ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 2 Μάη 2024
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΚΤΑΚΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΥΠΠΟ
Υπεύθυνη η πολιτική εμπορευματοποίησης του ΥΠΠΟ για το κιτς σόου στην Ακρόπολη

Ανακοίνωση για το κιτς σόου που έκανε τον γύρο του διαδικτύου με τους χλαμυδοφόρους που παρίσταναν τα αρχαία αγάλματα στον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης εξέδωσε το Πανελλήνιο Σωματείο Εκτακτου Προσωπικού του υπουργείου Πολιτισμού, τονίζοντας ότι η ευθύνη χρεώνεται στην ηγεσία του υπουργείου.

Αναφέρουν συγκεκριμένα:

«Την ευθύνη έχει η πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟ, καθώς μόλις λίγες βδομάδες πριν, νομοθέτησε τις πριβέ ξεναγήσεις στην Ακρόπολη, σε ώρες εκτός ωραρίου, με το αντίτιμο των 5.000 ευρώ! Ενα νομοσχέδιο απευθυνόμενο στην ελίτ, στέλνοντας παράλληλα το μήνυμα ότι τα μνημεία διατίθενται για την ικανοποίηση των ορέξεων του κάθε επιχειρηματία πληρώνοντας το υψηλό αντίτιμο.

Την ευθύνη έχει διαχρονικά το ΥΠΠΟ για την εμπορευματοποίηση των μνημείων, τις παραχωρήσεις των αρχαιολογικών χώρων σε επιχειρηματικούς ομίλους και εταιρείες, προκειμένου να διεξάγουν φωτογραφίσεις, επιδείξεις μόδας και γκαλά με φόντο τον αρχαιοελληνικό πολιτισμό, ο οποίος λειτουργεί ως προστιθέμενη αξία σε αυτές.

Την ευθύνη έχει το ΥΠΠΟ, γιατί έχει μετατρέψει τους χώρους και ειδικά τον βράχο της Ακρόπολης σε "καρμανιόλα" για τους ΙΔΟΧ αρχαιοφύλακες, με απαράδεκτες συνθήκες εργασίας, εντατικοποίηση της δουλειάς και πολλά εργατικά ατυχήματα.

Την ευθύνη έχουν όλες οι πολιτικές ηγεσίες του ΥΠΠΟ, καθώς, η μια παίρνοντας τη σκυτάλη από την άλλη, συνέχισαν την πολιτική τραγικής υποχρηματοδότησης, αποσκοπώντας στην απαξίωση των υπηρεσιών του και στρώνοντας το έδαφος στους ιδιώτες.

Την ευθύνη έχει το ΥΠΠΟ που οι αρχαιολογικοί χώροι και τα μουσεία έχουν ερημώσει από μόνιμο προσωπικό όλων των ειδικοτήτων - και δη φυλακτικό - και ήδη η υπουργός Πολιτισμού έχει ξεκαθαρίσει ότι ο σχεδιασμός του ΥΠΠΟ για το επόμενο διάστημα είναι να αποσυρθεί από την ευθύνη της φύλαξης και να ανατεθεί αυτή σε εταιρείες σεκιούριτι.

Περιστατικά σαν αυτό που εκτυλίχθηκε στην Ακρόπολη με τους μασκαρεμένους, όπως και η πρόσφατη κλοπή καλωδίων από Βυζαντινό Μουσείο, σε ένα από τα κεντρικότερα σημεία της Αθήνας, δεν είναι καθόλου τυχαία!

Πραγματοποιείται μια μεθοδευμένη προσπάθεια δυσφήμισης των υπηρεσιών που παρέχονται από το ΥΠΠΟ και των υπαλλήλων του (ΙΔΟΧ, ΙΔΑΧ, και μόνιμων) και μάλιστα με την αρωγή "εκπροσώπων των εργαζομένων" (βλ. Γ. Τσακοπιάκο - πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Υπαλλήλων ΥΠΠΟ, ο οποίος συνόδευε τους Ινδούς επιχειρηματίες - με ποια άραγε ιδιότητα;), προκειμένου η ανάθεση της φύλαξης σε εταιρεία σεκιούριτι να έρθει ως ώριμο φρούτο.

Τέτοιου είδους μεθοδεύσεις δεν θα περάσουν!

Η σαπίλα του κυβερνητικού συνδικαλισμού και των κομμάτων που στηρίζουν δεν μπορεί να κρυφτεί!

Οι εργαζόμενοι, μόνιμοι και συμβασιούχοι φύλακες να βγάλουν τα συμπεράσματά τους και να γυρίσουν την πλάτη στις δυνάμεις εκείνες που στηρίζουν την κυβερνητική πολιτική, η οποία έχει δημιουργήσει αυτήν την αφόρητη για τους εργαζόμενους, τα μνημεία και τα μουσεία κατάσταση.

Ολοι οι εργαζόμενοι του ΥΠΠΟ, ανεξαρτήτως ειδικότητας και σχέσης εργασίας, θα πρέπει να δυναμώσουν τώρα τον αγώνα για πλήρη στελέχωση του ΥΠΠΟ με μόνιμο προσωπικό και αύξηση της χρηματοδότησης, ενάντια στην περαιτέρω εμπορευματοποίηση του πολιτισμού και στις εκχωρήσεις αρμοδιοτήτων του ΥΠΠΟ σε ιδιώτες!».

«Η ζωή μου στο θέατρο... »

«Η ζωή μου στο θέατρο»... Ετσι τιτλοφορείται το «βιογραφικό» του Νίκου Παπαγεωργίου, που εξιστορεί την πορεία του στο θέατρο... Πώς ξεκίνησαν όλα; Πότε ξεκίνησε να γράφει; Ποια έργα του έχουν ανέβει; Μερικές μόνο από τις ερωτήσεις, στις οποίες δίνει απαντήσεις το κείμενο του Ν. Παπαγεωργίου. Ο «Ριζοσπάστης» τον ευχαριστεί ιδιαίτερα που μας το εμπιστεύτηκε.

Αντιγράφουμε...

***

«Γεννήθηκα το 1936. Καθώς στην Κατοχή ήμουν 6 χρονών, μπήκα πολύ νωρίς στα δύσκολα. Θυμάμαι την κήρυξη του πολέμου κι όλη εκείνη τη διάχυτη παντού αγωνία, τη φοβερή πείνα, είδα νεκρούς από πείνα, εμφύλιος, αδικία, κατατρεγμοί, εκτελέσεις, εξορίες... Δεν ζούσαμε. Επιβιώναμε.

Ετσι έως τα 18 μου χρόνια, σχεδόν, δεν ήξερα ότι υπάρχει θέατρο. Τη λέξη μόνο ήξερα... Αφού τελείωσα το σχολείο, το 1955, ένας καθηγητής μου ο κυρ Γιάννης Δημητρόπουλος με πήγε, σχεδόν με το ζόρι, στο Εθνικό. Επαθα! Υπέφερα, αρρώστησα, κανονικά. Τότε για πρώτη φορά σημείωσα στο νου μου αυτό που έγινε αργότερα το σλόγκαν της ζωής μου. "Η ομορφιά πληγώνει πιο πολύ απ' όλα". Κι όμως, αυτή αναζητούσα...

Ακολούθησε η μαγεία του θεάτρου Τέχνης. Σταθμός, μεγάλος σταθμός. Κι από κοντά, όλα σχεδόν τα θέατρα. Σχεδόν κάθε βράδυ... Ξεκίνησα λοιπόν από μαχητικός θεατής και εξελίχτηκα σε απορημένο και έκθαμβο υποψήφιο συγγραφέα (...).

Τον Νοέμβρη του 1968 το Θέατρο Νέων "Εργάνη" προκηρύσσει διαγωνισμού μονόπρακτου. Επιτροπή, Πέλος Κατσέλης, Λυκούργος Καλλέργης, Δημήτρης Κεχαΐδης. Το 1969 η κυρία Μαίρη Βαστατζή του θεάτρου "Εργάνη" με επιστολή της μου αναφέρει ότι "το μονόπρακτό σας υπό τον τίτλον "Τι είναι ο Κον - Κον" εκρίθη άξιον του α΄ επαίνου επειδή ουδέν εβραβεύθη, το έργο σας έρχεται πρώτο κατ' επιλογήν" (...). Το ίδιο μονόπρακτο αναγγέλθηκε ότι θα παιχτεί στο θέατρο ΣΤΟΑ. Αλλά η λογοκρισία των Συνταγματαρχών το πετσόκοψε! Γελοία πράματα: "Να αφαιρεθεί η λέξη Δημοκρατία, φτώχεια κ.λπ.". Στις 14 Σεπτέμβρη του 1970 στον 4ο Καλοκαιρίνειο Διαγωνισμό του Παρνασσού, μου απονέμεται το βραβείο για το έργο μου "Η φωνή του Αυγερινού". Ολόκληρη η μετέπειτα ζωή μου στο θέατρο, με μεγάλες χαρές, αλλά και δυσκολίες, αντλούσε δύναμη απ' αυτό το γεγονός (...).

Το Θέατρο ΣΤΟΑ το 1972 ανεβάζει το μονόπρακτό μου "Η κυρία, το Ανθρωπάκι, η Μαργαρίτα" (...). Στις 14.1.72 οι εφημερίδες γράφουν ότι τιμήθηκα με το πρώτο κρατικό βραβείο θεάτρου για το έργο μου "Σχέσεις ή μια χαρά κόσμος είναι αυτοί" (...). Το έργο αυτό, το "Ανοιχτό Θέατρο" του Γιώργου Μιχαηλίδη, το ανέβασε στη Θεσσαλονίκη, στο θέατρο "Αμαλία" στις 20.3.73, με τον Λευτέρη Βογιατζή και την Μαρίκα Τζιραλίδου στους δύο ρόλους!

Στις 23.1.75 οι εφημερίδες γράφουν σχετικά με τα Κρατικά Βραβεία Θεάτρου για το 1974. Πρώτο βραβείο δεν δόθηκε. Το έργο μου "Ο Διονύσης και τα σκιάχτρα" τιμήθηκε με το δεύτερο βραβείο (...)».

Αυτά γράφει ανάμεσα σε πολλά άλλα ο Ν. Παπαγεωργίου... Συνέχισε να δημιουργεί, αλλά προπαντός να αγαπά αυτή τη μαγεία του θεάτρου...

***

Συγκλονιστική είναι και μια σκηνή που περιγράφει ο Ν. Παπαγεωργίου για τη μεγάλη πείνα στην Αθήνα την περίοδο της Κατοχής, αλλά και τη δύναμη της λέξης «συναγωνιστής».

«"Πεινάω κυρίες μου, πεινάω κυρίες μου".

Μα ποιος να του δώσει; Οπου κανείς δεν είχε...

Ετσι αυτός ο άνθρωπος αργότερα κοίτωνταν νεκρός στου πεζοδρομίου μιαν άκρη και τότε ακριβώς εκείνη τη στιγμή με τον πεσμένο άντρα νεκρό στο χώμα πυρωμένο σίδερο έγραψε για πάντα βαθειά μέσα μου ανεξίτηλα, όχι με λόγια, αυτά ήρθαν αργότερα, αλλά με συναισθήματα, το πρώτο από τα τρία μέρη ενός βιογραφικού μου ποιήματος που το λέω Επίγραμμα.

Και είναι:

"Η καρδιά μου πληγή

μεγάλη όσο ο κόσμος".

Και όμως. Αυτή η βαριά ορφάνια του λαού μας, αυτός ο κόσμος ο εφιαλτικός, ο σκοτεινός, ο σερνάμενος, παραδομένος έμελλε να γίνει ό,τι πιο φωτεινό στην ιστορία μας.

Το ΚΚΕ μπήκε στη ζωή μας και όλα άλλαξαν.

Σε εμένα η αλλαγή αποκαλύφθηκε περίλαμπρη όταν ένα πρωί άκουσα τους πρώην ραγιάδες να αποκαλούν ο ένας τον άλλο "συναγωνιστή" (...).

Γέμισε ο τόπος παληκάρια του ΕΑΜ, του ΕΛΑΣ, του ΚΚΕ που μας έσωσαν από την πείνα, αποκατέστησαν τη χαμένη μας τιμή, ελευθέρωσαν τη χώρα (...).

Τότε γράφτηκε με τον ίδιο τρόπο όπως πριν βαθιά μέσα μου το δεύτερο μέρος του Επιγράμματός μου:

"Η καρδιά μου μια φωτιά.

Μεγάλη όσο το δίκιο"».

ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΤΟ ΣΕΗ
Πρώτη δύναμη η «Δημοκρατική Ενότητα Ηθοποιών»

Η εμπιστοσύνη του κλάδου των ηθοποιών στη «Δημοκρατική Ενότητα Ηθοποιών» αποδείχθηκε για ακόμα μια φορά.

Με σύνθημα «Αλλιώς... Μπροστά... Μαζί... Γιατί μπορούμε να νικάμε», οι ηθοποιοί έκαναν το πρώτο βήμα αναδεικνύοντας τη «Δημοκρατική Ενότητα Ηθοποιών» στην πρώτη θέση στις πρόσφατες εκλογές του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών, από τη δεύτερη που κατείχε στις προηγούμενες εκλογές.

Για το νέο ΔΣ του Σωματείου ψήφισαν 1.127 (από 1.383 το 2022). Ακυρα ήταν 15 και λευκά 5.

Η «Δημοκρατική Ενότητα Ηθοποιών» έλαβε 367 ψήφους και 6 έδρες στο ΔΣ. Η «Αγωνιστική Ενότητα Ανεξάρτητων Ηθοποιών» (ΑΕΝΑΗ) έλαβε 331 ψήφους και 5 έδρες στο ΔΣ και ακολουθούν οι παρατάξεις «Από Κοινού» με 192 ψήφους και 3 έδρες, η «Συνέλευση Αγωνιζόμενων Ηθοποιών» με 96 ψήφους και 2 έδρες, η «Ανατρεπτική Συσπείρωση Ηθοποιών» με 90 ψήφους και 1 έδρα, η ΣΚΕΨΗ με 31 ψήφους και καμία έδρα.

Για την ΠΟΘΑ η «Δημοκρατική Ενότητα Ηθοποιών» έλαβε 370 ψήφους, η «ΑΕΝΑΗ» 307 ψήφους, η «Από Κοινού» 193 ψήφους, η «Συνέλευση Αγωνιζόμενων Ηθοποιών» 97 ψήφους, η «Ανατρεπτική Συσπείρωση Ηθοποιών» 88 ψήφους και η «Σκέψη» 31 ψήφους. Ακυρα ήταν 14 και λευκά 10.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ