ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 22 Μάρτη 2023
Σελ. /32
Οι σιδηρόδρομοι ανοίγουν ... ακριβώς όπως έκλεισαν!
  • Περιορισμένα δρομολόγια με τις ίδιες επισφαλείς συνθήκες και δεδομένη την εγκληματική πολιτική της «απελευθέρωσης» και ιδιωτικοποίησης για την κερδοφορία των λίγων
  • Επιτακτική η ανάγκη να συνεχιστεί ο λαϊκός αγώνας για ασφαλείς, σύγχρονες, φτηνές δημόσιες μεταφορές

Eurokinissi

Μπορεί η κυβέρνηση να προβάλλει την επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων από σήμερα και να στήνει σκηνικό δήθεν νοιαξίματος για την ασφάλεια στο φόντο του εγκλήματος στα Τέμπη, με 57 νεκρούς και 2 τουλάχιστον νέους ανθρώπους που δίνουν τη μάχη τους στα νοσοκομεία, αλλά η πραγματικότητα δείχνει ότι οι σιδηρόδρομοι ανοίγουν ακριβώς όπως έκλεισαν στις 28 Φλεβάρη, που συνέβη το προδιαγεγραμμένο δυστύχημα.

Η επανεκκίνηση γίνεται και πάλι στη βάση της επικίνδυνης πολιτικής της ΕΕ, που στήριξαν όλες οι κυβερνήσεις για την «απελευθέρωση», την υποχρηματοδότηση του ΟΣΕ, την ιδιωτικοποίηση του κερδοφόρου τμήματος στην ιταλική «Hellenic Train», τον διαχωρισμό δηλαδή της ράγας από το τρένο, που οδηγεί σε εκτροχιασμό τις λαϊκές ανάγκες και που δημιουργεί όλες τις προϋποθέσεις για νέα εγκλήματα, αφού αντιμετωπίζει ως «κόστος» τα μέτρα για την προστασία της ζωής του λαού.

Πάνω σε αυτές τις «ράγες» που έστρωσαν οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ ως πραγματικοί «σταθμάρχες» των επιχειρηματικών συμφερόντων, ξανανοίγει σήμερα ο σιδηρόδρομος, χωρίς ούτε ένα από τα αμείλικτα ερωτήματα που έθεσε πριν αλλά και μετά την τραγωδία επανειλημμένα το ΚΚΕ να έχει απαντηθεί: Ποιες ήταν οι ενέργειες για τα συστήματα ασφαλείας και τι ενέργειες έγιναν για την εξασφάλιση της ποιότητας παραδοτέων έργων; Τα τεράστια κενά στο προσωπικό (υπολογίζονται σε πάνω από 1.300), που προέκυψαν από απομακρύνσεις έμπειρων εργαζομένων και συνταξιοδοτήσεων, θα αναπληρωθούν; Τι θα γίνει με τις βάρδιες που καλύπτονται με υπερεργασία, με βάση και την κατάπτυστη σύμβαση που πρωτοενεργοποίησε ο ΣΥΡΙΖΑ για 9ήμερη εργασία χωρίς ρεπό; Τι θα γίνει με την ελλιπή συντήρηση του δικτύου, με την υποχρηματοδότηση που δεν φτάνει ούτε για την «προληπτική συντήρηση» του δικτύου, την ίδια ώρα που το κράτος εξασφαλίζει «μπροστά» 50 εκατομμύρια στην «Hellenic Train»;

Αυτοί είναι οι παράγοντες των δυστυχημάτων, παράγωγα της εγκληματικής πολιτικής του κέρδους, που εξακολουθούν να υπάρχουν στο όνομα της ανταγωνιστικότητας του σιδηροδρόμου.

Με ...μπαλώματα

Γι' αυτό και παρά τις βαρύγδουπες εξαγγελίες του νέου αρμόδιου υπουργού για θέματα Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργου Γεραπετρίτη, και της κυβέρνησης ότι η επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου θα γίνει με αυξημένα μέτρα ασφαλείας, ούτε ως... φύλλο συκής για να κρύψουν την ενοχή τους δεν κάνουν τα όσα ανακοίνωσαν.

Αυτό που πραγματικά σχεδιάζεται είναι περικοπές δρομολογίων, χαμηλότερες ταχύτητες (80 χλμ. σε προαστιακούς/εμπορευματικούς, 100 χλμ. σε επιβατικές αμαξοστοιχίες), λιγότεροι σταθμοί με χρήση 2 σταθμαρχών και μηχανοδηγών υποχρεωτικά ανά βάρδια και κίνηση σε διαφορετικές ώρες τη νύχτα, ώστε να μην υπάρχει το ενδεχόμενο να διασταυρωθούν σε σημεία όπου υπάρχει μονοδρόμηση της γραμμής (όπως στο τμήμα Οινόη - Τιθορέα όπου γίνονται εργασίες για την τηλεδιοίκηση).

Δηλαδή ουσιαστικά μικρομπαλώματα χωρίς ουσιώδεις αλλαγές και με ανακύκλωση του υπάρχοντος ελλιπέστατου προσωπικού. Σήμερα οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ είναι περίπου 720, και σε αυτούς έχουν προστεθεί και 200 άτομα που απασχολούνται με «μπλοκάκι», ενώ οι τεχνικοί για τη συντήρηση του δικτύου είναι μόλις 30. Στις υποσχέσεις δηλώνεται ότι μέσα στους επόμενους μήνες το προσωπικό του διαχειριστή της υποδομής, δηλαδή του ΟΣΕ, θα αυξηθεί, ενώ για την τηλεδιοίκηση δίνεται χρονοδιάγραμμα μέχρι το τέλος του καλοκαιριού.

Με αφορμή την επανεκκίνηση, σε νέα επιστολή της Πανελλήνιας Ενωσης Προσωπικού Ελξης (μηχανοδηγοί) επισημαίνουν συγκεκριμένες ελλείψεις στα ζητήματα ασφαλείας σε πολλά σημεία του δικτύου σε όλη την Ελλάδα και στον βασικό άξονα Αθήνας - Θεσσαλονίκης. Καθώς στη συνάντηση με την διοίκηση της «Hellenic Train» δεν πήραν γραπτές διαβεβαιώσεις, αποφάσισαν να απέχουν από πολλά δρομολόγια και να εργαστούν μόνο περιορισμένα.

Προβλήματα εντοπίζονται στη γραμμή Πλατύ - Φλώρινα, στη γραμμή προς Στρυμόνα, Σέρρες - Δράμα και στο κομμάτι των επικοινωνιών μέσα στις σήραγγες Τεμπών και Πλαταμώνα. Επίσημη ανακοίνωση από την «Hellenic Train» και τον ΟΣΕ δεν έχει δοθεί για το πού θα κινηθούν τα τρένα.

Στο μεταξύ, χτες ο Γ. Γεραπετρίτης είχε στις Βρυξέλλες συναντήσεις με την επίτροπο Συνοχής και Μεταρρυθμίσεων Ελίζα Φερέιρα, με την επίτροπο Μεταφορών Αντίνα Βαλεάν και με τον διευθυντή του γραφείου της προέδρου της Επιτροπής, Μπγιόρν Σέιμπερτ, με τον υπουργό να λέει κατόπιν πως «ξεκινάμε από μία βασική αρχική τοποθέτηση που είναι κοινή μεταξύ Ελλάδας και Επιτροπής, ότι είναι θέλησή μας να πορευτούμε σε ένα καλύτερο, πιο διευρυμένο, πιο λαϊκό σιδηρόδρομο» και πως συμφωνήθηκε ότι η Ελλάδα θα έχει τεχνική βοήθεια από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην ανάπτυξη δυνατοτήτων και διαρθρωτικής οργάνωσης των σιδηροδρόμων.

Η κυβέρνηση δηλαδή παρουσιάζει προκλητικά την ΕΕ των εκατοντάδων σιδηροδρομικών δυστυχημάτων κάθε χρόνο, ελέω της πολιτικής της «απελευθέρωσης», ως δήθεν λύση στο πρόβλημα!

Ημερίδα της ΚΕ του ΚΚΕ για τις σιδηροδρομικές μεταφορές

Την εισηγητική ομιλία θα πραγματοποιήσει ο Δ. Κουτσούμπας

Η ΚΕ του ΚΚΕ το Σάββατο 1η Απρίλη διοργανώνει ημερίδα στο αμφιθέατρο «Μελίνα Μερκούρη» στο ΣΕΦ με θέμα «Οι θέσεις του ΚΚΕ για τις σιδηροδρομικές μεταφορές απέναντι στην εγκληματική πολιτική "απελευθέρωσης", της ΕΕ. Σιδηρόδρομος σύγχρονος - ασφαλής - φτηνός, απαλλαγμένος από τις ματωμένες "ράγες" του κέρδους».

Την εισηγητική ομιλία θα πραγματοποιήσει ο ΓΓ της ΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας. Θα ακολουθήσουν παρεμβάσεις.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ