Τετάρτη 8 Μάρτη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ
Συνέχεια των καταγγελιών για ζητήματα ασφάλειας στο Μετρό

Συνέχεια στη δημοσιοποίηση καταγγελιών που αφορούν το Μετρό Αθήνας δίνουμε σήμερα, με περιστατικά που αν μη τι άλλο θέτουν σοβαρά ερωτήματα για την ασφαλή λειτουργία του. Ενός μέσου που το χρησιμοποιούν καθημερινά πάνω από 1.000.000 επιβάτες, κατά κύριο λόγο εργαζόμενοι, για να μετακινηθούν προς και από την εργασία τους, οι οποίοι μετά το έγκλημα στα Τέμπη δικαιολογημένα αγωνιούν για την ασφάλεια στις μεταφορές, αφού αποδείχθηκε ότι η λειτουργία με τη λογική «κόστους - οφέλους» γεννάει διαρκώς νέους κινδύνους.

Υπενθυμίζεται ότι στην Εκθεση της Επιτροπής για την Υγεία και Ασφάλεια των Εργαζομένων (ΕΥΑΕ), η οποία υποβλήθηκε τον Ιανουάριο του 2022, σημειώνεται: «Δεν υπάρχουν διαδικασίες (σ.σ. κίνησης συρμών), ή είναι ελλιπείς σε πολλούς τομείς. Επί παραδείγματι, τον Φεβρουάριο του 2021, λόγω χιονόπτωσης, οι συρμοί της Γραμμής 1 κινούνταν εξ αντιθέτου κατεύθυνσης, χωρίς κάποια προκαθορισμένη και σαφώς διατυπωμένη διαδικασία, με ελλιπή ασφάλεια.

Ομοίως συνέβη και τον Ιούλιο του 2021, όταν ξέσπαγε πυρκαγιά στο τμήμα Πειραιάς - Φάληρο. Η ΕΥΑΕ προτείνει πως πρέπει να συσταθεί επιτροπή, με τη συμμετοχή των εργαζομένων, έτσι ώστε να συνταχθούν ή και να αναθεωρηθούν οι διαδικασίες για την ασφαλή κίνηση συρμών σε παρόμοιες περιπτώσεις».

Στις 22/11/2022, σε επιστολή της η ΕΥΑΕ αναφέρεται στη δυσλειτουργία σηματοδότησης στη Γραμμή 1: «Το σύστημα καταγραφής της θέσης των συρμών στην Κηφισιά δείχνει διαφορετική εικόνα σε σχέση με την πραγματική θέση των συρμών. Οπως αντιλαμβάνεστε, αν υπάρχει πράγματι τέτοια ασυμφωνία, αυτό θεωρείται άκρως επικίνδυνο».

Τέλος, καταγγελία που προέρχεται από άλλη πηγή και η οποία έχει διατυπωθεί τον Απρίλιο του 2022 κάνει λόγο για μη λειτουργία του συστήματος πυρανίχνευσης από τα τέλη του 2020 σε σταθμό του Μετρό, επισημαίνοντας ότι αυτό είναι άκρως επικίνδυνο.

Αναμένουμε τις απαντήσεις της ΣΤΑΣΥ

Υπενθυμίζεται ότι στο χθεσινό φύλλο της εφημερίδας μας αναδείξαμε ζητήματα που θέτουν τα μέλη της Επιτροπής, όπως και το Σωματείο Ηλεκτροδηγών, για τη μη λειτουργία του συστήματος Αυτόματης Προστασίας Συρμού, που μπορεί να ελέγχει την ταχύτητα των συρμών και να αποτρέπει - μεταξύ άλλων - τη σύγκρουσή τους. Ακόμα, καταγράψαμε μια σειρά διαπιστώσεις της Εκθεσης της Επιτροπής για προβλήματα σχετικά με την ασφαλή λειτουργία του Μετρό. Τέλος, παρουσιάσαμε έγγραφο πραγματογνωμόνων με το οποίο ζητούσαν από τη ΣΤΑΣΥ μια σειρά στοιχείων προκειμένου να αποφανθούν «σχετικά με την τήρηση των προβλεπόμενων στον νόμο ή μη μέτρων ασφάλειας»!

Με βάση το δημοσίευμα αυτό, επικοινωνήσαμε χθες το πρωί με τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ και τους θέσαμε τα εξής ερωτήματα: Τι έγινε μετά το πόρισμα που συνέταξαν οι πραγματογνώμονες; Διαπιστώθηκαν προβλήματα; Αν ναι, ποια είναι; Επίσης, αν και πώς αντιμετωπίστηκαν, καθώς και αν λειτουργεί ή όχι το σύστημα ΑΠΣ. Αν δεν λειτουργεί, ποια είναι η αιτία; Πώς σχολιάζει η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ τις διαπιστώσεις της ΕΥΑΕ;

Μας ενημέρωσαν ότι θα μας απαντήσει αργότερα προφανώς το Γραφείο Τύπου της ΣΤΑΣΥ. Μέχρι αργά, πριν το τύπωμα της εφημερίδας, δεν μας είχαν απαντήσει...

ΟΑΣΘ: Ατύχημα ξανά με λεωφορείο

Στο μεταξύ έρχεται διαρκώς στο προσκήνιο η προβληματική κατάσταση του στόλου των λεωφορείων του ΚΤΕΛ που εκτελούν συγκοινωνιακό έργο του ΟΑΣΘ στη Θεσσαλονίκη.

Το απόγευμα της Δευτέρας προκλήθηκε αναστάτωση σε λεωφορείο της γραμμής 83Β με προορισμό τα Λαγυνά του δήμου Λαγκαδά, όταν παρουσιάστηκε βλάβη στο λεωφορείο με αποτέλεσμα να σβήσει η μηχανή και να μπλοκάρουν οι πόρτες. Οι επιβάτες πανικοβλήθηκαν και ένας εξ αυτών έσπασε το μεγάλο τζάμι του λεωφορείου προκειμένου να βγει εκτός.

Θυμίζουμε ότι μόνο το τελευταίο διάστημα έχουν καταγραφεί τουλάχιστον τρία περιστατικά ατυχημάτων με λεωφορεία του ΚΤΕΛ. Ενα όχημα που κάηκε ολοσχερώς στα Κοιμητήρια Ευόσμου, ένα λεωφορείο που κινούνταν στον τερματικό σταθμό του Χορτιάτη χωρίς τον έναν τροχό, και το προχθεσινό.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ