ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 8 Μάρτη 2023
Σελ. /24
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ
Τρόικα της συγκάλυψης των αιτιών του εγκλήματος

Eurokinissi

Η προκλητική απόπειρα συγκάλυψης των αιτιών του προδιαγεγραμμένου εγκλήματος συνεχίζεται με πρωτοστάτες την κυβέρνηση, τον ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ.

Μάλιστα, βγάζει μάτι, ακόμα και από τα τηλεοπτικά πάνελ όπου συμμετέχουν πολιτικοί αυτών των κομμάτων, η προσπάθειά τους να εστιάσουν στο «ανθρώπινο λάθος», στο σε ποια διακυβέρνηση επιμερίζεται μεγαλύτερο ποσοστό λάθους, ενώ η αντιπαράθεση εκδηλώνεται στο θέμα της δικαστικής διερεύνησης. Και κυρίως συμφωνούν όλοι τους να συνεχιστεί ακόμα πιο γρήγορα η ίδια εγκληματική πολιτική προκειμένου - υποτίθεται - να λυθούν τα προβλήματα. Ολα εκείνα δηλαδή που οδήγησαν στην ανείπωτη τραγωδία.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γ. Οικονόμου, προετοιμάζοντας για άλλη μια σκιαμαχία συγκάλυψης από τους «σταθμάρχες» της αντιλαϊκής πολιτικής ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ, δήλωσε χτες ότι «ένα κομμάτι της συζήτησης, που προφανώς θα μας απασχολήσει, είναι των καθυστερήσεων, των αιτιών που οδήγησαν ώστε μία σύμβαση η οποία έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί από το 2016, να έχουμε φθάσει το 2023 και να μην έχει ολοκληρωθεί σε όλο το μήκος της γραμμής», «έτσι ώστε να έχει την πλήρη εικόνα η ελληνική κοινωνία όλων των στρεβλώσεων, των παθογενειών, των προβλημάτων που οδήγησαν στην καθυστέρηση της ανάπτυξης αυτής της υποδομής», φτιάχνοντας κλίμα για άλλη μια κοκορομαχία, με διάχυση ευθυνών και μπόλικο αποπροσανατολισμό από την ουσία της υπόθεσης.

Ταυτόχρονα, έκανε φανερή την πρόθεση της κυβέρνησης, παρά τα μεγάλα της λόγια, να τα φορτώσει όλα σε υπηρεσιακούς παράγοντες: «Πώς υπηρεσιακά μέσα στον ΟΣΕ επιλέγεται ένας άνθρωπος που έχει αναλάβει μόλις 15 ημέρες υπηρεσίας, αν αυτά αληθεύουν γιατί τώρα βρίσκεται σε εξέλιξη η δικαστική διαδικασία; Πώς ένας υπηρεσιακός αξιωματούχος του ΟΣΕ τοποθετεί τον ίδιο άνθρωπο, προφανώς τον νεότερο στην Υπηρεσία, επί τρία, τέσσερα, πέντε συνεχόμενα βράδια να είναι μόνος του στη νυχτερινή βάρδια;». Τέλος, σε άλλη μια ένδειξη της επιχείρησης συμψηφισμού που έχει μπει μπροστά, υπερασπιζόμενος μια ενδεχόμενη υποψηφιότητα στις ερχόμενες εκλογές του πρόσφατα παραιτηθέντος υπουργού Κ. Καραμανλή, την συνέκρινε με αυτή του Ν. Παππά του ΣΥΡΙΖΑ: «Μας κουνάνε και το δάχτυλο ορισμένοι. Εχουν καταδίκες από Ανώτατα Ειδικά Δικαστήρια, αμετάκλητες, ομόφωνες».

Προκλήσεις άνευ προηγουμένου

Η προσπάθεια του ΣΥΡΙΖΑ ξεπερνά τα όρια της πρόκλησης όταν φτάνει να ισχυρίζεται ότι δεν φέρει καμία ευθύνη και ότι επί των ημερών του όλα ήταν καλώς καμωμένα. Ο υπεύθυνος στρατηγικής επικοινωνίας, Ν. Ηλιόπουλος, σε συνέντευξή του στο «Kontra Channel» υποστήριξε ότι «το 2019 η κυβέρνηση Μητσοτάκη παρέλαβε όχι απλά σύμβαση αλλά έργο υπό εκτέλεση, το οποίο προβλεπόταν να ολοκληρωθεί το 2020». Ακόμα πιο κυνική, η βουλευτής Πέτη Πέρκα έφτασε να δηλώσει: «Υπάρχουν διαχρονικές αστοχίες, πλην της περιόδου της διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ (...) Βρήκαμε μεγάλα προβλήματα - που θα αναδειχθούν όταν εξεταστούν τα αίτια του δυστυχήματος - καθότι είναι κατατεθειμένα με έγγραφα, κυρίως σε ό,τι αφορά στις μελέτες (...) Οσο και να προσπαθείτε να αποδώσετε μια "διαχρονικότητα" και να διαχύσετε την ευθύνη, τα στοιχεία είναι αμείλικτα...». Ο Γ. Μυλόπουλος, με τη σειρά του, ισχυρίζεται ότι οι ελλείψεις δεν είναι διαχρονική ευθύνη όλων των κυβερνήσεων. «Οχι, δεν είναι διαχρονική η ευθύνη. Γιατί, όπως προκύπτει από τη σχετική σύμβαση που υπογράφηκε το 2014 μεταξύ ΕΕ και Ελλάδας, η υποχρέωση λειτουργίας του ETCS ορίζονταν για το 2020 και όχι νωρίτερα».

Αλλά και ο επικεφαλής του τμήματος διαφάνειας του ΣΥΡΙΖΑ, Γ. Ραγκούσης, υποστήριξε ότι «η λειτουργία της τηλεδιοίκησης από το 2004 μέχρι το 2019 είχε ως αποτέλεσμα να υπάρχουν στη διάρκεια του συνόλου του 24ώρου δύο σταθμάρχες. Ο συμβατικός, να τον πω έτσι, και ο σταθμάρχης τηλεδιοίκησης. Αυτό σταμάτησε, όπως ενημερωθήκαμε, τον Ιούλιο του 2019».

Εκτός ψηφοδελτίου ΠΑΣΟΚ

Στον ίδιο συμψηφισμό «παίζει» και το ΠΑΣΟΚ. Μάλιστα, με αφορμή το ότι τέθηκε εκτός ψηφοδελτίου του ο γιατρός Νικόλαος Χαυτούρας, ο οποίος εμπλέκεται στη χορήγηση άδειας στον επιθεωρητή του σταθμάρχη Λάρισας, μια μέρα μετά το δυστύχημα, κάνει και επίθεση κιόλας... Σα να μην έφτανε η εμπλοκή του ΠΑΣΟΚ στο Qatargate και τώρα σε αυτήν την υπόθεση που συγκλονίζει τη χώρα, προσπαθεί να βγει κι από πάνω. Μάλιστα, χαρακτηρίζει την υπόθεση μια ...«απλή παρατυπία που δεν σχετίζεται με την τραγωδία»... Την ώρα δηλαδή που τα συνεργεία έβγαζαν ακόμα νεκρούς, το ότι ο γιατρός έδωσε άδεια στον επιθεωρητή είναι μια απλή παρατυπία...

Και προσθέτει: «Μας προκαλεί αλγεινή εντύπωση η παραμονή στα ψηφοδέλτια της Νέας Δημοκρατίας του πολιτικά υπεύθυνου για την πολύνεκρη τραγωδία Κώστα Καραμανλή, ο οποίος οκτώ μέρες πριν το δυστύχημα διαβεβαίωνε δημόσια στη Βουλή για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων. Την περιφρονητική αυτή στάση απέναντι στους θεσμούς και τη διαφάνεια υιοθέτησε άλλωστε και ο ΣΥΡΙΖΑ διατηρώντας στα ψηφοδέλτιά του τον ομόφωνα καταδικασμένο από το Ειδικό Δικαστήριο, Νίκο Παππά». Κολοκυθιά δηλαδή για το ποιος είναι λιγότερο χειρότερος απ' τον άλλο. Αυτή είναι η καούρα τους μετά από αυτήν την τραγωδία, ενώ είναι όλοι συνυπεύθυνοι για το έγκλημα.

ΠΡΟΔΙΑΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ
Συνεχίζονται οι έρευνες που οδηγούν στο κουκούλωμα

Συνεχίζονται οι έρευνες για τα αίτια της τραγωδίας στις 28 Φλεβάρη με τη μετωπική σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, με 57 νεκρούς έως τώρα. Οπως όλα δείχνουν, με ευθύνη της κυβέρνησης επιχειρείται να «βγάλουν λάδι» την κύρια αιτία, την πολιτική της «απελευθέρωσης» των σιδηροδρόμων, της ιδιωτικοποίησης και κατάτμησης του ΟΣΕ, που υλοποίησαν όλες οι αστικές κυβερνήσεις στη χώρα μας, επικεντρώνοντας κυρίως στην ευθύνη του «σταθμάρχη» και μεμονωμένων ατόμων.

Σε συνέντευξή του ο Ιταλός μάνατζερ, διευθύνων σύμβουλος της «Ηellenic Train», Μαουρίτσιο Καποτόρτο, το είπε χωρίς περικοκλάδες: Η εταιρεία του ...έκοβε εισιτήρια και είχε κέρδη και δεν είχε ευθύνη για τη συντήρηση του δικτύου και την κυκλοφορία, που ανήκει στον ΟΣΕ. Οταν, δε, ρωτήθηκε για τα συστήματα ασφαλείας, το απογείωσε λέγοντας ότι «συμμορφώνεται με τους κανόνες του συστήματος που χρησιμοποιείται στους σιδηροδρόμους που πληρούν τα κριτήρια που προβλέπονται από τους Εθνικούς Οργανισμούς Τυποποίησης και μετά από πιστοποίηση από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμου». Δηλαδή, ό,τι κανονισμούς συμφέρει να εφαρμόζονται κάθε φορά από το αστικό κράτος για να ικανοποιούνται οι επιχειρηματικοί όμιλοι.

Στην απολογία του ο σταθμάρχης Β. Σ., ο οποίος κρίθηκε προφυλακιστέος, φέρεται να υποστήριξε ότι έχει «κενό μνήμης» για τους επίμαχους χειρισμούς του και δήλωσε σίγουρος ότι δεν έδωσε εντολή να ακολουθήσει η αμαξοστοιχία τη γραμμή καθόδου από Θεσσαλονίκη, όπως και έγινε, για να επέλθει η σύγκρουση. Επικαλέστηκε, ακόμη, ενδεχόμενη μη σωστή λειτουργία του πίνακα ελέγχου, όπως είχε συμβεί νωρίτερα, όπου το κλειδί του πίνακα δεν άλλαζε όπως έπρεπε το κλειδί στις ράγες και απαιτούνταν χειροκίνητη παρέμβαση από κλειδούχο. Επίσης, επικαλέστηκε αυξημένο φόρτο εργασίας για τις ελλιπείς κινήσεις του, ενώ είπε ότι επί 20 λεπτά ήταν μόνος του επιφορτισμένος με τη σιδηροδρομική ασφάλεια όλης της Κεντρικής Ελλάδας και ότι θα έπρεπε να υπήρχε και άλλος σταθμάρχης.

Χαρακτηριστικές επίσης είναι οι στιχομυθίες από την ενδοεπικοινωνία, που διέρρευσαν σε ΜΜΕ λίγο μετά τη σύγκρουση. Στις 23.41, ο ρυθμιστής κυκλοφορίας έχει ενημέρωση από την Πυροσβεστική ότι υπάρχει σύγκρουση δύο τρένων. Η απάντηση του σταθμάρχη όταν του το αναφέρει είναι «αμάν!». Λίγο μετά επικοινωνώντας με την σταθμάρχη των Νέων Πόρων: «Βασίλη, τι έγινε;» - «Πρέπει να έγινε τράκα». Ο σταθμάρχης επίσης επιμένει ότι «έδιωξε το τρένο από την άνοδο» και αναφέρει ότι είχε πρόβλημα με τα κλειδιά, δηλαδή τον μηχανισμό που αλλάζει τις ράγες. Μάλιστα, στη συνομιλία ο σταθμάρχης ακούγεται να λέει πως είχε ενημερώσει και νωρίτερα την ίδια μέρα ότι υπήρχε πρόβλημα με τα κλειδιά και ο ρυθμιστής από την Αθήνα το επιβεβαιώνει.

Χτες, κατέθεταν από το πρωί εν ενεργεία αλλά και συνταξιούχοι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ, προκειμένου να δώσουν περαιτέρω πληροφορίες. Μετά την ολοκλήρωση της ένορκης εξέτασης για τη χορήγηση της αναρρωτικής άδειας αμέσως μετά το τραγικό δυστύχημα, που έλαβε ο επιθεωρητής Λάρισας του ΟΣΕ, Δ. Ν., τέθηκαν σε αναστολή καθηκόντων οι εμπλεκόμενοι γιατροί και παραπέμπονται στο πειθαρχικό συμβούλιο. Σύμφωνα με πληροφορίες, από την ΕΔΕ προέκυψε ότι ο επιθεωρητής έλαβε αναρρωτική άδεια ενώ δεν υποβλήθηκε σε καμία διαγνωστική εξέταση, δεν προσήλθε στα ΤΕΠ αλλά αναζήτησε τον διευθυντή της κλινικής, που γνωμάτευσε μόνο με την κλινική εικόνα και χωρίς καμία άλλη εξέταση και εν συνεχεία ο επιμελητής, κατ' εντολή του διευθυντή, έδωσε 30ήμερη αναρρωτική άδεια.

Οσον αφορά την κατάσταση των τραυματιών, χτες πέντε άτομα πήραν εξιτήριο από τα νοσοκομεία, ενώ υπό νοσηλεία παραμένουν εφτά τραυματίες, πέντε εκ των οποίων σε Μονάδες Εντατικής Θεραπείας. Στη Θεσσαλονίκη, αποσωληνώθηκε αλλά παραμένει σε ΜΕΘ του Νοσοκομείου «Παπαγεωργίου» 22χρονος που φέρει εγκαύματα (έκτασης 20% της επιφάνειας του σώματος) και υποβλήθηκε σε χειρουργείο την περασμένη Παρασκευή.

ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ ΤΟΥ ΚΚΕ
Ετσι φτάσαμε στο έγκλημα στα Τέμπη

Ενα αποκαλυπτικό βίντεο του ΚΚΕ για τις συνέπειες της πολιτικής της ΕΕ για την «απελευθέρωση» των μεταφορών, με βασικούς σταθμούς στην υλοποίησή της από το 2009 έως σήμερα και διαδοχικά από όλες τις κυβερνήσεις καθώς και με τις δραματικές προειδοποιήσεις του Κόμματος μέσα στη Βουλή για την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου μόλις 45 μέρες πριν από το έγκλημα στα Τέμπη βρίσκεται από χτες αναρτημένο στο κανάλι του στο YouTube (στη διεύθυνση https://youtu.be/EkKqdQtcicU). «Μόνο ο λαός σώζει τον λαό! Ολοι στον αγώνα με δυνατό ΚΚΕ», είναι το μήνυμα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ