Τρίτη 10 Ιούλη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΔΙΚΗ «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ»
Δεν εφάρμοζαν ούτε τους δικούς τους κανονισμούς

Ενα προς ένα καταρρίπτονται τα επιχειρήματα που προβάλλουν εφοπλιστές και «Ελληνικός Νηογνώμονας» για να πείσουν το Εφετείο Πειραιά ότι το φορτηγό πλοίο «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ» ήταν «άριστο» και ότι τελικά βούλιαξε στις 3 Σεπτέμβρη 1994 μαζί με 24 ναυτεργάτες από λάθος χειρισμούς του πλοιάρχου του και λόγω του ...«υψηλού βωβού κυματισμού». Παράλληλα κάθε μέρα της δίκης, η οποία έχει ξεκινήσει από τις αρχές του Ιούνη, με τα στοιχεία που έρχονται στο φως, αποκαλύπτονται και οι εγκληματικές ευθύνες της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, η οποία παρέχει «γην και ύδωρ» στο εφοπλιστικό κεφάλαιο. Αλλωστε τρανταχτή απόδειξη αποτέλεσε η απόφαση του Εφετείου να απαλλάξει από την ποινή της 5ετούς φυλάκισης που είχε επιβληθεί πρωτόδικα στον πλοιοκτήτη Αν. Ηλιόπουλο πριν την έναρξη της ακροαματικής διαδικασίας. Χτες ολοκληρώθηκε η κατάθεση του Δ. Γιαννακούρου, ναυπηγού του «Ελληνικού Νηογνώμονα» και άρχισε να καταθέτει ο προϊστάμενος του Τμήματος Μελετών του «Νηογνώμονα» κ. Αγαπάκης, ο οποίος θα συνεχίσει να καταθέτει και σήμερα.

Ο Δ. Γιαννακούρος επιχείρησε και χτες να καλύψει τις ευθύνες του «Ελληνικού Νηογνώμονα», ο οποίος εξέδωσε πιστοποιητικό αξιοπλοΐας στο σάπιο - όπως έχει αποδειχθεί - πλοίο. Ομως από την κατάθεσή του αποδείχτηκε ότι ο «Ελληνικός Νηογνώμονας» παραβίασε ακόμα και τους δικούς του κανονισμούς και εγκυκλίους για να εκδώσει πιστοποιητικά στο πλοίο. Ειδικότερα, οι εγκύκλιοι του «Ελ. Νηογνώμονα» προβλέπουν ότι σε πλοία μεταλλευματοφόρα, όπως ήταν το «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ», πριν την έκδοση οποιουδήποτε πιστοποιητικού πρέπει να γίνεται από κοντά λεπτομερής επιθεώρηση. Επιθεώρηση όμως τέτοιου είδους δεν έγινε ποτέ!

Οσον αφορά τον κ. Αγαπάκη είναι αυτός που έχει συντάξει μελέτη της διαμήκους αντοχής του πλοίου, την οποία τόσο ο ίδιος όσο και οι δικηγόροι υπεράσπισης του «Νηογνώμονα» προσπαθούν να πείσουν το δικαστήριο ότι συντάχθηκε πριν την έκδοση των πιστοποιητικών. Ομως από την πρωτόδικη διαδικασία είχε αποδειχθεί ότι αυτή συντάχθηκε... κατόπιν εορτής και μάλιστα χωρίς να πάρει υπόψη τις παχυμετρήσεις που είχε διενεργήσει στις λαμαρίνες του πλοίου ο προηγούμενος «Νηογνώμονας», ο γαλλικός, στις οποίες γινόταν αναφορά για διάβρωση σε σημεία ελασμάτων ακόμα και κατά 55%!


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ