ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 2 Δεκέμβρη 2021
Σελ. /24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ - ΕΔΣΝΑ
Προχωρούν τον επικίνδυνο σχεδιασμό στη διαχείριση των απορριμμάτων

Με διαδικασίες με τις οποίες δεν τηρούνται ούτε τα προσχήματα, και πλέον συνιστούν μια φαρσοκωμωδία, προωθείται ο σχεδιασμός για τη διαχείριση των αποβλήτων. Κυβέρνηση, περιφερειακή αρχή Αττικής υπό τον εκλεκτό της ΝΔ Γ. Πατούλη και διοίκηση του Ειδικού Διαβαθμιδικού Συνδέσμου Νομού Αττικής (ΕΔΣΝΑ) προωθούν το νέο Περιφερειακό Σχέδιο Διαχείρισης των Αποβλήτων (ΠΕΣΔΑ) για την Αττική. Το σχέδιο αυτό και το σχέδιο που είχε ψηφίσει η περιφερειακή αρχή του ΣΥΡΙΖΑ κινούνται στην ίδια αντιλαϊκή ρότα, έχουν ως αφετηρία τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων που δραστηριοποιούνται στον τομέα αυτό και όχι την προστασία της υγείας, της ποιότητας ζωής και του εισοδήματος του λαού, την προστασία του περιβάλλοντος. Επιπλέον στοιχεία του νέου ΠΕΣΔΑ είναι:

-- Η αξιοποίηση του δρόμου προς την καύση που άνοιξε ο ΣΥΡΙΖΑ («ενεργειακή αξιοποίηση» του RDF/SRF στις τσιμεντοβιομηχανίες) και τον ολοκληρώνει η ΝΔ και με την καρκινογόνο καύση των σύμμεικτων υπολειμμάτων των ΜΕΑ σε εργοστάσια καύσης αποβλήτων.

-- Η υιοθέτηση και για την Αττική των ΣΔΙΤ, που ο ΣΥΡΙΖΑ ως κυβέρνηση προωθούσε κατά προτεραιότητα στην υπόλοιπη χώρα.

Σε προχτεσινή συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής του ΕΣΔΝΑ εγκρίθηκε «ομοφώνως και ομοθύμως» αυτό το σχέδιο και αναμένεται να διαβιβαστεί στο υπουργείο Περιβάλλοντος για γνωμοδότηση, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 55 του νόμου 4819/2021. Σύμφωνα με αυτό, προβλέπεται η έγκριση από το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής εντός δύο μηνών. Αν όμως παρέλθει άπρακτη αυτή η προθεσμία, αρκεί απλά μια απόφαση των υπουργών Περιβάλλοντος και Εσωτερικών για την έγκρισή του. Να σημειωθεί ότι τα τελευταία δύο χρόνια, με ευθύνη του περιφερειάρχη, όχι μόνο δεν έχει έρθει για συζήτηση το θέμα στο Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής, όπως επανειλημμένα έχουν ζητήσει οι περιφερειακοί σύμβουλοι της «Λαϊκής Συσπείρωσης», αλλά επιπλέον από τότε που συγκροτήθηκε σε Σώμα το ΔΣ του ΕΔΣΝΑ, τον Γενάρη του 2020, έχει γίνει μόλις μία συνεδρίαση και όλες οι αποφάσεις παίρνονται με fast track διαδικασίες από την Εκτελεστική Επιτροπή του Συνδέσμου.

Στο επίκεντρο του ΠΕΣΔΑ παραμένει η διαιώνιση του καταστροφικού για την υγεία και το περιβάλλον αίσχους της Ολοκληρωμένης Εγκατάστασης Διαχείρισης Απορριμμάτων (ΟΕΔΑ) Φυλής, ενώ προβλέπεται νέα χωματερή τύπου Φυλής στο Σχιστό, και όλα αυτά βαφτίζονται με τον παραπλανητικό τίτλο «Πάρκα Κυκλικής Οικονομίας». Στην πραγματικότητα τα περιβόητα 6 «πάρκα κυκλικής οικονομίας» - που παραμένει άγνωστο πού θα γίνουν! - είναι Μονάδες Επεξεργασίας Απορριμμάτων, που περιλαμβάνουν ανακύκλωση και καύση. Χαρακτηριστικό είναι το πέπλο μυστηρίου γύρω από τη χωροθέτηση της εγκατάστασης για τον Κεντρικό Τομέα, δείχνοντας ότι στην πράξη μιλάμε για την επέκταση του ΟΕΔΑ Φυλής.

Απέναντι σε αυτές τις μεθοδεύσεις ο λαός του Λεκανοπεδίου οργανώνει τον αγώνα του για να σταματήσει το έγκλημα στη Φυλή, για να μη γίνουν νέα εγκλήματα τύπου Φυλής ούτε στην Αττική ούτε πουθενά αλλού στη χώρα.


ΚΟ ΚΟΡΩΠΙΟΥ ΤΟΥ ΚΚΕ
Ταφόπλακα για την περιοχή η επαναλειτουργία της «Μπετομάρ»

Την αντίθεσή της στην επαναλειτουργία του παλιού εργοστασίου σκυροδέματος της «Μπετομάρ» στο Κίτσι δηλώνει η ΚΟ Κορωπίου του ΚΚΕ, καταγγέλλοντας Περιφέρεια, Αποκεντρωμένη Διοίκηση και τοπικές αρχές, που προωθούν την επαναλειτουργία του εργοστασίου, χωρίς μάλιστα να ενημερώσουν τους κατοίκους της περιοχής.

Αναλυτικά η ανακοίνωση - καταγγελία της ΚΟ Κορωπίου:

«Πλησίον του οικισμού Κίτσι Κορωπίου λειτουργούσε προ ετών εργοστάσιο επεξεργασίας σκυροδέματος της εταιρείας "Μπετομάρ". Το συγκεκριμένο εργοστάσιο έχει παύσει τη λειτουργία του εδώ και πολλά χρόνια. Η λειτουργία του εργοστασίου αυτού, σε συνδυασμό με τη λειτουργία του παλιού λατομείου, είχαν παίξει καθοριστικό ρόλο στη συνολική υποβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων της περιοχής.

Το τελευταίο διάστημα, με μια σειρά έγγραφα αποδεικνύεται ότι σχεδιασμένα Περιφέρεια και Αποκεντρωμένη Διοίκηση έχουν δώσει τη συγκατάθεσή τους στην επαναλειτουργία του εργοστασίου της πρώην "Μπετομάρ". Από την πλευρά της η δημοτική αρχή έχει ευθύνη που δεν έχει ενημερώσει τους κατοίκους της για την εξέλιξη, και φυσικά που δεν έχει αντιδράσει.

Η εξέλιξη αυτή στην ουσία αποτελεί ταφόπλακα σε μια δοκιμασμένη και υποβαθμισμένη περιοχή. Εξέλιξη ιδιαίτερα επικίνδυνη, καθώς σε πολύ μικρή απόσταση από τις εγκαταστάσεις υπάρχουν τα σχολεία της περιοχής, είναι πολύ κοντά στον οικιστικό ιστό και η λειτουργία μιας τέτοιας μονάδας θα επιβαρύνει ακόμα περισσότερο το ακατάλληλο οδικό δίκτυο της περιοχής.

Είναι άξιο λόγου ότι με διαδικασίες fast track αδειοδοτείται ένα εργοστάσιο ιδιαίτερα επικίνδυνο και επιβλαβές, την ίδια ώρα και στιγμή που στη συγκεκριμένη περιοχή ζωτικής σημασίας έργα καρκινοβατούν. Για παράδειγμα, το αντιπλημμυρικό έργο του Ξερέα από τον Φλεβάρη του 2014 που ξεκίνησε μέχρι σήμερα δεν έχει ολοκληρωθεί, με τρεις διαφορετικές κυβερνήσεις και τρεις διαφορετικές περιφερειακές αρχές. Είναι χαρακτηριστικό επίσης το παράδειγμα ότι στην ίδια περιοχή, με τις ίδιες fast track διαδικασίες, έχει ανάψει "πράσινο φως" για τη λειτουργία μεγάλης ξενοδοχειακής μονάδας, την ίδια ώρα που επί χρόνια δεν προχωρά η ολοκληρωμένη ένταξη της περιοχής στο σχέδιο πόλης, δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στην υλοποίηση των απαραίτητων σύγχρονων υποδομών σε μια περιοχή που διαρκώς αυξάνεται ο πληθυσμός της.

Αποδεικνύεται ότι το αστικό κράτος και οι υπηρεσίες του (Περιφέρεια, Αποκεντρωμένη Διοίκηση, δήμοι) λειτουργούν σαν καλοκουρδισμένο ρολόι και χωρίς χρονοτριβές όταν πρόκειται να εξυπηρετηθούν ανάγκες βιομηχάνων και μονοπωλιακών ομίλων, αλλά είναι ιδιαίτερα χρονοβόροι και αναποτελεσματικοί σε ό,τι αφορά αντιπλημμυρικά και άλλα έργα προστασίας του λαού, της περιουσίας του και του περιβάλλοντος. Αποδεικνύεται πόσο εχθρικό είναι το αστικό κράτος για τις ανάγκες του λαού. Αποδεικνύεται επίσης, για μια ακόμα φορά, ότι κινητήρια δύναμη είναι το κέρδος, ότι όλα περνάνε στη ζυγαριά κόστους - οφέλους.

Είναι αποδεικτική η συγκεκριμένη εξέλιξη για τα χαρακτηριστικά της καπιταλιστικής ανάπτυξης. Αναδεικνύεται η αντιφατικότητά της, αναδεικνύεται το ψέμα ότι αυτή μπορεί να αφορά όλους μας, ότι όλος ο λαός θα είναι κερδισμένος. Προφανώς αποδεικνύεται ότι αυτή ούτε σέβεται το περιβάλλον ούτε τα παιδιά του λαού που πάνε σχολείο ακριβώς δίπλα. Αφορά μια χούφτα μονοπωλιακούς ομίλους που είναι απέναντι στα συμφέροντα του λαού, μπροστά στην αύξηση των κερδών τους.

Το ΚΚΕ είναι αντίθετο στην επαναλειτουργία των εγκαταστάσεων της πρώην "Μπετομάρ". Χρειάζεται να αναλάβουν όλοι τις ευθύνες τους για μια εξέλιξη που έρχεται να βυθίσει ακόμα περισσότερο την ποιότητα ζωής των κατοίκων της περιοχής. Μια εξέλιξη που μπορεί να αποτελέσει αφετηρία για ακόμα πιο δυσάρεστες εξελίξεις συνολικά για την περιοχή της Αγίας Μαρίνας. Καλούμε τους συλλόγους, τα σωματεία, τους μαζικούς φορείς της περιοχής να καταδικάσουν τη συγκεκριμένη εξέλιξη, αλλά και να κατανοήσουν ότι μόνο ο δικός τους οργανωμένος αγώνας μπορεί να τη σταματήσει».

Το ΚΚΕ κατέθεσε Ερώτηση για το θέμα στη Βουλή.


«ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ» ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Διεκδικεί ασφαλή κατασκευή του φράγματος Μουζακίου, χωρίς ΣΔΙΤ

Την άμεση κατασκευή του φράγματος Μουζακίου στον Πάμισο Ποταμό, αλλά όχι με τη μέθοδο των ΣΔΙΤ, απαιτεί με ανακοίνωσή της η «Λαϊκή Συσπείρωση» Θεσσαλίας.

Δεκαπέντε μήνες μετά την καταστροφική πλημμύρα που έπληξε τον νομό Καρδίτσας και ενώ ο πρωθυπουργός, επισκεπτόμενος την περιοχή, δήλωνε ότι το φράγμα στο Μουζάκι είναι επιβεβλημένο και ότι η κυβέρνηση θα κινηθεί σ' αυτήν την κατεύθυνση, δεν έχει προχωρήσει τίποτα. Σε Ερώτηση της «Λαϊκής Συσπείρωσης» στο Περιφερειακό Συμβούλιο, ο περιφερειάρχης ανέφερε ότι η κυβέρνηση θα ανακοινώσει το επόμενο διάστημα την κατασκευή του φράγματος, αλλά με Σύμπραξη Δημόσιου - Ιδιωτικού Τομέα.

Οπως τονίζει η «Λαϊκή Συσπείρωση», «η μη κατασκευή εδώ και δεκαετίες του φράγματος Μουζακίου, όπως και άλλων αντιπλημμυρικών, αρδευτικών έργων, απ' όλες τις κυβερνήσεις (ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ), οφείλεται στο ότι δεν ήταν στις πολιτικές προτεραιότητες του κράτους, επειδή αυτά τα σημαντικά έργα δεν εξασφάλιζαν μεγάλο ποσοστό κέρδους για τους καπιταλιστικούς ομίλους, αφού τα μεγάλα κονδύλια από τους κρατικούς προϋπολογισμούς και τα ευρωενωσιακά προγράμματα δίνονταν με πολλούς τρόπους στήριξη στο κεφάλαιο για επενδύσεις σε άλλους τομείς, πιο κερδοφόρους, την ώρα που ο λαός της Θεσσαλίας και της χώρας πλήρωνε τις καταστροφικές συνέπειες από τις πλημμύρες και τη λειψυδρία. Η αναμενόμενη εξαγγελία του φράγματος Μουζακίου, όπως και η εξαγγελθείσα κατασκευή του φράγματος στη Σκοπιά Φαρσάλων και άλλων τέτοιων έργων με ΣΔΙΤ, κάτω από το βάρος των καταστροφικών πλημμυρών, αντί να γίνουν με κρατική ευθύνη και χρηματοδότηση και την αξιοποίηση ευρωενωσιακών κονδυλίων, θα γίνουν με κριτήρια που συμφέρουν τις καπιταλιστικές εταιρείες που θα τα κατασκευάσουν, αυξάνοντας αφενός το κατασκευαστικό κόστος που θα πληρωθεί από τον λαό και αφετέρου ανοίγει τον δρόμο για την ιδιωτικοποίηση της διαχείρισης του νερού που θα χρησιμοποιείται για άρδευση, επιβάλλοντας μεγαλύτερες χρεώσεις στους αγρότες για να εξασφαλιστεί η κερδοφορία των κατασκευαστικών εταιρειών».

Η «Λαϊκή Συσπείρωση» Θεσσαλίας διεκδικεί τη γρήγορη μελέτη και ασφαλή κατασκευή του φράγματος του Μουζακίου, όπως και της Σκοπιάς και όλων των άλλων αντιπλημμυρικών και αρδευτικών φραγμάτων και έργων σε όλη τη Θεσσαλία, με αποκλειστική ευθύνη και χρηματοδότηση από το κράτος, χωρίς ΣΔΙΤ και ιδιώτες, χωρίς καμία ανταποδοτικότητα ή άλλη επιβάρυνση των αγροτών και των λαϊκών οικογενειών των περιοχών αυτών.

Σε αυτήν την κατεύθυνση καλεί τους αγρότες, τους εργαζόμενους και τους μικροεπαγγελματίες της περιοχής του Μουζακίου, της Καρδίτσας και όλης της Θεσσαλίας να οργανώσουν τον αγώνα τους για να μην πνίγονται τον χειμώνα και να μην υποφέρουν από τη λειψυδρία το καλοκαίρι, είτε από την έλλειψη των αναγκαίων έργων είτε από την ιδιωτικοποίηση και εμπορευματοποίηση του νερού.

Επίσης, η «Λαϊκή Συσπείρωση» καλεί την περιφερειακή αρχή να πιέσει έντονα το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για να ξεκινήσει άμεσα και να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατόν το έργο αποκατάστασης της επαρχιακής οδού 9, στον άξονα Μουζάκι - Πευκόφυτο - Βλάσι Αργιθέας - Μ. Σπηλιώτισσα της ΠΕ Καρδίτσας, ξεκινώντας όμως από την Ανατολική Αργιθέα - το Πευκόφυτο προς Καρδίτσα και όχι αντίστροφα - γιατί η πρόσβαση προς και από την περιοχή της Ανατολικής Αργιθέας είναι εξαιρετικά δύσκολη έως αδύνατη ενώ εγκυμονούν και κίνδυνοι για μεγαλύτερη καταστροφή από τις συνεχείς βροχοπτώσεις.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ