ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 10 Ιούλη 2001
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΔΙΚΗ «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ»
Δεν εφάρμοζαν ούτε τους δικούς τους κανονισμούς

Ενα προς ένα καταρρίπτονται τα επιχειρήματα που προβάλλουν εφοπλιστές και «Ελληνικός Νηογνώμονας» για να πείσουν το Εφετείο Πειραιά ότι το φορτηγό πλοίο «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ» ήταν «άριστο» και ότι τελικά βούλιαξε στις 3 Σεπτέμβρη 1994 μαζί με 24 ναυτεργάτες από λάθος χειρισμούς του πλοιάρχου του και λόγω του ...«υψηλού βωβού κυματισμού». Παράλληλα κάθε μέρα της δίκης, η οποία έχει ξεκινήσει από τις αρχές του Ιούνη, με τα στοιχεία που έρχονται στο φως, αποκαλύπτονται και οι εγκληματικές ευθύνες της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, η οποία παρέχει «γην και ύδωρ» στο εφοπλιστικό κεφάλαιο. Αλλωστε τρανταχτή απόδειξη αποτέλεσε η απόφαση του Εφετείου να απαλλάξει από την ποινή της 5ετούς φυλάκισης που είχε επιβληθεί πρωτόδικα στον πλοιοκτήτη Αν. Ηλιόπουλο πριν την έναρξη της ακροαματικής διαδικασίας. Χτες ολοκληρώθηκε η κατάθεση του Δ. Γιαννακούρου, ναυπηγού του «Ελληνικού Νηογνώμονα» και άρχισε να καταθέτει ο προϊστάμενος του Τμήματος Μελετών του «Νηογνώμονα» κ. Αγαπάκης, ο οποίος θα συνεχίσει να καταθέτει και σήμερα.

Ο Δ. Γιαννακούρος επιχείρησε και χτες να καλύψει τις ευθύνες του «Ελληνικού Νηογνώμονα», ο οποίος εξέδωσε πιστοποιητικό αξιοπλοΐας στο σάπιο - όπως έχει αποδειχθεί - πλοίο. Ομως από την κατάθεσή του αποδείχτηκε ότι ο «Ελληνικός Νηογνώμονας» παραβίασε ακόμα και τους δικούς του κανονισμούς και εγκυκλίους για να εκδώσει πιστοποιητικά στο πλοίο. Ειδικότερα, οι εγκύκλιοι του «Ελ. Νηογνώμονα» προβλέπουν ότι σε πλοία μεταλλευματοφόρα, όπως ήταν το «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ», πριν την έκδοση οποιουδήποτε πιστοποιητικού πρέπει να γίνεται από κοντά λεπτομερής επιθεώρηση. Επιθεώρηση όμως τέτοιου είδους δεν έγινε ποτέ!

Οσον αφορά τον κ. Αγαπάκη είναι αυτός που έχει συντάξει μελέτη της διαμήκους αντοχής του πλοίου, την οποία τόσο ο ίδιος όσο και οι δικηγόροι υπεράσπισης του «Νηογνώμονα» προσπαθούν να πείσουν το δικαστήριο ότι συντάχθηκε πριν την έκδοση των πιστοποιητικών. Ομως από την πρωτόδικη διαδικασία είχε αποδειχθεί ότι αυτή συντάχθηκε... κατόπιν εορτής και μάλιστα χωρίς να πάρει υπόψη τις παχυμετρήσεις που είχε διενεργήσει στις λαμαρίνες του πλοίου ο προηγούμενος «Νηογνώμονας», ο γαλλικός, στις οποίες γινόταν αναφορά για διάβρωση σε σημεία ελασμάτων ακόμα και κατά 55%!

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
Η επίθεση συνεχίζεται μέσω διαλόγου

Στη στρούγκα του «κοινωνικού διαλόγου» επιχειρεί να στριμώξει η ηγεσία της ΓΣΕΒΕΕ τους επαγγελματοβιοτέχνες, προσφέροντας στην κυβέρνηση το άλλοθι που επιζητεί για να προχωρήσει τ' αντιασφαλιστικά της σχέδια. Την ώρα που ο πρωθυπουργός Κ. Σημίτης διακήρυσσε στην ΚΕ του ΠΑΣΟΚ την απόφασή του να ολοκληρώσει την αντι-«ασφαλιστική μεταρρύθμιση», η πλειοψηφία της διοίκησης της ΓΣΕΒΕΕ πραγματοποιούσε συνάντηση με τον υπουργό Εργασίας Τ. Γιαννίτση.

Η συμμετοχή της συνδικαλιστικής ηγεσίας των επαγγελματοβιοτεχνών στο διάλογο - απάτη είναι αντίθετη όχι μόνο με τους αγώνες που έδωσαν οι ίδιοι οι επαγγελματοβιοτέχνες της χώρας, μαζί με τους εργαζόμενους για την υπεράσπιση της κοινωνικής ασφάλισης, αλλά έγινε παρά και ενάντια στην απόφαση της γενικής συνέλευσης της ΓΣΕΒΕΕ (19-20 Μάη), που έθετε ως προϋπόθεση την ικανοποίηση 12 αιτημάτων του κλάδου.

Ετσι χτες, η πλειοψηφία της διοίκησης προσήλθε στη συνάντηση προβάλλοντας ένα αναιμικό πλαίσιο έξι θέσεων, που ουσιαστικά εξυπηρετεί την κυβερνητική πολιτική και τα μακροπρόθεσμα σχέδια κατεδάφισης της κοινωνικής ασφάλισης. Σε δηλώσεις του ο πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ Γ. Μότσος χαρακτήρισε «πολύ χρήσιμη» τη συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου και ανακοίνωσε και αυτός με τη σειρά του ότι θα πάρουν μέρος στις εργασίες της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων.

Ειδικότερα ο Γ. Μότσος είπε ότι η κυβέρνηση δεσμεύτηκε για την καταβολή των 126 δισεκατομμυρίων δραχμών προς το ΤΕΒΕ, ενώ για το αίτημα της 35ετίας χωρίς όρια ηλικίας δε φάνηκε να υπήρξε συμφωνία. Σημειώνεται ότι η καταβολή του χρέους του δημοσίου προς το ΤΕΒΕ, όπως και προς τα υπόλοιπα ασφαλιστικά ταμεία, αποτελεί υποχρέωση του κράτους την οποία για μια οχταετία η κυβέρνηση αρνείται να υλοποιήσει. Ο τρόπος μάλιστα που έγινε η ρύθμιση με ορισμένα από τα χρέη του δημοσίου προς το ΙΚΑ - επιτόκιο 2% για 15 χρόνια - έδειξε ότι η κυβέρνηση δεν έχει διάθεση να φανεί συνεπής έστω και με τις υποχρεώσεις της που απορρέουν από τους νόμους. Στην περίπτωση του ΤΕΒΕ, οι υποσχέσεις για τα χρέη του δημοσίου αξιοποιούνται για να ανοίξει ο «κοινωνικός διάλογος».

Οπως ήταν φυσικό, ικανοποιημένος δήλωσε και ο υπουργός Εργασίας, ο οποίος εξασφάλισε τη συμμετοχή της ΓΣΕΒΕΕ στον «κοινωνικό διάλογο». Κατά τ' άλλα - πέραν της αναγνώρισης του χρέους - ο υπουργός είπε ότι έδωσε διευκρινίσεις και επιδίωξε να υποβαθμίσει τις ανησυχίες των επαγγελματοβιοτεχνών. Ομως τόσο οι αρχικές κυβερνητικές προτάσεις όσο και η χτεσινή τοποθέτηση του πρωθυπουργού δείχνουν ότι η κυβέρνηση δε θα σταματήσει την αντιασφαλιστική της επίθεση. Οι επαγγελματοβιοτέχνες έχουν πολλούς λόγους ν' ανησυχούν. Η στάση της ηγεσίας της ΓΣΕΒΕΕ είναι ένας επιπλέον λόγος. Το κάλεσμα της ΔΗΚΕΒΕ για αγωνιστική συσπείρωση και κλιμάκωση της πάλης μαζί και η καταδίκη του διαλόγου - απάτη είναι ο μόνος δρόμος για τους επαγγελματοβιοτέχνες.

ΠΝΟ
Διάλογος να γίνεται

Ενώ τα πληρώματα ζουν εποχές γαλέρας, η διοίκηση της Ομοσπονδίας αρνείται την αγωνιστική διεκδίκηση

Με... νέο γύρο συναντήσεων με τους εφοπλιστές και το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας «απαντά» η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, με ευθύνη της πλειοψηφίας της διοίκησής της, στην κατάφωρη παραβίαση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και συνολικά της ναυτικής νομοθεσίας στην οποία έχουν επιδοθεί οι ακτοπλόοι εφοπλιστές και οι εφοπλιστές των κρουαζιερόπλοιων αυτή την περίοδο σε βάρος των ναυτεργατών. Ετσι η ΠΝΟ, κρατώντας σε «παροπλισμό» το ναυτεργατικό κίνημα παρά την έντονη αγανάκτηση που κυριαρχεί στα καράβια, αύριο Τετάρτη στις 11 το πρωί θα συνομιλήσει με τη διοίκηση της Ενωσης Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας, θα ακολουθήσει στη 1.30 συνάντηση με τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, ενώ αναμένεται καθορισμός συνάντησης με την Ενωση Εφοπλιστών Επιβατηγών Πλοίων.

Την ίδια στιγμή οι ναυτεργάτες των πληρωμάτων των πλοίων της ΔΑΝΕ (την οποία έχει απορροφήσει η ΑΝΕΚ) ακόμα περιμένουν την καταβολή του επιδόματος αδείας του 2000! Παράλληλα, αυτή την περίοδο που όλα τα επιβατηγά βαπόρια βρίσκονται «εν κινήσει», οι ναυτεργάτες βρίσκονται στο πόδι επί 16 και 17 ώρες χωρίς να πληρώνονται όλες τις υπερωρίες. Στα εξαντλητικά ωράρια έρχονται να προστεθούν - ειδικά στους ναυτεργάτες που είναι ναυτολογημένοι στα ταχύπλοα - γεύματα από «φαστ φουντ», ενώ εμφάνιση έχουν κάνει και ατομικές συμβάσεις εργασίας διάρκειας ενός μηνός! Οργιο εφοπλιστικής ασυδοσίας επικρατεί και στα κρουαζιερόπλοια. Να σημειωθεί ότι στη συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της Ομοσπονδίας, που έγινε στις 3 Ιούλη, η πλειοψηφία απέρριψε τις ολοκληρωμένες προτάσεις που κατέθεσαν οι εκπρόσωποι της ΠΕΜΕΝ και του ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, μέλη της Εκτελεστικής, και αφορούν την άμεση οργάνωση απεργιακών και άλλης μορφής αγωνιστικών κινητοποιήσεων με διεκδικητικό πλαίσιο που ανταποκρίνεται στις ανάγκες των ναυτεργατών.


«Εφυγε» ο Η. Κοντόπουλος

Πέθανε ξαφνικά το Σάββατο από καρδιακή ανακοπή, στο ασθενοφόρο που τον μετέφερε σε νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης, από το Κέντρο Υγείας Κασσανδρείας Χαλκιδικής, το γνωστό ηγετικό συνδικαλιστικό στέλεχος της ΠΑΣΚΕ, μέλος της διοίκησης του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης και αντινομάρχης, Ηλίας Κοντόπουλος.

Ο Ηλίας Κοντόπουλος υπήρξε για πολλά χρόνια πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης, μέλος της Νομαρχιακής Επιτροπής του ΠΑΣΟΚ Θεσσαλονίκης και του Γραφείου Συνδικαλιστικού Τομέα της Κεντρικής Επιτροπής του ΠΑΣΟΚ και μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΓΣΕΕ. Στις 20 Μάη 2001 εκλέχτηκε στη θέση του προέδρου του Νομαρχιακού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης.

Η κηδεία του θα γίνει, με δαπάνη της Νομαρχίας, σήμερα στις 10.30 το πρωί στην εκκλησία της Αγίας Μαρίνας Ανω Τούμπας. Συλλυπητήρια στην οικογένειά του απέστειλαν η διοίκηση του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης, Ο νομάρχης Κώστας Παπαδόπουλος, ο Συνδυασμός του ΕΚΘ «Εργατική Ενότητα» (ΠΑΜΕ), η Νομαρχιακή Αγωνιστική Συνεργασία Θεσσαλονίκης και ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης του Δήμου Θεσσαλονίκης «Θεσσαλονίκη Αντεπίθεση Τώρα», Αγάπιος Σαχίνης. Η διοίκηση του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Θεσσαλονίκης εκφράζει τη βαθιά θλίψη της και μεταφέρει τα θερμά συλλυπητήρια και την αμέριστη συμπαράστασή της στην οικογένειά του.

Ζητούν ανέλκυση του «ΣΑΜΙΝΑ»

«Δυναμώνει» το αίτημα για την ανέλκυση του ναυαγίου του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» από τη θάλασσα της Πάρου. Μετά την Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ), που πρώτη είχε απαιτήσει την ανέλκυση του ναυαγίου για να διερευνηθεί η κατάσταση του πλοίου και να αναδειχτούν οι πραγματικές αιτίες για τη βύθισή του, που στοίχισε τη ζωή σε 82 ανθρώπους, τώρα προστίθεται και ο Δήμος της Πάρου. Στο μεταξύ, άγνωστο παραμένει ακόμα πότε θα ολοκληρωθούν οι έρευνες από τους πραγματογνώμονες και τον ειδικό εφέτη ανακριτή Ν. Καραδημητρίου για τα αίτια του ναυαγίου και την έκδοση του σχετικού πορίσματος.

Συγκεκριμένα, ο δήμος του νησιού προσέφυγε στο Επιμελητήριο Περιβάλλοντος, από το οποίο εκδόθηκε γνωμοδότηση, σύμφωνα με την οποία «ναυάγια όπως του "ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ" πλησίον νησιών είναι βλαπτικά για το περιβάλλον και τους ανθρώπους. Τα τοξικά υφαλοχρώματα, τα λιπαντέλαια και οι άλλες χημικές ουσίες από το κουφάρι του ναυαγίου θέτουν σε κίνδυνο την υγεία των κατοίκων». Η ΠΕΜΕΝ, με χτεσινή της επιστολή προς τον πρωθυπουργό, τη Βουλή και τα πολιτικά κόμματα, τους υπουργούς Εμπορικής Ναυτιλίας Αιγαίου και αλλού, κοινοποιεί τη γνωμοδότηση του Επιμελητηρίου Περιβάλλοντος, επισημαίνει ότι η ανέλκυση του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» αποτελεί ζήτημα ηθικής τάξης για τους 82 νεκρούς και απαιτεί: «Η κυβέρνηση και το ΥΕΝ επιβάλλεται να εφαρμόσει την ισχύουσα νομοθεσία ν.2881/2001 περί "Ρύθμισης θεμάτων ανέλκυσης ναυαγίων και άλλων διατάξεων" και να προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την άμεση ανέλκυσή του», με ευθύνη της πλοιοκτήτριας εταιρίας.

ΛΕΥΚΑΔΑ
Συγκέντρωση - συζήτηση για την κοινωνική ασφάλιση

Συγκέντρωση για την κοινωνική ασφάλιση οργανώνει την Πέμπτη 12 Ιουλίου η Συντονιστική Επιτροπή για την Υπεράσπιση της Κοινωνικής Ασφάλισης στη Λευκάδα. Η συγκέντρωση θα γίνει στις 8.30 το βράδυ, στην πλατεία Αγίου Μηνά και θα ακολουθήσει πορεία προς την κεντρική πλατεία της πόλης, όπου στις 9.30 το βράδυ θα γίνει συζήτηση με κεντρικούς ομιλητές τον Δ. Αγκαβανάκη, μέλος της ΕΕ της ΑΔΕΔΥ και μέλος της Γραμματείας του ΠΑΜΕ, και τον Γ. Ρωμανιά, επιστημονικό συνεργάτη στο Ινστιτούτο Εργασίας της ΓΣΕΕ.

ΝΕΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ
Συζήτηση για τις εργασιακές σχέσεις

Κάλεσμα συμμετοχής στη σύσκεψη που θα γίνει σήμερα Τρίτη 10 Ιουλίου και ώρα 4.30 το απόγευμα, στα γραφεία του Συλλόγου Εργαζομένων της Αγροτικής Τράπεζας (οδός Αμερικής 10, 3ος όροφος), απευθύνει η Πρωτοβουλία Νέων Εργαζομένων στις Τράπεζες. Στη σύσκεψη θα γίνει συζήτηση για τις εργασιακές σχέσεις και για τις επιπτώσεις που θα έχουν, ειδικότερα στους νέους εργαζόμενους.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ