ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 31 Οχτώβρη 2023
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΙΚΗ ΤΗΣ ΝΑΖΙΣΤΙΚΗΣ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗΣ ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ
Επιβεβαιώνεται η ανοχή της αστυνομίας στις επιθέσεις

Με την κατάθεση του μάρτυρα Παναγιώτη Τσαφολόπουλου, που συμμετείχε στις δραστηριότητες του στεκιού «Συνεργείο» της Ηλιούπολης, του χώρου που δέχτηκε επίθεση από τάγμα εφόδου της Χρυσής Αυγής τον Ιούλη του 2013, συνεχίστηκε χτες η δίκη της ναζιστικής εγκληματικής οργάνωσης.

Ο μάρτυρας έκανε λόγο όπως και πρωτόδικα για την ανοχή της ομάδας ΔΙΑΣ της αστυνομίας και κυρίως την προκλητική στάση και τις απειλές προς τα μέλη του «Συνεργείου» από αστυνομικούς της ομάδας ΔΕΛΤΑ, αμέσως μετά την επίθεση του μηχανοκίνητου τάγματος εφόδου της Χρυσής Αυγής. «Οι αστυνομικοί της ομάδας ΔΙΑΣ ήταν αδιάφοροι, της ομάδας ΔΕΛΤΑ προκλητικοί», είπε στο δικαστήριο. Να υπενθυμίσουμε ότι δύο μηχανές της ομάδας ΔΙΑΣ συνόδευαν τους χρυσαυγίτες και δεν έκαναν τίποτα για να αποτρέψουν την επίθεση. «Ναι, ήταν παρούσα η ΔΙΑΣ. Ηταν μπροστά στα επεισόδια και ήταν απλά απαθής. Αυτό που άκουσα είναι πως αυτοί λέγανε ότι όταν είναι 50 μηχανάκια κι αυτοί είναι μόνο 2 μηχανάκια ΔΙΑΣ, δεν μπορούν να κάνουν κάτι... Οι αστυνομικοί της ομάδας ΔΕΛΤΑ που ήρθαν μετά προκαλούσαν με χειρονομίες. Εγώ τους είπα να φύγουν κάποια στιγμή. Στοχοποιήθηκα κιόλας», είπε χαρακτηριστικά. «Φεύγοντας μου είπε ένας "εμείς οι δύο θα τα ξαναπούμε"». Σε ερώτηση γιατί δεν επιθυμούσε την ποινική δίωξη αστυνομικών, είπε χαρακτηριστικά «από φόβο». Οπως κατέθεσε, «μεγάλο ποσοστό του Σώματος είναι φίλα προσκείμενοι στη Χρυσή Αυγή. Θα ήταν πολύ εύκολο να τον βρει η Υπηρεσία αυτόν που με απείλησε...».

Ο μάρτυρας είπε ότι οι περίοικοι ήταν αυτοί που σημείωσαν τις πινακίδες των μηχανών των χρυσαυγιτών και τις κατέθεσαν στην Αστυνομία. Μάλιστα, ανέφερε πως ειπώθηκε από περίοικους ότι είδαν τον Λαγό και τον Μίχο πάνω σε μηχανή. Να σημειωθεί ότι προσκομίστηκαν σχετικές φωτογραφίες από την Πολιτική Αγωγή από την ώρα της επίθεσης που είχε τραβήξει μάρτυρας. Ανέφερε ακόμα ότι το εν λόγω στέκι είχε αντιφασιστικό χαρακτήρα, γι' αυτό στοχοποιήθηκε από τη Χρυσή Αυγή. Μίλησε ακόμα για προηγούμενη επίθεση την παραμονή της Τσικνοπέμπτης, που είχε καταγγείλει και το Δημοτικό Συμβούλιο.

Ο Π. Τσαφολόπουλος για την επίθεση τον Ιούλη είπε ότι ενημερώθηκε από τον γιο του, που του είπε ότι ομάδα της Χρυσής Αυγής με μηχανάκια μπήκαν μέσα στο «Συνεργείο» και χτυπήθηκαν άτομα. Αργότερα, από πολλές κουβέντες έμαθε από τους συγκεντρωμένους ότι ήταν μια μαζική επίθεση από μέλη της Χρυσής Αυγής με μηχανάκια, με κράνη και ξύλα. Πετάξαν φυλλάδια και φώναζαν «αίμα, τιμή, Χρυσή Αυγή». «Ηταν κομβόι με πολλές μηχανές δικάβαλες», είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε ότι «ήταν παρατεταγμένες σαν σε στρατιωτική σειρά». Κατέθεσε επίσης ότι υπήρχαν παιδάκια με την δασκάλα στο «Συνεργείο» και κλείστηκαν στις τουαλέτες για να προστατευτούν. Περιγράφοντας στο δικαστήριο τι είδε όταν έφτασε στο «Συνεργείο», είπε «σπασμένη πόρτα, τα τζάμια σπασμένα, ο προτζέκτορας σπασμένος, πεταμένα όλα, αναποδογυρισμένα τραπέζια, εν ολίγοις ο χώρος ήταν βανδαλισμένος».

Νέες κινητοποιήσεις ενάντια στο κλείσιμο ταχυδρομείων των ΕΛΤΑ

Από τη διαμαρτυρία στην Εύβοια
Από τη διαμαρτυρία στην Εύβοια
Συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις ενάντια στο κλείσιμο υποκαταστημάτων των ΕΛΤΑ σε όλη την Ελλάδα. Στο Μαρμάρι της Εύβοιας, στη Χίο και σε χωριά της Κρήτης κάτοικοι αντιδρούν στην κίνηση της διοίκησης των ταχυδρομείων, που τους δημιουργεί επιπρόσθετες δυσκολίες.

Στην Επισκοπή του δήμου Χερσονήσου, οι κάτοικοι προχώρησαν χτες σε συμβολικό αποκλεισμό του κόμβου στον Καρτερό. Παράλληλα τελεί υπό κατάληψη το Λύκειο του χωριού.

Οι κάτοικοι της περιοχής συγκρότησαν Επιτροπή Αγώνα και δηλώνουν αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους.

Στην κινητοποίηση συμμετείχε ο Γιώργος Παρθενιώτης, δημοτικός σύμβουλος με τη «Λαϊκή Συσπείρωση», ο οποίος μετέφερε τη στήριξή του στα αιτήματα και στον αγώνα των κατοίκων του χωριού.

Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ

Την επαναλειτουργία όλων των καταστημάτων των ΕΛΤΑ που οδηγήθηκαν ή θα οδηγηθούν σε κλείσιμο ζητά το ΚΚΕ, με Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής του Νίκος Καραθανασόπουλος προς τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης και τον υπουργό Οικονομικών.

Αναλυτικά:

«Το τελευταίο διάστημα η διοίκηση των ΕΛΤΑ έχει προχωρήσει σε μία "καταιγίδα" κλεισίματος καταστημάτων των ΕΛΤΑ σε όλες τις περιοχές. Μέχρι τα τέλη του Οκτώβρη επιδιώκει να έχουν κλείσει 141 καταστήματα, από τα 578 που λειτουργούσαν στις αρχές του έτους και τα οποία απασχολούσαν εκατοντάδες εργαζόμενους.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τα ΕΛΤΑ προχώρησαν σε αναδιοργάνωση του δικτύου τους και μείωση του λειτουργικού του κόστους, με την ενοποίηση υποστελεχωμένων και μη κερδοφόρων καταστημάτων σε όλη την Ελλάδα, που θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του Οκτωβρίου. Οπως τονίζεται, πρόκειται για ένα "φιλόδοξο πλάνο μετασχηματισμού", το οποίο στόχο έχει να ξεκλειδώσει περαιτέρω την αξία των ΕΛΤΑ και τα ανταγωνιστικά τους πλεονεκτήματα.

Η απόφαση αυτή λήφθηκε δίχως να υπολογίζονται οι ανάγκες των κατοίκων τους οποίους εξυπηρετούν τα συγκεκριμένα ταχυδρομικά καταστήματα, παρέχοντας υπηρεσίες ταχυδρομικές, χρηματοοικονομικές και ταχυμεταφορών, που περιλαμβάνουν ανάμεσα σε άλλα πληρωμές συντάξεων, πληρωμές λογαριασμών υπηρεσιών κοινής ωφέλειας κ.λπ.

Ο λαός των περιοχών όπου κλείνουν τα ταχυδρομικά καταστήματα είναι ανάστατος, καθώς βλέπει ότι η περιοχή όπου ζει και εργάζεται υποβαθμίζεται και η καθημερινότητά του γίνεται ακόμη πιο δύσκολη. Συγκεκριμένα, η ταλαιπωρία για τους κατοίκους και τους μικροεπαγγελματίες των περιοχών όπου κλείνουν τα καταστήματα των ΕΛΤΑ είναι δεδομένη με βάση και τις δυσκολίες που υπάρχουν, όπως οι αποστάσεις, το οδικό δίκτυο, η αραιή ή ανύπαρκτη συγκοινωνία, οι ανάγκες εξυπηρέτησης των ηλικιωμένων. Ηδη οργανώνονται κινητοποιήσεις από τους κατοίκους των περιοχών αυτών, όπως στην Κάντανο Χανίων και στην Επισκοπή Χερσονήσου.

Εκτός από την υποβάθμιση των ταχυδρομικών υπηρεσιών για το κοινό, δυσμενείς είναι οι συνέπειες και για τους εργαζόμενους στα ΕΛΤΑ, καθώς το εργασιακό μέλλον τους είναι ρευστό και έρχονται αντιμέτωποι με αλλαγές που επηρεάζουν αρνητικά τόσο την επαγγελματική όσο και την προσωπική τους ζωή, ενώ με απόλυση κινδυνεύουν οι συμβασιούχοι και οι "ενοικιαζόμενοι" εργαζόμενοι.

Στο επίκεντρο των αναδιαρθρώσεων στα ΕΛΤΑ βρίσκεται η αντιδραστική λογική του κόστους - οφέλους για τη διασφάλιση της κερδοφορίας τους, για να καταστούν ελκυστικά είτε για την είσοδο Στρατηγικού Επενδυτή είτε για την ιδιωτικοποίησή τους.

Αποδεικνύεται για άλλη μια φορά ότι η στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την "απελευθέρωση" - ιδιωτικοποίηση κρίσιμων υπηρεσιών, όπως είναι οι ταχυδρομικές και τραπεζικές υπηρεσίες, Τηλεπικοινωνίες, Μεταφορές, Ενέργεια κ.λπ., την οποία διαδοχικά εφαρμόζουν οι κυβερνήσεις της ΝΔ, του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ, υπηρετεί μόνο τα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων σε βάρος των λαϊκών αναγκών.

Η κυβέρνηση δεν μπορεί να κρύβεται πίσω από το γεγονός ότι οι μετοχές των ΕΛΤΑ έχουν παραχωρηθεί στο Υπερταμείο, πρέπει όχι μόνο να πάρει θέση αλλά και να παρέμβει.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. υπουργός ποια μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση για την επαναλειτουργία όλων των παραπάνω καταστημάτων που οδηγούνται στο κλείσιμο, για να μην υπάρξει καμία απόλυση εργαζόμενου αλλά και για να καλυφθούν οι ανάγκες για προσωπικό με πλήρη δικαιώματα».

ΡΟΔΟΣ
Σε απόγνωση εκατοντάδες ξεριζωμένοι πρόσφυγες και μετανάστες

Απόπειρα να μπουν σε πλοίο για να μεταβούν σε οργανωμένες δομές και να υποβάλουν αιτήματα ασύλου πραγματοποίησαν την Κυριακή περίπου 400 ξεριζωμένοι στη Ρόδο. Εκτιμάται ότι πάνω από 1.000 κατατρεγμένοι παραμένουν εγκλωβισμένοι στο νησί, ουσιαστικά χωρίς στέγη και τροφή. Την ίδια ώρα κυβέρνηση και τοπικές αρχές «παρακολουθούν» τη συγκέντρωση απελπισμένων ανθρώπων χωρίς, στην ουσία, να παίρνουν κανένα μέτρο.

Συγκεκριμένα, επιχείρησαν να φύγουν με το πλοίο «Νήσος Χίος», παραμένοντας στον καταπέλτη και απαιτώντας την άμεση αναχώρησή τους ώστε να βρεθούν σε οργανωμένες δομές, όπου θα μπορούν να υποβάλουν αιτήματα ασύλου. Αυτό είναι αδύνατον να γίνει στη Ρόδο, μιας και το νησί δεν διαθέτει την ανάλογη υποδομή.

Οι πρόσφυγες που βρίσκονται στη Ρόδο εδώ και βδομάδες διασκορπισμένοι σε διάφορα σημεία της πόλης κινήθηκαν ομαδικά και έφτασαν στο λιμάνι, γύρω στις 10 το πρωί, μία ώρα πριν από την προγραμματισμένη αναχώρηση του πλοίου για τη Σητεία. Η παρουσία τους συνέπεσε χρονικά με τους επιβάτες που περίμεναν να μπουν στο πλοίο, με αποτέλεσμα να σημειωθούν διαπληκτισμοί. Στην περιοχή κατέφτασαν ισχυρές δυνάμεις του Λιμεναρχείου και το πλοίο αναχώρησε με τέσσερις ώρες καθυστέρηση.

Σε έκτακτη σύσκεψη στις 25/10 μεταξύ Αστυνομίας, Λιμενικού και Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και ενόψει της παρέλασης αποφασίστηκε να οργανωθεί επιχείρηση μετακίνησης των προσφύγων σε 15 μεγάλες σκηνές στο εμπορικό λιμάνι στην Ακαντιά πίσω από τα παλιά σφαγεία, έως ότου ολοκληρωθούν οι διαδικασίες που απαιτούνται για τη μεταφορά τους. Ωστόσο, σύμφωνα με όσα ήρθαν στο φως της δημοσιότητας, στις 27/10, η εισαγγελέας Πλημμελειοδικών Ρόδου εξέδωσε έγγραφο που ανέφερε πως δεν συντρέχουν οι διατάξεις για την υλοποίηση του σχεδίου, που προβλέπεται μόνο σε φυσικές καταστροφές για την προσωρινή φιλοξενία εκτοπισμένου πληθυσμού και με προϋποθέσεις έπειτα από συνεργασία του Στρατού, της Περιφέρειας και του δήμου. Ακόμη, ότι η προσωρινή λύση όχι μόνο δεν μπορεί να αδειοδοτηθεί, αλλά δεν καλύπτει κανόνες υγιεινής και ασφάλειας, γεγονός που καθιστά υπόλογους τους εμπλεκόμενους σε περίπτωση ατυχήματος. Παράλληλα, οι αρχές πραγματοποίησαν δυο συλλήψεις «πρωταιτίων».

Επίσης, στον εντοπισμό και στη σύλληψη 40 κατατρεγμένων (28 άντρες, 6 γυναίκες, 3 αγόρια και 3 κορίτσια), οι οποίοι δεν είχαν ταξιδιωτικά έγγραφα, προέβησαν τις μεσημβρινές ώρες της Κυριακής στελέχη του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ρόδου στην περιοχή του λιμένα Ακαντιάς. Οι κατατρεγμένοι μετήχθησαν με το πλοίο στη δομή της Μαλακάσας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ