MotionTeam |
Συγκεκριμένα, κατήγγειλε ότι οι ελλείψεις προσωπικού (σε αερολιμενικούς και ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, στις ειδικότητες του κλάδου των τηλεπικοινωνιακών αλλά και στους εργαζόμενους της επίγειας εξυπηρέτησης, ενώ πολλές ειδικότητες καλύπτουν και τις ανάγκες μικρότερων αεροδρομίων) παραμένουν τεράστιες και συνεχίζουν να αυξάνονται, επηρεάζοντας την ομαλή - ασφαλή λειτουργία των δεκάδων αεροδρομίων και ελικοδρομίων της χώρας, ιδιαίτερα των νησιών.
Ως αποτέλεσμα της υποστελέχωσης, δεν είναι εφικτό να συμπληρώνονται οι βάρδιες και υπάρχει εντατικοποίηση στα περισσότερα πόστα, που οδηγεί τους εργαζόμενους σε εξόντωση, διακινδυνεύοντας καθημερινά την υγεία και την ασφάλειά τους, ενώ η στοιχειώδης λειτουργικότητα και ασφάλεια των αεροδρομίων οφείλεται αποκλειστικά στο φιλότιμο των εργαζομένων.
Επιπλέον, η απουσία κρατικού ελεγκτικού μηχανισμού στα αεροδρόμια οδηγεί στην υποβάθμιση των πτητικών υπηρεσιών και της ασφάλειας των αερομεταφορών. Από τους λιγοστούς αερολιμενικούς άλλωστε έχουν αφαιρεθεί σημαντικές αρμοδιότητες ελέγχου των εταιρειών για την εφαρμογή των απαραίτητων μέτρων ασφαλείας των πτήσεων και του κανονισμού που διέπει την αεροναυτιλία, και έχουν υποκατασταθεί από υπηρεσίες και συστήματα απομακρυσμένου ελέγχου, με αυξημένο κίνδυνο για επιβάτες και πληρώματα.
Ο βουλευτής του ΚΚΕ κατήγγειλε μάλιστα ότι με έγγραφό του στις 17 Ιούνη προς τον διοικητή της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας ο διοικητής της ΥΠΑ προτείνει να υποκαταστήσει τον ρόλο των 8 ΠΕ αερολιμενικών του «Ελ. Βενιζέλος» από ανεκπαίδευτους διοικητικούς, μία πολύ επικίνδυνη εξέλιξη.
Σημείωσε ακόμα ότι πολλοί εργαζόμενοι στην ΥΠΑ, μέσα και στα συνδικαλιστικά τους όργανα, καταγγέλλουν τη συγκρότηση των συνεργείων υπεραπόδοσης για τη διαχείριση μεγάλης πυκνότητας και έκτασης αεροπορικής κίνησης, με βάση τους στόχους του μπόνους και του Σχεδίου Επιδόσεων που πρόσφατα σχεδίασε το υπουργείο, σε συνεργασία με τους αεροπορικούς ομίλους και τους φορείς διαχείρισης αερολιμένων (ΑΙΑ και «Fraport»).
Να κάνει το μαύρο άσπρο επιχείρησε στην απάντησή του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, καταφεύγοντας σε εξαγγελίες για προσλήψεις στο μέλλον, ενώ η κατάσταση τώρα είναι ιδιαίτερα πιεστική στα αεροδρόμια της χώρας, λόγω της αυξημένης τουριστικής κίνησης.
Ανέφερε ότι ολοκληρώθηκε η διεξαγωγή σχετικών εξετάσεων μέσω ΑΣΕΠ, ενώ επικαλέστηκε τις μετατάξεις που γίνονται από διάφορες υπηρεσίες, μετά και τον διαχωρισμό της ΥΠΑ σε δύο κομμάτια, στο πλαίσιο της πολιτικής «απελευθέρωσης» των αερομεταφορών.
Την πολιτική αυτή κατήγγειλε στη δευτερολογία του ο Μ. Συντυχάκης, υπενθυμίζοντας ότι το ΚΚΕ είχε καταψηφίσει τον σχετικό νόμο που είχε φέρει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, αναδεικνύοντας ότι θα δημιουργούσε σοβαρά και πολλαπλά προβλήματα στην ασφάλεια του πτητικού έργου, όπως και έγινε.
Υπογράμμισε ότι ως αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής υπάρχουν αεροδρόμια σε νησιά με έναν μόλις υπάλληλο, που δουλεύει συνεχώς, χωρίς ρεπό και με απαρχαιωμένα συστήματα, ενώ σημειώνονται τραγελαφικές καταστάσεις όταν για προβλήματα λειτουργίας των αεροδρομίων η «Fraport» απευθύνεται στην Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας, η οποία, επειδή δεν έχει προσωπικό, απευθύνεται στην αστυνομία για να τα αντιμετωπίσει. Υπενθύμισε μάλιστα το τραγικό συμβάν που σημειώθηκε στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», όπου πρόσφατα λόγω της εντατικοποίησης και της έλλειψης προσωπικού ένας αερολιμενικός έχασε τη ζωή του εν ώρα υπηρεσίας.
Κάλεσε την κυβέρνηση να δώσει λύσεις τώρα, γιατί οι κίνδυνοι είναι μεγάλοι και ενδεχομένως να έχουμε «νέα Τέμπη», με πολύ τραγικά αποτελέσματα. Και σημείωσε την απαξίωση της κυβέρνησης προς τον Πανελλήνιο Σύλλογο Αερολιμενικών, τον οποίο αρνείται να συναντήσει, παρά τα επανειλημμένα αιτήματά του προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Κλείνοντας, τόνισε ότι για το ΚΚΕ απαιτούνται ενιαία Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και κρατικά αεροδρόμια, ενταγμένα σε Ενιαίο Φορέα Αερομεταφορών.
Αναλυτικά το κείμενο της Ερώτησης που υπογράφουν οι βουλευτές του Κόμματος Γιώργος Μαρίνος, Θανάσης Παφίλης, Νίκος Αμπατιέλος, Γιάννης Γκιόκας, Βιβή Δάγκα, Σεμίνα Διγενή, Λιάνα Κανέλλη, Χρήστος Κατσώτης, Αφροδίτη Κτενά, Διαμάντω Μανωλάκου και Χρήστος Τσοκάνης:
«Εχουν περάσει 23 χρόνια από τότε που η Γυάρος κηρύχθηκε ιστορικός τόπος και τα κτίριά της διατηρητέα, καθώς "αποτελεί σημαντικό χώρο ιστορικής μνήμης που έχει αναπόσπαστα συνδεθεί με την Ιστορία της νεότερης Ελλάδας", όπως θεσπίστηκε το 2001. Ολα αυτά τα χρόνια δεν έχει υπάρξει καμιά μέριμνα και φροντίδα για την προστασία και ανάδειξη της Ιστορίας του νησιού.
Με ευθύνη όλων διαδοχικά των κυβερνήσεων, τα κτίρια των φυλακών και άλλες εγκαταστάσεις έχουν αφεθεί στη φθορά του χρόνου, έχοντας υποστεί πολλαπλές καταστροφές. Προβλήτα για να γίνει επισκέψιμο το νησί δεν υπάρχει.
Το ΚΚΕ και αντιστασιακοί φορείς, δεκαετίες τώρα, έχουν κάνει πολύμορφες παρεμβάσεις, προτάσεις, απαιτώντας από τα αρμόδια υπουργεία να υλοποιηθεί η απόφαση για την ανάδειξη της Γυάρου ως Τόπου Ιστορικής Μνήμης και να πραγματοποιηθούν όλες εκείνες οι παρεμβάσεις, όπως αναστήλωση κτιρίων, δημιουργία προβλήτα, για να καταστεί το νησί επισκέψιμο.
Αντί για αυτά κάποιοι επιχειρηματικοί όμιλοι σχεδιάζουν την "αξιοποίηση" του νησιού για κερδοφόρες επενδύσεις, προσβάλλοντας την ιστορικότητα του χώρου, με τις ευλογίες προφανώς της κυβέρνησης.
Σ' αυτή την κατεύθυνση πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 28 Ιούνη στο Μέγαρο Μουσικής η έναρξη διεθνούς διεπιστημονικού διαγωνισμού για το μέλλον της Γυάρου με πρωτοβουλία της βιομηχανίας αλουμινίου ALUMIL και συνδιοργανωτή την ΑΜΚΕ Αιγέας.
Εκεί επιβεβαιώθηκε πως πρόκειται για το πρώτο βήμα στην υλοποίηση ενός σχεδίου αλλοίωσης του χαρακτήρα του νησιού ως "τόπου ιστορικής μνήμης με διατηρητέα κτίρια", όπως φάνηκε και από την ίδια τη φιέστα που ξεκίνησε με ένα... χολιγουντιανής υφής αγγλόφωνο βίντεο που εμπλέκει την ιστορία με την ομορφιά του τόπου, καθώς και με χαιρετισμούς από εκπροσώπους της εταιρείας ALUMIL, της ΑΜΚΕ Αιγαίας, της κυβέρνησης, του ΤΕΕ και του ΕΜΠ.
Οπως αναφέρθηκε, ο συγκεκριμένος διαγωνισμός είναι απόδειξη ότι οι επιχειρήσεις μπορούν να παράγουν έργο για την κοινωνία, ενώ ο πρύτανης του ΕΜΠ δήλωσε "εθελοντής" σε αυτή την προσπάθεια, που εμπλέκει θέματα διατήρησης του περιβάλλοντος αλλά και "ιστορικής μνήμης και λήθης". Αποκαλύπτοντας την ετοιμότητα παράδοσης της Γυάρου από την κυβέρνηση στα επιχειρηματικά συμφέροντα και τον βίαιο αποχαρακτηρισμό της από την Ιστορία της, κόντρα στην απόφαση ανάδειξής της ως Ιστορικής Μνήμης χώρου.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ η κ. υπουργός, τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση έτσι ώστε:
- Να μην παραδοθεί η Γυάρος, το θανατονήσι, στα επιχειρηματικά συμφέροντα για εκμετάλλευση.
- Να αναδειχθεί σε επισκέψιμο τόπο ιστορικής μνήμης, με τη διάσωση και αποκατάσταση των κτιρίων - φυλακών που έχτισαν το 1947 οι τότε πολιτικοί κρατούμενοι, χτίζοντας τη φυλακή τους, στην οποία φυλακίστηκαν αργότερα εξόριστοι δεσμώτες της χούντας».
Εξάλλου, συνάντηση κλιμακίου της ΚΟΒ Σύρου του ΚΚΕ με επικεφαλής τον Γραμματέα της Τομεακής Επιτροπής Βορείων και Δυτικών Κυκλάδων του ΚΚΕ και εκλεγμένο δημοτικό σύμβουλο με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» Σύρου - Ερμούπολης Νικόλα Καΐλη με τον δήμαρχο Σύρου - Ερμούπολης Αλέξανδρο Αθανασίου πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 1 Ιούλη.
Θέμα της συνάντησης ήταν οι σχεδιασμοί που διαφαίνονται για το μαρτυρικό νησί της Γυάρου, ύστερα από την προκήρυξη διεθνούς διεπιστημονικού διαγωνισμού για το μέλλον της Γυάρου. Εκ μέρους του επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης», ζητήθηκε ενημέρωση για το αν ο δήμος ήταν ενήμερος για την πρωτοβουλία αυτή, μιας και η Γυάρος ανήκει διοικητικά στον δήμο Σύρου - Ερμούπολης.
Ο Αλ. Αθανασίου απάντησε ότι η δημοτική αρχή ουδέποτε ενημερώθηκε επισήμως για τον διαγωνισμό, ούτε ζητήθηκε η γνώμη της για οτιδήποτε σχεδιάζεται για τη Γυάρο. Ανέφερε, μάλιστα, πως πληροφορήθηκε για τον διαγωνισμό από τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και με δική του πρωτοβουλία προσπάθησε να ενημερωθεί για τις εξελίξεις και τα σχέδια για το νησί.
Το Σάββατο 6 Ιούλη στο Αλσος Νέας Σμύρνης
Στη συναυλία συμμετέχουν:
Αντώνης Ανδρουλάκης, τραγούδι - κιθάρα
Πολυξένη Καράκογλου, τραγούδι
Θανάσης Βασίλας, μπουζούκι
Ντίνος Χατζηιορδάνου, ακορντεόν
Ευαγγελία Μαυρίδου, πιάνο
Μίμης Ντούτσουλης, μπάσο
Δημήτρης Χριστοδουλάκης, τύμπανα
Για πληροφορίες: 6947329742