ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 12 Γενάρη 2024
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΥΡΩΣΗ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ
Τα κέρδη των ομίλων θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των επιβατών στις Μεταφορές

Eurokinissi

Στον ρόλο που έχει αναλάβει το αστικό κράτος να διευκολύνει και να προστατεύει την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων, μέσω της στρατηγικής της ΕΕ για «απελευθέρωση» των Μεταφορών, αναφέρθηκε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος, μιλώντας χτες στην Ολομέλεια της Βουλής, στη συζήτηση για την κύρωση συμβάσεων για το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος».

Ο Ν. Καραθανασόπουλος σημείωσε ότι η κυβέρνηση δεν κάνει κάτι πρωτοφανές με την ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης του Αερολιμένα Αθηνών, αφού θύμισε ότι όλες οι κυβερνήσεις κινήθηκαν σε αυτήν την κατεύθυνση, όπως και σε άλλους τομείς των Μεταφορών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, το ξεπούλημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε ιταλικό όμιλο από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Ενώ αναφέρθηκε και στην πορεία συνολικά των ιδιωτικοποιήσεων που σχετίζονται με τη στρατηγική της ΕΕ για «απελευθέρωση» των Μεταφορών επισημαίνοντας πως διαχρονικά το αστικό κράτος πούλαγε φτηνά και αγόραζε πανάκριβα για να θωρακίζει τα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων.

Οπως σημείωσε, σήμερα, η κυβέρνηση της ΝΔ ολοκληρώνει τη σύμβαση ιδιωτικοποίησης του αεροδρομίου, δίνοντας παραπάνω κίνητρα στους επιχειρηματικούς ομίλους, με την παραχώρηση επιπλέον 30% των μετοχών, ώστε να εισαχθεί η Ανώνυμη Εταιρεία στο Χρηματιστήριο.

Την ίδια ώρα, πρόκειται για ένα πανάκριβο αεροδρόμιο με υψηλά τέλη και απάνθρωπες συνθήκες εργασίας, οι οποίες θα επεκταθούν ακόμα περισσότερο στο πλαίσιο της «απελευθέρωσης» των αερομεταφορών, ενώ το ίδιο θα γίνει και με τα υπόλοιπα περιφερειακά αεροδρόμια. Τόνισε ακόμη ότι από την πορεία αυτή προκύπτουν ζητήματα ασφάλειας, όπως δείχνει και η διεθνής πείρα, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι το δυστύχημα στο Τόκιο είναι προάγγελος.

Το ίδιο ισχύει, είπε ο Ν. Καραθανασόπουλος, και με το μέρος της σύμβασης με την «Αegean», η οποία είχε πάρει 20 εκατ. ευρώ «ζεστά», ως μια επιχορήγηση για να μη χρεοκοπήσει, την περίοδο του lockdown.

Συνολικά, υπογράμμισε, πρόκειται για διαδικασία που διαχρονικά υπηρετεί τα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων σε βάρος των δικαιωμάτων των εργαζομένων και της ασφάλειας του λαού. Και πρόσθεσε ότι το ίδιο κάνει η κυβέρνηση και με την ίδρυση των ιδιωτικών πανεπιστημίων, ενάντια στα οποία βρέθηκαν χτες χιλιάδες φοιτητές και εκπαιδευτικοί στον δρόμο επισημαίνοντας πως το ΚΚΕ, μαζί με όσους διαδηλώνουν, απαιτεί να αποσυρθεί το νομοσχέδιο και να μην έρθει στη Βουλή.

Γνωστά και σε βάρος του λαού τα αποτελέσματα της εμπορευματοποίησης

Χαιρετίζοντας τα συλλαλητήρια που οργανώνουν οι φοιτητικοί σύλλογοι και σωματεία εργαζομένων σε πολλές πόλεις της Ελλάδας ενάντια στα ιδιωτικά πανεπιστήμια ξεκίνησε την τοποθέτησή της η βουλευτής του ΚΚΕ Διαμάντω Μανωλάκου.

Οπως είπε, είναι γνωστά τα αποτελέσματα σε βάρος του λαού και σε άλλους κλάδους, όπως η εμπορευματοποίηση στην Υγεία έφερε το ξεχαρβάλωμα των δημόσιων νοσοκομείων, ενώ η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων έφερε τσουχτερά εισιτήρια.

Σχετικά με το νομοσχέδιο τόνισε ότι οι συμβάσεις δεν είναι αποκομμένες από τις πολιτικές «απελευθέρωσης», ιδιωτικοποίησης των αερομεταφορών που προώθησαν ΕΕ και όλες οι κυβερνήσεις, με επιπτώσεις στα λαϊκά στρώματα, όπως αύξηση τιμής εισιτηρίων και υπηρεσιών, αλλά και στους εργαζόμενους, με επιδείνωση όρων δουλειάς και συνθήκες γαλέρας.

Ξεκαθάρισε ότι κερδισμένοι είναι αποκλειστικά οι όμιλοι αερομεταφορών, ενώ ολοκληρώνεται η ιδιωτικοποίηση του «Ελ. Βενιζέλος», καθώς από το 55% των μετοχών που είχε το Δημόσιο, τώρα πέφτει στο 25%, ως προϋπόθεση για να μπει στο Χρηματιστήριο, με το 30% να πηγαίνει σε μεγαλοεπενδυτές.

Επισήμανε ότι μάλιστα αυτό συμβαίνει την ώρα που το 2023 το αεροδρόμιο ξεπέρασε τα 28 εκατομμύρια επιβάτες, κάτι που αποτελεί ρεκόρ, με έσοδα και κέρδη εκατοντάδων εκατομμυρίων, φτάνοντας τα 463 εκατομμύρια ευρώ από τον Γενάρη έως τον Σεπτέμβρη, σημειώνοντας άνοδο κατά 29% σε σχέση με το 2022.

Ακόμα, υπενθύμισε ότι κατά την πανδημία το «Ελ. Βενιζέλος» κι άλλες εταιρείες επιδοτήθηκαν με κρατικό χρήμα και την ίδια ώρα συμπίεζαν ακόμα περισσότερο τα δικαιώματα των εργαζομένων, με απολύσεις, μη ανανεώσεις συμβάσεων, εντατικοποίηση για το υπόλοιπο προσωπικό, αξιοποιώντας όλο το αντεργατικό οπλοστάσιο κυβέρνησης και ΕΕ.

«Οι απεργίες που ξεσπούν στον κλάδο και σε άλλες χώρες αντανακλούν την εκμετάλλευση και τα δίκαια αιτήματα των εργαζομένων, με κυριότερα ουσιαστικές αυξήσεις μισθών και προσλήψεις μόνιμου προσωπικού», ανέφερε η Διαμάντω Μανωλάκου, προσθέτοντας ότι οι προσλήψεις είναι αναγκαίος όρος για την ασφάλεια των πτήσεων αλλά δεν γίνονται γιατί υπονομεύονται τα κέρδη των εταιρειών.

Σχετικά με τη σύμβαση του Δημοσίου με την «Aegean», η Δ. Μανωλάκου ξεκαθάρισε ότι αφορά στην κερδοφορία της εταιρείας, η οποία χρηματοδοτήθηκε αδρά από το κράτος κατά την πανδημία, ενώ παράλληλα έκανε απολύσεις και αύξανε τα κέρδη της.

Με βάση τα παραπάνω ξεκαθάρισε ότι το ΚΚΕ καταψηφίζει και τις δύο συμβάσεις και προτάσσει την ανάγκη για ενιαίο δημόσιο φορέα αερομεταφορών και αεροδρομίων με γνώμονα την κάλυψη των αναγκών του λαού και όχι το κέρδος των λίγων.


ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΑ ΤΕΜΠΗ
Στην «ατυχέστατη συμπεριφορά του σταθμάρχη» χρέωσε το έγκλημα ο Κ. Χατζηδάκης

MotionTeam

Αυτούσιο το αφήγημα της κυβέρνησης της ΝΔ - όπως αναμενόταν άλλωστε - υπερασπίστηκε ο Κωστής Χατζηδάκης, υπουργός Μεταφορών και Υποδομών τις περιόδους 2007-2009 και 2012-2013, κατά την εξέτασή του στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής για το έγκλημα στα Τέμπη.

Συγκεκριμένα, χαρακτήρισε «πολύπλοκο και δύσκολο το πρόβλημα του ΟΣΕ», ωστόσο ισχυρίστηκε επίμονα ότι «την ημέρα του δυστυχήματος σε ένα τμήμα γύρω από τον σταθμό της Λάρισας υπήρχε τηλεδιοίκηση» όσο και στο κομμάτι «όπου έγινε το δυστύχημα», άρα επέρριψε αποκλειστικά την ευθύνη στην «ατυχέστατη συμπεριφορά του σταθμάρχη».

Μάλιστα, για να στηρίξει τον ισχυρισμό του, είπε ότι «η τηλεδιοίκηση δεν υπήρχε πριν από 40-50 χρόνια στην Ελλάδα», άρα «δεν μπορούμε να πούμε ότι χωρίς τηλεδιοίκηση δεν μπορεί να υπάρχει τρένο» και πως «δεν μπορούμε να αθωώνουμε ανθρώπους». Στην προσπάθεια βέβαια να... μαζέψει τις χονδροειδείς συγκρίσεις με 50 χρόνια πριν, σημείωσε ότι «όταν δεν λειτουργούν τα συστήματα αυξάνεται ο ρόλος των υπαλλήλων».

Σχετικά με τις δικές του περιόδους στο υπουργείο, ανέφερε και αυτός, όπως και προηγούμενοι πρώην υπουργοί που εξετάστηκαν, ζητήματα διαφθοράς, όπως η υπόθεση «σκραπ» όπου υπάλληλοι και στελέχη συναλλάσσονταν με ανθρώπους επιλογής τους για να αποκομίσουν οφέλη, αλλά και η εμπλοκή σε κύκλωμα λαθρεμπορίου και η καταδίκη υψηλόβαθμου στελέχους του ΟΣΕ και της ΝΔ.

Ακόμα παραδέχτηκε και αυτός ότι τις περιόδους αυτές «έτρεχαν μια σειρά συμβάσεις», από τις οποίες «άλλες προχώρησαν ομαλότερα, άλλες λιγότερο ομαλά», είτε γιατί δεν υπήρχαν τα απαραίτητα έργα υποδομής, είτε γιατί διακόπηκαν συμβάσεις που είχαν υπογραφεί με την «Siemens». Ωστόσο, ο Κ. Χατζηδάκης εμφάνισε αυτή την κατάσταση ως... φυσιολογική, παρότι είχαν υπογραφεί οι συμβάσεις εκατομμυρίων που αφορούσαν στην ασφάλεια των μεταφορών και του δικτύου.

Σθεναρά υπερασπίστηκε και όλα τα μέτρα περικοπής χρηματοδότησης, προσωπικού, συνεπώς και ασφάλειας και φυσικά την ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ, παρότι επέκρινε την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ για τον τρόπο με τον οποίο έγινε η ιδιωτικοποίηση.

Απαντώντας σε ερώτηση της βουλευτή του ΚΚΕ, Μαρίας Κομνηνάκα, σχετικά με την κατεύθυνση των μέτρων στον ΟΣΕ, ο Κ. Χατζηδάκης είπε ότι «υιοθετήσαμε μερικά δυσάρεστα μέτρα "εξυγίανσης"», όπως «αύξηση τιμής εισιτηρίων», «περικοπή δρομολογίων», «περικοπή υπερωριών και επιδομάτων υπαλλήλων», ενώ ανέφερε ότι «προωθήσαμε ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ», «γιατί η Κομισιόν ήθελε να την κλείσει». Μάλιστα, ο υπουργός ισχυρίστηκε ότι τα μέτρα αυτά ήταν στην κατεύθυνση της «ασφάλειας» και παρέπεμψε να ερωτηθούν «ειδικοί», αμφισβητώντας ότι η μείωση του προσωπικού, η εντατικοποίηση της εργασίας συντελούν στο να αυξάνεται ο κίνδυνος ατυχημάτων.

Τέλος, ανέφερε ότι ήταν «κοινοτική υποχρέωση» να υπάρξει διαχωρισμός μεταξύ μεταφορικού έργου και υποδομών και πως «έτσι γίνεται σε όλη την Ευρώπη», επιβεβαιώνοντας την εγκληματική πολιτική της ΕΕ για την «απελευθέρωση» των μεταφορών, που υλοποίησαν όλες οι κυβερνήσεις για να ανοίξουν πεδία κερδοφορίας στους ομίλους, οδηγώντας σε τραγωδίες όπως αυτή στα Τέμπη.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ