ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 2 Μάρτη 2022
Σελ. /32
Αντιδράσεις ενάντια στη διακοπή των σχολικών γευμάτων

Παράσταση διαμαρτυρίας αύριο στη Θεσσαλονίκη

Εύλογες αντιδράσεις έχει προκαλέσει η διακοπή των σχολικών γευμάτων από χτες, 1η Μάρτη, σε πολλές περιοχές της χώρας, με δικαιολογία τη λήξη των σχετικών συμβάσεων. Το πρόγραμμα, που αποτελεί αποκούμπι για πολλές λαϊκές οικογένειες, σταματά με ευθύνη της κυβέρνησης, που δεν κίνησε έγκαιρα τις απαιτούμενες διαδικασίες.

Για το συγκεκριμένο θέμα η «Λαϊκή Συσπείρωση» Νέας Φιλαδέλφειας - Νέας Χαλκηδόνας, μίας από τις περιοχές όπου διακόπηκε το πρόγραμμα, τονίζει ότι οι γονείς στον δήμο είναι ανάστατοι και σχολιάζει πως «κυβέρνηση και κράτος γενικότερα ξέρουν μια χαρά να προωθούν αστραπιαία πολεμικό υλικό στα μέτωπα του ιμπεριαλιστικού πολέμου, δεν ξέρουν όμως να διασφαλίσουν την απρόσκοπτη τροφοδοσία των μαθητών του Δημοτικού». Η «Λαϊκή Συσπείρωση» ζητά από τη δημοτική αρχή ενέργειες προς κάθε κατεύθυνση για την άμεση επανεκκίνηση του προγράμματος, ενώ παράλληλα επισημαίνει την ανάγκη να σταματήσει να λυμαίνεται η λεγόμενη ιδιωτική πρωτοβουλία και αυτόν τον ευαίσθητο τομέα κοινωνικής πολιτικής και να δημιουργηθούν δημόσιες δομές για την ποιοτική και απρόσκοπτη τροφοδοσία των σχολείων.

Τη διακοπή των σχολικών γευμάτων στα σχολεία της Θεσσαλονίκης, δύο μήνες μετά την έναρξη του προγράμματος, καταγγέλλει η Ομοσπονδία Ενώσεων Γονέων Κεντρικής Μακεδονίας και καλεί τους Συλλόγους και τις Ενώσεις Γονέων σε παράσταση διαμαρτυρίας αύριο Πέμπτη στη 1 το μεσημέρι στο υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης, με προσυγκέντρωση στο Αγαλμα Βενιζέλου. Η Ομοσπονδία απαιτεί εδώ και τώρα να γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες ώστε να διασφαλιστούν τα σχολικά γεύματα και να επεκταθούν στο σύνολο των σχολείων.

Σε ανακοίνωσή της αναφέρει ότι τα σχολικά γεύματα ξεκίνησαν για πολλές περιοχές της Θεσσαλονίκης στις 22/12/2021, λίγες μέρες πριν τις διακοπές των Χριστουγέννων, και από 1η Μάρτη σταμάτησαν να μοιράζονται, «μέχρι νεοτέρας».

Αναδεικνύει ότι η διακοπή των σχολικών γευμάτων στα σχολεία της περιοχής γίνεται σε μια περίοδο που κάθε οικογένεια δοκιμάζεται από την ακρίβεια, το άγχος της πανδημίας, την αγωνία για τη μόρφωση των παιδιών μας μετά από δυο χρόνια πανδημίας.

Και σημειώνει: «Βιώνοντας λοιπόν όλα τα παραπάνω, θα περίμενε κανείς πως οι αρμόδιοι φορείς θα έκαναν τα αδύνατα δυνατά προκειμένου να ελαφρύνουν τα βάρη από τις πλάτες γονέων και μαθητών.

Αντ' αυτού, έρχεται το υπουργείο και η κυβέρνηση να "φροντίζει" κάθε φορά να μας εκπλήσσει αρνητικά, επιβεβαιώνοντας ότι και αυτό το ελάχιστο που έκανε με τα σχολικά γεύματα φορτώνεται και πάλι στις πλάτες των γονιών»...

Από την πλευρά του το υπουργείο Εργασίας, που έχει στην ευθύνη του το πρόγραμμα, καθησυχάζει ότι «για την όποια προσωρινή διακοπή υπήρξε στο πλαίσιο της υπογραφής των νέων συμβάσεων, έχουν ήδη ολοκληρωθεί οι διαδικασίες και η υλοποίηση του προγράμματος θα εξελιχθεί ομαλά»...

ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Κινητοποίηση στο υπουργείο Παιδείας για τα φλέγοντα ζητήματα στα νηπιαγωγεία

Eurokinissi

Με παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας, Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ανέδειξαν χτες τα σοβαρά ζητήματα που χωρίζουν τη σημερινή κατάσταση στα νηπιαγωγεία από τις σύγχρονες ανάγκες και απαιτήσεις.

Αιχμή ήταν τα θέματα των ελλιπών και συχνά ακατάλληλων υποδομών, του αριθμού των μαθητών στις τάξεις, του ρόλου και του ωραρίου των νηπιαγωγών και η διεκδίκηση μιας σειράς αιτημάτων που διαμορφώθηκαν στην πρόσφατη μαζική πανελλαδική διαδικτυακή σύσκεψη Συλλόγων Εκπαιδευτικών ΠΕ και νηπιαγωγών, μία πρωτοβουλία που είχε στόχο την ανάδειξη της εκρηκτικής κατάστασης.

Σε αυτήν, εκπρόσωποι των Συλλόγων αλλά και νηπιαγωγοί ανέπτυξαν τις δυσκολίες της καθημερινότητας που βιώνουν μέσα στις τάξεις των νηπιαγωγείων και δυσχεραίνουν το ίδιο το παιδαγωγικό τους έργο, και τη χρόνια αδικία σε ό,τι αφορά το ωράριο των νηπιαγωγών. «Φορτωνόμαστε τις ανεπάρκειες ενός συστήματος που βλέπει το παιδί και τις ανάγκες του σαν κόστος και τον εκπαιδευτικό σαν πολυεργαλείο. Το δημόσιο νηπιαγωγείο στηρίζεται, το 2022, στο φιλότιμο και την αυταπάρνηση των νηπιαγωγών», σημειώνουν οι εκπαιδευτικοί, κάνοντας λόγο για «25άρια τμήματα με νήπια στοιβαγμένα σε χώρους που σε αρκετές περιπτώσεις είναι ακατάλληλοι για αίθουσες διδασκαλίας, εκατοντάδες τα τσίγκινα κουτιά σε όλη την επικράτεια», τη μείωση της χρηματοδότησης των σχολικών επιτροπών, την αύξηση του ωραρίου των νηπιαγωγών.

«Μέσα στην πανδημία, με τα ανύπαρκτα μέτρα και πρωτόκολλα - λάστιχο, με τις οδηγίες και τις εγκυκλίους που αγνοούν τις ανάγκες των παιδιών της προσχολικής ηλικίας, με τα συσσωρευμένα ελλείμματα λόγω της τηλεκπαίδευσης, η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο», σημειώνουν οι Σύλλογοι και διεκδικούν: Εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης με σύγχρονους όρους και προϋποθέσεις σε όλη την Ελλάδα. Στήριξη της διαπαιδαγωγικής, εκπαιδευτικής διαδικασίας, με επίκεντρο τις ανάγκες των παιδιών της προσχολικής ηλικίας. Ενίσχυση της καθημερινής λειτουργίας των νηπιαγωγείων και της εργασίας των νηπιαγωγών, επιστημονική, οικονομική και εργασιακή αναβάθμιση.

Αντιπροσωπεία συναντήθηκε με τον διευθυντή του Γραφείου του γενικού γραμματέα του υπουργείου Παιδείας και έθεσε τους παραπάνω άξονες διεκδικήσεων, γύρω από τους οποίους αναπτύσσονται συγκεκριμένα αιτήματα για τις υποδομές, το πρόγραμμα, τη στελέχωση, τον ρόλο του νηπιαγωγού. Οι εκπρόσωποι των Συλλόγων, με αφορμή και την έναρξη των εγγραφών στα νηπιαγωγεία, τόνισαν ότι για μια ακόμα φορά παιδιά 4 και 5 ετών θα φοιτήσουν σε τσίγκινα κουτιά και μετέφεραν την αγωνία των νηπιαγωγών, ζητώντας να παρθούν άμεσα μέτρα.

Παραμένουν υποστελεχωμένα ειδικά σχολεία και τμήματα ένταξης

Απαραίτητη η άμεση κάλυψη των αναγκών του Ειδικού Δημοτικού και Ειδικού Νηπιαγωγείου Καλλιθέας, καθώς και του μοναδικού τμήματος ένταξης σε Γυμνάσιο στη Σαλαμίνα

Αμεση κάλυψη των αναγκών σε προσωπικό και υποδομές ζητούν εκπαιδευτικοί από το Ειδικό Δημοτικό και το Ειδικό Νηπιαγωγείο Καλλιθέας.

Σε κείμενο που κοινοποίησαν στο ΣΕΠΕ Καλλιθέας - Μοσχάτου, στο ΣΕΠΕΕΑ, στις δημοτικές παρατάξεις του δήμου Καλλιθέας, στον Σύλλογο Γονέων του σχολείου και στη Δ' Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης χαρακτηριστικά αναφέρουν: «Στο σχολείο μας απουσιάζουν δάσκαλοι, κοινωνικός λειτουργός, γυμναστής και ειδικό βοηθητικό προσωπικό. Ακόμη το Ειδικό Νηπιαγωγείο έχει πολλές ελλείψεις. Πιο συγκεκριμένα στο Νηπιαγωγείο δεν υπάρχει σχολικός νοσηλευτής, αλλά ούτε και γυμναστής. Ταυτόχρονα δεν υπάρχει ειδικά διαμορφωμένο προαύλιο για τους μαθητές μας και υπάρχουν τεράστιες ελλείψεις σε εποπτικό αλλά και παιδαγωγικό υλικό».

Οπως περιγράφουν, «οι μαθητές είναι στοιβαγμένοι σε πολυπληθή τμήματα και τα κενά είναι συσσωρευμένα. Καταγγέλλουμε την πολιτική του υπουργείου Παιδείας, το οποίο απαξιώνει και θέτει στο περιθώριο τους μαθητές μας, αδιαφορώντας για αυτούς. Εργαζόμαστε καθημερινά κάτω από αντίξοες συνθήκες και καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε την τραγική υποστελέχωση του σχολείου».

Επίσης, το συγκεκριμένο κτίριο, παρόλο που παραδόθηκε το 2018, δεν έχει προαύλιο και ο χώρος που προαυλίζονται οι μαθητές των δύο σχολικών μονάδων μόνο κατάλληλος δεν μπορεί να είναι για τους μαθητές. Επιπλέον οι μαθητές, όταν οι καιρικές συνθήκες δεν το επιτρέπουν, προαυλίζονται στους ορόφους και στο ισόγειο προαυλίζονται οι μαθητές του Νηπιαγωγείου, καθώς Δημοτικό και Νηπιαγωγείο συστεγάζονται.

Σε σχέση με την καθαριότητα και τη στάση του δήμου Καλλιθέας οι εκπαιδευτικοί αναφέρουν: «Παράλληλα καταγγέλλουμε τη στάση του δήμου Καλλιθέας, που δεν έχει πάρει κανένα μέτρο προκειμένου η εργασιακή σχέση των καθαριστριών του σχολείου μας να μετατραπεί σε πλήρους απασχόλησης. Αντί αυτού, με ευθύνη του δήμου προωθούνται οι ευέλικτες μορφές απασχόλησης σε σχέση με το προσωπικό καθαριότητας στα σχολεία. Πιο συγκεκριμένα, ενώ μέχρι πέρυσι οι καθαρίστριες του δήμου Καλλιθέας εργάζονταν με πλήρη απασχόληση, φέτος έχουν μετατραπεί σε μερικής απασχόλησης».

Τέλος, δηλώνουν ότι αγωνίζονται για ένα δημόσιο σχολείο, όπου όλοι οι μαθητές με αναπηρία θα έχουν πρόσβαση στη γνώση και στην εκπαίδευση, ότι δεν θα ανεχθούν την υποβάθμιση της μόρφωσης των παιδιών τους.

Υποστελεχωμένο το Τμήμα Ενταξης στο Γυμνάσιο Αιαντείου

Την άμεση στελέχωση του Τμήματος Ενταξης στο Γυμνάσιο Αιαντείου, το οποίο είναι το μοναδικό στη Σαλαμίνα με δομή ένταξης, ζητά ο Σύλλογος Γονέων του σχολείου. «Ο αριθμός των μαθητών που παρακολουθούν τα μαθήματα στο τμήμα ένταξης του σχολείου μας ανέρχεται σήμερα στους 20, ενώ 4 ακόμα μαθητές υποστηρίζονται από εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης», σημειώνουν οι γονείς που ζητούν να λειτουργήσει πλήρως το τμήμα ένταξης και να καλυφθούν πλήρως οι ανάγκες. Αυτό απαιτεί στελέχωσή του με έναν μαθηματικό ΕΑΕ πλήρους ωραρίου για την αναπλήρωση εκπαιδευτικού που απουσιάζει με αναρρωτική άδεια μεγάλης διάρκειας, έναν φυσικό ΕΑΕ πλήρους ωραρίου και έναν ψυχολόγο.

Το αίτημα κατέθεσαν στη Βουλή ως Αναφορά προς την υπουργό Παιδείας οι βουλευτές του ΚΚΕ Διαμάντω Μανωλάκου, Γιάννης Γκιόκας και Λιάνα Κανέλλη.

ΟΠ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΗΣ ΚΝΕ
Επισκέψεις σε σημεία όπου έδρασε ο ΕΛΑΣ

Η Οργάνωση Περιοχής Κεντρικής Μακεδονίας της ΚΝΕ, στο πλαίσιο της δραστηριότητας για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από την ίδρυση του ΕΛΑΣ, οργανώνει επισκέψεις σε σημεία όπου έδρασε ο ΕΛΑΣ.

Οι Μαθητικές Οργανώσεις θα πραγματοποιήσουν εκδρομή στο μουσείο του Μεταλλικού στο Κιλκίς, την Κυριακή 13 Μάρτη. Λεωφορείο θα αναχωρήσει στις 9 π.μ. από το Αγαλμα Βενιζέλου, στη Θεσσαλονίκη.

Οι Εδαφικές Οργανώσεις θα πραγματοποιήσουν εκδρομή στο Μουσείο στο Νεστόριο, την Κυριακή 20 Μάρτη. Λεωφορείο θα αναχωρήσει στις 9 π.μ., από το Αγαλμα Βενιζέλου.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ