ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 3 Μάη 2023
Σελ. /24
ΜΑΘΗΤΙΚΑ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΗΣ ΚΝΕ
Κάλεσμα συμπόρευσης των μαθητών με το ΚΚΕ και στις εκλογές

Λάρισα
Λάρισα
«Τα κέρδη τους ή οι ζωές μας... #ΤΩΡΑ_ΚΚΕ» είναι το σύνθημα που μετέφεραν τα Μαθητικά Φεστιβάλ της ΚΝΕ για ακόμα ένα Σαββατοκύριακο σε περιοχές τις Αττικής και όλης της χώρας, στέλνοντας κάλεσμα συμπόρευσης με το ΚΚΕ και στις εκλογές, κόντρα σε αυτό το άδικο σύστημα όπου ζούμε, στις κυβερνήσεις και όλα τα κόμματα που το υπερασπίζονται.

Στο πλαίσιο αυτό, το Σάββατο πραγματοποιήθηκε με μεγάλη συμμετοχή νεολαίας το Μαθητικό Φεστιβάλ της Οργάνωσης Κέντρου Θεσσαλονίκης της ΚΝΕ, όπου μίλησε ο Θοδωρής Κωτσαντής, Γραμματέας του ΚΣ της ΚΝΕ, καλώντας τη νέα γενιά να στείλει μήνυμα αγώνα και αντεπίθεσης με ισχυρό ΚΚΕ.

Ο χώρος της Αριστοτέλους στο ύψος της Μητροπόλεως γέμισε από εκατοντάδες νέες και νέους, που «ακουμπάνε» στην ΚΝΕ και μαζί της παλεύουν για το μέλλον που αξίζει στη νέα γενιά.

Το Φεστιβάλ πλαισιώθηκε μουσικά με τα συγκροτήματα Requiem και Rast Maqam. Στον χώρο οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε escape room, με γρίφους στον χώρο, και άλλες δράσεις.

Την ίδια μέρα έγινε Μαθητικό Φεστιβάλ και στην Κοζάνη, παίρνοντας σκυτάλη από τις κινητοποιήσεις για τα Τέμπη.

Πλούσιο ήταν το πρόγραμμα, με συναυλία από μαθητικά συγκροτήματα, παιχνίδι Ρουκ Ζουκ, σκίτσα, γκράφιτι, τουρνουά σκακιού και μια ενδιαφέρουσα έκθεση, όπου έγιναν πολλές ξεναγήσεις, με θέμα «Πρώτη ψήφος κόκκινη με φασαρία!».

Κοζάνη
Κοζάνη
Το πρόγραμμα άνοιξε με ομιλία μαθήτριας για τους λόγους που πρέπει να ψηφίσουν ΚΚΕ οι μαθητές, ενώ την κεντρική ομιλία έκανε η υποψήφια βουλευτής του Κόμματος Φωτεινή Δημαράκη, υποψήφια διδάκτορας στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, η οποία σημείωσε μεταξύ άλλων: «Το ΚΚΕ είναι το μοναδικό κόμμα που έχει δέσμευση μόνο στον λαό, στις ανάγκες του, στη δική του διακυβέρνηση. Γι' αυτό τους πάει κόντρα και τους ενοχλεί, και χιλιάδες ψήφοι στο ΚΚΕ σε αυτές τις εκλογές θα είναι ένα μεγάλο και σημαντικό βήμα στην πάλη για να ζήσουμε τελικά όπως μας αξίζει». Και πρόσθεσε: «Κανείς και καμία δεν περισσεύει, ούτε από την κάλπη ούτε από αυτόν τον αγώνα!».

Στη Λάρισα

Με πολυμορφία και δημιουργική έμπνευση, με την ορμή από τις μεγαλειώδεις κινητοποιήσεις του λαού και της νεολαίας για το έγκλημα στα Τέμπη, το Μαθητικό Φεστιβάλ της ΚΝΕ στη Λάρισα έγινε το Σάββατο και έστειλε δυνατό μήνυμα συμπόρευσης των μαθητών με το ΚΚΕ και στις εκλογές.

Η μαζική συμμετοχή εκατοντάδων μαθητών επιβεβαίωσε τόσο την ανάγκη που έχουν οι μαθητές για να εκφραστούν, να δημιουργήσουν, να ξεσκάσουν, όσο και τους ισχυρούς αγωνιστικούς δεσμούς της ΚΝΕ με τους μαθητές της πόλης.

Το πρόγραμμα άνοιξε η Ευαγγελία Ντάγια, μέλος της ΚΝΕ και μαθήτρια του 13ου ΓΕΛ. Στον χαιρετισμό της ανέδειξε την ανάγκη «να γίνουμε περισσότεροι αυτοί που αγωνιζόμαστε για το δίκιο μας, αυτοί που θέλουμε οι ανάγκες μας να γίνουν πράξη, αυτοί που δεν θα ανεχόμαστε να πεθαίνουμε για τα κέρδη των λίγων».

Θεσσαλονίκη
Θεσσαλονίκη
Ακολούθησε θεατρικό δρώμενο που επιμελήθηκαν μαθητές Γυμνασίων, αφιερωμένο στη στρατευμένη τέχνη και στον Γιάννη Ρίτσο.

Το ενδιαφέρον των μαθητών συγκέντρωσε και η συζήτηση με θέμα «Τα κέρδη τους ή οι ζωές μας», με συντονίστριες την Αγγέλα Τσιάτσιου, υποψήφια βουλευτή Λάρισας του ΚΚΕ, και την Φανή Παναγιωτοπούλου, μέλος της ΚΝΕ και μαθήτρια του 14ου ΓΕΛ. Στη συζήτηση αποτυπώθηκαν ερωτήματα και προβληματισμοί που έχουν οι μαθητές, ειδικά τώρα μπροστά στις εκλογές, με όλα όσα ακούνε καθημερινά.

Το πρόγραμμα συνεχίστηκε με παράσταση σύγχρονου χορού και θεατρική παράσταση αφιερωμένη στα 100 χρόνια ίδρυσης της ΟΚΝΕ, που γράφτηκε και σκηνοθετήθηκε από τη Θεατρική Ομάδα της ΚΝΕ, συγκινώντας τους εκατοντάδες θεατές.

Το πρόγραμμα έκλεισε με πλήθος μαθητικών συγκροτημάτων, που με τον δικό τους μοναδικό τρόπο ξεσήκωσαν και ενθουσίασαν τους μαθητές.

  • Σε επόμενα φύλλα ο «Ριζοσπάστης» θα φιλοξενήσει ανταποκρίσεις από τα Μαθητικά Φεστιβάλ που έγιναν στην Αττική.
Την Πέμπτη νέο podcast της ΚΝΕ με την Νατάσσα Μποφίλιου

Το podcast της ΚΝΕ επιστρέφει στο «πατρικό» του, στο Στέκι Πολιτισμού & Νεανικής Δημιουργίας της ΚΝΕ «Μάνος Λοΐζος», για να συζητήσει με μια μοναδική καλλιτέχνη, έναν ξεχωριστό άνθρωπο, την δική μας Νατάσσα Μποφίλιου.

Μια συζήτηση διαφορετική, εντός έδρας, πάνω σε θέματα που την απασχολούν και προβληματίζουν.

Ποιος είναι ο ρόλος της τέχνης; Η ίδια κάνει στρατευμένη τέχνη; Ποια είναι η χρησιμότητα - όπως η ίδια λέει - του καλλιτέχνη;

Αυτά είναι ορισμένα μόνο από τα θέματα που συζήτησε ανοιχτά, πάντα με το μοναδικό χιούμορ και την ευαισθησία που τη διακρίνουν, αναδεικνύοντας τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ένας νέος - και όχι μόνο - καλλιτέχνης και την ανάγκη της συλλογικότητας, των «γαλαξιών» μας και του αγώνα.

Μείνετε συντονισμένοι αύριο Πέμπτη 4 Μάη στις 21.00, στο κανάλι της ΚΝΕ στο YouTube.

Ολα τα επεισόδια, εκτός από την καθιερωμένη προβολή στο κανάλι της ΚΝΕ στο YouTube, είναι διαθέσιμα δωρεάν σε όλες τις πλατφόρμες που φιλοξενούν podcasts: Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts, Pocket Casts και στο kne.gr.

Ολα τα παιδιά έχουν τα ίδια δικαιώματα στη μόρφωση

Σοβαρές και δικαιολογημένες αντιδράσεις έχει προκαλέσει ένα από τα δέκα σημεία που έχει δώσει ως πρόγραμμα για την Παιδεία η ΝΔ, το οποίο αφορά την... «ελεύθερη επιλογή, από γονέα, της σχολικής μονάδας φοίτησης των μαθητών». Στην πράξη αυτό σημαίνει κατάργηση των γεωγραφικών ορίων που υπάρχουν σήμερα για τα σχολεία, κάτι που θα εκτοξεύσει την κατηγοριοποίησή τους και με μαθηματική ακρίβεια θα οδηγήσει σε μαράζωμα και κλείσιμο σχολείων.

Αν συνυπολογίσουμε ότι η παραπάνω πρόταση έρχεται ως συνέχεια της επιβολής της αντιδραστικής «αξιολόγησης», γίνεται εύκολα κατανοητό ότι οι γονείς στην πράξη θα προσπαθούν να επιτύχουν την εισαγωγή των παιδιών τους στα σχολεία με τις υψηλότερες βαθμολογίες και την καλύτερη φήμη. Αυτό σε επίπεδο γειτονιάς και δήμου θα οδηγήσει τα σχολεία που δεν επιλέγονται στο να συγκεντρώνουν τους πιο αδύναμους μαθητές οικονομικά και κοινωνικά. Για παράδειγμα, αν μεταξύ τριών ή τεσσάρων Δημοτικών Σχολείων σε μια περιοχή το ένα από αυτά συγκεντρώνει μεγαλύτερο αριθμό μεταναστών μαθητών, που δεν έχουν την ίδια ευχέρεια στη γλώσσα, εύκολα μπορεί να βγάλει τη φήμη του «μη καλού σχολείου», να μην επιλέγεται και να συρρικνώνεται. Αν ένα από τα υπόλοιπα Δημοτικά έχει π.χ. προβλήματα υποδομής (μικρά προαύλια, απουσία εργαστηρίων, αιθουσών πολλαπλής χρήσης κ.ο.κ.), είναι επόμενο να μην προτιμάται και να μην επιλέγεται από τους γονείς. Ετσι, μάνι - μάνι θα διευρύνεται στην πράξη η κατηγοριοποίηση των σχολείων, θα υπάρχουν σχολεία που από το μαράζωμα και τη συρρίκνωση θα οδηγούνται στο κλείσιμο κ.ο.κ. Αλλωστε η αντίστοιχη εμπειρία από άλλες καπιταλιστικές χώρες, όπου έχουν ήδη προχωρήσει τέτοιες αλλαγές στην κατεύθυνση και της αυτονόμησης των σχολικών μονάδων, δείχνει ακριβώς ένταση της ταξικής διαφοροποίησης (που αποτυπώνεται και στο περιεχόμενο του τι διδάσκεται) και κλείσιμο σχολείων.

Τα παραπάνω έρχονται στη χώρα μας μετά τη θεσμοθέτηση του «πολλαπλού βιβλίου», που έχει ήδη ανοίξει τον δρόμο για τη διαμόρφωση τάξεων διαφορετικών επιπέδων, αυτών που θα μπορούν να ανταποκριθούν σε μια πιο απαιτητική προσέγγιση και αυτών που θα αρκούνται στα στοιχειώδη. Ερχονται να «κουμπώσουν» με την «αξιολόγηση» των σχολικών μονάδων, που θεσμοθέτησε ο ΣΥΡΙΖΑ και επέκτεινε η ΝΔ, αλλά και με τις επιταγές του ΟΟΣΑ για μεγαλύτερη αυτονομία των σχολικών μονάδων, που τις υιοθετούν η ΝΔ, ο ΣΥΡΙΖΑ, το ΠΑΣΟΚ κ.ά.

Ταυτόχρονα όμως έρχονται σε μια χώρα όπου το κίνημα εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών έχει δείξει ότι μπορεί να βάζει φραγμούς και να φρενάρει τέτοιες αντιδραστικές αλλαγές, έχει καταγράψει ξεκάθαρα στα αιτήματά του ότι παλεύει για ένα αναβαθμισμένο και σύγχρονο σχολείο, ενιαίο για όλα τα παιδιά του λαού, γιατί όλα έχουν τα ίδια δικαιώματα στη μόρφωση.


Γ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ