Τετάρτη 8 Μάρτη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ
ΠΡΟΔΙΑΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ
Συνεχίζονται οι έρευνες που οδηγούν στο κουκούλωμα

Συνεχίζονται οι έρευνες για τα αίτια της τραγωδίας στις 28 Φλεβάρη με τη μετωπική σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, με 57 νεκρούς έως τώρα. Οπως όλα δείχνουν, με ευθύνη της κυβέρνησης επιχειρείται να «βγάλουν λάδι» την κύρια αιτία, την πολιτική της «απελευθέρωσης» των σιδηροδρόμων, της ιδιωτικοποίησης και κατάτμησης του ΟΣΕ, που υλοποίησαν όλες οι αστικές κυβερνήσεις στη χώρα μας, επικεντρώνοντας κυρίως στην ευθύνη του «σταθμάρχη» και μεμονωμένων ατόμων.

Σε συνέντευξή του ο Ιταλός μάνατζερ, διευθύνων σύμβουλος της «Ηellenic Train», Μαουρίτσιο Καποτόρτο, το είπε χωρίς περικοκλάδες: Η εταιρεία του ...έκοβε εισιτήρια και είχε κέρδη και δεν είχε ευθύνη για τη συντήρηση του δικτύου και την κυκλοφορία, που ανήκει στον ΟΣΕ. Οταν, δε, ρωτήθηκε για τα συστήματα ασφαλείας, το απογείωσε λέγοντας ότι «συμμορφώνεται με τους κανόνες του συστήματος που χρησιμοποιείται στους σιδηροδρόμους που πληρούν τα κριτήρια που προβλέπονται από τους Εθνικούς Οργανισμούς Τυποποίησης και μετά από πιστοποίηση από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμου». Δηλαδή, ό,τι κανονισμούς συμφέρει να εφαρμόζονται κάθε φορά από το αστικό κράτος για να ικανοποιούνται οι επιχειρηματικοί όμιλοι.

Στην απολογία του ο σταθμάρχης Β. Σ., ο οποίος κρίθηκε προφυλακιστέος, φέρεται να υποστήριξε ότι έχει «κενό μνήμης» για τους επίμαχους χειρισμούς του και δήλωσε σίγουρος ότι δεν έδωσε εντολή να ακολουθήσει η αμαξοστοιχία τη γραμμή καθόδου από Θεσσαλονίκη, όπως και έγινε, για να επέλθει η σύγκρουση. Επικαλέστηκε, ακόμη, ενδεχόμενη μη σωστή λειτουργία του πίνακα ελέγχου, όπως είχε συμβεί νωρίτερα, όπου το κλειδί του πίνακα δεν άλλαζε όπως έπρεπε το κλειδί στις ράγες και απαιτούνταν χειροκίνητη παρέμβαση από κλειδούχο. Επίσης, επικαλέστηκε αυξημένο φόρτο εργασίας για τις ελλιπείς κινήσεις του, ενώ είπε ότι επί 20 λεπτά ήταν μόνος του επιφορτισμένος με τη σιδηροδρομική ασφάλεια όλης της Κεντρικής Ελλάδας και ότι θα έπρεπε να υπήρχε και άλλος σταθμάρχης.

Χαρακτηριστικές επίσης είναι οι στιχομυθίες από την ενδοεπικοινωνία, που διέρρευσαν σε ΜΜΕ λίγο μετά τη σύγκρουση. Στις 23.41, ο ρυθμιστής κυκλοφορίας έχει ενημέρωση από την Πυροσβεστική ότι υπάρχει σύγκρουση δύο τρένων. Η απάντηση του σταθμάρχη όταν του το αναφέρει είναι «αμάν!». Λίγο μετά επικοινωνώντας με την σταθμάρχη των Νέων Πόρων: «Βασίλη, τι έγινε;» - «Πρέπει να έγινε τράκα». Ο σταθμάρχης επίσης επιμένει ότι «έδιωξε το τρένο από την άνοδο» και αναφέρει ότι είχε πρόβλημα με τα κλειδιά, δηλαδή τον μηχανισμό που αλλάζει τις ράγες. Μάλιστα, στη συνομιλία ο σταθμάρχης ακούγεται να λέει πως είχε ενημερώσει και νωρίτερα την ίδια μέρα ότι υπήρχε πρόβλημα με τα κλειδιά και ο ρυθμιστής από την Αθήνα το επιβεβαιώνει.

Χτες, κατέθεταν από το πρωί εν ενεργεία αλλά και συνταξιούχοι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ, προκειμένου να δώσουν περαιτέρω πληροφορίες. Μετά την ολοκλήρωση της ένορκης εξέτασης για τη χορήγηση της αναρρωτικής άδειας αμέσως μετά το τραγικό δυστύχημα, που έλαβε ο επιθεωρητής Λάρισας του ΟΣΕ, Δ. Ν., τέθηκαν σε αναστολή καθηκόντων οι εμπλεκόμενοι γιατροί και παραπέμπονται στο πειθαρχικό συμβούλιο. Σύμφωνα με πληροφορίες, από την ΕΔΕ προέκυψε ότι ο επιθεωρητής έλαβε αναρρωτική άδεια ενώ δεν υποβλήθηκε σε καμία διαγνωστική εξέταση, δεν προσήλθε στα ΤΕΠ αλλά αναζήτησε τον διευθυντή της κλινικής, που γνωμάτευσε μόνο με την κλινική εικόνα και χωρίς καμία άλλη εξέταση και εν συνεχεία ο επιμελητής, κατ' εντολή του διευθυντή, έδωσε 30ήμερη αναρρωτική άδεια.

Οσον αφορά την κατάσταση των τραυματιών, χτες πέντε άτομα πήραν εξιτήριο από τα νοσοκομεία, ενώ υπό νοσηλεία παραμένουν εφτά τραυματίες, πέντε εκ των οποίων σε Μονάδες Εντατικής Θεραπείας. Στη Θεσσαλονίκη, αποσωληνώθηκε αλλά παραμένει σε ΜΕΘ του Νοσοκομείου «Παπαγεωργίου» 22χρονος που φέρει εγκαύματα (έκτασης 20% της επιφάνειας του σώματος) και υποβλήθηκε σε χειρουργείο την περασμένη Παρασκευή.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ