ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 6 Οχτώβρη 2021
Σελ. /28
ΕΝΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΛΑΡΙΣΑΣ
«Δεν ρισκάρουμε την υγεία και τη μόρφωση των παιδιών μας!»

Πολύμορφες δράσεις για την υγεία και την ασφάλεια στα σχολεία αποφασίστηκαν στη χτεσινή σύσκεψη

Τα μεγάλα προβλήματα και οι ελλείψεις που υπάρχουν στα σχολεία του δήμου Λάρισας, 25 μέρες μετά το άνοιγμά τους, αναδείχθηκαν στη χτεσινή σύσκεψη που οργάνωσε η Ενωση Γονέων Λάρισας με Συλλόγους Γονέων από σχολεία της πόλης.

Ταυτόχρονα αποφασίστηκε να πραγματοποιηθούν πολύμορφες δράσεις με συγκεκριμένες διεκδικήσεις για τα ιδιαίτερα ζητήματα κάθε σχολείου, για ουσιαστικά μέτρα προστασίας της υγείας όλων των μαθητών, για την κατάργηση του αντιεκπαιδευτικού νομοθετικού πλαισίου που ψηφίστηκε το προηγούμενο διάστημα, σε συντονισμό με μαθητές και εκπαιδευτικούς, όπως παραστάσεις διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Διεύθυνση και στον δήμο Λάρισας, αλλά και συμμετοχή στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο που θα γίνει τη Δευτέρα 11 Οκτώβρη.

Μακρύς ο κατάλογος των σχολείων με προβλήματα

Τόσο από την εισήγηση του προέδρου της Ενωσης, Γιάννη Παναγιώτου, όσο και από τις τοποθετήσεις των εκπροσώπων των Συλλόγων, αναδείχθηκαν η αγωνία και η ανασφάλεια των γονιών για σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν μια σειρά από σχολεία.

Ταυτόχρονα τονίστηκε ότι το ίδιο το νομοθετικό πλαίσιο του κράτους δημιουργεί το έδαφος για λειτουργία του σχολείου χωρίς τους απαραίτητους όρους υγείας και ασφάλειας, σε συνθήκες εξέλιξης της πανδημίας. Ο λόγος για τα απαράδεκτα πρωτόκολλα του υπουργείου, που προβλέπουν τη νόσηση του 50%+1 των μαθητών ως προϋπόθεση για να κλείσει ένα τμήμα, την ίδια ώρα που υπάρχουν πολυμελή τμήματα όπου οι μαθητές στοιβάζονται, κατ' εφαρμογή του πρόσφατου νόμου της κυβέρνησης, που σε συνθήκες πανδημίας αύξησε τον αριθμό των παιδιών ανά τάξη.

Κάποια ενδεικτικά παραδείγματα:

-- Στο 21ο Νηπιαγωγείο στο Αβέρωφ, σε μια αίθουσα στοιβάζονται 26 νήπια την ώρα που στο σχολείο υπάρχει κενή αίθουσα.

-- Το 13ο Νηπιαγωγείο, με δυναμικότητα 106 παιδιά, καθαρίζεται από μία καθαρίστρια μερικής απασχόλησης (3ωρη). Το σχολείο στεγάζει παιδιά σε κοντέινερ από πριν τον σεισμό.

-- Το 29ο Νηπιαγωγείο, στον Αγ. Θωμά, επίσης καθαρίζεται από μία καθαρίστρια μερικής απασχόλησης (3ωρη), ενώ και εκεί υπάρχει κοντέινερ.

-- Το 43ο Νηπιαγωγείο μετά τον πρόσφατο σεισμό στεγάζει νήπια σε κοντέινερ, καθώς και το 6ο Νηπιαγωγείο, στο οποίο έγινε έξωση από το παλιό ιδιόκτητο κτίσμα όπου στεγαζόταν, ενώ είναι εξαιρετικά μικρός ο αύλειος χώρος, που εξυπηρετεί τις ανάγκες τεσσάρων σχολείων.

-- Το 39ο Νηπιαγωγείο στεγάζεται εξολοκλήρου σε κοντέινερ, σε ένα σχολείο - εργοτάξιο (21ο Δημοτικό), παρά το χρόνιο αίτημα για την κατασκευή νέου σχολείου.

-- Το Δημοτικό Φαλάνης στεγάζεται εξολοκλήρου σε κοντέινερ, παρά τις πολλές υποσχέσεις για καινούριο σχολείο που άκουσαν με το παραπάνω οι γονείς από στελέχη της κυβέρνησης και της Τοπικής Διοίκησης μετά τον σεισμό της 3ης Μάρτη.

-- Το 55ο Νηπιαγωγείο παραμένει ένα σχολείο σκορπισμένο «στους τέσσερις ανέμους», που και φέτος στέλνει παιδιά στην 110 ΠΜ, δηλαδή σε μεγάλη απόσταση από την έδρα του σχολείου, αφού η προσωρινή λύση που επελέγη για τη στέγαση των παιδιών στην περιοχή του Σταθμού δεν είναι ακόμα έτοιμη κατασκευαστικά.

-- Παρόμοια είναι η κατάσταση στο 21ο Δημοτικό, με πολλούς μαθητές να κάνουν μάθημα σε άλλους χώρους, μακριά από τα σπίτια τους, αφού ακόμα εκτελούνται κατασκευαστικές εργασίες αποκατάστασης από τον σεισμό.

-- Το 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο, για παιδιά με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές, στεγάζεται στην πίσω αυλή του πρώην Αθλητικού Γυμνασίου, σε λίγες και εξαιρετικά μικρές προκάτ αίθουσες, με φεγγίτες και εξωτερική τουαλέτα.

-- Το 7ο ΕΠΑΛ συνεχίζει να έχει πολυμελή τμήματα, ενώ για να αποφευχθεί αυτή η κατάσταση πιέστηκαν παιδιά να πάνε σε άλλο σχολείο.

Επιπλέον, σύμφωνα με καταγγελίες των γονιών, στον κατάλογο των προβλημάτων και ελλείψεων στα σχολεία της πόλης προστίθεται το καθεστώς των συστεγάσεων των περισσότερων Νηπιαγωγείων με Δημοτικά, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ομαλή και πλήρη εκπαιδευτική διαδικασία, αφού τα σχολεία κτιριολογικά με βάση τις σύγχρονες προδιαγραφές δεν αποτελούνται μόνο από σχολικές αίθουσες αλλά και από εργαστήρια, τραπεζαρίες, αποδυτήρια, αίθουσες πολλαπλών χρήσεων κ.λπ., που σε πολλά σχολεία λείπουν, αφού για την κάλυψη των αναγκών έχουν μετατραπεί σε αίθουσες διδασκαλίας. Επίσης, πολλά προβλήματα εντοπίζονται σε ακατάλληλους και μικρούς αύλειους χώρους, με επικινδυνότητες και ελλείψεις, π.χ. σε στέγαστρα κ.λπ.

Μεγάλες ελλείψεις στο προσωπικό

«Οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικό δυναμικό, το ανεπαρκές βοηθητικό προσωπικό που δουλεύει σε άθλιες συνθήκες, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τους εργαζόμενους στην καθαριότητα, είναι η καθημερινότητα που ζούμε στα σχολεία», τόνισαν αρκετοί γονείς.

Συγκεκριμένα, για τις 157 σχολικές μονάδες του δήμου Λάρισας υπάρχουν 90 καθαρίστριες πλήρους απασχόλησης (6ωρες) και 67 καθαρίστριες μερικής απασχόλησης (3ωρες), εκ των οποίων οι 13 απορρίφθηκαν λόγω προσόντων και θα πρέπει να αντικατασταθούν. Είναι φανερό ότι οι συμβάσεις μερικής απασχόλησης (3ωρες) δημιουργούν πρόβλημα στην καθαριότητα των σχολείων, σε συνθήκες εξέλιξης της πανδημίας. Η επέκταση των συμβάσεων των καθαριστριών μερικής απασχόλησης σε πλήρους, όταν γίνει, με ίδιους πόρους από τον δήμο Λαρισαίων, θα επιβαρύνει τον προϋπολογισμό του, δηλαδή τις τσέπες των δημοτών.

49 κενά υπάρχουν στην Παράλληλη Στήριξη, ενώ κενά εντοπίζονται και σε πολλά σχολεία, κυρίως σε ειδικότητες.

Να μπουν μπροστά οι Σύλλογοι Γονέων, κάνοντας δική τους υπόθεση το μέλλον και τη μόρφωση των παιδιών τους!

Ο Γ. Παναγιώτου, αφού αναφέρθηκε στις συναντήσεις που είχε η Ενωση με τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, όπου απαιτήθηκε να παρθούν συγκεκριμένα μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, τόνισε πως με αφετηρία τη χτεσινή σύσκεψη θα πραγματοποιηθούν νέες συναντήσεις με Συλλόγους Γονέων και μαζικούς φορείς της πόλης προκειμένου να οργανωθεί η δράση τους, για ένα σχολείο μακριά από το σχολείο της «αγοράς» που επιδιώκουν οι κυβερνήσεις διαχρονικά, ένα σχολείο που θα καλύπτει ολόπλευρα τις σύγχρονες ανάγκες σε κτιριακή και υλικοτεχνική υποδομή, στο περιεχόμενο της μόρφωσης.

Σε αυτό το πλαίσιο, επεσήμανε, είναι ανάγκη να γίνουν βήματα στη μαζικοποίηση των Συλλόγων Γονέων, καθώς «η συμμετοχή των γονιών στους Συλλόγους, στις μαζικές τους διαδικασίες, είναι σημαντική προϋπόθεση για να δυναμώσουν και να αποτελέσουν το κύτταρο του σχολείου και της γειτονιάς».


ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Κινητοποίηση ενάντια στις συγχωνεύσεις τμημάτων

Μικρές αίθουσες που δεν μπορούν να χωρέσουν 25 μαθητές...
Μικρές αίθουσες που δεν μπορούν να χωρέσουν 25 μαθητές...
Μαχητική κινητοποίηση μπροστά στο σχολείο πραγματοποίησαν χτες το πρωί μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς του 6ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης, που αντιδρούν στην αιφνιδιαστική απόφαση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης να προχωρήσει σε συγχώνευση των τριών τμημάτων της Α' τάξης, σε δύο τμήματα των 25 και 26 μαθητών.

Οι μαθητές, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου καταγγέλλουν ότι πέρα από την αναστάτωση που προκαλείται στους μαθητές, η συγχώνευση των τριών τμημάτων σε δύο θα θέσει σε κίνδυνο τους μαθητές, σε συνθήκες πανδημίας, καθώς οι αίθουσες διδασκαλίας είναι μικρές και δεν αερίζονται επαρκώς.

Οπως αναφέρεται στο σχετικό υπόμνημα του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων προς την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, «τρίτος χρόνος με την πανδημία και οι γονείς παλεύουμε μόνοι μας να προστατέψουμε τα παιδιά μας και το μοναδικό μέσο προστασίας που βοηθούσε την κατάσταση από τη μεριά της πολιτείας, ήταν ότι τα παιδιά δεν στριμώχνονταν μέσα στις αίθουσες καθώς σε κάθε θρανίο καθόταν ένα παιδί. Τώρα το κόβετε και αυτό».

Και συμπληρώνει ότι «ενώ το σχολείο έχει αίθουσες για να καλύψει περισσότερες τάξεις, όλες οι αίθουσες είναι μικρές σε μέγεθος και με την επιπλέον ιδιαιτερότητα ότι έχουν μικρό ύψος». Επίσης, δεν αερίζονται επαρκώς αφού στη μια αίθουσα υπάρχουν δύο μικρά παράθυρα και ένας μικρός φεγγίτης και στη δεύτερη αίθουσα ένα παράθυρο και ένας μικρός φεγγίτης.

...και αερίζονται από μικρά παράθυρα ή φεγγίτες
...και αερίζονται από μικρά παράθυρα ή φεγγίτες
Σε δηλώσεις τους οι εκπρόσωποι των γονέων κατήγγειλαν τις ευθύνες του υπουργείου Παιδείας και των υπηρεσιών του που έναν μήνα μετά την έναρξη των μαθημάτων και ενώ η πόλη βρίσκεται σε επίπεδο συναγερμού («κόκκινο») για την πανδημία, παίζουν με την ασφάλεια των παιδιών. Οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών ανέφεραν ότι υπάρχει επάρκεια αιθουσών και εκπαιδευτικών στο σχολείο ώστε να συνεχίσουν να λειτουργούν και τα τρία τμήματα και κατήγγειλαν πως η συγχώνευση συνδέεται με την απόφαση της κυβέρνησης να εμφανίσει λιγότερα κενά ώστε να μην προχωρήσει στις αναγκαίες προσλήψεις εκπαιδευτικών.


Ούτε σκέψη για κλείσιμο Τμημάτων!

Ανακοίνωση των εκλεγμένων με την «Πανσπουδαστική ΚΣ» στα Ξενόγλωσσα Τμήματα της Φιλοσοφικής Αθήνας

«Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες των Ξενόγλωσσων Τμημάτων τον τελευταίο καιρό βομβαρδιζόμαστε από δημοσιεύματα στον Τύπο που κάνουν λόγο για συγχώνευση των Τμημάτων μας, την ίδια στιγμή που έχουμε να πάμε στις σχολές μας δύο χρόνια!», σημειώνουν σε ανακοίνωσή τους οι εκλεγμένοι με την «Πανσπουδαστική ΚΣ» στα Ξενόγλωσσα Τμήματα της Φιλοσοφικής Αθήνας, που διαμηνύουν: «Ούτε σκέψη για κλείσιμο Τμημάτων! Ουσιαστική αναβάθμιση των σπουδών μας!».

Η συζήτηση γύρω από πιθανές συγχωνεύσεις στα Ξενόγλωσσα Τμήματα ξεκίνησε μετά την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής που άφησε εκτός πανεπιστημίου 40.000 υποψήφιους και πολλές κενές θέσεις σε σειρά Τμημάτων των ΑΕΙ, ανοίγοντας τον δρόμο για γενικότερη αναδιάρθρωση του χάρτη των ΑΕΙ.

Οι εκλεγμένοι με την «Πανσπουδαστική ΚΣ» αντιτάσσονται στα σχέδια συγχωνεύσεων, διεκδικώντας μέτρα για την εκρηκτική κατάσταση που αντιμετωπίζουν ως φοιτητές:

  • «Δεν δικαιούμαστε δωρεάν συγγράμματα από τον "Εύδοξο" πέρα από ελάχιστα που είναι στα Ελληνικά και μάλιστα το υπουργείο Παιδείας κλείνει τα μάτια μπροστά σε αυτό το πρόβλημα αλλά και στην επιστολή που έστειλε η Σύγκλητος του ΕΚΠΑ κάτω από την πίεση των φοιτητών.
  • Τα Τμήματά μας ρημάζουν κάτω από το βάρος της ήδη μειωμένης χρηματοδότησης, με αποτέλεσμα να είναι υποστελεχωμένα από καθηγητές αλλά και να πετιούνται το ένα μετά το άλλο τα μαθήματα από το πρόγραμμα σπουδών είτε από υποχρεωτικά να γίνονται επιλεγόμενα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι στο Τμήμα Ρωσικής Γλώσσας και Φιλολογίας και Σλαβικών Σπουδών που έχει μόλις 7 μέλη ΔΕΠ.
  • Είναι στον "αέρα" και τα επαγγελματικά μας δικαιώματα αφού η κυβέρνηση "πετάει" εκτός σχολείων μια σειρά από μαθήματα ξένων γλωσσών, ή και την επιλογή για δεύτερη ξένη γλώσσα.

Οι φοιτητές των Ξενόγλωσσων Τμημάτων δεν είμαστε β' κατηγορίας. Αυτές δεν είναι οι σπουδές που έχουμε ανάγκη! Θέλουμε να μπορούμε να σπουδάζουμε στο Τμήμα που επιλέγουμε με όλους τους αναγκαίους όρους (δωρεάν συγγράμματα, επαρκές καθηγητικό προσωπικό), με πτυχίο μοναδική προϋπόθεση για να βρούμε δουλειά στο αντικείμενό μας», δηλώνουν οι εκλεγμένοι και καλούν:

«Τώρα είναι η ώρα να πάρουν απάντηση τα σχέδια της κυβέρνησης. Τώρα είναι η ώρα να οργανώσουμε τον αγώνα σε κάθε έτος και Τμήμα, να ενημερώσουμε όλους τους συναδέλφους, να συζητήσουμε τα αιτήματα και το δικό μας σχέδιο για να μπλοκάρουμε τα σχέδιά τους».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ