Στο τουριστικό νησί της Θάσου, μια νέα γυναίκα έχασε τη ζωή της επειδή το ασθενοφόρο άργησε να φτάσει στο σημείο όπου κατέρρευσε ξαφνικά, βγαίνοντας από τη θάλασσα. Το περιστατικό ξύπνησε μνήμες από τα αντίστοιχα στην Κω, στη Νέα Μάκρη και στη Χαλκιδική, εξαιτίας της μεγάλης έλλειψης ασθενοφόρων και της υποστελέχωσης του ΕΚΑΒ. Η οργή για τον άδικο θάνατο τόσων ανθρώπων δεν μπορεί να συγκρατηθεί... Γι' αυτό, μόνο σαν πρόκληση ακούγονται τα παχιά λόγια των υπουργών (παλιών και νέων) για τις «επιδόσεις του τουρισμού», όταν ο καλοκαιρινός επισκέπτης στην Ελλάδα έχει να αντιμετωπίσει τις ίδιες ελλείψεις στο εμπορευματοποιημένο και υποχρηματοδοτούμενο σύστημα της Υγείας με τις οποίες βρίσκονται αντιμέτωποι όλο τον χρόνο οι κάτοικοι στις τουριστικές (και μη) περιοχές. Αγανάκτηση προκαλούν τα σαλιαρίσματα μεταξύ υπουργών στις τελετές παράδοσης - παραλαβής και δηλώσεις όπως ότι η Υγεία «είναι το μεγαλύτερο στοίχημα στη δεύτερη θητεία μας», ότι προτεραιότητα είναι η «μείωση των κοινωνικών ανισοτήτων» και ότι «με πείσμα, αφοσίωση, σκληρή δουλειά θα υπηρετήσουμε το πολυτιμότερο αγαθό του ανθρώπου». Ακόμα και για την πιο στοιχειώδη προστασία της υγείας του λαού, είναι αναγκαία η κλιμάκωση της πάλης και των διεκδικήσεων από υγειονομικούς, σωματεία και φορείς, ενάντια σε ένα κράτος και μια κυβέρνηση που μετράει την ανθρώπινη ζωή με όρους κόστους - οφέλους για το κεφάλαιο. Σ' αυτόν τον αγώνα το ΚΚΕ θα διαθέσει από σήμερα κιόλας τις αυξημένες δυνάμεις που του έδωσε και με την ψήφο του ο λαός.
Οχι πως είχαν καμιά αγωνία, αλλά οι εφοπλιστές, οι μεγάλοι τουριστικοί όμιλοι και όσοι επενδύουν στην κερδοφόρα μπίζνα της «διαχείρισης λιμένων», άκουσαν με πολύ ενδιαφέρον χτες τον νέο υπουργό Ναυτιλίας να αναλύει το «όραμα» της κυβέρνησης για την παραπέρα στήριξη των κερδών τους. Είπε για παράδειγμα ο εκλεκτός των εφοπλιστών ότι έχει «στόχο και όραμα να διευκολύνω και να διευκολύνουμε όσο μπορούμε την ελληνική ναυτιλία». Πόσο περισσότερο να τη «διευκολύνουν», όταν απολαμβάνει πάνω από 50 φοροαπαλλαγές συνταγματικά κατοχυρωμένες, φορολογείται εθελοντικά, φορτώνει και ξεφορτώνει σε λιμάνια - ειδικές οικονομικές ζώνες, ενώ στην ακτοπλοΐα οι εφοπλιστές επιδοτούνται κι από πάνω για καράβια - καρυδότσουφλα και κάτεργα για τους ναυτεργάτες; Μια νέα «χρυσή εποχή» ανατέλλει για τα κέρδη όλων αυτών, με τον Μ. Βαρβιτσιώτη να διαβεβαιώνει ότι θα προασπίσει τα συμφέροντα της ελληνόκτητης ναυτιλίας και για γεωπολιτικούς λόγους, καθώς μεταφέρει μεγάλο μέρος του αμερικάνικου LNG στην Ευρώπη, ως «απάντηση στους εκβιασμούς της Ρωσίας». Κατά τα άλλα, δεσμεύτηκε σε κάθε ενδιαφερόμενο ότι «θα στηριχθεί ο κλάδος του θαλάσσιου τουρισμού», προς όφελος των εταιρειών που φέρνουν χιλιάδες επισκέπτες από το εξωτερικό, ενώ για τα λιμάνια ανέδειξε τον «αναπτυξιακό ρόλο που μπορούν να παίξουν στη μεγέθυνση της ελληνικής οικονομίας», με την ιδιωτικοποίησή τους και την ένταξη στο σχέδιο μετατροπής της χώρας σε ενεργειακό και διαμετακομιστικό κόμβο. Είπαμε, το κράτος έχει συνέχεια... Κι όπως δείχνει το παράδειγμα του υπουργείου Ναυτιλίας, αυτή αναμένεται ιδιαίτερα «συναρπαστική» για τους εφοπλιστές και το σινάφι τους, επομένως ακόμα πιο ...φουρτουνιασμένη για τον λαό.
Πώς τα φέρνει η ζωή... Οταν ο ΣΥΡΙΖΑ ψήφιζε τον νόμο για τον περιορισμό του απεργιακού δικαιώματος, υλοποιώντας τις προβλέψεις του μνημονίου που ψήφισαν ΝΔ - ΠΑΣΟΚ, ο Αδ. Γεωργιάδης δήλωνε ότι δεν βλέπει την ώρα να πάει στη Βουλή και να τον ψηφίσει. Σήμερα, ο ίδιος άνθρωπος παραλαμβάνει τη σκυτάλη του υπουργείου Εργασίας και μαζί έναν ψηφισμένο απεργοκτόνο νόμο, τον οποίο συμπλήρωσε στη συνέχεια ο νόμος Χατζηδάκη, ψηφισμένος κι αυτός κατά το ήμισυ από τον ΣΥΡΙΖΑ. Εδώ, λοιπόν, το γνωστό «ο ένας κόβει - ο άλλος ράβει» ξεδιπλώνεται σε όλο του το μεγαλείο, δείχνοντας ταυτόχρονα την αντιπολίτευση που έχουν πραγματικά ανάγκη οι εργαζόμενοι. Εκεί στη Σταδίου, όπου στεγάζεται το «υπουργείο της εργοδοσίας», ξέρουν ακόμα και οι πέτρες τι σημαίνει τέτοια αντιπολίτευση και πώς την οργανώνουν τα συνδικάτα, οι κομμουνιστές με τη δράση τους μέσα σ' αυτά και το ΠΑΜΕ. Οσο, λοιπόν, «ανυπομονεί» η κυβέρνηση να «τρέξει» τα επόμενα επεισόδια με την ουσιαστική στήριξη της «αντιπολιτευόμενης συμπολίτευσης», τόσο το εργατικό - λαϊκό κίνημα θα βρεθεί στις γνώριμες θέσεις μάχης, ακόμα πιο δυναμικά με τη συμβολή των ανεβασμένων ποσοστών του ΚΚΕ.
1912 Γεννιέται η Αμαλία Φλέμινγκ, σύζυγος και συνεργάτιδα του Βρετανού επιστήμονα Αλέξανδρου Φλέμινγκ, ο οποίος ανακάλυψε την πενικιλίνη.
1914 Δολοφονείται στο Σαράγεβο ο Αυστριακός δούκας Φραγκίσκος - Φερδινάνδος, γεγονός που στάθηκε αφορμή για την έκρηξη του Α' Παγκόσμιου Πολέμου.
1917 Η Ελλάδα μπαίνει και επίσημα πια στον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο τασσόμενη με τον ιμπεριαλιστικό συνασπισμό της Αντάντ.
1919 Υπογράφεται η Συνθήκη των Βερσαλλιών, με την οποία οι νικήτριες ιμπεριαλιστικές δυνάμεις της Αντάντ επιβάλλουν τους όρους τους επί των ηττημένων Κεντρικών Δυνάμεων.
1927 Στον απόηχο της μεγάλης απεργίας του 1926, ψηφίζεται στη Βρετανία ο αντεργατικός νόμος «Για τις συγκρούσεις στη βιομηχανία και τις συνδικαλιστικές οργανώσεις», ο οποίος περιόριζε σημαντικά τη δυνατότητα των συνδικάτων να προκηρύξουν μια απεργία, προέβλεπε δε σοβαρές κυρώσεις για όσες απεργίες κρίνονταν παράνομες.
1948 Το Κομμουνιστικό Κόμμα Γιουγκοσλαβίας αποβάλλεται από το Γραφείο Πληροφοριών των Κομμουνιστικών Κομμάτων (Κομινφόρμ), το οποίο κατήγγειλε τον Τίτο για πέρασμα στον αστικό εθνικισμό. Η ρήξη του ΚΚ Γιουγκοσλαβίας με την Κομινφόρμ είχε ξεκινήσει από την ηγεμονική θέση (και τις εδαφικές βλέψεις) που επιδίωκε η Γιουγκοσλαβία από τα άλλα βαλκανικά κράτη στο πλαίσιο μιας μελλοντικής Βαλκανικής Ομοσπονδίας. Στη ρίζα του προβλήματος ωστόσο βρισκόταν η διαπάλη στο ίδιο το ΚΚ Γιουγκοσλαβίας γύρω από θέματα συνεργασίας με τμήματα της αστικής τάξης, τον χαρακτήρα του ΚΚ, τις νομοτέλειες της σοσιαλιστικής οικοδόμησης, κ.ά.
1979 Με 193 ψήφους υπέρ (Νέα Δημοκρατία, ΚΟΔΗΣΟ, ΕΔΗΚ, ΕΔΑ, «ΚΚΕ εσωτερικού», ανεξάρτητοι), τρεις βουλευτές να δηλώνουν «παρών» και 93 αποχές (ΠΑΣΟΚ, ΚΚΕ), η Βουλή των Ελλήνων επικυρώνει τη συνθήκη ένταξης της χώρας στην ΕΟΚ.
1979 Η Σύνοδος του ΟΠΕΚ στη Γενεύη αποφασίζει την αύξηση της τιμής του αργού πετρελαίου κατά 10%. Ηδη, η συνολική αύξηση των τιμών του πετρελαίου κατά τη διάρκεια του 1979 ανέρχεται σε 50%. Τα μονοπώλια του πετρελαίου αποκομίζουν τεράστια κέρδη από τη διεθνή πετρελαϊκή κρίση του 1979.
1985 Πεθαίνει ο ηθοποιός Λάμπρος Κωνσταντάρας.