ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 14 Ιούνη 2001
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ
«Αθικτη» η κυβερνητική πολιτική

Το ιδιωτικό αεροδρόμιο της Hoch Tief στα Σπάτα
Το ιδιωτικό αεροδρόμιο της Hoch Tief στα Σπάτα
Σε μια κρίσιμη περίοδο για την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και τους εργαζόμενους σ' αυτή, η πλειοψηφία της Ομοσπονδίας Συλλόγων ΥΠΑ (ΟΣΥΠΑ) κήρυξε απεργιακές κινητοποιήσεις, προβάλλοντας, όμως, αιτήματα που δεν αγγίζουν τον πυρήνα των προβλημάτων, τα οποία είναι απόρροια της κυβερνητικής πολιτικής.

Η ΟΣΥΠΑ κήρυξε 24ωρη απεργία για αύριο Παρασκευή και 48ωρη για τις 29-30 του Ιούνη, διεκδικώντας την ικανοποίηση κυρίως συντεχνιακών αιτημάτων, όπως είναι η αναπροσαρμογή των επιδομάτων (επίδομα «Γιουροκοντρόλ»), το ειδικό μισθολόγιο για την ΥΠΑ, κωδικοποίηση πρόσθετων αμοιβών κλπ.

Η διοίκηση της ΥΠΑ κατά την προσφιλή της τακτική προσέφυγε στο δικαστήριο, ζητώντας να κηρυχτούν παράνομες οι κινητοποιήσεις. Η εκδίκαση της προσφυγής έχει οριστεί για σήμερα το μεσημέρι.

Στη συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΟΣΥΠΑ, οι εκπρόσωποι της ΕΣΚ επισήμαναν ότι παρόμοια αιτήματα, απομονωμένα από τα κυρίαρχα προβλήματα (ιδιωτικοποιήσεις, Ασφαλιστικό, «τρομονόμος» κλπ.) δεν προωθούν τη συσπείρωση των εργαζομένων και ως διεκδικητικό πλαίσιο των κινητοποιήσεων πρότειναν: Τη μετατροπή του ιδιωτικού αεροδρομίου Σπάτων σε κρατικό. Τη διατήρηση του ενιαίου και δημόσιου χαρακτήρα της ΥΠΑ, με επαναφορά όλων των αρμοδιοτήτων της που έχουν εκχωρηθεί σε άλλους φορείς. Την κατάργηση του νόμου για τις ΣΣΕ, που απαγορεύουν τη διαπραγμάτευση μισθών, συντάξεων κλπ. Την κατάργηση του καταστροφικού κυβερνητικού προγράμματος «Πολιτεία».

Με ανακοίνωσή της η ΕΣΚ τονίζει ότι «η ικανοποίηση αυτών των αιτημάτων είναι προς το πραγματικό συμφέρον των εργαζομένων, ενώ αντίθετα οι επιδοματικές παροχές βοηθούν την κυβέρνηση και τα αφεντικά της να πετύχουν τους στόχους τους μέσω της συναλλαγής». Η δίκαιη απαίτηση των εργαζομένων για αύξηση των αποδοχών τους, υπογραμμίζει η ΕΣΚ, πρέπει να στηρίζεται σε ένα αγωνιστικό και διεκδικητικό πλαίσιο δράσης, με αίτημα αυξήσεις στους μισθούς, που να ικανοποιούν τις σημερινές τους ανάγκες.

Η ΕΣΚ χαρακτηρίζει «σκάνδαλο» το νόμο που ψήφισε η κυβέρνηση, με τον οποίο παραχωρείται στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας ποσό από τα τέλη διαδρομής, τα οποία είναι ανταποδοτικά όλων των δαπανών εξοπλισμού που έχει κάνει η ΥΠΑ. Το ποσό αυτό ανέρχεται σε 2 δισ. δρχ. το χρόνο και προορίζεται για αποζημίωση των ελεγκτών σε περίπτωση απώλειας της ειδικότητας για λόγους υγείας!

«Αυτή η γενναιόδωρη παροχή προς τα μέλη της Ενωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδας (ΕΕΕΚΕ) είναι το αντάλλαγμα για τη συναίνεσή τους στην εκχώρηση της αρμοδιότητας της ΥΠΑ για τη διερεύνηση ατυχημάτων σε δήθεν ανεξάρτητη επιτροπή», καταγγέλλει η ΕΣΚ και προσθέτει ότι την εξέλιξη αυτή υποστήριξε ένθερμα ο εκπρόσωπος των ελεγκτών ενώπιον της κοινοβουλευτικής επιτροπής.

Η ΕΣΚ τονίζει ότι η παραπάνω «παροχή» συνιστά ευθεία πρόκληση για όλους τους εργαζόμενους και εγκαλεί όσους ψήφισαν τη σχετική διάταξη για στοιχειώδη έλλειψη σεβασμού προς εκείνους που πραγματικά κινδυνεύουν και χάνουν όχι μόνο την ειδικότητα, αλλά την ίδια τους τη ζωή, όπως είναι οι ναυτεργάτες, λιμενεργάτες, οικοδόμοι, ανθρακωρύχοι κλπ.

Για τη συμπεριφορά της συνδικαλιστικής ηγεσίας των ελεγκτών, η ΕΣΚ σημειώνει ότι χρονολογείται από το 1990, όταν πάλι με αντίστοιχα ανταλλάγματα «πούλησαν» τα συμφέροντα της κρατικής ΥΠΑ, υποστηρίζοντας τότε την απόφαση της κυβέρνησης της ΝΔ για την κατασκευή του ιδιωτικού αεροδρομίου Σπάτων, που τελικά υλοποίησε το ΠΑΣΟΚ. Η ΕΕΕΚΕ δεν αρκέστηκε μόνο σε αυτό, αλλά, πάντα με το «αζημίωτο», έγινε ένθερμος υποστηρικτής των πιο αντιδραστικών προθέσεων της ΕΕ και της κυβέρνησης στον τομέα της απελευθέρωσης των αερομεταφορών, εισηγούμενη, μάλιστα, τον κατακερματισμό της ΥΠΑ σε ανώνυμες εταιρίες. Τρανταχτή απόδειξη αυτής της συμπεριφοράς είναι η ιστοσελίδα της ΕΕΕΚΕ, όπου, με πρόσχημα τον εκσυγχρονισμό, προτείνεται η διάλυση της ΥΠΑ, με αντάλλαγμα το διπλασιασμό- τετραπλασιασμό των αποδοχών των μελών της.

Η ΕΣΚ καταλογίζει ευθύνες και στην πλειοψηφία της ΟΣΥΠΑ, που ενώ μέχρι το 1995 υποστήριζε με μαχητικότητα και αγώνες το αίτημα για ενιαία και δημόσια ΥΠΑ, με όλα τα αεροδρόμια στην αρμοδιότητά της, έκτοτε περιορίστηκε σε σπασμωδικές κινήσεις διαμαρτυρίας, που δεν άγγιζαν όμως την ουσία της ίδρυσης ιδιωτικού αεροδρομίου, προσφέροντας έτσι και αυτή βοήθεια στην κυβέρνηση, με ανταλλάγματα μικρότερου αντικρίσματος.

Τα στελέχη της ΕΣΚ θεωρούν ότι έφτασε η ώρα να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους οι εργαζόμενοι και να συντονίζουν τους αγώνες τους με όλους τους άλλους εργαζόμενους που πλήττονται από την αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης. Γι' αυτό καλούν τους εργαζόμενους να συγκροτήσουν το δικό τους μέτωπο ενάντια στο μέτωπο κυβέρνησης- ολιγαρχίας-ΕΕ και να καταδικάσουν τις θέσεις της ΕΕΕΚΕ, που επιδιώκει να μετατρέψει τα ανυποψίαστα μέλη της σε πραιτοριανούς της κυβέρνησης.

Δ. ΑΘΗΝΑΣ - ΥΠΕΧΩΔΕ
Αντιδρομούν δρόμους προς όφελος επιχειρηματιών

Τα «πάνω - κάτω» έφεραν οι αντιδρομήσεις δρόμων στο Βοτανικό προς... εξυπηρέτηση του Μαμιδάκη

Τα «πάνω - κάτω» έφεραν σε μια περιοχή του Βοτανικού, Δήμος Αθηναίων και ΥΠΕΧΩΔΕ, προκειμένου να εξυπηρετήσουν την οικογένεια Μαμιδάκη και το... πολιτιστικό κέντρο «Αθηναΐς ΑΕ». Αδιαφορώντας για τις δεκάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις που υπάρχουν στην περιοχή, προχώρησαν σε αντιδρομήσεις οδών, με αποτέλεσμα οι πελάτες να μην έχουν πρόσβαση στα καταστήματα που περικλείονται από τους δρόμους Σπ. Πάτση, Ιεράς Οδού, Λ. Αθηνών και Λ. Κωνσταντινουπόλεως. Αντίθετα, «όλοι οι δρόμοι οδηγούν» στην «Αθηναΐδα».

Συγκεκριμένα, πριν από περίπου ένα μήνα, ύστερα από κατά πλειοψηφία απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αθηναίων - και παρά την αντίθετη εισήγηση της Πολεοδομικής Υπηρεσίας του δήμου - άλλαξε η κατεύθυνση κίνησης των αυτοκινήτων στην οδό Καστοριάς και σε μια σειρά άλλων οδών, με αποτέλεσμα κανένας από τους δρόμους, που περικλείονται από τις τέσσερις υπερφορτωμένες λεωφόρους, να μην κατευθύνεται προς την Ιερά Οδό. Ετσι, όπως μας εξηγούν οι κάτοικοι, φορτώνεται επιπλέον κίνηση στη Σπ. Πάτση. Εξυπηρετείται μόνο το κέντρο «Αθηναΐς» και όλα τα άλλα μαγαζιά που υπάρχουν στην περιοχή στην ουσία δεν μπορούν να λειτουργήσουν. Εντονο είναι και το πρόβλημα της στάθμευσης, αφού δεν υπάρχουν χώροι. Ενα γκαράζ που βρίσκεται στην περιοχή ανήκει στο «Αθηναΐς» και είναι κλειστό για τα αυτοκίνητα των κατοίκων.

«Εγινε εδώ, στη γειτονιά μας, ένα καφενείο πολυτελείας και νομίζει ότι παράγει πολιτισμό, ενώ στην ουσία μόνο εδώ δεν παράγεται πολιτισμός», μας λέει με αγανάκτηση ο Ι. Μπέλλος, ιδιοκτήτης καταστήματος που κατασκευάζει σωλήνες υψηλής πιέσεως. «Αν είναι δυνατόν! Σε μια ήδη κορεσμένη περιοχή, που αποτελεί εμπορικό κέντρο μικρομεσαίων επιχειρήσεων και κατασκευών, φτιάχνουν αυτό εδώ το κέντρο», συνεχίζει. «Με αυτό τον τρόπο οι πελάτες μας δεν έχουν πρόσβαση στην περιοχή», σημειώνει ο Ι. Μπέλλος, που έχει το μαγαζί του 30 χρόνια στην περιοχή.

Η Ελένη Πρωτογέρου, ιδιοκτήτρια καταστήματος ανταλλακτικών αυτοκινήτων, μας λέει ότι «τα περισσότερα μαγαζιά που έκλεισαν στου Ψυρρή με τις διάφορες "αναβαθμίσεις" ήρθαν εδώ. Και εδώ όμως, με αυτό το κέντρο βλέπουμε ότι πάνε να κάνουν τα ίδια. Μετά πού θα πάνε όλα αυτά τα μαγαζιά;», μας λέει.

Λίγο παρακάτω είναι το μαγαζί του Γ. Χάιτα, που κατασκευάζει ανταλλακτικά αυτοκινήτων. Οπως μας εξηγεί, άλλαξε όλο το σκηνικό της περιοχής, αφού εξαιτίας των αντιδρομήσεων «κανείς δεν μπορεί να έρθει από Λ. Αθηνών στα μαγαζιά μας». «Εχουμε αποκλειστεί», συνεχίζει. «Δουλεύει ένα μόνο μαγαζί» μας λέει και δείχνει το «Αθηναΐς», «ενώ άλλα 100 αργοπεθαίνουν».

Την ίδια στιγμή, οι μαγαζάτορες μάς καταγγέλλουν ότι ο Μαμιδάκης καλεί κάθε μέρα την Τροχαία η οποία γράφει όποιον πηγαίνει αντίθετα στην οδό Καστοριάς. «Μα δεν έχουμε άλλη δυνατότητα», μας εξηγούν, «αφού αν ακολουθήσουμε τη νέα ροή των δρόμων, θα χρειαστούμε τουλάχιστον μισή ώρα παραπάνω για να φτάσουμε στη δουλιά μας». Πράγματι, με τις αντιδρομήσεις ο μόνος τρόπος για να προσεγγίσουν πελάτες ή μαγαζάτορες τα καταστήματά τους, είναι μέσω της Ιεράς Οδού ή της Σπ. Πάτση, όπου επικρατεί κυκλοφοριακή συμφόρηση.

ΔΗΜΟΣ ΝΙΚΑΙΑΣ
Παραχάραξη των αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου

Ο δήμαρχος Νίκαιας Βασίλης Τράπαλης όχι μόνο παραποιεί ξεδιάντροπα τα πρακτικά των αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου προς όφελος, μάλιστα, συγκεκριμένου εργολάβου, αλλά έχει και το θράσος να ζητά τα ρέστα όταν αποκαλύφθηκε η λαθροχειρία του επικαλούμενος ξετσίπωτα την Ολυμπιάδα και το πόσο καλό θα κάνει στη Νίκαια το να ακουστεί το όνομά της στα πέρατα του κόσμου.

Η παραχάραξη έγινε αντιληπτή όταν στην τελευταία συνεδρίαση του Σώματος δόθηκαν τα πρακτικά της συνεδρίασης της 25 Απρίλη. Οι δημοτικοί σύμβουλοι με έκπληξη διαπίστωσαν διαφορές στο θέμα «α' φάση - προκαταρκτικές εργασίες του Σπιτιού της Αρσης Βαρών». Τότε η επικεφαλής της Δημοκρατικής Ενότητας Βέρα Νικολαΐδου ζήτησε αντίγραφο της απόφασης του θέματος. Μετά από σύντομη αντιπαραβολή προέκυψε ότι και η απόφαση και τα πρακτικά είχαν παραποιηθεί!

Η διατυπωθείσα στα πρακτικά απόφαση δεν είχε καμία σχέση με την απόφαση που πήρε κατά πλειοψηφία το Δημοτικό Συμβούλιο. Συγκεκριμένα ενώ είχε αποφασιστεί ανάθεση περίπου 30.000.000 δρχ., η απόφαση ανέφερε 300.000.000 και μάλιστα ονομαζόταν και ο εργολάβος κ. Μανιουδάκης.

Μετά από αυτό οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης ζήτησαν να ακουστούν οι κασέτες των πρακτικών, κατηγορώντας τόσο τον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου, όσο και τον δήμαρχο για την παραποίηση της απόφασης. Οι απαντήσεις που δόθηκαν ήταν προσβολή όχι μόνο κάθε έννοιας στοιχειώδους δημοκρατίας, αλλά και προσωπικής ευθιξίας. Ο πρόεδρος δήλωσε ότι δεν έχει τίποτα να κρύψει, αλλά οι κασέτες θα ακουστούν στην επόμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Ο δήμαρχος κατηγόρησε την αντιπολίτευση ότι η αφετηρία των κατηγοριών της είναι οι κομματικές σκοπιμότητες. Αναφερόμενος στην ουσία των καταγγελιών υποστήριξε ανερυθρίαστα ότι αυτά είναι πταίσματα μπροστά στο ότι η Νίκαια θα ακουστεί στα πέρατα της οικουμένης σαν μια πόλη που θα φιλοξενήσει ένα ολυμπιακό άθλημα.

Μέχρι τώρα ξέραμε... ότι γκρέμιζαν τα τείχη προς τιμή των ολυμπιονικών, τώρα φαίνεται ότι θα διαγράφονται οι νόμοι.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ