ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 2 Μάρτη 2022
Σελ. /32
Στο επίκεντρο το σχολείο που έχουμε ανάγκη σήμερα

Εκδηλώσεις των Οργανώσεων της ΚΝΕ στην Αττική για μαθητές έγιναν το Σαββατοκύριακο

Με μεγάλο ενδιαφέρον έγιναν το Σαββατοκύριακο εκδηλώσεις για μαθητές από τις Τομεακές Οργανώσεις της ΚΝΕ στην Αττική, που με διαδραστικές παρουσιάσεις και πλούσια συζήτηση έβαλαν στο επίκεντρο την μπροσούρα της Μαθητικής Επιτροπής του ΚΣ της ΚΝΕ «Τι σχολείο έχουμε ανάγκη σήμερα;».

Στις διαδραστικές εκδηλώσεις παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα των απαντήσεων σε ερωτηματολόγιο που διακινούν οι μαθητικές Οργανώσεις της ΚΝΕ αυτήν την περίοδο και έχει ήδη συμπληρωθεί από εκατοντάδες μαθητές.

Μέσα από ερωτήματα όπως «Τι άνθρωπο θέλει να διαμορφώσει η κοινωνία μέσα από το σχολείο; Σήμερα πώς μας διαπαιδαγωγεί το σχολείο και γιατί;», αναδείχθηκε ότι το σημερινό σύστημα βασίζεται στην εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο, όπου νόμος είναι το δίκιο των λίγων και τα πάντα πουλιούνται και αγοράζονται. Σε αυτήν την κοινωνία η ανάγκη των μαθητών για μόρφωση θεωρείται εμπόρευμα.

Μιας που στόχος της κοινωνίας αυτής είναι οι πολλοί να παράγουν με τον κόπο τους και οι λίγοι να χαίρονται τα αποτελέσματα αυτού του κόπου, εκπαιδεύει τους νέους να είναι μονόπλευροι, άλλοι να ασχολούνται με τη θεωρία και άλλοι με την πράξη, αδιαφορεί για τη συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη των νέων ανθρώπων. Στην κοινωνία όπου ζούμε το σχολείο ενισχύει τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι μαθητές από εργατικές - λαϊκές οικογένειες.


Απέναντι στο σημερινό σχολείο, που οι ίδιοι οι μαθητές περιέγραψαν γιατί δεν τους κάνει, αναδείχθηκαν στις εκδηλώσεις τα χαρακτηριστικά που έχει το σχολείο για το οποίο παλεύει η ΚΝΕ.

Αυτό το σχολείο μπορεί να στηρίζει τους μαθητές από το πρώτο τους βήμα:

Θα δίνει τα εφόδια για να μπορούν να παρακολουθούν την εξέλιξη της επιστήμης και της τεχνολογίας, να αξιοποιούν τα επιτεύγματά τους για την περαιτέρω ανάπτυξη της παραγωγής, για την ικανοποίηση των σύγχρονων κοινωνικών αναγκών.

Εχει πρόγραμμα μαθημάτων που από την πρώτη μέχρι την τελευταία τάξη έχει ενότητα και συνέχεια, για να βοηθά να αφομοιώνουν σταδιακά υψηλότερα επίπεδα γνώσης.

Προωθεί την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα, την αφομοίωση της γνώσης.

Και για να το πετυχαίνει αυτό, να είναι πραγματικά ενιαίο για όλους, απαιτείται να συνδέει τη θεωρία με την πράξη. Με δίκτυο σύγχρονων εργαστηρίων (Φυσικής, Χημείας, Βιολογίας κ.λπ.) σε όλα τα σχολεία, ανεξαρτήτως ηλικιών, που θα δίνει ώθηση στην παρατήρηση και στο πείραμα. Αλλά και με τη δυνατότητα τακτικών επισκέψεων σε πραγματικά εργαστήρια και χώρους όπου υπάρχουν αυτά στην ίδια την παραγωγή (από αστεροσκοπεία μέχρι και το χημείο ενός εργοστασίου που παράγει τρόφιμα, από μια φαρμακοβιομηχανία μέχρι ένα μικροβιολογικό εργαστήριο ή ένα κτηνιατρείο, κ.ο.κ.).

Ετσι, θα μπορεί να κατανοείται στην πραγματική ζωή και στην κοινωνία πώς συνδέονται τα μαθήματα, οι γνώσεις, με την οικονομία, την παραγωγή, την εργασία.

Προετοιμάζει τους μαθητές για το μελλοντικό τους επάγγελμα, εξασφαλίζοντας ότι έχουν όλες τις γνώσεις για όποια επιλογή κάνουν στη ζωή τους, χωρίς να θεωρεί την τεχνική κατώτερη, αλλά αναγκαία για όλους και ενταγμένη μέσα στο σχολείο.

Αυτό το σχολείο:

  • Θα φέρνει τους μαθητές σε επαφή με τον πλούτο του Πολιτισμού της ανθρωπότητας. Θα διδάσκει τη γλώσσα ως μέσο έκφρασης, επικοινωνίας, κυρίως ως όργανο σκέψης. Θα αξιοποιεί κείμενα με αισθητική και διαπαιδαγωγητική αξία, που μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά να σκέφτονται ολοκληρωμένα, να έρχονται σε επαφή με τον πλούτο της γλώσσας και να τον αφομοιώνουν.
  • Θα βοηθά να οδηγούνται σε συμπεράσματα και όχι να παπαγαλίζουν ένα αποτέλεσμα χωρίς να καταλαβαίνουν πώς και γιατί προέκυψε, σε ποια ερωτήματα έδωσε απαντήσεις. Θα διδάσκει όχι μόνο τον «τύπο» αλλά και τη διαδικασία της απόδειξης, της έρευνας.
  • Θα αξιοποιεί την παρατήρηση, το πείραμα, και θα βοηθά να ανακαλύπτουν τις αιτίες και τις σχέσεις μεταξύ των φαινομένων. Να κατανοούν τον κόσμο ως σύνολο.
  • Θα αξιοποιεί τις νέες τεχνολογίες και θα βοηθά να εξοικειώνονται με σύγχρονα τεχνολογικά μέσα, αναγκαία για το μέλλον τους ως εργαζομένων.

Ετσι όλοι, ανεξάρτητα από το επάγγελμα που θα ακολουθήσουν, θα αποκτούν τις γνώσεις που αποτελούν το απαραίτητο υπόβαθρο για να μπορούν να προσεγγίζουν τον πλούτο της γνώσης που έχει κατακτήσει η ανθρωπότητα, να κατανοούν και να ερμηνεύουν τη φύση, τον κόσμο όπου ζούμε και την κοινωνική εξέλιξη.

Για να γίνει πράξη αυτό το σχολείο, όμως, επιβάλλεται να φτιάξουμε μια άλλη κοινωνία, όπου καταργείται η εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο και ο πλούτος ανήκει σε αυτούς που τον παράγουν, μια κοινωνία που έχει στόχο την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών του λαού και των παιδιών του. Χρειάζεται να γίνουν ακόμα περισσότεροι οι επαναστάτες μαθητές που παλεύουν γι' αυτό το σχολείο και γι' αυτήν την κοινωνία...


Διαχρονικές ευθύνες των κυβερνήσεων που κλιμακωτά χτίζουν την επιχειρηματική λειτουργία των πανεπιστημίων

Εκδήλωση παρουσίασης της πρότασης του ΚΚΕ για τα πανεπιστήμια διοργάνωσε η ΤΕ Βρετανίας του Κόμματος

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 26 Φλεβάρη στο Λονδίνο, από την Τομεακή Επιτροπή Βρετανίας του ΚΚΕ, εκδήλωση παρουσίασης των θέσεων του Κόμματος για το πανεπιστήμιο των σύγχρονων αναγκών και δυνατοτήτων της εποχής μας, με κεντρικό ομιλητή τον Νίκο Σοφιανό, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του KKE.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο τέλος της δεύτερης βδομάδας απεργίας του διδακτικού και ερευνητικού προσωπικού στα βρετανικά πανεπιστήμια. Μιας απεργίας που αναδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο όλα τα αδιέξοδα των βρετανικών πανεπιστημίων, τα προβλήματα για το προσωπικό και τους ταξικούς φραγμούς για τους φοιτητές.

Στην ομιλία του ο Ν. Σοφιανός περιέγραψε την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στα πανεπιστήμια στην Ελλάδα, πώς διαδοχικά όλες οι ελληνικές κυβερνήσεις αίρουν τον δημόσιο χαρακτήρα του πανεπιστημίου και το μετατρέπουν σε πανεπιστήμιο - επιχείρηση. Χαρακτηριστικά ήταν τα παραδείγματα που έδωσε για την αξιοποίηση των βρετανικών πανεπιστημίων ως «προτύπου» για την περαιτέρω εμπορευματοποίηση της διδασκαλίας, των προγραμμάτων σπουδών, αλλά κυρίως της επιστημονικής έρευνας στα ελληνικά πανεπιστήμια.

Στάθηκε επίσης στα βασικά σημεία του νέου νόμου - πλαισίου για τα πανεπιστήμια, όπως τα παρουσίασε πρόσφατα η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως στον πρωθυπουργό. Πρόκειται για προσπάθεια πιο ασφυκτικού ελέγχου των οργάνων διοίκησης, προκειμένου να περπατήσει ακόμα πιο γρήγορα και βαθιά το επιχειρηματικό πανεπιστήμιο στην Ελλάδα, οι συμπράξεις με τις επιχειρήσεις, το άνοιγμα στην εκπαιδευτική αγορά των πιστοποιήσεων και των πολλαπλά κατηγοριοποιημένων πτυχίων και προσόντων. Δεν φαίνεται όμως να προχωρά σε αλλαγές που ακούστηκαν ή και «δουλεύτηκαν» προπαγανδιστικά το προηγούμενο διάστημα, όπως η κατάργηση του τμήματος ή η προώθηση ατομικών και ευέλικτων μονοπατιών μάθησης. Σε αυτά τα ζητήματα φαίνεται να μετράει και τις ενδεχόμενες αντιδράσεις εκ μέρους των φοιτητών ή και του ΔΕΠ. Σε κάθε περίπτωση, οι ανακοινώσεις της υπουργού Παιδείας δίνουν τη δυνατότητα να αποκαλυφθούν οι διαχρονικές ευθύνες των κυβερνήσεων που κλιμακωτά χτίζουν την επιχειρηματική λειτουργία των πανεπιστημίων, να καταδικαστούν από την πλατιά πλειοψηφία των φοιτητών, των εργαζομένων και των διδασκόντων στα πανεπιστήμια.

Σημαντικές παρεμβάσεις κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης έγιναν από ακαδημαϊκούς που μετέφεραν πείρα από τη Βρετανία.

Στο άνοιγμα της εκδήλωσης ο Παναγιώτης Ρεντζελάς, Γραμματέας της ΤΕ Βρετανίας και πανεπιστημιακός, καταδίκασε τον ιμπεριαλιστικό πόλεμο που εξελίσσεται στην Ουκρανία και στη συνέχεια αναφέρθηκε σε πρόσφατη νομοθετική πρωτοβουλία της βρετανικής κυβέρνησης, εν μέσω απεργιακών κινητοποιήσεων στα πανεπιστήμια, που ενισχύει ακόμα περισσότερο τους ταξικούς διαχωρισμούς στην πρόσβαση και τη δυνατότητα σπουδών των παιδιών της εργατικής τάξης και των λαϊκών στρωμάτων, με την εισαγωγή κατώτατης βάσης και ιδιωτικοοικονομικών κριτηρίων αξιολόγησης της διδασκαλίας. Η Νίκα Μπαλωμένου, αναπληρώτρια καθηγήτρια και μέλος του σωματείου ακαδημαϊκού προσωπικού UCU στο Πανεπιστήμιο του Σουόνσι, περιέγραψε την πείρα που έχει συγκεντρωθεί από την πρόσφατη απεργία στα πανεπιστήμια. Ο Γιώργος Δεληγιαννίδης, αναπληρωτής καθηγητής στον Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, περιέγραψε πώς η διαδικασία αξιολόγησης στην έρευνα και στη διδασκαλία αξιοποιείται για την περαιτέρω εμπορευματοποίηση των δημοσίων πανεπιστημίων. Τέλος ο Παναγιώτης Κλουκίνας, επίκουρος καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Γκρίνουιτς, μίλησε για την εμπορευματοποίηση του βρετανικού πανεπιστημίου και τις επιπτώσεις που έχει στις εργασιακές συνθήκες του προσωπικού, όπως και στην ποιότητα σπουδών των φοιτητών.

Την εκδήλωση παρακολούθησαν με ενδιαφέρον πανεπιστημιακοί, διοικητικό και τεχνικό προσωπικό σε πανεπιστήμια και φοιτητές. Οι περισσότεροι ήταν νέοι μετανάστες στη Βρετανία.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ