Ο Δ. Γιαννακούρος επιχείρησε και χτες να καλύψει τις ευθύνες του «Ελληνικού Νηογνώμονα», ο οποίος εξέδωσε πιστοποιητικό αξιοπλοΐας στο σάπιο - όπως έχει αποδειχθεί - πλοίο. Ομως από την κατάθεσή του αποδείχτηκε ότι ο «Ελληνικός Νηογνώμονας» παραβίασε ακόμα και τους δικούς του κανονισμούς και εγκυκλίους για να εκδώσει πιστοποιητικά στο πλοίο. Ειδικότερα, οι εγκύκλιοι του «Ελ. Νηογνώμονα» προβλέπουν ότι σε πλοία μεταλλευματοφόρα, όπως ήταν το «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ», πριν την έκδοση οποιουδήποτε πιστοποιητικού πρέπει να γίνεται από κοντά λεπτομερής επιθεώρηση. Επιθεώρηση όμως τέτοιου είδους δεν έγινε ποτέ!
Οσον αφορά τον κ. Αγαπάκη είναι αυτός που έχει συντάξει μελέτη της διαμήκους αντοχής του πλοίου, την οποία τόσο ο ίδιος όσο και οι δικηγόροι υπεράσπισης του «Νηογνώμονα» προσπαθούν να πείσουν το δικαστήριο ότι συντάχθηκε πριν την έκδοση των πιστοποιητικών. Ομως από την πρωτόδικη διαδικασία είχε αποδειχθεί ότι αυτή συντάχθηκε... κατόπιν εορτής και μάλιστα χωρίς να πάρει υπόψη τις παχυμετρήσεις που είχε διενεργήσει στις λαμαρίνες του πλοίου ο προηγούμενος «Νηογνώμονας», ο γαλλικός, στις οποίες γινόταν αναφορά για διάβρωση σε σημεία ελασμάτων ακόμα και κατά 55%!