ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 15 Σεπτέμβρη 2022
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΙΡΑΙΑ - ΜΑΣ
Δεν ξεχνάμε! Τον φασισμό και το σύστημα που τον γεννά πολεμάμε!

Καλούν σε μαζική συμμετοχή στην αντιφασιστική συγκέντρωση την Κυριακή 18 Σεπτέμβρη, 9 χρόνια από τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα

Το Εργατικό Κέντρο Πειραιά καλεί στην αντιφασιστική συγκέντρωση με αφορμή τη συμπλήρωση εννέα χρόνων από τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα από τους ναζιστές της Χρυσής Αυγής την Κυριακή 18 Σεπτέμβρη, στις 5.30 μ.μ. στο Κερατσίνι, στο μνημείο του αντιφασίστα μουσικού (προσυγκέντρωση στις 5 μ.μ. στην πλατεία Νίκης - Ζαρντέν).

Επίσης, το Σάββατο 17 Σεπτέμβρη καλεί σε συναυλία στις 7 μ.μ. στον χώρο των Λιπασμάτων (Σιλό), όπου συμμετέχουν οι: Boomerang, Innervoice, Social Waste, Tiny Jackal, Νατάσσα Μποφίλιου, Φοίβος Δεληβοριάς, Ματούλα Ζαμάνη. Στηρίζει ακόμα τις υπόλοιπες δράσεις του Συλλόγου Πολιτισμού «Παύλος Killah P Φύσσας», που ξεδιπλώνονται όλη τη βδομάδα και περιλαμβάνουν εκθέσεις φωτογραφίας, ζωγραφικής, συναυλίες, παραστάσεις θεάτρου και stand up.

Εξω οι ναζί από τα σχολεία, τις σχολές και τις γειτονιές μας!

Σε μαζική συμμετοχή στην αντιφασιστική συγκέντρωση και στη συναυλία καλεί και το Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών. Σε ανακοίνωσή του αναφέρει μεταξύ άλλων:

«Φέτος συμπληρώνονται 9 χρόνια από την προσχεδιασμένη δολοφονία του αντιφασίστα μουσικού Παύλου Φύσσα στο Κερατσίνι. Η δολοφονία του Παύλου από το χέρι του μέλους της Χρυσής Αυγής Ρουπακιά ήταν το κομμάτι που συμπλήρωσε το "παζλ" του εγκληματικού χαρακτήρα της ναζιστικής οργάνωσης, αφού είχαν προηγηθεί δολοφονικές επιθέσεις σε πρωτοπόρους εργάτες συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ, στους Αιγύπτιους ψαράδες στο Πέραμα, η δολοφονία του Σαχζάτ Λουκμάν.


Μπορεί η συντριπτική πλειοψηφία του λαού και της νεολαίας να έχει καταδικάσει στη συνείδησή της την εγκληματική ΧΑ και να έστειλε τον ηγετικό πυρήνα της στη φυλακή, όμως παραμένει υπόθεση του λαϊκού και φοιτητικού κινήματος να μην επιτρέψει να ξαναβγούν από τις τρύπες τους. Οι επιθέσεις σε μαθητές και φοιτητές στη Θεσσαλονίκη πριν από έναν χρόνο αποδεικνύουν πως η ναζιστική ιδεολογία οπλίζει ξανά τα χέρια των φασιστοειδών για να τρομοκρατήσουν όποιον αγωνίζεται. Η αποφυλάκιση καταδικασμένων χρυσαυγιτών, τα χειροκροτήματα μέσα στη Βουλή για το νεοναζιστικό τάγμα του Αζόφ, επιβεβαιώνουν ότι το κράτος και οι κυβερνήσεις ούτε θέλουν ούτε μπορούν να ξεριζώσουν τους φασίστες.

Ο ρόλος τέτοιων ομάδων είναι γνωστός! Είναι το μακρύ χέρι του συστήματος, μπράβοι επιχειρηματικών συμφερόντων που τους θρέφουν και τους χρησιμοποιούν για να τρομοκρατήσουν τους εργαζόμενους, τους φοιτητές, να σπείρουν το ρατσιστικό τους δηλητήριο, να βάλουν εμπόδιο στις δίκαιες διεκδικήσεις μας, να δικαιολογήσουν την εμπλοκή της χώρας μας στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο που διεξάγεται στην Ουκρανία με απρόβλεπτες διαστάσεις».

Πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση του Συλλόγου Πολιτισμού «Παύλος Killah P Φύσσας»

Την Τρίτη το απόγευμα, στο Μικρό Θέατρο του Πολυχώρου Λιπασμάτων Δραπετσώνας, πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση του Συλλόγου Πολιτισμού «Παύλος Killah P Φύσσας». Ομιλητές ήταν η Μάγδα Φύσσα, ο Θανάσης Περράκης, μέλος του Συλλόγου, και ο Αργύρης Συρίγος, δικηγόρος της οικογένειας Φύσσα, οι οποίοι παρουσίασαν του σκοπούς του Συλλόγου καθώς και τη δραστηριότητα που αναπτύσσει.

Εκ μέρους του ΚΚΕ παρευρέθηκαν η Διαμάντω Μανωλάκου, μέλος της ΚΕ και βουλευτής Πειραιά, ο Νίκος Αμπατιέλος, μέλος της ΚΕ και Γραμματέας του ΚΣ της ΚΝΕ, και ο Μανώλης Ραπανάκης, μέλος της ΚΕ και Γραμματέας της Τομεακής Επιτροπής Πειραιά. Από το Εργατικό Κέντρο Πειραιά παρευρέθηκε ο πρόεδρός του, Μάρκος Μπεκρής.


ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ...
«Σιωπηλή παραίτηση» και «ηχηρή» σήψη

«Για ένα κομμάτι ψωμί / δε φτάνει μόνο η δουλειά / (...) Το πιο σπουδαίο είν' η ψυχή σου, δικέ μου / Εχει τους νόμους τους αυτή η ιστορία».

Τους στίχους του γνωστού τραγουδιού θυμίζει η συζήτηση που έχει ανοίξει το τελευταίο διάστημα για τη λεγόμενη «σιωπηλή παραίτηση».

Πρόκειται για μια νέα εκδοχή της «μεγάλης παραίτησης», η οποία επινοήθηκε τον Μάη του 2021 για να αποδώσει το «κύμα παραιτήσεων» - όπως παρουσιάστηκε - από εργαζομένους κυρίως στις ΗΠΑ, οι οποίοι μετά την πανδημία και αφού πρώτα απολύθηκαν κατά εκατομμύρια ή κλήθηκαν να δουλέψουν ατελείωτες ώρες, ενίοτε παίζοντας και τη ζωή τους κορόνα - γράμματα με τα υγειονομικά «πρωτόκολλα» της εργοδοσίας, είτε παραιτούνταν, είτε αρνούνταν να επιστρέψουν στις κακοπληρωμένες και με ημερομηνία λήξης δουλειές τους.

Το έργο το είδαμε σε μια εκδοχή του και στην Ελλάδα το καλοκαίρι που πέρασε, με τις «αγωνιώδεις εκκλήσεις» της κυβέρνησης και των μεγαλοξενοδόχων για τα χιλιάδες κενά σε εργαζόμενους στον Τουρισμό και την Εστίαση.

«Απορούσαν» όλοι αυτοί που ...δεν έκαναν ουρές οι εργαζόμενοι μπροστά στα γκέτο της εργοδοσίας, για να δουλέψουν με τους όρους γαλέρας που έχουν διαμορφώσει όλες διαχρονικά οι κυβερνήσεις και στον Τουρισμό, με 14 διαφορετικές μορφές «ευελιξίας», με μισθούς χαμηλότερους από τον κατώτατο μισθό... προ δεκαετίας, για δουλειά ήλιο με ήλιο και μετά ύπνο σε τρώγλες και κοτέτσια.

* * *

Μια αντίστοιχη «αγωνία» περιγράφει και ο όρος της λεγόμενης «σιωπηλής παραίτησης», που κατά τα αστικά επιτελεία, δημοσιεύματα και αναρτήσεις που επιστρατεύτηκαν για να την κάνουν φραγκο-δίφραγκα, αφορά κυρίως ειδικευμένους εργαζόμενους, ηλικίας 30 - 40 χρόνων, που σε ποσοστά της τάξης του 20% αποφασίζουν, όπως λένε, «να κάνουν το ελάχιστο που χρειάζεται για να παραμείνουν στην εργασία τους και τίποτα επιπλέον».

Τι εννοούν; Οτι «αρνούνται» να κάνουν οικειοθελώς απλήρωτες υπερωρίες, να κάνουν τηλεργασία εκτός ωραρίου, να κόψουν λεπτά από τα διαλείμματα που δικαιούνται και έχουν λέει - άκουσον, άκουσον - τη «νοοτροπία» ότι «δουλεύουν για να ζουν αντί να ζουν για να δουλεύουν».

Ακόμα και ότι «ο εργαζόμενος αρχίζει να μην έχει το υπερβολικό ενδιαφέρον που είχε. Ναι μεν κάνει τη δουλειά του πολύ καλά και αποτελεσματικά, αλλά έχει χάσει τον ενθουσιασμό του», όπως γράφεται σε μια από τις σελίδες για την «επιχειρηματικότητα». Κάτι σαν τη γνωστή παραίνεση της διευθύντριας σε αλυσίδα σούπερ μάρκετ στους εργαζόμενους να χαμογελάνε «γιατί τα 300 ευρώ σε σχέση με το μηδέν είναι 300% περισσότερο»...

Δεν πήρε βέβαια ο πόνος τους καπιταλιστές για το αν - όπως γράφεται - οι εργαζόμενοι μετά την πανδημία «αναστοχάζονται τον εαυτό τους σε σχέση με την εργασία», αν αυτή αποτελεί «υπέρτατη αξία» κ.ά. Η πραγματική τους έγνοια είναι πολύ πιο πεζή και αφορά το ζήτημα της παραγωγικότητας των εργαζομένων και επομένως της κερδοφορίας τους.

* * *

Με αυτό το κριτήριο πολιτικές δυνάμεις, αστοί επιστήμονες κ.ο.κ. θέτουν «προβληματισμούς» για τους μισθούς και την εξουθένωση (burnout) των εργαζομένων, για το πώς πρέπει να «προσαρμοστούν» οι εταιρείες, δίνοντας «περισσότερα κίνητρα», βάζοντας «πιο σαφή όρια» ανάμεσα στην οικογενειακή και την επαγγελματική ζωή κ.ο.κ. Για όλα αυτά, βέβαια, το «φάρμακο» που παρουσιάζουν, γίνεται μονομιάς «φαρμάκι» για τους εργαζόμενους.

Για παράδειγμα: Προτείνουν επέκταση της τηλεργασίας για να μπορεί τάχα ο εργαζόμενος να κερδίζει χρόνο από τις μετακινήσεις και να περνάει περισσότερες ώρες στο σπίτι με την οικογένεια. Εννοούν όμως να είναι στη διάθεση της εργοδοσίας εξ αποστάσεως 24 ώρες το 24ωρο, να θολώνουν κι άλλο τα όρια ανάμεσα στον εργάσιμο και μη εργάσιμο χρόνο, να επεκτείνεται ο απλήρωτος «ανενεργός» χρόνος εργασίας ανάλογα με το πόση ώρα βρίσκεται σε κίνηση το ποντίκι στην οθόνη του υπολογιστή, ή πόση ώρα μιλάει το τηλέφωνο στην εξυπηρέτηση του πελάτη.

Μιλάνε για 4ήμερη βδομάδα εργασίας, για να μπορεί τάχα ο εργαζόμενος να ξεκουράζεται περισσότερο και να διαθέτει ποιοτικό χρόνο στην οικογενειακή και προσωπική του ζωή. Εννοούν όμως μείωση του εργάσιμου χρόνου μόνο αν αυτό μεταφράζεται σε αύξηση της παραγωγικότητας. Αυτό προσπαθούν άλλωστε να διαπιστώσουν μέσα από τα «πειράματα» που κάνουν πολυεθνικές με χρηματοδότηση από το κράτος. Οπως η παραγωγικότητα είναι κριτήριο και για τη διατήρηση του ίδιου μισθού στην 4ήμερη εργασία. Αν ο λογαριασμός δεν βγαίνει, ούτε τετραήμερο, ούτε διατήρηση του μισθού!

Μιλάνε για στήριξη των γυναικών ώστε να συνδυάζουν καλύτερα την οικογενειακή και επαγγελματική ζωή. Εννοούν να είναι διαθέσιμες περισσότερες γυναίκες να μπουν στην παραγωγή, ώστε να διευρύνεται η δεξαμενή άντλησης κέρδους. Και την ίδια ώρα, η ανάγκη για ουσιαστική φροντίδα των μικρών παιδιών να υποβιβάζεται σε ...παιδοφύλαξη, με «παιδαγωγικούς» όρους που χωράνε πολλή συζήτηση.

* * *

Η «ψαλίδα» «ανοίγει και πάει» ανάμεσα στις σύγχρονες ανάγκες που διευρύνονται, στη δυνατότητα για την ικανοποίησή τους που μεγαλώνει, με βάση τα όσα παράγουν οι εργαζόμενοι και στα όσα τελικά απολαμβάνουν. Ο «ένοχος» είναι γνωστός και είναι η καπιταλιστική κερδοφορία, ο σκοπός της παραγωγής του σάπιου εκμεταλλευτικού συστήματος.

Η διέξοδος για τους εργαζόμενους, τη νεολαία δεν βρίσκεται σε κανενός είδους «σιωπηλή» διαμαρτυρία ή παθητική στάση και «παραίτηση», που τάχα θα ευαισθητοποιήσει τους εκμεταλλευτές τους.

Ανάσα από τη σημερινή ασφυκτική κατάσταση, «ηχηρό» μήνυμα μπορεί να δώσει μόνο η ορμητική συμμετοχή στον οργανωμένο αγώνα για δουλειά και ζωή με δικαιώματα. Η πάλη για την ικανοποίηση των σύγχρονων λαϊκών αναγκών σε σύγκρουση με το καπιταλιστικό σύστημα που τις συνθλίβει, για να ανοίξει ο δρόμος του πραγματικά νέου και προοδευτικού της εποχή μας, του σοσιαλισμού.


Π. Κεσ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ