΚΙΝΑΛ, ενώ από την πλευρά του ΚΚΕ αναδείχτηκαν πλευρές που συνδέονται με τα γενικότερα συμφέροντα και τους σχεδιασμούς στην περιοχή.

Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Γιάννης Δελής, στην τοποθέτησή του θύμισε την πολύμορφη παρέμβαση των ΗΠΑ και της πρεσβείας τους στη χώρα μας σε ζητήματα Εκπαίδευσης και Ερευνας. Αναφέρθηκε χαρακτηριστικά στην πρόσφατα αποχαρακτηρισμένη έκθεση της αμερικανικής πρεσβείας στην Ελλάδα με τίτλο «Η δυσλειτουργική κατάσταση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος - μια πρόκληση στον τομέα της δημόσιας διπλωματίας των ΗΠΑ - μέρος πρώτο», από το 2009, και σε μία δραστηριότητα που περιλαμβάνει διαλέξεις αξιωματούχων των ΗΠΑ σε πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας, σε εκδηλώσεις τους, ημερίδες κ.λπ., την υπογραφή μνημονίων συνεργασίας και διεθνών ερευνητικών προγραμμάτων ανάμεσα σε ελληνικά και αμερικανικά πανεπιστήμια και την πρεσβεία αλλά και το ΝΑΤΟ, υποτροφίες και οικονομικά κίνητρα για ερευνητική δραστηριότητα σε πανεπιστημιακά ιδρύματα των ΗΠΑ, τα οποία απευθύνονται σε νέους ερευνητές, επιστήμονες, αποφοίτους. Στάθηκε στις υποτροφίες του ιδρύματος Fullbright, του οποίου η δυνατότητα χρηματοδότησης προβλέπεται στη συμφωνία διακρατικής συνεργασίας που απορρέει από το Πρωτόκολλο που τροποποιείται.

«Καταλαβαίνουμε όλοι ότι κάτω από το πρίσμα όλων των παραπάνω, το γενικόλογο και φαινομενικά αθώο περιεχόμενο της υπό συζήτηση Συμφωνίας για την επιστήμη και την τεχνολογία ανάμεσα στη χώρα μας και τις ΗΠΑ αποκτά πάρα πολύ συγκεκριμένο περιεχόμενο και κατεύθυνση.

Η σημερινή Συμφωνία όπως και το Τροποποιητικό Πρωτόκολλο που τη συνοδεύει, εντάσσεται ασφαλώς και επιχειρεί να συμβάλει στην ακόμα μεγαλύτερη ευθυγράμμιση και πιο στενή σύνδεση Ελλάδας και ΗΠΑ, στο πλαίσιο της αναβάθμισης της σχέσης μεταξύ των δύο χωρών. Η οποία πηγάζει από τη μεν διάθεση των Ηνωμένων Πολιτειών να ενισχύσουν κι άλλο την επιρροή τους στα πλαίσια των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών αλλά και από τη διάθεση της ελληνικής αστικής τάξης να διεκδικήσει και διεκδικεί ήδη αναβαθμισμένο γεωπολιτικά ρόλο μέσα στα πλαίσια αυτά», τόνισε ο Γ. Δελής.

Αναφέρθηκε, τέλος, στην ταχύτατη ανάπτυξη επενδυτικών δραστηριοτήτων στην Ελλάδα από αμερικανικούς μονοπωλιακούς ομίλους σε κλάδους αιχμής, επιστημονικού και επενδυτικού ενδιαφέροντος, όπως οι ψηφιακές τεχνολογίες και η Ενέργεια, που φέρνουν και ένταση της εκμετάλλευσης του επιστημονικά ειδικευμένου εργατικού δυναμικού που υπάρχει σε πληθώρα και σε εξαιρετική ποιότητα στη χώρα μας, στο πλαίσιο των ευρύτερων στοχεύσεων της αστικής τάξης και των σχεδιασμών του κεφαλαίου να ξεπεράσουν και αυτήν την κρίση.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ διαχώρισε την ανάγκη συνεργασίας ανάμεσα στις επιστημονικές κοινότητες και στα πανεπιστήμια, από το περιεχόμενο της προς κύρωση Συμφωνίας. Οπως σημείωσε, «τέτοια παραδείγματα γόνιμων συνεργασιών υπάρχουν. Αλλωστε, δεν θα μπορούσε να γίνεται και διαφορετικά, με την έννοια ότι η διεθνική διάσταση, η συνεργασία, είναι και θα όφειλε να είναι - γιατί κάποιες φορές δεν είναι, όπως είδαμε τώρα με τα εμβόλια - γνώρισμα της έρευνας. Η υπό συζήτηση όμως Συμφωνία δεν εντάσσεται ασφαλώς σε καμία περίπτωση σε αυτήν την κατηγορία και γι' αυτό ως ΚΚΕ την καταψηφίζουμε».

ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ
Αγωνιστικά ραντεβού σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

«Να μην κατατεθεί το νομοσχέδιο που φέρνει τις εργασιακές "ανατροπές του αιώνα", να ανατραπεί όλο το αντεργατικό νομοθετικό οπλοστάσιο που διαμορφώνει τη σύγχρονη "εργασιακή ζούγκλα"», απαιτούν οι φοιτητικοί σύλλογοι που κινητοποιούνται σήμερα, συνεχίζοντας παράλληλα τον αγώνα τους για να ανοίξουν επιτέλους οι σχολές και να διασφαλιστούν οι όροι της εξεταστικής τους, ώστε να έχουν όλοι ισότιμη πρόσβαση σε αυτή.

Σχετικά αγωνιστικά ραντεβού έχουν οριστεί στην Αθήνα στη 1 το μεσημέρι στα Προπύλαια και στη Θεσσαλονίκη την ίδια ώρα στο Αγαλμα Βενιζέλου.

Οι φοιτητές διεκδικούν μέτρα προστασίας για διά ζώσης διδασκαλία στο σύνολο των μαθημάτων, εργαστηρίων, κλινικών και πρακτικών ασκήσεων για όλα τα έτη σπουδών, όπως πρόσληψη καθηγητικού προσωπικού, προσωπικού καθαριότητας, άμεσο εμβολιασμό φοιτητών, τακτικά διαγνωστικά τεστ, δωρεάν μέσα ατομικής προστασίας, αύξηση δρομολογίων των μέσων μαζικής μεταφοράς. Διαμηνύουν ακόμα πως ο νόμος Κεραμέως - Χρυσοχοΐδη δεν θα εφαρμοστεί και απαιτούν να μην υπάρξει καμία σκέψη για νέο αντιδραστικό νόμο - πλαίσιο για την Ανώτατη Εκπαίδευση.

  • «Τέχνη ζωντανή - Ανοιχτά ΑΕΙ» είναι το θέμα της μουσικοθεατρικής διαδικτυακής εκδήλωσης που προετοιμάζουν οι Φοιτητικοί Σύλλογοι των Καλλιτεχνικών Τμημάτων ΑΕΙ και θα παρουσιάσουν την Κυριακή 30 Μάη. Η διαδικτυακή μουσικοθεατρική εκδήλωση, που θα προβληθεί σε επίσημες σελίδες του συντονισμού των Συλλόγων στα social media (Facebook, YouTube), είναι ένας ακόμη τρόπος να προβληθούν πανελλαδικά τα δίκαια αιτήματα των φοιτητών για το ασφαλές άνοιγμα των σχολών και για την ακύρωση του νόμου Κεραμέως - Χρυσοχοΐδη.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Επιμένει να επιβάλλει την αντιδραστική «αξιολόγηση» στα σχολεία

Την αντιδραστική «αξιολόγηση» που με συντριπτική πλειοψηφία απέρριψαν οι εκπαιδευτικοί (σε ποσοστά 95% στην Πρωτοβάθμια, 87% στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση) επιμένει να φέρει η κυβέρνηση από τον Σεπτέμβρη στα σχολεία, περνώντας σε αυτό το δεύτερο επίπεδο στην ατομική αξιολόγηση του κάθε εκπαιδευτικού. Πληροφορίες που είδαν τις προηγούμενες μέρες το φως της δημοσιότητας κάνουν λόγο για σχετικό νομοσχέδιο που θα παρουσιαστεί τη Δευτέρα στο υπουργικό συμβούλιο, με στόχο να ψηφιστεί μέσα στο καλοκαίρι, ενώ το θέμα αναμένεται να απασχολήσει και τις συναντήσεις που θα έχει αύριο η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας με τα ΔΣ των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών ΔΟΕ και ΟΛΜΕ.

Με βάση τα όσα έχουν καταγραφεί για τους σχεδιασμούς του υπουργείου Παιδείας, η ατομική «αξιολόγηση» θα γίνεται από δύο αξιολογητές, τον διευθυντή και τον σχολικό σύμβουλο, που επανέρχεται ως θεσμός και θα προβλέπει επιβράβευση για τους θετικά αξιολογούμενους με μοριοδοτήσεις ή ακόμα και με οικονομικά κίνητρα, ενώ για τους αρνητικά αξιολογούμενους θα οδηγεί σε επιμόρφωση, χωρίς να καθορίζεται τι θα γίνεται παραπέρα μετά από αυτή τη διαδικασία. Προβλέπεται ότι θα συγκροτείται προσωπικός ηλεκτρονικός φάκελος για κάθε εκπαιδευτικό, θα παρακολουθείται η διδασκαλία του, θα γίνεται συνέντευξη μεταξύ αξιολογούμενου και αξιολογητή και το αποτέλεσμα θα είναι η βαθμολόγησή του σε μια κλίμακα 0 - 100.

Να σημειωθεί ότι όλες οι κυβερνήσεις των τελευταίων δεκαετιών έχουν προσπαθήσει να επιβάλλουν την αξιολόγηση στα σχολεία ως εργαλείο για την προώθηση των αστικών σχεδιασμών στην Εκπαίδευση, γι' αυτό και δεν είναι τυχαίο ότι τη συνδέουν με την προώθηση της «αυτονομίας» των σχολικών μονάδων, που θα σχεδιάζουν διαφορετικό σχολικό πρόγραμμα, θα προγραμματίζουν την παρέμβαση των επιχειρήσεων στο σχολείο, θα αναζητούν εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης κ.ά. Οι δείκτες εξάλλου της «αυτοαξιολόγησης» που μαζικά απέρριψαν οι εκπαιδευτικοί σε πρώτη φάση, είναι ενδεικτικοί γι' αυτό και περιλαμβάνουν την «ικανότητα διαχείρισης των οικονομικών πόρων» στο επίπεδο της σχολικής μονάδας, την «αξιοποίηση των σχολικών υποδομών» κ.ά.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ