ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 27 Ιούνη 2024
Σελ. /24
ΠΑΙΔΕΙΑ
93η ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΔΟΕ
Ξεκίνησαν οι εργασίες, μεγάλη η ενίσχυση της «Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών»

Οι εκλεγμένοι με την ΑΣΕ αντιπρόσωποι στην Γενική Συνέλευση της ΔΟΕ
Οι εκλεγμένοι με την ΑΣΕ αντιπρόσωποι στην Γενική Συνέλευση της ΔΟΕ
Με μεγάλη ενίσχυση του αγωνιστικού πόλου στον χώρο των εκπαιδευτικών, η οποία αποτυπώνεται στις εργασίες της, ξεκίνησε χτες η 93η Γενική Συνέλευση της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας. Το συνέδριο ολοκληρώνεται το Σάββατο 29 Ιούνη, με τις αρχαιρεσίες για την ανάδειξη του νέου ΔΣ της ΔΟΕ, της Ελεγκτικής Επιτροπής και των Αντιπροσώπων στην ΑΔΕΔΥ.

Σε χαιρετισμό προς τους 495 αντιπροσώπους που συμμετέχουν στη Γενική Συνέλευση, η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών» (ΑΣΕ) τονίζει ότι πρόκειται για «ιστορικής σημασίας Γενική Συνέλευση» και αναφέρεται στην ενίσχυση των δυνάμεών της, «που προστίθεται στη μεγάλη προσπάθεια που γίνεται χρόνια τώρα για την αλλαγή συσχετισμών σε Σωματεία, Ομοσπονδίες, Εργατικά Κέντρα. Για συνδικάτα μαχητικά, δίπλα στους εργαζόμενους και μπροστά στον αγώνα». Η ΑΣΕ χαιρετίζει «τους χιλιάδες συναδέλφους που στήριξαν το ψηφοδέλτιό μας στις εκλογές των 130 Συλλόγων σε όλη την Ελλάδα, επιβραβεύοντας την αποφασιστική στάση που κράτησαν οι δυνάμεις της ΑΣΕ τα τελευταία χρόνια, τη συμβολή στην οργάνωση του αγώνα όχι μόνο για να μπουν εμπόδια στην αντιλαϊκή - αντιεκπαιδευτική πολιτική, ενάντια στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, αλλά και για τη διεκδίκηση σύγχρονων όρων μόρφωσης για τα παιδιά, για μόνιμη και σταθερή δουλειά». Αυτό το στίγμα της αγωνιστικής επόμενης μέρας έδωσε από την πρώτη στιγμή η ΑΣΕ και μέσα από την τοποθέτησή της για το ζήτημα των ηλεκτρονικών εκλογών στα σωματεία, που απασχόλησε την έναρξη του Συνεδρίου, αναδεικνύοντας ότι ο προσανατολισμός θα πρέπει να είναι για δυνατό συνδικάτο με ζωντανές διαδικασίες και συμμετοχή. Οτι η ίδια η πείρα από μια σειρά σωματεία έδειξε πως δεν συνέβαλαν στην αύξηση της συμμετοχής οι ηλεκτρονικές εκλογές αλλά η συνεχής δράση, το ότι αγκάλιασαν όλους τους εκπαιδευτικούς, μόνιμους και αναπληρωτές.

Οι εργασίες ξεκίνησαν χτες με χαιρετισμούς από εκπροσώπους φορέων. Εκ μέρους του ΔΣ της ΟΛΜΕ ο Ανδ. Καργόπουλος αναφέρθηκε στα ζητήματα με τα οποία είναι αντιμέτωποι οι εκπαιδευτικοί, αλλά και στον περήφανο αγώνα κατά των σχεδίων κατηγοριοποίησης των σχολείων, της υποβάθμισης των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών, της όξυνσης των κοινωνικών ανισοτήτων, της περαιτέρω ιδιωτικοποίησης της δημόσιας Εκπαίδευσης, της γιγάντωσης των ελαστικών εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών, της κατάργησης δικαιωμάτων. Μπροστά στην κατάσταση που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί, τόνισε: «Αυτό που θεωρούμε εμείς κανονικότητα είναι όλοι οι μαθητές, είτε μένουν στο Πέραμα είτε μένουν στην Κηφισιά, να φοιτούν σε ένα πραγματικά δημόσιο και δωρεάν σχολείο, ασφαλές, που θα τους μορφώνει ολόπλευρα, θα τους δίνει τη δυνατότητα να αναπτύσσουν την προσωπικότητά τους και όσοι από αυτούς το επιθυμούν πραγματικά να έχουν το δικαίωμα να σπουδάζουν, ανεξάρτητα από την οικονομική κατάσταση της οικογένειάς τους. Αυτό είναι το καθήκον του κάθε δασκάλου. Και μπροστά σε αυτό το καθήκον οι νόμοι τους, τα δικαστήριά τους και η προπαγάνδα τους πραγματικά φαντάζουν πολύ μικρά. Γι' αυτό έχουμε το δίκιο με το μέρος μας, γι' αυτό μπορούμε να κερδίσουμε».

«Είναι χαρά να βρισκόμαστε ανάμεσα στους δασκάλους των παιδιών μας, ανάμεσα σε αυτούς στους οποίους οφείλεται σε μεγάλο βαθμό αυτό που κάθε παιδί τελικά γίνεται», σημείωσε στον χαιρετισμό της η Στ. Βαλαβάνη εκ μέρους της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας, τονίζοντας πως οι γονείς έχουν συναντηθεί με πολλούς από τους εκπαιδευτικούς στους αγώνες ενάντια στην αντιλαϊκή - αντιεκπαιδευτική πολιτική όλων των κυβερνήσεων, ενάντια στα διαχρονικά σχέδια για την κατηγοριοποίηση των σχολείων και τη μορφωτική υποβάθμιση των παιδιών. «Η θέση γονιών και εκπαιδευτικών είναι από την ίδια πλευρά, κόντρα στην κυβερνητική πολιτική, στην πολιτική της ΕΕ, που κάνει την καθημερινότητα όλων μας ασφυκτική», είπε μεταξύ άλλων. Χαιρετισμοί έγιναν επίσης εκ μέρους της ΑΔΕΔΥ, της ΟΙΕΛΕ και της Παγκύπριας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών.

Η συζήτηση ξεκίνησε με τις τοποθετήσεις αντιπροσώπων για τα πεπραγμένα της απερχόμενης διοίκησης. Εκ μέρους της ΑΣΕ τονίστηκε ότι μέσα από την πείρα και τους προβληματισμούς των αντιπροσώπων των σωματείων μπορεί να ετοιμαστεί ο κλάδος για την «επόμενη μέρα», η οποία θα τον βρει αντιμέτωπο με τα ίδια βασανιστικά προβλήματα που απλώνονται στις υποδομές, στο περιεχόμενο του σχολείου, στα εργασιακά δικαιώματα, στους σχεδιασμούς που επιθετικά προωθούνται. Να χαράξει σχέδιο για την «επόμενη μέρα», με αισιοδοξία που γεννιέται όταν οι εργαζόμενοι παίρνουν την κατάσταση στα χέρια τους. Στο πλαίσιο αυτό, απηύθυνε κάλεσμα συμπόρευσης για την ανατροπή αυτής της κατάστασης, μέσα από μια Ομοσπονδία μαχητική, που θα δείχνει τον πραγματικό ένοχο, θα επιδιώκει μαζικότητα και συμμαχία με τους εργαζόμενους, τους γονείς. Στο πλαίσιο της συζήτησης η ΑΣΕ κατέθεσε σχέδιο απόφασης για την «αξιολόγηση», χαιρετίζοντας τη σκληρή μάχη που δόθηκε μέχρι τώρα και καλώντας για συνέχιση της απεργίας - αποχής με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης.

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Αύριο αναμένονται οι βαθμολογίες

Πιεστικά προβάλλει το αίτημα να μην ισχύσει φέτος η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής λόγω της υπερβολικής δυσκολίας των θεμάτων

Αύριο Παρασκευή αναμένεται να ανακοινωθούν οι βαθμολογίες των υποψηφίων στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις και ήδη έχουν φουντώσει οι συζητήσεις για την αυξομείωση των βάσεων και για τις ιδιαίτερες συνθήκες που δημιουργούν τα πολύ δύσκολα θέματα που δόθηκαν σε κάποια μαθήματα, όπως η Φυσική και η Ιστορία, οι ασάφειες σε άλλα μαθήματα κ.λπ.

Κάνοντας μια γενική αποτίμηση των θεμάτων των πανελλαδικών εξετάσεων στα μαθήματα που την αφορούν και επισημαίνοντας ότι ο τρόπος εξέτασης αντανακλά τη συνολική διδακτική διαδικασία, όπως αυτή ορίζεται από τα προγράμματα σπουδών, η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων (ΠΕΦ) κάνει τη γενική παρατήρηση ότι «υπάρχει μεγάλο κενό ανάμεσα στον τύπο και το περιεχόμενο των ερωτήσεων και τον μείζονα στόχο - και διαχρονικά μεγάλο ζητούμενο - της Παιδείας μας, την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης. Διαπιστώνουμε, δυστυχώς για μια ακόμη φορά, ότι ο φορμαλιστικός και τεχνοκρατικός τρόπος εξέτασης των φιλολογικών μαθημάτων, ο οποίος υποκαθιστά τη γνώση με δεξιότητες και απομακρύνει τις μαθήτριες και τους μαθητές από την ουσία των ανθρωπιστικών επιστημών, κάθε άλλο παρά καλλιεργεί την κριτική σκέψη. Αντίθετα, ο τρόπος αυτός εξέτασης επιβάλλει τη στείρα απομνημόνευση και την παπαγαλία λεπτομερειών και άχρηστων, έως ένα βαθμό, πληροφοριών, γεγονός που καθιστά τα φιλολογικά μαθήματα απωθητικά για τις μαθήτριες και τους μαθητές μας. Το μεγάλο "θύμα" αυτής της αντίληψης είναι, διαχρονικά, το μάθημα της Ιστορίας», σημειώνει η ΠΕΦ, επισημαίνοντας ότι «φέτος οι μαθητές, σε συνθήκες καύσωνα, κλήθηκαν να απαντήσουν σε θέματα ιδιαίτερα δύσκολα και απαιτητικά» στην Ιστορία.

Η φορμαλιστική και τεχνοκρατική αυτή αντίληψη για την αξιολόγηση της γνώσης, σύμφωνα με την ΠΕΦ, παρατηρείται και στον τρόπο εξέτασης των Αρχαίων και των Λατινικών, ενώ παρατηρήσεις κάνει και για τα κείμενα που δόθηκαν στα Νέα Ελληνικά, που «περισσότερο σύγχυση δημιουργούσαν, παρά οδηγούσαν τη σκέψη των μαθητών» προς την ευρύτητα που είχε ο κεντρικός άξονας των θεμάτων που ήταν «το ταξίδι».

Θυμίζουμε ότι λόγω της δίκαιης αγανάκτησης που έχουν προκαλέσει σε γονείς και μαθητές τα θέματα των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων, η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας έχει διατυπώσει το αίτημα να μην εφαρμοστεί τουλάχιστον για φέτος η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, που αποτελεί ακόμα έναν φραγμό στη διαδικασία κατάταξης των υποψηφίων στις σχολές. Το αίτημα αυτό το έθεσε και το ΚΚΕ προς τον υπουργό Παιδείας με Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή.

ΜΕΤΩΠΟ ΑΓΩΝΑ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ
Κινητοποίηση σήμερα ενάντια στο νέο χτύπημα στα πτυχία

«Το συνεχιζόμενο έγκλημα της υποβάθμισης των πτυχίων και των σπουδών μας δεν θα περάσει!», τονίζει η Εκτελεστική Γραμματεία του Μετώπου Αγώνα Σπουδαστών σχετικά με τη συζήτηση στη Βουλή για την κύρωση της Σύμβασης της Λισαβόνας και σήμερα στις 10 το πρωί καλεί σε παράσταση διαμαρτυρίας έξω από τη Βουλή. Την ίδια ώρα, συζητείται στην Ολομέλεια το σχετικό νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας.

«Στην πράξη η σύμβαση ανοίγει διάπλατα την πόρτα για την αναγνώριση των πτυχίων των κολεγίων πλέον και ακαδημαϊκά. Αποτέλεσμα; Μια πραγματικά τεράστια δεξαμενή δεκάδων τίτλων σπουδών, με 3ετή, 4ετή, 5ετή προγράμματα σπουδών, με αμέτρητες κατηγορίες και διαβαθμίσεις, όλα αναγνωρισμένα ως ισότιμα "προσόντα"... Από εκεί και πέρα στη ζούγκλα της αγοράς... όποιος "επιβιώσει"!

Φυσικά, "κουμπώνει" με το αντιδραστικό τοπίο στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση που η σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ και οι προηγούμενες του ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ έχουν διαμορφώσει», σημειώνει μεταξύ άλλων το ΜΑΣ αναφερόμενο στο περιεχόμενο και τις συνέπειες της κύρωσης της Σύμβασης.

«Είναι φανερό ποιες είναι οι προτεραιότητες της κυβέρνησης της ΝΔ! Τη στιγμή που οι εστιακοί φοιτητές ψήνονται μέσα στα δωμάτιά τους σε τριτοκοσμικές συνθήκες χωρίς κλιματισμό σε καύσωνα, που χιλιάδες φοιτητές σκέφτονται πώς θα συνεχίσουν τις σπουδές τους με την ακρίβεια που θερίζει, που χιλιάδες μαθητές και οι οικογένειές τους έχουν εξοργιστεί από τα θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων που σπρώχνουν στο πλάι της ΕΒΕ ακόμα περισσότερους εκτός δημοσίων πανεπιστημίων... η κυβέρνηση να φέρνει στη Βουλή τη συγκεκριμένη σύμβαση.

Και αυτή η κίνηση της κυβέρνησης είναι αναπόσπαστο κομμάτι της πολιτική της ΕΕ και των κομμάτων που τη στηρίζουν. Αυτή την πολιτική απέρριψαν και τιμώρησαν ο λαός και η νεολαία με διάφορες αφορμές τους προηγούμενους μήνες». «Η πρόκληση δεν θα μείνει αναπάντητη!», τονίζει το ΜΑΣ καλώντας στη σημερινή παράσταση διαμαρτυρίας.

Αρχίζουν οι ηλεκτρονικές εγγραφές στα Λύκεια

Ξεκινά σήμερα η διαδικασία για την εγγραφή, ανανέωση εγγραφής και μετεγγραφή μαθητών και μαθητριών σε όλες τις τάξεις των δημόσιων ημερήσιων και εσπερινών ΓΕΛ και ΕΠΑΛ για το σχολικό έτος 2024 - 2025. Οι αιτήσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά, μέσω της πλατφόρμας https://e-eggrafes.minedu.gov.gr, μέχρι και την Παρασκευή 5 Ιούλη και ώρα 23.59.

Αίτηση πρέπει να υποβληθεί για τους μαθητές και τις μαθήτριες που αποφοίτησαν από την Γ' Γυμνασίου και θα φοιτήσουν για το σχολικό έτος 2024 - 2025 στην Α' Λυκείου, και όσουν αποφοίτησαν από την Α' και τη Β' Λυκείου και θα ανανεώσουν την εγγραφή τους ή θα μετεγγραφούν σε άλλου τύπου σχολείο. Για τα ΕΠΑΛ και τα Πρότυπα ΕΠΑΛ τα αποτελέσματα κατανομής θα ανακοινωθούν στις 8 Ιούλη, και για τα ΓΕΛ στις 12 Ιούλη.

Για την υποστήριξη των ενδιαφερόμενων, το υπουργείο Παιδείας δίνει στη δημοσιότητα τα τηλέφωνα 2103443911 για τα ΓΕΛ και 2103443913 για τα ΕΠΑΛ και τα Πρότυπα ΕΠΑΛ (από Δευτέρα έως και Παρασκευή, 08.00 - 16.00), και τις διευθύνσεις ηλεκτρονικών ταχυδρομείων egel@minedu.gov.gr για τα ΓΕΛ και e-epal@minedu.gov.gr για τα ΕΠΑΛ και τα Πρότυπα ΕΠΑΛ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ