Κατά 25% μεγαλύτερη η κυκλοφορία του Σαββατοκυριακάτικου φύλλου | Ξεχωρίζουν ο Μάης και ο Ιούνης, το δίμηνο των εκλογικών μαχών
Ειδικότερα για την έκδοση του Σαββατοκύριακου σημειώνει αύξηση 25% στον μέσο όρο της διακίνησης σε σχέση με τον μέσο όρο των Σαββατοκύριακων του 2022. Ετσι ο «Ριζοσπάστης» βρίσκεται σταθερά μέσα στις 4 πρώτες θέσεις στην κατάταξη των εφημερίδων πανελλαδικής εμβέλειας για την κυκλοφορία του Σαββατοκύριακου.
Συγκεκριμένα, ο μέσος όρος (μ.ό.) του «Ριζοσπάστη του Σαββατοκύριακου» για την περίοδο Γενάρης - Ιούνης 2023 είναι 23.807 φύλλα, όταν ο αντίστοιχος μ.ό. συνολικά στο έτος 2022 ήταν 18.932. Μάλιστα, είναι οριακά πάνω και από αυτόν του 2021, όπου είχε γίνει πλατιά διακίνηση της εφημερίδας, ειδικά με τα φύλλα που περιείχαν τα τρία κείμενα των Θέσεων για το 21ο Συνέδριο του Κόμματος. Μικρή αύξηση σημειώνεται και στο καθημερινό φύλλο, με βάση τα ίδια συγκριτικά στοιχεία.
Τα θετικά στοιχεία είναι αποτέλεσμα του μεγάλου πολιτικού ανοίγματος του Κόμματος, που έγινε αυτήν την περίοδο και συνεχίζεται. Μια περίοδος με πυκνές εξελίξεις σε όλα τα μέτωπα, όπου το Κόμμα, παράλληλα με τη δουλειά για τις εκλογές, βρέθηκε μπροστά σε μεγάλους εργατικούς - λαϊκούς αγώνες. Σε όλες αυτές τις μάχες, ο «Ριζοσπάστης» ήταν εκεί, με πλούσιο ρεπορτάζ και αρθρογραφία, επιβεβαιώνοντας τον αναντικατάστατο ρόλο του στη δράση του Κόμματος και στη διαπάλη με τις αστικές δυνάμεις.
Τα στοιχεία του εξαμήνου φανερώνουν μεγάλα περιθώρια, ώστε το επόμενο διάστημα ο «Ριζοσπάστης» να διαβάζεται καθημερινά από ακόμη περισσότερους, να φτάνει σε χιλιάδες χέρια, να αποτελέσει σταθερό δίαυλο επικοινωνίας με τους εκατοντάδες ψηφοφόρους του Κόμματος που έχει επαφή κάθε ΚΟΒ.
Η Τεχνητή Νοημοσύνη διαφαίνεται ότι μπορεί αφενός να κλέβει, κυριολεκτικά, τα έως τώρα σενάρια και σκηνοθετικές απόψεις, αφετέρου να μελετάει τις τάσεις και τις επιθυμίες του κοινού και να συγγράφει με τους υπολογιστές καινούργια. Χωρίς αμοιβές, δικαιώματα κ.λπ. Οι ηθοποιοί, από την άλλη μεριά, βλέπουν σοβαρά το ενδεχόμενο να αντικατασταθούν από χαρακτήρες άβαταρ, δηλαδή ηθοποιούς Τεχνητής Νοημοσύνης σχεδιασμένους ηλεκτρονικά, με την όψη και τη φωνή τους. Καγχάζετε; Λάθος. Μια ματιά στα όσα συμβαίνουν αυτόν τον καιρό στα δημοφιλέστατα παιχνίδια ποδοσφαίρου της FIFA, που παίζουν τώρα μικροί και μεγάλοι στους υπολογιστές, ίσως σας κάνει πιο σκεπτικούς. Η εταιρεία που παράγει το παιχνίδι, με παίκτες τον Ρονάλντο, τον Μέσι, τον Χάαλαντ και άλλους πολλούς, τσέπωνε 250 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο για να της το επιτρέπει. Η εταιρεία θεώρησε ότι με την τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να έχει και παίκτες ομάδων που δεν ήταν συμβεβλημένοι με τη FIFA. Ετσι, έσπασε το συμβόλαιο και θα προχωρήσει μόνη της, χωρίς το ...λογότυπο. Ισως η γενιά των σημερινών πενηντάρηδων και άνω να διαθέτει και την παιδεία και την κουλτούρα να ξεχωρίσει, ειδικά στο επίπεδο του λόγου, το προϊόν (σενάριο, βιβλίο, πλοκή) της ΤΝ από τον άνθρωπο - δημιουργό και το ταλέντο του. Οι επόμενες γενιές όμως; Δεν θέλω να ελπίζω στο εμπορικό σοκ. Δηλαδή εκείνη τη στιγμή που κάποιος/α εκτεθειμένος/η ως φάτσα και φωνή στα σύγχρονα μέσα, τηλεόραση, YouTube, Instagram και όλα τ' άλλα, θα δει τον εαυτό του να πρωταγωνιστεί μα σε πορνό, μα σε ληστεία, μα σε πολιτικές δηλώσεις της μεγάλης ανατριχίλας. Αν έχετε μάθει τι μπορεί να κάνει κανείς με κεταμίνη, βιτριόλι, και έναν ροκ σταρ ή έναν ράπερ ή μια δεκαεξάχρονη Αγγλιδούλα που προσχωρούν στην πολυδιαφημισμένη τρομοκρατία του «Ισλαμικού Κράτους», μάλλον πρέπει να αρχίσετε να απαιτείτε και μερικά πράγματα παραπάνω ως γνώση και πολιτική παρέμβαση για την Τεχνητή Νοημοσύνη.