ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 4 Ιούλη 2024
Σελ. /28
ΠΑΙΔΕΙΑ
21ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΟΛΜΕ
Σήμερα οι εκλογές για την ανάδειξη νέου ΔΣ

Από τις εργασίες του Συνεδρίου
Από τις εργασίες του Συνεδρίου
Με τις εκλογές για την ανάδειξη νέου ΔΣ και για αντιπροσώπους στην ΑΔΕΔΥ ολοκληρώνεται σήμερα το 21ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ, που διεξάγεται στην Αθήνα.

Τις προηγούμενες μέρες, οι μαχητικές παρεμβάσεις των αντιπροσώπων της «Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών» (ΑΣΕ) ανέδειξαν τα ζητήματα της οργάνωσης και του προσανατολισμού του κινήματος, τα αιτήματα και τις διεκδικήσεις του κλάδου.

Πιο συγκεκριμένα, οι ομιλίες εστίασαν στο μείζον θέμα της «αξιολόγησης» εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων, στην εργασιακή ομηρία των αναπληρωτών, στο περιεχόμενο της διδακτέας ύλης και των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών, στην κατάσταση των σχολικών κτιρίων και των υποδομών, στην κατάσταση της εκπαίδευσης προσφυγόπαιδων. Επιπλέον, οι ομιλητές της ΑΣΕ προσέγγισαν ευρύτερα ζητήματα, όπως ο πόλεμος που έχει ξεσπάσει στην περιοχή μας και το ενδεχόμενο κλιμάκωσης και διεύρυνσής του, η συνολική αντιμετώπιση των προσφύγων - μεταναστών από την κυβέρνηση, με ιδιαίτερη έμφαση στο τραγικό ναυάγιο της Πύλου, κ.ά.

Οι εργασίες της δεύτερης μέρας του Συνεδρίου ολοκληρώθηκαν με τις παρεμβάσεις των παρατάξεων επί των πεπραγμένων.

Εκ μέρους της ΑΣΕ τοποθετήθηκε ο Σπύρος Βέρρας, αναπληρωτής καθηγητής, μέλος του ΔΣ της ΕΛΜΕ Πειραιά, ο οποίος αναφέρθηκε στην ενίσχυση των ταξικών δυνάμεων που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ σε σειρά σωματείων και Ομοσπονδιών και στην ένταση των εργατικών - λαϊκών αγώνων, όπως στην COSCO και στη ΛΑΡΚΟ. Κάλεσε τους αντιπροσώπους να ενισχύσουν την ΑΣΕ στο 21ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ, συμβάλλοντας έτσι και στην ανάδειξη των δυνάμεων του ΠΑΜΕ σε πρώτη δύναμη στο προσεχές συνέδριο της ΑΔΕΔΥ. Εξήρε τον πρωταγωνιστικό ρόλο που μπορεί και πρέπει να παίξει ο εκπαιδευτικός σε όλες τις πτυχές της ζωής των μαθητών, εντός και εκτός σχολείου, στην προσπάθεια αφύπνισης και κινητοποίησής τους σε μια ριζοσπαστική κατεύθυνση. Εδωσε ιδιαίτερη έμφαση στα εργασιακά προβλήματα των εκπαιδευτικών (μισθολογικό, συνθήκες εργασίας, αξιολόγηση, υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, δικαιώματα αναπληρωτών, Ασφαλιστικό, Συνταξιοδοτικό). Και απηύθυνε πλατύ κάλεσμα στους αντιπροσώπους να στηρίξουν την αλλαγή πορείας της Ομοσπονδίας, σε ταξική κατεύθυνση.

«ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ»
«Δεν θα αφήσουμε κανέναν να σχεδιάζει για μας χωρίς εμάς»

Μονιμοποίηση των αναπληρωτών και καμία σκέψη για γραπτό διαγωνισμό ζητά η ΑΣΕ με αφορμή τη συζήτηση για τους διορισμούς

Εν αναμονή της ανακοίνωσης από το υπουργείο Παιδείας των μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών που θα γίνουν, η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών», με δεδομένη την αγωνία των εκπαιδευτικών για τον μόνιμο διορισμό τους ζητά να ικανοποιηθούν τα αιτήματα για: Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών/τριών - Καμία σκέψη για γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ - Οργανικές θέσεις για όλους.

Σε σχετική ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι «ιδιαίτερα τις τελευταίες μέρες οι ανώνυμες "πληροφορίες" από τα διάφορα site και τους παράγοντες που "συνομιλούν" με στελέχη του υπουργείου δίνουν και παίρνουν. Παίζουν κυριολεκτικά με τις αγωνίες χιλιάδων ανθρώπων "ανακοινώνοντας" τη μια 4.500 διορισμούς, την άλλη πάνω από 7.000 διορισμούς, σύσταση οργανικών για κάποιες ειδικότητες και πάει λέγοντας. Η συζήτηση αυτή είναι πραγματικά στα όρια της πρόκλησης, όταν:

  • Οι μόνιμοι διορισμοί που ξεκίνησαν από το 2020 (μετά από 12 χρόνια σχεδόν μηδενικών διορισμών) και κάτω από την πίεση και τους αγώνες του κλάδου μέχρι σήμερα είναι 22.358 στη Γενική και 5.252 στην Ειδική Εκπαίδευση.
  • Οι εκπαιδευτικοί που έχουν συνταξιοδοτηθεί μόνο από το 2010 και μετά είναι πάνω από 56.000.
  • Οι φετινοί αναπληρωτές ήταν πάνω από 52.500, για να λειτουργήσουν τα σχολεία με δεδομένους τους κόφτες στην Ειδική Αγωγή και την Παράλληλη Στήριξη, τα 25άρια τμήματα και πολλά άλλα.
  • Εχουν χαθεί χιλιάδες οργανικές θέσεις στα σχολεία με τις συγχωνεύσεις, τις καταργήσεις τμημάτων και σχολείων αλλά και με την αύξηση του αριθμού μαθητών στην τάξη στους 25!

Με βάση τα παραπάνω στοιχεία αλλά και την καθημερινή εικόνα στα σχολεία, με τα τεράστια κενά, απαιτούμε άμεσα από το υπουργείο Παιδείας να πάρει επίσημη θέση και να αφήσει τις διαρροές και τα κατευθυνόμενα δημοσιεύματα».

Η ΑΣΕ καλεί το υπουργείο «να απαντήσει άμεσα αν θα ικανοποιήσει τα δίκαια αιτήματα του κλάδου για να λειτουργήσουν τα σχολεία στοιχειωδώς τη νέα σχολική χρονιά.

- Θα προχωρήσει σε διάψευση ότι προωθεί γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ;

- Θα ανακοινώσει άμεσα χιλιάδες νέες οργανικές θέσεις για όλες τις ειδικότητες;

- Θα προχωρήσει στη μονιμοποίηση των χιλιάδων συναδέλφων που δουλεύουν στην Εκπαίδευση τα τελευταία χρόνια, στην κατάργηση του Προσοντολογίου, στην εξίσωση των δικαιωμάτων με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς;

Καλούμε τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες να είναι σε ετοιμότητα και επαγρύπνηση. Δεν θα αφήσουμε κανέναν να σχεδιάζει για μας χωρίς εμάς», σημειώνει μεταξύ άλλων η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών».

Διεκδικούν σύγχρονη σχολική στέγη για το Διαπολιτισμικό

Γονείς και εκπαιδευτικοί έκαναν παρέμβαση στο Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης

Την αντίθεσή τους στη μεταστέγαση του Διαπολιτισμικού Γυμνασίου και Λυκείου Θεσσαλονίκης που λειτουργεί σε λυόμενο κτίριο, στο 3ο Γυμνάσιο και Λύκειο, εξέφρασαν γονείς και εκπαιδευτικοί σε παρέμβαση που πραγματοποίησαν στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης.

Η μεταστέγαση του Διαπολιτισμικού σχεδιάζεται με τον ισχυρισμό ότι το κτίριο κρίθηκε ακατάλληλο από την υπηρεσία του δήμου και η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας θέλει να το συστεγάσει με το 3ο Γυμνάσιο - Λύκειο, όπου όμως οι αίθουσες διδασκαλίας δεν επαρκούν. Γι' αυτό μεθοδεύεται ο διαχωρισμός των διαθέσιμων αιθουσών με γυψοσανίδες.

Γονείς και εκπαιδευτικοί απαιτούν να δοθεί λύση που θα διασφαλίζει τη λειτουργία του σχολείου σε αυτόνομο σχολικό κτίριο. Να συνεχίσει τη λειτουργία του σε περίπτωση που μπορεί να διασφαλισθεί η καταλληλότητα του κτιρίου με συγκεκριμένες παρεμβάσεις και βεβαίως να διασφαλισθεί ότι θα χτιστεί νέο σχολείο στο ίδιο ή γειτονικό οικόπεδο για τη στέγασή τους σε σύγχρονο διδακτήριο.

Οπως είπε η Δήμητρα Τραγάκη, πρόεδρος της Α' ΕΛΜΕ, το Διαπολιτισμικό σχολείο για να λειτουργήσει, σύμφωνα με τους δύο διευθυντές, χρειάζεται 29 χώρους. Ομως η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης αποφάσισε ότι χρειάζονται 17 και έτσι θέλει να χωρέσει τους μαθητές σε 8 αίθουσες, που θα τις μοιράσει με γυψοσανίδες. Μια εξέλιξη που θα δημιουργήσει πρόβλημα και στο σχολείο υποδοχής, δηλαδή το 3ο. Επίσης το Διαπολιτισμικό είναι ένα σχολείο που φιλοξενεί μαθητές σχεδόν από όλο το πολεοδομικό συγκρότημα. Η θέση του σχολείου είναι η καλύτερη για να μπορούν να έχουν πρόσβαση όλοι με την αστική συγκοινωνία. Η μεταφορά του στο 3ο θα δημιουργήσει προβλήματα στην πρόσβαση των μαθητών. Ξεκαθάρισε, ακόμα, ότι οι εκπαιδευτικοί δεν θέλουν να συγχωνευτούν ή να κλείσουν άλλα σχολεία για να στεγαστούν τα διαπολιτισμικά. Χρειάζεται ένα αυτόνομο σύγχρονο κτίριο.

Η Αναστασία Δασκαλάκη, εκπρόσωπος των Συλλόγων Γονέων του 3ου Γυμνασίου και Λυκείου Θεσσαλονίκης, σημείωσε ότι η λύση που προτείνεται υποβαθμίζει την ποιότητα της Εκπαίδευσης και της σχολικής ζωής και των τεσσάρων σχολείων. Αναρωτήθηκε «τι εμπεριέχει η έννοια αναβάθμιση σχολικών μονάδων; Τη διχοτόμηση αιθουσών με γυψοσανίδες;». Επίσης ανέφερε ότι από τις 8 αίθουσες που παρουσιάζονται ως κενές, οι 3 έχουν διαδραστικούς πίνακες και χρησιμοποιούνται από το Γυμνάσιο, οι 2 χρησιμοποιούνται από το Λύκειο στα μαθήματα των κατευθύνσεων.

Ο Μιχάλης Κωνσταντινίδης, δημοτικός σύμβουλος της «Λαϊκής Συσπείρωσης», σημείωσε ότι δικαίως οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί ανησυχούν και αντιδρούν και ανέδειξε ότι ο λαός με τους αγώνες του μπορεί να επιβάλει σε όλα τα επίπεδα τη λύση στα προβλήματα σχολικής στέγης, απαιτώντας να διασφαλιστούν όλα τα απαραίτητα κονδύλια μέσα από κρατική χρηματοδότηση για την ανέγερση σύγχρονων σχολικών κτιρίων.

Διαδικτυακή σύσκεψη για την Ειδική Αγωγή

Σε πανελλαδική διαδικτυακή σύσκεψη για την Ειδική Αγωγή καλούν την Κυριακή 7 Ιούλη η Γραμματεία της ΣΕΑΑΝ και το ΔΣ του Ενιαίου Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων ΑμεΑ Αττικής και Νήσων.

Στο επίκεντρο η ανάγκη, η δίκαιη απαίτηση να παρθούν άμεσα και έγκαιρα από την κυβέρνηση όλα τα αναγκαία μέτρα, για να ανοίξει κανονικά η Ειδική Αγωγή με τη νέα σχολική χρονιά: Σε κατάλληλα κτίρια, με όλο το απαραίτητο προσωπικό στη θέση του από την πρώτη μέρα, με εξασφαλισμένη τη μεταφορά των παιδιών από και προς τα σχολεία τους.

Η σύσκεψη ξεκινά στις 10.30 το πρωί και ο σύνδεσμος για συμμετοχή μέσω zoom είναι: https://us02web.zoom.us/j/88297894993?pwd=gQ2wsDhbraaG7wcm7Yhvh1dzw9qbJ5.1, Meeting ID: 882 9789 4993, Passcode: 755773

Η σύσκεψη αποτελεί συνέχεια προηγούμενων πρωτοβουλιών για τα κρίσιμα προβλήματα της Ειδικής Αγωγής, την πετυχημένη κινητοποίηση στις 20 του Ιούνη, αλλά και άλλες σημαντικές κινητοποιήσεις, όπως είναι αυτές για το κτιριακό στη Θεσσαλονίκη και άλλες.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ