ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 3 Μάρτη 2023
Σελ. /24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Σκράπες και διάνοιες

Eurokinissi

Τον Βέλγο υπουργό Εσωτερικών, Αntoine Duquesne, φαίνεται να ζήλεψε το υπουργείο Παιδείας, ο οποίος δήλωνε ότι «για την πνευματική άσκηση μερικοί είναι πιο προικισμένοι από άλλους, όπως υπάρχουν χοντροί και λιγνοί»...

Μόνο αυτό θα μπορούσαν να σκεφτούν όλοι οι εκπαιδευτικοί που αφού ξεπέρασαν το πρώτο σοκ του αποτυχημένου Google translate, που διαπερνά όλη την επιμόρφωση, αντίκρισαν αποσβολωμένοι ενότητες με στοιχεία ρατσισμού, αναπαραγωγής στερεοτύπων, για σχολεία «καταυλισμούς στιγματισμένων», έμαθαν για νέες λέξεις και χαρακτηρισμούς, όπως το «τακτοποιημένο φρικιό» και ο «πρωκτικός συγκρατητής».

Δεν πάσχει φυσικά το υπουργείο Παιδείας από έλλειψη γνώσης για τις αναρίθμητες έρευνες που δείχνουν την επίδραση της κοινωνικής προέλευσης στη σχολική επιτυχία και τον επαγγελματικό προσανατολισμό.

Πίσω από αυτούς τους όρους κρύβεται μια απλή αλήθεια: Οχι μόνο δεν παίρνει κανένα αναγκαίο μέτρο για την αντιμετώπιση της σχολικής αποτυχίας, αλλά κάνει ό,τι μπορεί για να βάλει εμπόδια σε κάθε εκπαιδευτικό, σε κάθε γονιό, σε κάθε αληθινά ενδιαφερόμενο για την εκπαίδευση των παιδιών μας, που αγωνίζεται για ένα σχολείο που θα οδηγεί στην ολοκλήρωση της μόρφωσης και της προσωπικότητας της νέας γενιάς, για ζωή και εργασία με σύγχρονα δικαιώματα.

Είναι γνωστό το ενδιαφέρον της κυβέρνησης...

Πρόσφατες έρευνες και του ΚΕΜΕΤΕ (η Εκπαίδευση εν καιρώ πανδημίας) απέδειξαν πόσο νοιάζεται η κυβέρνηση για τους «προβληματικούς» μαθητές. Αφού άφησε μαθητές και καθηγητές χωρίς τα απαραίτητα παιδαγωγικά μέσα κατά την περίοδο της πανδημίας, οξύνοντας τις εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανισότητες, εν μέσω πανδημίας αύξησε τους μαθητές ανά τάξη στην Πρωτοβάθμια, πρότεινε το σύγχρονο... μέτρο τηλεκπαίδευσης μέσω σταθερού τηλεφώνου, ενώ προχώρησε ακόμα και σε πειθαρχικές διώξεις σε εκπαιδευτικούς που διεκδικούσαν τμήματα ένταξης για μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.

Είναι βέβαια γνωστό πόσο το αστικό κράτος νοιάζεται για τους «προβληματικούς» μαθητές. Είναι η μείωση των δαπανών για την Παιδεία κατά 1,8 δισ. ευρώ, με τη σφραγίδα όλων των κυβερνήσεων, τα τελευταία 11 χρόνια. Είναι τα 2,7 δισ. ευρώ που δίνουν από την τσέπη τους οι γονείς κάθε χρόνο, μήπως καλύψουν τα τεράστια κενά και τις ανεπάρκειες του σχολείου.

Είναι το γεγονός ότι 1 στους 4 κατόχους πτυχίων ΑΕΙ είναι άνεργος, είναι το γεγονός ότι 1 στους 3 πτυχιούχους δουλεύει σε άσχετο αντικείμενο από αυτό που σπούδασε. Είναι το 42,4% των αποφοίτων ΙΕΚ που είναι άνεργοι και το 28,6% που δουλεύει σε άσχετο αντικείμενο.

Η αγωνία των κρατούντων δεν είναι να λύσουν αυτά τα προβλήματα, να πάρουν μέτρα ώστε κάθε μαθητής να έχει τη σύγχρονη μόρφωση που του αξίζει.

Στόχος του αυτόνομου σχολείου της ΕΕ είναι να νομιμοποιήσει και να διαχειριστεί ένα σύστημα που βλέπει τους ανθρώπους ως μηχανές κερδών, το οποίο παράγει ανισότητα, αμάθεια, εξαθλίωση και συνακόλουθα φαινόμενα αντικοινωνικής συμπεριφοράς μέσα στα σχολεία.

...για τα αυτόνομα, κατηγοριοποιημένα σχολεία

Η αστική εκπαίδευση δεν έχει ως βασικό στόχο να αμβλύνει δραστικά τις ανισότητες, αλλά να τις ενσωματώσει στα κατηγοριοποιημένα σχολεία.

Στα πλαίσια των ερωτημάτων της αξιολόγησης, οι διευθυντές καλούνται «μέσα σε ένα σχολικό έτος να πάρουν μέτρα ώστε τα σχολεία να μην είναι σταυροδρόμι πολιτισμών και καταυλισμός στιγματισμένων».

Μήπως άραγε προτείνεται μέσα σε αυτό το σχολικό έτος: Να φτιαχτούν τμήματα από 15 έως 20 μαθητές; Να καταργηθεί η πολιτική που αυξάνει τη φτώχεια, την εργασιακή ανασφάλεια και την ενδοοικογενειακή βία; Να γεμίσουν τα σχολεία με τμήματα ένταξης - υποδοχής με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς; Να υπάρξει ένα σύγχρονο και δωρεάν εκπαιδευτικό σύστημα που θα μορφώνει και δεν θα οδηγεί τους μαθητές σε έναν αγχωτικό εξεταστικό μαραθώνιο;

Ας μην αναρωτιόμαστε άλλο... Επειδή μέσα σε έναν χρόνο δεν θα γίνουν όλα αυτά, το σύστημα επιδιώκει να διαχωρίσει τους «στιγματισμένους» από τα «σαΐνια», σε κάποια λίγα αναβαθμισμένα σχολεία, σε μια μάζα υποβαθμισμένων σχολείων και σε άλλα «καταυλισμούς των στιγματισμένων».

Εδώ μάλιστα η επιμόρφωση κάνει ένα βήμα παραπάνω. Οι αξιολογούμενοι εκπαιδευτικοί καλούνται να αντιμετωπίσουν τους «αναρχικούς μαθητές», αυτούς που είναι «πνεύμα αντιλογίας».

Δεν μπορεί ο καθηγητής να ζητά και καλή βαθμολόγηση, αν δεν έχει υποτάξει ή τουλάχιστον δεν έχει στείλει στο «κακό» σχολείο τους μαθητές που έχουν πνεύμα αμφισβήτησης.

Είναι φανερό ότι εδώ διαγράφεται το αυτόνομο σχολείο, το σχολείο με «πελάτες μαθητές και γονείς», όπως αναφέρονται σε πολλά κείμενα της ΕΕ. Θέλουν οι εργαζόμενοι γονείς που βιώνουν αυτή τη ζούγκλα να βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη, όσοι έχουν χρήματα, για να μην πέσει και άλλο το σχολείο τους στην αξιολογική κλίμακα και κινδυνεύσει να υποβαθμιστεί.

Θέλουν μια νέα γενιά που κάνει μαθήματα επιχειρηματικότητας από το Δημοτικό, που διαπαιδαγωγείται στη λογική των χορηγών/σωτήρων, αλλά που δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να μαθαίνει ποιοι νόμοι της οικονομίας οδήγησαν διάφορους «μοντέρνους» φωστήρες της ψηφιακής τεχνολογίας να απολύουν δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενους εν μια νυκτί μέσα από ένα mail. Πρόσφατα μάθαμε ότι αναβάλλεται η κατασκευή νοσοκομείων στην Κομοτηνή γιατί άλλαξε γνώμη ο χορηγός μόλις έμαθε για το ακριβές κόστος...

Αυτοί λοιπόν «που αρπάνε το φαΐ από το τραπέζι, κηρύττουν τη λιτότητα»: Οι απολυμένοι, οι άνεργοι, οι ελαστικά εργαζόμενοι είναι «υπεύθυνοι» για τη μοίρα τους. Το ίδιο πρέπει να σκέφτονται και «οι αναρχικοί και στιγματισμένοι μαθητές».

Αν είναι δυνατόν να αρχίσουν οι μαθητές να σκέφτονται και να παλεύουν για έναν καλύτερο κόσμο! Να αρχίσουν ως επιστήμονες να σκέφτονται όπως ο Αϊνστάιν, που ανέφερε ότι «αντί για την εξύμνηση της εξουσίας και της επιτυχίας, όπως γίνεται στη σημερινή μας κοινωνία, η παιδεία... πρέπει να αποβλέπει στην ανάπτυξη της συναίσθησης της ευθύνης για τους άλλους ανθρώπους».

Αυτός ο μαθητής λοιπόν χρειάζεται και τον αντίστοιχο εκπαιδευτικό κακοπληρωμένο, ελαστικά εργαζόμενο και υποταγμένο. Δεν θέλουν παιδαγωγούς που θα ανοίγουν τα μυαλά των νέων, αλλά υπηρέτες των αξιών του συστήματος. Οτι στην κοινωνία μας η ανισότητα θεωρείται κανονικότητα, η πειθαρχία και η συμμόρφωση βασικά στοιχεία της εύρυθμης λειτουργίας και της αριστείας, ο ρατσισμός συστατικό στοιχείο διαχωρισμού και μίσους.

Η οργή των εκπαιδευτικών να γίνει συνειδητή δράση

Δεν είναι τυχαίο ότι οι σκοταδιστικοί όροι της επιμόρφωσης, που θα μπορούσαν να προκαλούν και θυμηδία, συνοδεύονταν από τις απαράδεκτες πρακτικές: Με fast track διαδικασίες από το ΙΕΠ για να βρεθούν εντός χρονοδιαγράμματος, οι εκπαιδευτικοί καλούνται, χωρίς να τους δοθούν και πολλά περιθώρια επιλογής, εκτός διδακτικού και εργασιακού ωραρίου, σε Σαββατοκύριακα και αργίες, εξ αποστάσεως και διά ζώσης να παρακολουθήσουν τα σεμινάρια.

Να μας ελέγχουν με κάμερες και κουίζ αν είμαστε καλά παιδιά, οπωσδήποτε χωρίς πνεύμα αντιλογίας...

Οταν βέβαια το συνδικαλιστικό κίνημα ζητά τακτικές ετήσιες επιμορφώσεις που να βασίζονται σε επιστημονικά δεδομένα της παιδαγωγικής θεωρίας και να λαμβάνουν υπόψη τα σύγχρονα προβλήματα και τις ανάγκες της εκπαιδευτικής πράξης, τότε είμαστε γκρινιάρηδες και τεμπέληδες...

Οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί δικαίως οργίζονται μπροστά στις κάμερες για την εξευτελιστική αυτή διαδικασία. Δικαίως σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα με τον έναν ή τον άλλο τρόπο αντιλαμβάνεται ότι τα σχολεία των πολλών ταχυτήτων δεν είναι πρόοδος.

Ομως δεν φτάνει η οργή μας αν δεν γίνει συνειδητή δράση. Οχι για να υπερασπιστούμε το παλιό που είναι και αυτό πολύ πίσω από τις ανάγκες μας.

Θέλουμε όλοι μαζί να διεκδικήσουμε αξιοπρεπείς μισθούς και ανθρώπινη εργασία. Θέλουμε σύγχρονη γνώση για όλα τα παιδιά χωρίς να τα μετατρέπουμε σε σχολικές παραμέτρους. Θέλουμε τους γονείς μαζί μας να συζητάμε για την επίλυση των προβλημάτων, να διεκδικούμε σύγχρονες λύσεις και όχι να γίνονται οι «πόροι» για τις ανάγκες του σχολείου. Θέλουμε με τους συναδέλφους δημιουργικά να συναντιόμαστε στους παιδαγωγικούς συλλόγους και όχι να τους κοιτάμε πίσω από την πλάτη. Θέλουμε να υπηρετούμε την επιστημονική αλήθεια, να μαθαίνουμε για τις καινούριες μεθόδους, να έχουμε εργαλεία για να βοηθήσουμε και τους αδύναμους μαθητές...

Χωρίς φόβο, με πολύ πάθος και με κίνδυνο να στιγματιστούμε ως πνεύμα αντιλογίας...


Νίκος ΔΑΡΔΑΛΗΣ
Μέλος του ΚΕΜΕΤΕ της ΟΛΜΕ, εκλεγμένος με την «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών»

ΣΤΕΚΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΝΕΑΝΙΚΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΚΝΕ «ΜΑΝΟΣ ΛΟΪΖΟΣ»
Συζήτηση με αφορμή τη Μέρα της Γυναίκας

Συζήτηση με θέμα «Γίνε πρωταγωνίστρια στον αγώνα για τις σύγχρονες ανάγκες, με δυνατό ΚΚΕ» διοργανώνει την Κυριακή 5 Μαρτίου στις 12 μ. στην αυλή του το Στέκι Πολιτισμού και Νεανικής Δημιουργίας της ΚΝΕ «Μάνος Λοΐζος» (Τροίας 36, Βικτώρια).

Η πρωτοβουλία εντάσσεται στο πλαίσιο της προεργασίας για το 2ο Φεστιβάλ Χορού του Στεκιού, στο οποίο θα αναδειχθούν πλευρές αυτού του θέματος.

Τη συζήτηση θα ανοίξει η Βιβή Δάγκα, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και υποψήφια βουλευτής του Κόμματος στον Δυτικό Τομέα Αθηνών.

Εκρηκτικός μηχανισμός στο Ειρηνοδικείο Κορωπίου

Εκρηξη μηχανισμού που αποτελούνταν από πυροσβεστήρα γεμάτο με εύφλεκτο υλικό σημειώθηκε χτες στο κτίριο όπου στεγάζεται το Ειρηνοδικείο Κορωπίου. Το συμβάν έγινε στις 02.00 τα ξημερώματα. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην οδό Κάσου 18, όπου στεγάζεται το Ειρηνοδικείο Κορωπίου, βρίσκεται και το τοπικό Αστυνομικό Τμήμα.

ΥΠΟΘΕΣΗ ΒΙΑΣΜΟΥ ΤΗΣ 12ΧΡΟΝΗΣ ΣΤΟΝ ΚΟΛΩΝΟ
Προφυλακίστηκε ο 60χρονος πρώην διαιτητής

Προφυλακιστέος κρίθηκε χτες ο 60χρονος πρώην διαιτητής Φίλιππος Ντόβας, κατηγορούμενος για γενετήσιες πράξεις με ανήλικη έναντι αμοιβής στην υπόθεση βιασμού και μαστροπείας της 12χρονης στον Κολωνό. Στην απολογία του φέρεται να αρνήθηκε όλα όσα του αποδίδονται και να υποστήριξε ότι γνώριζε το παιδί από τη γειτονιά, όμως ουδέποτε είχε σεξουαλική σχέση μαζί του. Σύμφωνα με όσα είπε ο 60χρονος σε δημόσια δήλωσή του μόλις του κοινοποιήθηκε η κλήση, η εμπλοκή του στην υπόθεση σχετίζεται με «πολιτικούς αντιπάλους» και όχι με παράνομες πράξεις του. Ο Ντόβας ήταν υποψήφιος περιφερειακός σύμβουλος Αττικής με την παράταξη του Γ. Πατούλη.

Ο κατηγορούμενος υποδείχθηκε από την 12χρονη, στην τελευταία κατάθεσή της στις αρχές, ως ένας από τους άνδρες που την είχαν κακοποιήσει, σε συνεννόηση με τον επίσης κατηγορούμενο Ηλία Μίχο. Υπενθυμίζεται ότι ο πρώην διαιτητής θέλησε να κάνει γνωστή την ταυτότητά του, καθώς εμφανίστηκε σε τηλεοπτική εκπομπή και αρνήθηκε τις κατηγορίες.

Να σημειωθεί τέλος ότι ο Μίχος έλαβε νέα προθεσμία μέχρι τη Δευτέρα προκειμένου να απολογηθεί συμπληρωματικά για την υπόθεση.

ΤΟΜΕΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΟΥ ΚΚΕ
Αποχαιρετά την συντρόφισσα Εμυ Φάκαρου

Η Τομεακή Επιτροπή Πειραιά του ΚΚΕ αποχαιρετά την συντρόφισσα Εμυ Φάκαρου. Εκφράζει θερμά συλλυπητήρια στον σύζυγό της, σύντροφο Κώστα Φάκαρο, στον γιο της και στη νύφη της, στα εγγόνια, στους οικείους της. Η Τομεακή Οργάνωση Μετάλλου εκφράζει επίσης τα βαθιά της συλλυπητήρια στον σύντροφο Κώστα Φάκαρο και στην οικογένειά του για την απώλεια της συζύγου του. Τα συλλυπητήριά της εκφράζει και η διοίκηση του Συνδικάτου Μετάλλου Αττικής και Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας Ελλάδας. Η κηδεία της συντρόφισσας Εμυς θα γίνει σήμερα Παρασκευή, στις 12 μ. στο Γ' Νεκροταφείο (Νίκαια).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ