Τρίτη 14 Σεπτέμβρη 2021
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΝΑΡΞΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ
«Καλωσόρισμα» με στοίβαγμα μαθητών, ακατάλληλους χώρους και ελλείψεις εκπαιδευτικών

Eurokinissi

Τις μεγάλες ελλείψεις και την απουσία ουσιαστικών μέτρων προστασίας από την πανδημία στα σχολεία επιβεβαίωσε η χτεσινή πρώτη μέρα της επιστροφής των μαθητών σε αυτά.

«Σαν να μην πέρασε μια μέρα», αφού η κυβέρνηση αρνείται να πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα που θεωρεί κόστος, φορτώνοντας τα πάντα στην «ατομική ευθύνη», τα γνωστά προβλήματα που είχαμε ζήσει και την περσινή χρονιά φάνηκαν από το βράδυ της Κυριακής που οι γονείς επιχειρούσαν να δηλώσουν τα αποτελέσματα των self tests των μαθητών, αλλά για άλλη μια φορά η σχετική πλατφόρμα βγήκε εκτός λειτουργίας...

Και συνεχίστηκαν χτες, που το κουδούνι του αγιασμού βρήκε τους μαθητές στοιβαγμένους σε πολυπληθή τμήματα, νήπια και προνήπια να αντικρίζουν ως... πρώτο τους σχολείο ένα κοντέινερ, παιδιά που χρειάζονται Παράλληλα Στήριξη να γνωρίζουν ότι δεν θα την έχουν, μαθητές με συσσωρευμένα κενά και ελλείψεις μετά από δυο χρονιές που τα σχολεία ανοιγοκλείνουν να ξεκινούν την πρώτη βδομάδα με τρίωρα και τετράωρα γιατί δεν έχουν πάει όλοι οι απαιτούμενοι εκπαιδευτικοί στο σχολείο...

Η αύξηση του ανώτατου αριθμού μαθητών ανά τμήμα, που με θράσος νομοθέτησε η κυβέρνηση πέρσι εν μέσω πανδημίας, έχει γίνει φέτος ο «μπούσουλας» για συμπτύξεις τμημάτων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Ετσι, αν μια τάξη μπορούσε να έχει π.χ. τέσσερα τμήματα με μέσο όρο 20 μαθητές το καθένα, η κατεύθυνση ήταν αυτά να συμπτυχθούν και να γίνουν τρία τμήματα με 27 μαθητές μέσο όρο. Κι αυτό έγινε σε πολλές περιπτώσεις (ενδεικτικά αναγνώστες της εφημερίδας μας ανέφεραν τέτοιες περιπτώσεις σε Αλιμο, ανατολικές συνοικίες στην Αθήνα, Θεσσαλονίκη κ.α.) κόντρα σε κάθε λογική και στο δίκαιο αίτημα για αραίωση των μαθητών στις τάξεις, που αποδεικνύεται ότι είναι απόλυτα εφικτό, αλλά η κυβέρνηση κινείται στην αντίθετη κατεύθυνση, με στόχο την εξοικονόμηση εκπαιδευτικού προσωπικού.

Ολα τα παραπάνω εντείνουν την ανησυχία, σε συνδυασμό με τα νέα πρωτόκολλα που έδωσε η κυβέρνηση για τη λειτουργία των σχολείων, που δεν αντιμετωπίζουν όλους τους μαθητές του τμήματος ως στενές επαφές ενός ενδεχόμενου κρούσματος και προβλέπουν το κλείσιμο ενός τμήματος μόνο αφού βγουν θετικοί πάνω από τους μισούς μαθητές του. Τα ίδια πρωτόκολλα διαχωρίζουν τους εμβολιασμένους μαθητές προβλέποντας γι' αυτούς μόνο δυο self tests σε περίπτωση που βρεθεί κρούσμα στην τάξη τους, την ώρα που είναι γνωστό ότι και ένας εμβολιασμένος μπορεί να νοσήσει και να μεταδώσει τον ιό, ενώ παράλληλα τα ποσοστά των εμβολιασμένων μαθητών παραμένουν εξαιρετικά χαμηλά, αφού η κυβέρνηση δεν παίρνει και κανένα ουσιαστικά μέτρο (Κέντρα ενημέρωσης, εμβολιασμού, διεξαγωγής τεστ και εξατομικευμένης παρακολούθησης, με ευθύνη του κράτους) πέρα από ορισμένες γενικές «επικλήσεις» στην «ατομική ευθύνη».

Στην ίδια κατεύθυνση με την αύξηση του αριθμού των μαθητών στις τάξεις ήταν και οι εκτεταμένες συγχωνεύσεις σχολείων, τα κλεισίματα και οι υποβιβασμοί σχολείων σε χωριά ακόμα και των πυρόπληκτων περιοχών (!), η μη έγκριση εκατοντάδων «ολιγομελών» τμημάτων σε ΕΠΑΛ και κατευθύνσεις Γενικών Λυκείων. Δεκάδες «ολιγομελή» τμήματα δεν εγκρίθηκαν σε εννιά τουλάχιστον σχολεία της Θεσσαλονίκης, που αφορούν πάρα πολλούς μαθητές, αντίστοιχα 16 τμήματα δεν εγκρίθηκαν στο Κιλκίς, 4 στη Χίο, δεκάδες ακόμα στη Θεσσαλία κ.ο.κ.

Την ίδια στιγμή, καμιά ουσιαστική παρέμβαση δεν έγινε για προϋπάρχοντα και χρονίζοντα κτιριακά προβλήματα που επιτείνουν το στοίβαγμα παιδιών σε υπερμεγέθη τμήματα και ακατάλληλους χώρους.

Χαρακτηριστικά είναι όσα καταγγέλλουν σύλλογοι εκπαιδευτικών και γονέων «με το καλημέρα». Ενδεικτικά:

Η Ενωση Γονέων Σπάτων - Αρτέμιδας καταγγέλλει χαρακτηριστικά ότι «συνεχίζουμε να έχουμε σχολεία που λειτουργούν τμήματα σε αίθουσες κοντέινερ, δηλαδή θα συγχρωτίζονται 22-25 μαθητές σε αίθουσες κλουβιά των 27-30 τ.μ.», καθώς και σε απαράδεκτα λυόμενα, με προβλήματα όχι μόνο στην τήρηση των αποστάσεων, αλλά και στον εξαερισμό, καθώς η ψύξη και η θέρμανση γίνονται αποκλειστικά με κλιματιστικά.

Η Ενωση Γονέων Ιωαννίνων, αντίστοιχα, καταγγέλλει ότι λείπουν οι μισοί εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής και Παράλληλης Στήριξης, υπάρχουν πάρα πολλά τμήματα 24 και 25 μαθητών, μικρές αίθουσες 15 - 20 τετραγωνικών χωρίς εξαερισμό και χωρίς να μπορούν να τηρηθούν οι αποστάσεις, ενώ ξεχωρίζει το στεγαστικό πρόβλημα του Ειδικού Σχολείου ΣΑΠ που έχει 3 αίθουσες και ένα γραφείο συνολικής έκτασης 60 τ.μ., στις οποίες συνυπάρχουν ταυτόχρονα 24 μαθητές και νήπια (σε αναπηρικά καροτσάκια) και 12-14 εκπαιδευτικοί!

Η ΕΛΜΕ Θεσπρωτίας καταγγέλλει ότι στα σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του δήμου Σουλίου το 30% των τμημάτων γενικής παιδείας λειτουργεί με μέσο όρο 24 μαθητών.

Πάνω από 27 ελλείψεις και κενά εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων, Γενικής και Ειδικής Αγωγής, Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού καταγγέλλει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λήμνου «Αργύριος Μοσχίδης», σημειώνοντας ότι η νέα σχολική χρονιά ξεκινά με κλειστά τα Τμήματα Ενταξης, κλειστές τάξεις υποδοχής αλλοδαπών μαθητών και κλειστά τα ολοήμερα τμήματα σε σχολεία της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ