ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 26 Ιούνη 2001
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΤΕΓΗ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Παρά τις εξαγγελίες οξύτατο το πρόβλημα

Δεν αντιμετωπίζεται το οξύτατο πρόβλημα σχολικής στέγης στη Θεσσαλονίκη, ούτε με το πρόγραμμα χρηματοδότησης ύψους περίπου 60 δισ. που ανήγγειλαν το ΥΠΕΠΘ, ο ΟΣΚ ΑΕ και η Νομαρχία. Ετσι εκτιμάται πως και μετά το 2006, οπότε προβλέπεται να εκτελεστεί το πρόγραμμα που κυρίως χρηματοδοτείται από κοινοτικά προγράμματα, το όνειρο της πρωινής λειτουργίας των σχολείων θα παραμείνει όνειρο και οι αλλεπάλληλες σχετικές εξαγγελίες θα παραμείνουν εξαγγελίες.

Την εκτίμηση αυτή επιβεβαιώνει μελέτη που συνέταξαν εκπαιδευτικοί της Β΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης και η οποία αφορά στον καθορισμό των αναγκών σχολικής στέγης στην περιοχή συνδικαλιστικής ευθύνης της συγκεκριμένης ΕΛΜΕ (Δ΄ και Ε΄ Διαμέρισμα Δήμου Θεσσαλονίκης, Καλαμαριά, Επανωμή, Μηχανιώνα, Θερμαϊκός, Μίκρα, Βασιλικά και Θέρμη). Μια μελέτη ενδεικτική της εκρηκτικής κατάστασης που υπάρχει σε όλο το νομό και αποκαλυπτική για τις προθέσεις της κυβέρνησης να μη δώσει λύση στο πρόβλημα της σχολικής στέγης, όσο και αν θέλει να εμφανίζεται υποκριτικά γενναιόδωρη.

Συνολικά στα όρια ευθύνης της Β΄ ΕΛΜΕ, λειτουργούν 56 σχολεία σε 36 διδακτήρια και σε αυτά φοιτούν συνολικά 13.589 μαθητές, Λυκείων, Γυμνασίων και ΤΕΕ.

Με βάση την έρευνα, την οποία επιμελήθηκε ο γραμματέας της Β΄ ΕΛΜΕ, Μανόλης Καμτσίκης, στα σχολεία ευθύνης της, λείπουν 35 διδακτήρια και 425 αίθουσες διδασκαλίας για να μπορέσουν να λειτουργήσουν σε δικά τους διδακτήρια και σε πρωινό κύκλο. Το πρόγραμμα των ΥΠΕΠΘ, ΟΣΚ ΑΕ και Νομαρχίας προβλέπει μέχρι το 2006 να παραδοθούν 15 διδακτήρια με 180 αίθουσες διδασκαλίας. Δηλαδή και πάλι θα λείπουν 20 διδακτήρια και 245 αίθουσες. Με βάση αυτό το δεδομένο, εκτιμάται ότι το πρόβλημα σχολικής στέγης στην περιοχή, το 2006, θα είναι περισσότερο οξυμένο από σήμερα.

Αξίζει να αναφέρουμε πως από τα 36 διδακτήρια τα 5 είναι ιδιωτικά κτίρια, τα οποία νοικιάζει το δημόσιο καταβάλλοντας ετήσια 170 εκατομμύρια δραχμές.

Στο Δ΄ και Ε΄ Διαμέρισμα Θεσσαλονίκης, μισά σχολεία από τα 20 λειτουργούν σε ακατάλληλα διδακτήρια και σχεδόν όλα σε διπλή βάρδια. Συνολικά στεγάζονται σε 10 διδακτήρια, με 112 αίθουσες διδασκαλίας. Από αυτές, οι 51 είναι επικίνδυνες και ακατάλληλες να φιλοξενήσουν τους μαθητές για μόρφωση. Η Νομαρχία προγραμματίζει για την επόμενη πενταετία, δηλαδή έως το 2006, να κατασκευαστούν άλλα 7 διδακτήρια, με 84 αίθουσες διδασκαλίας και να επισκευαστεί ένα με 14 αίθουσες. Από τα διδακτήρια αυτά, τα 2 θα κατασκευαστούν στις αυλές των σχολείων. Αλλά ακόμη και αν όλα πραγματοποιηθούν όπως προγραμματίζονται, από τα 20 σχολεία, μόνο τα 13 θα έχουν δικό τους διδακτήριο και για να λειτουργήσουν σε πρωινή βάρδια θα χρειαστούν τουλάχιστον άλλα 5 διδακτήρια με 51 αίθουσες διδασκαλίας.

Στην Καλαμαριά τα 19 σχολεία (ανάμεσά τους και τα 2 αθλητικά), που σήμερα στεγάζονται σε 11 κτίρια με 138 αίθουσες διδασκαλίας από τις οποίες οι 51 είναι ακατάλληλες ή ανήκουν σε διδακτήρια της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, για να λειτουργήσουν σε πρωινή βάρδια, χρειάζεται να κατασκευαστούν 11 ακόμη διδακτήρια με 119 αίθουσες διδασκαλίας. Στο πρόγραμμα της Νομαρχίας προβλέπεται η δημιουργία 3 διδακτηρίων με 33 αίθουσες διδασκαλίας.

Σε Επανωμή, Μηχανιώνα, Θερμαϊκό, Μίκρα, Βασιλικά και Θέρμη, λειτουργούν 12 σχολεία σε ισάριθμα διδακτήρια. Στο πρόγραμμα της Νομαρχίας προβλέπονται έργα ανέγερσης διδακτηρίων μόνο στο Δήμο Μίκρας. Ετσι, στο τέλος της 5ετίας, τα σχολεία της περιοχής θα βρίσκονται σε χειρότερη λειτουργική κατάσταση απ' ό,τι σήμερα και όλα θα λειτουργούν σε διπλή βάρδια.

Τα 5 ΤΕΕ (τα 3 λειτουργούν στο Δήμο Καλαμαριάς και τα 2 σε Επανωμή και Βασιλικά) στεγάζονται σε 3 διδακτήρια με 51 αίθουσες (18 δημόσιες κατάλληλες) και 28 εργαστήρια (9 δημόσια κατάλληλα). Της Επανωμής είναι σύγχρονο, των Βασιλικών λειτουργεί στις εγκαταστάσεις του Ενιαίου Λυκείου μόνο απόγευμα και τα 3 της Καλαμαριάς στεγάζονται σε ένα διδακτήριο, ιδιωτικό. Σ' αυτό, τα 2 εναλλάσσονται πρωί-απόγευμα και το τρίτο (2ο ΤΕΕ Πυλαίας) λειτουργεί μόνο απόγευμα. Για να λειτουργήσουν σε πρωινή βάρδια και σε δικά τους διδακτήρια, απαιτούνται 74 αίθουσες και 31 εργαστήρια, δηλαδή άλλα 4 διδακτήρια για ΤΕΕ για το υπάρχον δυναμικό. Ομως στο σχετικό πρόγραμμα προβλέπεται μόνο 1 διδακτήριο.

ΚΚΕ
Να αξιοποιηθεί η λειτουργία της ΣΕΛΕΤΕ

Ερώτηση του Κόμματος στη Βουλή

Στο μέλλον της Ανωτέρας Σχολής Εκπαιδευτικών Τεχνολόγων Μηχανικών/Σχολής Εκπαιδευτικών Λειτουργών Επαγγελματικής & Τεχνικής Εκπαίδευσης (ΑΣΕΤΕΜ/ΣΕΛΕΤΕ) αφορά η Ερώτηση που κατέθεσαν χτες στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Αντώνης Σκυλλάκος και η Λιάνα Κανέλλη, προς τον υπουργό Παιδείας Π. Ευθυμίου.

«Η ΑΣΕΤΕΜ/ΣΕΛΕΤΕ αποτελεί τη μοναδική Σχολή παιδαγωγικής εκπαίδευσης εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Το υπουργείο Εθνικής Παιδείας, αντί να προχωρήσει στη δημιουργία Παιδαγωγικών Σχολών για όλες τις ειδικότητες των εκπαιδευτικών, κάτι που αποτελεί βασική προϋπόθεση για την ολοκληρωμένη διαμόρφωση της προσωπικότητας, προωθεί την κατάργησή της και την "αξιοποίηση" του χώρου της για την Ολυμπιάδα του 2004», επισημαίνεται στην Ερώτηση.

Ταυτόχρονα, υπογραμμίζουν οι βουλευτές του ΚΚΕ, αντί να αξιοποιήσει την πολύχρονη πείρα της ΣΕΛΕΤΕ και να προχωρήσει στην οριστική λύση του προβλήματος της εκπαίδευσης του εκπαιδευτικού, με τη δημιουργία Παιδαγωγικών Πανεπιστημιακών Σχολών, συνεχίζει να «βαφτίζει» παιδαγωγική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών την προσθήκη στα ΑΕΙ 2-3 μαθημάτων διδακτικής, καθώς και την 6μηνη κατάρτιση στην Παιδαγωγική Τεχνική Σχολή (ΠΑΤΕΣ).

Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τον υπουργό:

  • Τι προτίθεται να πράξει η κυβέρνηση για το μέλλον της ΣΕΛΕΤΕ;
  • Γιατί η κυβέρνηση δεν αξιοποιεί την πολύχρονη λειτουργία της ΑΣΕΤΕΜ/ΣΕΛΕΤΕ, ώστε να μετεξελιχθεί σε Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής Εκπαίδευσης;
Επεισοδιακή ορκωμοσία φοιτητών

Επεισοδιακή ήταν η ορκωμοσία χτες των 94 τελειοφοίτων του Τμήματος Οικονομικών του ΑΠΘ. Οι τελειόφοιτοι και οι συγγενείς τους αντέδρασαν έντονα στην ανακοίνωση αναβολής της ορκωμοσίας λόγω κατάληψης στο κτίριο όπου στεγάζεται η Γραμματεία του τμήματος. Πολλοί από αυτούς ακινητοποίησαν το αυτοκίνητο στο οποίο επέβαινε ο πρύτανης του ΑΠΘ Μ. Παπαδόπουλος. Τελικά, αφού έγινε συνάντηση αντιπροσωπείας των φοιτητών και του πρύτανη, πραγματοποιήθηκε η ορκωμοσία μετά από τρεις ώρες καθυστέρηση.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ