ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 14 Σεπτέμβρη 2021
Σελ. /28
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΝΑΡΞΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ
«Καλωσόρισμα» με στοίβαγμα μαθητών, ακατάλληλους χώρους και ελλείψεις εκπαιδευτικών

Eurokinissi

Τις μεγάλες ελλείψεις και την απουσία ουσιαστικών μέτρων προστασίας από την πανδημία στα σχολεία επιβεβαίωσε η χτεσινή πρώτη μέρα της επιστροφής των μαθητών σε αυτά.

«Σαν να μην πέρασε μια μέρα», αφού η κυβέρνηση αρνείται να πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα που θεωρεί κόστος, φορτώνοντας τα πάντα στην «ατομική ευθύνη», τα γνωστά προβλήματα που είχαμε ζήσει και την περσινή χρονιά φάνηκαν από το βράδυ της Κυριακής που οι γονείς επιχειρούσαν να δηλώσουν τα αποτελέσματα των self tests των μαθητών, αλλά για άλλη μια φορά η σχετική πλατφόρμα βγήκε εκτός λειτουργίας...

Και συνεχίστηκαν χτες, που το κουδούνι του αγιασμού βρήκε τους μαθητές στοιβαγμένους σε πολυπληθή τμήματα, νήπια και προνήπια να αντικρίζουν ως... πρώτο τους σχολείο ένα κοντέινερ, παιδιά που χρειάζονται Παράλληλα Στήριξη να γνωρίζουν ότι δεν θα την έχουν, μαθητές με συσσωρευμένα κενά και ελλείψεις μετά από δυο χρονιές που τα σχολεία ανοιγοκλείνουν να ξεκινούν την πρώτη βδομάδα με τρίωρα και τετράωρα γιατί δεν έχουν πάει όλοι οι απαιτούμενοι εκπαιδευτικοί στο σχολείο...

Η αύξηση του ανώτατου αριθμού μαθητών ανά τμήμα, που με θράσος νομοθέτησε η κυβέρνηση πέρσι εν μέσω πανδημίας, έχει γίνει φέτος ο «μπούσουλας» για συμπτύξεις τμημάτων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Ετσι, αν μια τάξη μπορούσε να έχει π.χ. τέσσερα τμήματα με μέσο όρο 20 μαθητές το καθένα, η κατεύθυνση ήταν αυτά να συμπτυχθούν και να γίνουν τρία τμήματα με 27 μαθητές μέσο όρο. Κι αυτό έγινε σε πολλές περιπτώσεις (ενδεικτικά αναγνώστες της εφημερίδας μας ανέφεραν τέτοιες περιπτώσεις σε Αλιμο, ανατολικές συνοικίες στην Αθήνα, Θεσσαλονίκη κ.α.) κόντρα σε κάθε λογική και στο δίκαιο αίτημα για αραίωση των μαθητών στις τάξεις, που αποδεικνύεται ότι είναι απόλυτα εφικτό, αλλά η κυβέρνηση κινείται στην αντίθετη κατεύθυνση, με στόχο την εξοικονόμηση εκπαιδευτικού προσωπικού.

Ολα τα παραπάνω εντείνουν την ανησυχία, σε συνδυασμό με τα νέα πρωτόκολλα που έδωσε η κυβέρνηση για τη λειτουργία των σχολείων, που δεν αντιμετωπίζουν όλους τους μαθητές του τμήματος ως στενές επαφές ενός ενδεχόμενου κρούσματος και προβλέπουν το κλείσιμο ενός τμήματος μόνο αφού βγουν θετικοί πάνω από τους μισούς μαθητές του. Τα ίδια πρωτόκολλα διαχωρίζουν τους εμβολιασμένους μαθητές προβλέποντας γι' αυτούς μόνο δυο self tests σε περίπτωση που βρεθεί κρούσμα στην τάξη τους, την ώρα που είναι γνωστό ότι και ένας εμβολιασμένος μπορεί να νοσήσει και να μεταδώσει τον ιό, ενώ παράλληλα τα ποσοστά των εμβολιασμένων μαθητών παραμένουν εξαιρετικά χαμηλά, αφού η κυβέρνηση δεν παίρνει και κανένα ουσιαστικά μέτρο (Κέντρα ενημέρωσης, εμβολιασμού, διεξαγωγής τεστ και εξατομικευμένης παρακολούθησης, με ευθύνη του κράτους) πέρα από ορισμένες γενικές «επικλήσεις» στην «ατομική ευθύνη».

Στην ίδια κατεύθυνση με την αύξηση του αριθμού των μαθητών στις τάξεις ήταν και οι εκτεταμένες συγχωνεύσεις σχολείων, τα κλεισίματα και οι υποβιβασμοί σχολείων σε χωριά ακόμα και των πυρόπληκτων περιοχών (!), η μη έγκριση εκατοντάδων «ολιγομελών» τμημάτων σε ΕΠΑΛ και κατευθύνσεις Γενικών Λυκείων. Δεκάδες «ολιγομελή» τμήματα δεν εγκρίθηκαν σε εννιά τουλάχιστον σχολεία της Θεσσαλονίκης, που αφορούν πάρα πολλούς μαθητές, αντίστοιχα 16 τμήματα δεν εγκρίθηκαν στο Κιλκίς, 4 στη Χίο, δεκάδες ακόμα στη Θεσσαλία κ.ο.κ.

Την ίδια στιγμή, καμιά ουσιαστική παρέμβαση δεν έγινε για προϋπάρχοντα και χρονίζοντα κτιριακά προβλήματα που επιτείνουν το στοίβαγμα παιδιών σε υπερμεγέθη τμήματα και ακατάλληλους χώρους.

Χαρακτηριστικά είναι όσα καταγγέλλουν σύλλογοι εκπαιδευτικών και γονέων «με το καλημέρα». Ενδεικτικά:

Η Ενωση Γονέων Σπάτων - Αρτέμιδας καταγγέλλει χαρακτηριστικά ότι «συνεχίζουμε να έχουμε σχολεία που λειτουργούν τμήματα σε αίθουσες κοντέινερ, δηλαδή θα συγχρωτίζονται 22-25 μαθητές σε αίθουσες κλουβιά των 27-30 τ.μ.», καθώς και σε απαράδεκτα λυόμενα, με προβλήματα όχι μόνο στην τήρηση των αποστάσεων, αλλά και στον εξαερισμό, καθώς η ψύξη και η θέρμανση γίνονται αποκλειστικά με κλιματιστικά.

Η Ενωση Γονέων Ιωαννίνων, αντίστοιχα, καταγγέλλει ότι λείπουν οι μισοί εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής και Παράλληλης Στήριξης, υπάρχουν πάρα πολλά τμήματα 24 και 25 μαθητών, μικρές αίθουσες 15 - 20 τετραγωνικών χωρίς εξαερισμό και χωρίς να μπορούν να τηρηθούν οι αποστάσεις, ενώ ξεχωρίζει το στεγαστικό πρόβλημα του Ειδικού Σχολείου ΣΑΠ που έχει 3 αίθουσες και ένα γραφείο συνολικής έκτασης 60 τ.μ., στις οποίες συνυπάρχουν ταυτόχρονα 24 μαθητές και νήπια (σε αναπηρικά καροτσάκια) και 12-14 εκπαιδευτικοί!

Η ΕΛΜΕ Θεσπρωτίας καταγγέλλει ότι στα σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του δήμου Σουλίου το 30% των τμημάτων γενικής παιδείας λειτουργεί με μέσο όρο 24 μαθητών.

Πάνω από 27 ελλείψεις και κενά εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων, Γενικής και Ειδικής Αγωγής, Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού καταγγέλλει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λήμνου «Αργύριος Μοσχίδης», σημειώνοντας ότι η νέα σχολική χρονιά ξεκινά με κλειστά τα Τμήματα Ενταξης, κλειστές τάξεις υποδοχής αλλοδαπών μαθητών και κλειστά τα ολοήμερα τμήματα σε σχολεία της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου.

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΝΕΟΛΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Οργάνωση του αγώνα σε κάθε σχολείο!

Ανακοίνωση για την έναρξη της σχολικής χρονιάς

«Οργάνωση του αγώνα σε κάθε σχολείο! Για να κερδίσουμε το παρόν και το μέλλον μας, τη μόρφωση και τη ζωή μας!», είναι το κάλεσμα της ΚΝΕ στην ανακοίνωσή της για το άνοιγμα της σχολικής χρονιάς.

Η ΚΝΕ παραθέτει στην ανακοίνωσή της τις σύγχρονες απαιτήσεις των μαθητών, τα «θέλω» τους για τη νέα σχολική χρονιά, τα δίκαια αιτήματά τους και σημειώνει μεταξύ άλλων:

«Μετά από τόσο καιρό όλοι ξέρουν πως το να τηρούνται αποστάσεις στις τάξεις, να υπάρχει απολύμανση και καθαριότητα και να γίνονται συχνά και μαζικά διαγνωστικά τεστ είναι απαραίτητα για να λειτουργήσει με ασφάλεια ένα σχολείο και να μην ανοιγοκλείνει.

Ομως, η κυβέρνηση εγγυάται με μαθηματική ακρίβεια πως και η φετινή χρονιά είναι στον αέρα. Δεν έχει πάρει ούτε μισό μέτρο προστασίας. Τα πρωτόκολλα λειτουργίας που προτείνει είναι γελοία και επικίνδυνα μαζί.

Η απλή λογική λέει πως εφόσον η ανθρωπότητα έχει στα χέρια της ένα τόσο σημαντικό όπλο της επιστήμης, όπως αυτό του εμβολίου, θα έπρεπε το κράτος και το υπουργείο Παιδείας να έπαιρναν όλα τα απαραίτητα μέτρα για να ενημερωθούν επίσημα και ολόπλευρα οι μαθητές και οι οικογένειές τους για την αναγκαιότητα και την ασφαλή χρήση του. Για να προχωρήσει ομαλά και γρήγορα ο εμβολιασμός πρέπει να μπορούν όλοι να κάνουν δωρεάν προληπτικές εξετάσεις, να παρακολουθείται η πορεία τους μετά.

Ομως, η κυβέρνηση έχει κάνει "μότο" της την ατομική ευθύνη και το "βρες την άκρη μόνος σου" χρησιμοποιώντας το εμβόλιο ως μέσο διχασμού της κοινωνίας, ως μέσο επίθεσης στα δικαιώματα της νεολαίας και του λαού. Θέλουν να τσακωνόμαστε μεταξύ μας για να την βγάζουν λάδι αυτοί! (...)

Πανδημία ...αντιεκπαιδευτικών νόμων!

Οσο ήσουν σπίτι, η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας έκαναν συγκεκριμένες επιλογές: Πέρασαν 4 (!) νόμους που κάνουν χειρότερο το εκπαιδευτικό σύστημα. Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, η Τράπεζα Θεμάτων, οι περιορισμένες επιλογές στο μηχανογραφικό, η αναζήτηση χορηγών από τα σχολεία για τις ανάγκες τους, λόγω της διαχρονικής κρατικής υποχρηματοδότησης, το "πολλαπλό βιβλίο" είναι μερικές από τις αλλαγές.

Κάποιες αλλαγές μπήκαν ήδη σε εφαρμογή με γνωστά αποτελέσματα: 40.000 υποψήφιοι εκτός ΑΕΙ, 17.000 κενές θέσεις σε πανεπιστημιακά ιδρύματα.

Κάποιες άλλες τις μπλόκαραν οι μαθητές με τους αγώνες τους, όπως την Τράπεζα Θεμάτων και τους περιορισμούς στο μηχανογραφικό, αλλά τώρα προσπαθούν να τα ξαναεφαρμόσουν.

Κάποιες άλλες, όπως το να διαχωρίζονται οι μαθητές και τα σχολεία ανάλογα με την οικονομική τους δυνατότητα (ακόμα και άλλα βιβλία επιδιώκουν να έχουν οι μαθητές) κάνουν ξεκάθαρο πως:

Θα γυρίσεις σε ένα αγνώριστο σχολείο! Σε ένα σχολείο με περισσότερες εξετάσεις και λιγότερη μόρφωση, σε ένα άδικο σχολείο για όποιον αντέξει!

Η ΚΝΕ στο λέει καθαρά!

Mε αυτούς και όλους τους άλλους νόμους των προηγούμενων κυβερνήσεων το σχολείο μόνο χειρότερο γίνεται. Και αυτό γιατί είναι το σχολείο ενός σάπιου και άδικου συστήματος.

Του συστήματος που βασίζεται στην εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο. (...) Αυτό το σύστημα δεν διορθώνεται. Μόνο ανατρέπεται! (...)

Κάνε το βήμα!

Εμπιστέψου τη δύναμή σου, τη δύναμη των πολλών και αποφασισμένων για έναν κοινό σκοπό.

Εμπιστέψου την πείρα που απέκτησες στους περσινούς μεγάλους μαθητικούς αγώνες.

Για να είναι τα σχολεία ανοιχτά και ασφαλή. Για να μορφώνουν και να μην εξοντώνουν. Για να έχει ζωή το σχολείο με δραστηριότητες γεμάτες με ό,τι σου έχει λείψει και στο στερούν.

Για να γίνει πράξη η αλληλεγγύη. Κάνεις μόνος, καμία μόνη.

Ελα μαζί μας στον αγώνα για τη νέα σοσιαλιστική κοινωνία των σύγχρονων δικαιωμάτων, της πραγματικής ελευθερίας.

Περνά και από το χέρι σου».

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΥΜΠΑΣ
Τα σχολεία να είναι ασφαλή, να δίνουν ουσιαστική μόρφωση στα παιδιά

Ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δ. Κουτσούμπας, έκανε την ακόλουθη δήλωση για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς:

«Αυτήν τη μέρα η σκέψη μας είναι με τις νέες και τους νέους που ξαναβρίσκουν τους φίλους τους και συναντιούνται στον φυσικό τους χώρο, το σχολείο.

Είναι με τους γονείς, που βλέπουν τα παιδιά τους να κάνουν τα πρώτα τους βήματα στη σχολική ζωή.

Είναι με τους εκπαιδευτικούς, που νιώθουν τη μεγάλη ευθύνη που έχουν να μορφώσουν, να διαπαιδαγωγήσουν τα παιδιά μας.

Ομως, παράλληλα με τη χαρά και την προσμονή, υπάρχουν τα ερωτηματικά, η αγωνία μπροστά σε μια πολιτική που δεν παίρνει ουσιαστικά μέτρα για την προστασία των μαθητών, των εκπαιδευτικών, που δεν στηρίζει την ουσιαστική μόρφωση των νέων. Αντίθετα, βάζει συνεχώς εμπόδια και φραγμούς.

Το ΚΚΕ θα βρεθεί δίπλα στους αγώνες και στις διεκδικήσεις, που απαιτούν το αυτονόητο:

Τα σχολεία να είναι ασφαλή, να δίνουν ουσιαστική μόρφωση, καλλιέργεια στα παιδιά μας.

Η αρχή κάθε σχολικής χρονιάς να συνοδεύεται μόνο από δίψα για μάθηση και δημιουργία. Οχι από άγχος.

Η προσπάθεια των εκπαιδευτικών, αλλά και των γονιών, να μορφωθούν τα παιδιά, να μην είναι ατομική υπόθεση, αλλά κυρίως κρατική ευθύνη.

Σε αυτή την υπόθεση το ΚΚΕ και η ΚΝΕ θα δώσουν τον καλύτερο εαυτό τους».

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Υπερασπίζεται τις αντιδραστικές αλλαγές και εξαγγέλλει νέες

Σε μια χρονιά που ξεκινά με πρωτόκολλα - λάστιχο και χωρίς ουσιαστικά μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας, προστίθενται το αντιεκπαιδευτικό νομοθετικό πλαίσιο που ψηφίστηκε μέσα στην πανδημία, υψώνοντας νέους φραγμούς στη μόρφωση, και νέα μέτρα που ετοιμάζει η κυβέρνηση.

Μιλώντας σε συζήτηση χτες στο πλαίσιο του Thessaloniki Helexpo Forum 2021 με θέμα «Μεταρρυθμίσεις στην Παιδεία, για το παρόν και το μέλλον», η υπουργός Παιδείας υπερασπίστηκε τη θέσπιση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, χαρακτηρίζοντάς την σημαντική αλλαγή και επαναλαμβάνοντας τα περί θέσπισης «ελάχιστων ακαδημαϊκών προϋποθέσεων», «δρόμων που έχουν προοπτική», τους οποίους δηλώνει πως δείχνει το υπουργείο, σπρώχνοντας στην Κατάρτιση τους νέους που αφήνει εκτός της Ανώτατης Εκπαίδευσης και των σχολών της επιλογής τους.

Ταυτόχρονα υπερασπίστηκε και τα υπόλοιπα αντιεκπαιδευτικά μέτρα στην Ανώτατη Εκπαίδευση, τη σύνδεση της «αξιολόγησης» των ΑΕΙ με τη χρηματοδότηση, την κατάργηση του ασύλου κ.ο.κ., ενώ το υπουργείο δηλώνει πως έρχονται και νέες νομοθετικές πρωτοβουλίες για το πλαίσιο της Ανώτατης Εκπαίδευσης και την αναμόρφωση του ακαδημαϊκού χάρτη.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ